آموزش پویایی مایا: n ذرات و اصطلاحات

Maya Dynamics: nParticles and Expressions

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیویی برای نمایش وجود ندارد.
توضیحات دوره: n ذرات به طور گسترده ای برای ایجاد اثرات پیچیده ذرات استفاده می شود. این دوره اصول و سطح بالاتری از اثرات nParticle را با عبارات MEL به شما می آموزد. نرم افزار مورد نیاز: Autodesk Maya 2017. آیا تا به حال تمایل داشته اید از طریق شبیه سازی در مایا ، اثرات باران باران ، دود و گرد و غبار ، ذرات شن و ماسه و تخریب جسم را ایجاد کنید؟ اگر چنین است ، این دوره عالی برای شماست. در این دوره ، Maya Dynamics: nParticles and Expressions ، شما nParticles و عبارات را برای جلوه های مختلف خواهید آموخت و هیچ دانش قبلی لازم نیست. در ابتدا ، خواهید فهمید که چگونه می توان از انتشار دهنده های ذرات ، nParticles و قسمتهای خارجی جلوگیری کرد. در مرحله بعدی ، عبارات MEL را برای اصلاح و شخصی سازی nParticle یاد خواهید گرفت و همچنین می توانید عبارات و ویژگی های ذره اضافی خود را ایجاد کنید. سرانجام ، شما اثرات مختلفی مانند چکیدن باران ، ذرات شن ، دود ، گرد و غبار و تخریب توسط nParticles را کشف خواهید کرد. وقتی این دوره را به پایان رساندید ، رندرهای خود را خواهید داشت و درک درستی از nParticles و عبارات خواهید داشت که به شما در ایجاد اثرات ذرات پیچیده بیشتر کمک می کند. نرم افزار مورد نیاز: Autodesk Maya 2017.

سرفصل ها و درس ها

بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

مبانی nDynamics و nParticles Emitters Basics of nDynamics and nParticles Emitters

  • ایجاد nParticle Omni Emitter Creating nParticle Omni Emitter

  • ایجاد امیتر جهت دهنده nParticle Creating nParticle Directional Emitter

  • درک حجم ساطع کننده Understanding Volume Emitter

  • ایجاد جرقه با حجم دهنده Creating Sparks with Volume Emitter

  • درک نوع انتشار دهنده سطح Understanding the Surface Type Emitter

  • ایجاد اثر انتشار ذرات منحنی Creating a Curve Based Particle Emission Effect

  • درک اصول برخوردهای ذره n Understanding the Principles of nParticle Collisions

  • درک لایه برخورد Understanding the Collision Layer

درک مفهوم زمینه ها Understanding the Concept of Fields

  • ایجاد یک میدان جاذبه Creating a Gravity Field

  • شبیه سازی میدان نیوتن Simulating Newton Field

  • شبیه سازی میدان شعاعی Simulating Radial Field

  • درک تفاوت بین یکنواخت و میدان جاذبه Understanding Differences Between Uniform and Gravity Field

  • ایجاد یک میدان هوایی Creating an Air Field

  • شبیه سازی Drag Field Simulating Drag Field

  • ایجاد یک گردباد با میدان گرداب Creating a Tornado with Vortex Field

  • شبیه سازی یک زمینه آشفتگی Simulating a Turbulence Field

  • شبیه سازی یک میدان محوری حجم Simulating a Volume Axis Field

  • شبیه سازی یک میدان منحنی حجم Simulating a Volume Curve Field

استفاده از عبارات MEL برای گسترش عملکرد nParticle Using MEL Expressions to Expand nParticle's Functionality

  • درک مفهوم رنگ nParticle Understanding the Concept of nParticle's Color

  • کار با Mag Function ، Velocity و Modulus Working with Mag Function, Velocity, and Modulus

  • ایجاد نرخ انتشار در هر نقطه Creating per-point Emission Rates

  • ایجاد عبارات با Input-force Creating Expressions with Input-force

  • استفاده از Particle Collision Event Editor Using Particle Collision Event Editor

  • ایجاد Emit Command Creating Emit Command

  • استفاده از Emit و Event برای کنترل انتشار ذرات n Using Emit and Event to Control nParticle Emission

  • شناسه برخورد ذرات و شناسه خود برخورد Particle Collision ID and Self Collision ID

جلوه باران باران را شبیه سازی کنید Simulate a Rain Dripping Effect

  • درک مفهوم هدف Understanding the Concept of Goal

  • استفاده از Texture برای انتشار nParticle Using Texture to Emit nParticle's

  • شبیه سازی مسیرهای ذرات Simulating Particle Trails

  • تنظیم رفتار ذرات با استفاده از نویز و توابع Abs Adjusting Particle Behavior Using Noise and Abs Functions

  • تبدیل ذرات به چند ضلعی Converting the Particles into Polygons

  • شبیه سازی قطرات اضافی ذره Simulating Additional Particle Droplets

  • ارائه nParticles با موتور پرتوی ذهنی Rendering nParticle's with mental ray Engine

با استفاده از ذرات Sprite یک دود و گرد و غبار را شبیه سازی کنید Simulate a Smoke and Dust Using Sprite Particles

  • ایجاد بافت دود با استفاده از مایعات Creating a Texture of Smoke Using Fluids

  • ارائه تصاویر بافت Rendering Texture Images

  • ایجاد یک دود با ذرات Sprite Creating a Smoke with Sprite Particles

  • بهبود و نهایی کردن دود Improving and Finalizing Smoke

  • ایجاد تأثیر گرد و غبار با استفاده از Sprite Creating a Dust Impact Using Sprite

  • بهبود و نهایی سازی گرد و غبار Sprite Improving and Finalizing Sprite Dust

با استفاده از nParticle Instancer و MEL عبارات ، یک اثر تخریب را شبیه سازی کنید Simulate a Destruction Effect Using nParticle Instancer and MEL Expressions

  • استفاده از Shatter برای ایجاد بقایای چند ضلعی Using Shatter to Create Polygon Debris

  • ایجاد nParticle Instancer برای بقایای اولیه Creating nParticle Instancer for Primary Debris

  • استفاده از عبارات برای کنترل سرعت ، چرخش و مقیاس Instancer Using Expressions to Control Speed, Spin, and Scale of Instancer

  • ایجاد مقیاس گزاف گویی-pp Creating Bounce-scale-pp

  • ایجاد بقایای ثانویه با Emit Command Creating Secondary Debris with Emit Command

  • ایجاد عبارات برای بقایای ثانویه Creating Expressions for Secondary Debris

  • شبیه سازی ذرات گرد و غبار با عبارات Simulating Dust Particles with Expressions

با استفاده از nParticles و nConstraints یک اثر خشک ماسه را شبیه سازی کنید Simulate a Dry Sand Effect Using nParticles and nConstraints

  • با استفاده از دستور Fill-object Using Fill-object Command

  • ایجاد خصوصیات برخورد و محدودیت های n Creating Collision Properties and nConstraints

  • در جستجوی ویژگیهای nConstraints Exploring nConstraints Attributes

  • ایجاد جلوه ماسه با متن Creating an Effect of Sand with Text

  • ایجاد اثر شن با مش آلی Creating an Effect of Sand with Organic Mesh

اثر ذرات شن و ماسه خشک را با موتور آرنولد ارائه دهید Render the Dry Sand Particle Effect with Arnold Engine

  • ایجاد حافظه پنهان nParticle Creating nParticle Cache

  • ایجاد چراغ و راه اندازی رندر Creating Lights and Rendering Setup

  • درک ویژگی های رندر و دنباله رندر Understanding Rendering Attributes and Render Sequence

نمایش نظرات

آموزش پویایی مایا: n ذرات و اصطلاحات
جزییات دوره
7h 33m
55
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
21
4.8 از 5
دارد
دارد
دارد
Pankaj Malik
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Pankaj Malik Pankaj Malik

پانکاج مالک مربی ارشد VFX است. وی هفت سال سابقه آموزش و آموزش دانش آموزان دارد. او دوست دارد اقیانوس دستورات مایا را کشف کند و اخیراً به دنیای مجسمه سازی دیجیتال به روز شده است. او یک هنرمند مدل ساز ، بافت و نورپردازی و یک هنرمند خودآموز پویایی است. او یک Autodesk Certified Professional of Maya و 3ds Max و Adobe Certified Associate در فتوشاپ است. او پنج فیلم کوتاه سه بعدی تجاری و دو فیلم VFX ساخته است. او به اشتراک دانش عالی اعتقاد دارد و همیشه می خواهد محدودیت های خلاقیت خود را از طریق هنر CG خود عبور دهد.