آموزش وحدت: مواد و روشنایی

Unity: Materials and Lighting

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: مواد واقع گرایانه دنیای بازی بهتری را ایجاد می کند. بیاموزید که چگونه مواد مانند چوب ، برنز و شیشه را بسازید و سپس صحنه خود را در داخل موتور بازی Unity 3D روشن کنید. نویسنده آدام کرسپی کار خود را با مواد ساده آغاز می کند و به تدریج سایه اندازهای پیچیده تری را معرفی می کند: سطوح پراکنده مانند گچ ، همچنین فلز و بازتاب. سپس به سحر و جادو می پردازید تا با نورپردازی ، از جمله نقطه ، نقطه و چراغ های جهت دار ، یک سطح را زنده کنید. در آخر ، با موتور نور سنج Beast ، پخت سبک را کشف کنید.
موضوعات شامل:
  • ایجاد و ویرایش یک ماده منتشر
  • ارائه درخشش با مواد ویژه
  • مواد بازتابنده ساختمان
  • ایجاد سایه بان سفارشی
  • نور پردازی صحنه
  • تنظیم دقیق سایه های سخت و نرم
  • رنگ آمیزی نور پخته شده

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از چالش ها Using challenges

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. با استفاده از Shaders Basic 1. Using Basic Shaders

  • ایجاد و ویرایش یک ماده پراکنده Creating and editing a diffuse material

  • درخشش را با یک ماده خاص انجام دهید Bringing out the shine with a specular material

  • اضافه کردن بافت سطح با یک ماده پراکندگی دست انداز Adding surface texture with a bumped diffuse material

  • ساخت موج دار درخشش با یک ماده خاص و خاص Making the shine ripple with a bumped specular material

2. افزودن رئالیسم با سایه های پیچیده تر 2. Adding Realism with More Complex Shaders

  • دیدن صحیح از کنار با یک ماده سفته ای اختلاف منظر Seeing correctly from the side with a parallax specular material

  • ایجاد و ویرایش یک ماده بازتاب دهنده Creating and editing a reflective material

  • با یک ماده شفاف به درون شیشه نگاه می کنید Looking through the glass with a transparent material

  • بگذارید نور با مواد خود روشنایی درخشید Letting the light shine with self-illuminating materials

3. تهیه مواد در دنیای واقعی 3. Crafting Real-World Materials

  • ایجاد چوب فرسوده از طریق پوشش رنگی Creating weathered wood through color overlays

  • بازتاب های رنگی برای برنز و برنج Tinting reflections for bronze and brass

  • نزدیک شدن به دیوارهای آجری با استفاده از نقشه های دقیق Getting close to the brick walls using detail maps

  • ایجاد سن و پوشیدن با برنز لکه دار Creating age and wear with tarnished bronze

  • ایجاد سایه بان سفارشی Creating a custom shader

4- روشن کردن یک صحنه 4. Lighting a Scene

  • صحنه را با چراغ های نقطه پر می کند Filling the scene with point lights

  • اضافه کردن نقاط برای لهجه و شستشو Adding spots for accents and washes

  • تغییر شکل نور با استفاده از کوکی ها Changing light shape using cookies

  • استفاده از نور جهت دار برای خورشید و ماه Using a directional light for the sun and moon

  • سایه های سخت و نرم تنظیم دقیق Fine-tuning hard and soft shadows

5. پخت سبک با استفاده از جانور 5. Light Baking Using Beast

  • اشیاء آماده برای پخت سبک Readying objects for light baking

  • تنظیم جمع آوری نهایی برای نور پررنگ Adjusting the final gather for bounced light

  • تنظیم دقیق انسداد محیط و تابش نور Fine-tuning ambient occlusion and bounced light

  • نور پخته شده را رنگ می کند Color-tinting the baked light

  • تنظیمات پخش کننده و رندرها را برای نشان دادن نور پررنگ تنظیم می کند Adjusting player and render settings to show bounced light

  • تطبیق روشنایی یک جسم بدون پخت با پخت Matching a nonbaked object's lighting to the bake

  • چالش: ایجاد برنز بازتابنده برای فانوس Challenge: Creating reflective bronze for the lantern

  • راه حل: ایجاد برنز بازتابی برای فانوس Solution: Creating refliective bronze for the lantern

6. کاوشگرهای سبک 6. Light Probes

  • ایجاد کاوشگرهای سبک Creating light probes

  • تنظیم مجاورت و نگاه Adjusting the proximity and look

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش وحدت: مواد و روشنایی
جزییات دوره
2h 20m
32
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
45,839
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Adam Crespi
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Adam Crespi Adam Crespi

آدام کرپسی یک مربی و مربی مشهور در برنامه های سه بعدی برای تصاویر مبتنی بر رایانه است. وی از سال 2000 به تدریس در سطح دانشگاه پرداخته و از سال 1993 نیز در زمینه طراحی تجسم و انیمیشن مشغول به کار بوده است. وی در انستیتوی هنر کالیفرنیا - اورنج کانتی و انستیتوی فناوری دیجی پن تدریس کرده است ، و هم اکنون تدریس در موسسه هنر سیاتل آدام در کنفرانس ها و مدارس متعددی از جمله دانشگاه اتودسک ، دانشگاه ایالتی مونتانا ، دانشگاه اوکلاهما و SIGGRAPH سخنرانی کرده است. آدم همچنین یک ارزیابی کننده صدور گواهینامه Autodesk و یک مربی مجوز Autodesk در 3ds Max است. آدام دارای لیسانس معماری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و فوق لیسانس آموزش و پرورش از دانشگاه آگروسی است. وی نوشت: دستیابی به نامرئی: تجسم معماری در 3ds Max (انتشارات Fairchild) و کتاب کار Autodesk برای تجسم طراحی برای مسابقه دهقانان خورشیدی. او همچنین در طراحی امتحانات و مواد آموزشی Autodesk کمک کرده است. در حالی که او به هیچ یک از ده ها برنامه کاربردی که به آن مسلط نیست ، تا به ابرو نمی خورد ، آدم از پخت نان ، دوچرخه کوهستان ، گشت و گذار و تعقیب سه دختر و دو حیوان خانگی خود لذت می برد.