آیا به دنبال پروژه خط لوله حرفه ای Blender to Unreal Engine 5 هستید؟
یک ماجراجویی هیجانانگیز را شروع کنید که از Blender کاربرپسند به موتور پر جنب و جوش و بیدرنگ Unreal Engine 5 حرکت میکند
'Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide' یک راهنمای آسان برای دنبال کردن است که برای مبتدیان عالی است، اما برای افراد باتجربه نیز چیزهای جالبی دارد و مسیری گام به گام برای واقعی شدن را به شما نشان می دهد. -نگاه کردن صحنهها در Blender و سپس آوردن آنها به Unreal Engine 5، یک صحنه کامل را زنده میکند.
این خط شروع شما در دنیای سرگرم کننده توسعه بازی است و به شما کمک می کند تا رویاهای خود را دنبال کنید، چه برای سرگرمی به پرینت سه بعدی علاقه مند باشید، چه بخواهید در Blender بهتر شوید، به دنبال حرفه ای شدن در ساخت دارایی های بازی باشید، یا حتی رویای ساختن بازی های خود را روزی در سر می پرورانید.
بنابراین، اگر هر یک از اینها علاقه شما را برانگیخت، «Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide» راه حل شما برای تحقق این رویاها است!
به زبان ساده، 6 بهترین قسمت درباره «Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide»:
سفر مدلسازی سه بعدی خود را آغاز کنید، چه یک هنرمند با تجربه باشید و چه تازه وارد
با نحوه ایجاد کاهگل واقعی سقف و لایه بندی سقف خود به منظور شیک کردن آن آشنا شوید
با یک خط لوله مدل سازی سه بعدی کامل از greybox تا high poly رندر بر قدرت ترکیب بندی و لایه ها در Blender مسلط شوید
صحنه های خود را با استفاده از دارایی های Quixel غنی کنید و محیط های غنی و جهان های باز با یا بدون شاخ و برگ ایجاد کنید
مواد منظره سفارشی برای زیبایی طبیعی بیشتر ایجاد کنید
سازماندهی شده از Get-Go
"Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide" به دو بخش اصلی تقسیم می شود:
a) ابتدا Blender است، جایی که مدل خود را ایجاد خواهید کرد
ب) بعدی Unreal Engine 5 است، جایی که مدل خود را در یک محیط بازی راهاندازی میکنید
به این ترتیب، میتوانید آنچه را که میخواهید بیاموزید بر اساس آنچه بیشتر مورد علاقهتان است انتخاب کنید یا در هر دو غوطهور شوید تا فرآیند کامل را از ابتدا تا انتها ببینید. اکنون، بیایید عمیقتر بگردیم تا ببینیم چه چیزهای جالبی را در این کلاس یاد خواهید گرفت و کشف خواهید کرد.
قسمت 1: Blender که اصول اولیه را پایین می آورد و سپس مقداری
با مدلسازی سهبعدی کلبه وایکینگها شروع کنید، پروژهای سرگرمکننده که نه تنها مهارتهای اولیه مدلسازی شما را تقویت میکند، بلکه شما را با چند نکته و ترفندهای متخصص آشنا میکند.
ابزارهای جالبی مانند عملیات Boolean و مداد گریس را برای ایجاد آن منحنیهای کلاسیک وایکینگ کشف کنید، و پایهای محکم برای مدلهای واقعی که در آینده خواهید ساخت.
همچنین بهترین راهها برای افزودن رنگ واقعی به مدلهای خود را خواهید آموخت، از جمله اینکه چگونه افزودن کمی تصادفی میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، و قدرت کجکردن برای دادن ظاهری کامل و حرفهای به مدلهای شما.
مقابله با چالش UV Unwrapping
ما بخش قابل توجهی از "Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide" را به باز کردن بسته بندی UV که اغلب ترسناک است، اختصاص می دهیم.
- ما این روند را ابهام می کنیم و آن را به بخشی ساده و لذت بخش از سفر مدلینگ شما تبدیل می کنیم
- بعلاوه، ما به دنیای بافتهای بدون درز شیرجه میزنیم، مزایای آنها را بررسی میکنیم و محدودیتهایشان را درک میکنیم
مجیک بافت و سایه زن
«Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide» ما را میبیند که اسرار سیستم نود داخلی Blender را باز کنیم و نقشههای بافت وارد شده را به سایهزنهای ویژه مدل شما تغییر دهیم.
- سفری در درون و برون منحنیهای RGB، سفری که مدل شما را بیش از یک تصویر بصری، بلکه به یک تجربه تبدیل میکند
- راهنمای دقیقی در مورد ایجاد سایهزنهای مختلف از نقشههای بافت مشابه دریافت کنید و ببینید چگونه میتوانید نه تنها رنگها، بلکه حال و هوای کلی را تغییر دهید
تسلط بر سقف کاهگلی با شفافیت
جذابیت عجیب کلبه وایکینگ ها با سقف کاهگلی واقع گرایانه زنده می شود. در هنر ساختن کاهگلی شفاف سقف از ابتدا غوطه ور شوید:
- با اصول اولیه ایجاد ساختارهای گندمی ساده شروع کنید
- برای طراحی نقشههای بافت خود، به استفاده از سیستم ذرات Blender بروید.
این بخش نه تنها نقشههای بافت کاهگلی شفاف آماده را در اختیار شما قرار میدهد، بلکه به شما مهارت میدهد تا نقشههای خود را ایجاد کنید.
انعکاس واقعیت با ایجاد آب مخلوط کن
دریاچه آرام کنار کلبه وایکینگ ها چیزی بیش از مناظر ساده است. این یک داستان سرای خاموش داستان وایکینگ است.
در حالی که ایجاد آب پایه در بلندر ساده است، ما این مهارت را برای مطابقت با واقع گرایی صحنه خود ارتقا می دهیم:
- با استفاده از سیستم گره Blender آشنا شوید، به طوری که نیازی به نقشه بافت اضافی نباشد
- سطوح مختلف شفافیت و کاوش انواع آب را بسازید
چه بخواهید آبهای شفاف یک جزیره بیابانی آرام را به تصویر بکشید یا موجهای سرد و کدر آبهای اسکاندیناوی را به تصویر بکشید، این بخش شما را به دانشی برای انجام این کار با حسی از واقعگرایی مجهز میکند.
باز کردن پتانسیل چرخه های X و Eevee
در قلب موتورهای رندر Blender's Cycles X و Eevee شیرجه بزنید. «Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide» به شما نشان می دهد که چگونه زمان رندر خود را به میزان قابل توجهی تسریع کنید و یک افزونه باورنکردنی به نام Turbo Tools را معرفی کنید که برای تسریع در ایجاد تصاویر خیره کننده طراحی شده است.
درباره رندر کردن مشخصاتی مانند تعداد بهینه نمونه برای استفاده و اندازه کاشی ایده آل برای پروژه های خود بیاموزید. از طریق ترکیبی از تئوری و بینش های عملی، به خوبی در راه تولید رندرهای بصری جذاب با کارایی و دقت بهبود یافته خواهید بود.
روشنایی بر صحنه شما
نورپردازی مایه حیات واقع گرایی در هر صحنه سه بعدی است.
این راهنمای کامل، تفاوتهای ظریف استفاده از گره بافت آسمان در بلندر را آشکار میکند، درخشندگی طبیعی را بر محل اقامت وایکینگ شما میافکند و جوهره آرام و در عین حال وحشی شمال باستان را بازتاب میدهد.
«Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide» نه تنها درک شما از نورپردازی را افزایش می دهد، بلکه رویکردهای عملی را نیز ارائه می دهد که واقع گرایی و جذابیت بصری رندرهای شما را افزایش می دهد و باعث می شود هر صحنه ای که خلق می کنید نه تنها یک منظره بصری باشد، بلکه یک روایت با طنین عاطفی.
ساخت واقعیت های لایه ای از طریق ترکیب
«Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide» با کامپوزیتور Blender به اوج خود می رسد، جایی که رندر در لایه ها از فرآیند فراتر رفته و به یک فرم هنری تبدیل می شود.
- یک منحنی یادگیری را برای ارائه لایههای مختلف مانند نقشههای معمولی و انسداد محیط آغاز کنید
- کشف کنید که چگونه میتوانید با ترکیبکننده قوی بلندر، این لایهها را به هم ببافید تا نه تنها صحنهای الهامبخش خلق کنید، بلکه در اصلاح هر جنبهای از رندر خود نیز مهارت کسب کنید
سایههای تیرهتری میخواهید، یا شاید شور و نشاطی شبیه به فیلمهای پیکسار؟ یا شاید یک محیط غم انگیز و شبیه به Dark Souls؟ همه اینها و موارد دیگر از طریق این بخش «Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide» در ترکیب بندی قابل دستیابی هستند.
قسمت 2: Unreal Engine 5 وارد کردن فایل glTF با بافت ها و متریال های تنظیم خودکار
انتقال آسان از Blender به UE5 را آغاز کنید، زیرا ما از آسانی وارد کردن فایلهای glTF پرده برداری میکنیم.
ما فرآیند را سادهسازی کردهایم، تنظیم بافتها و متریالها را خودکار کردهایم، و واردات دارایی را سریعتر کردهایم. متوجه خواهید شد که خلاقیت های شما از Blender چگونه به طور یکپارچه در محیط پر جنب و جوش UE5 ادغام می شوند.
ایجاد روشنایی محیطی از ابتدا
از نیروگاه سیستم نورپردازی Lumen برای دستیابی به نور واقعی فوتورالیستی در زمان واقعی استفاده کنید.
- با درک نحوه ایجاد و مدیریت منابع نور، تنظیم لحن عالی برای صحنه خود شروع کنید
- انتقال به ایجاد آسمانی پر جنب و جوش با یک سیستم ابری پویا، به ارمغان آوردن لایه ای از واقع گرایی و پویایی
- برای ایجاد یک مه حجمی که با نور در تعامل است و یک لمس جوی ایجاد میکند تلاش کنید
- برای رسیدن به نور طبیعی و ملایمی که حس منسجمی را به صحنه شما میبخشد، بر نور محیط مسلط شوید. با سیستم نورپردازی Lumen، نور محیطی ابهامزدایی میکند و دامنه وسیعی از امکانات را برای دستیابی به واقعگرایی و ایجاد حال و هوا در صحنههای شما ارائه میدهد
چه برای یک سپیده دم آرام، یک ظهر روشن یا یک شب شبح آور، مهارت های آموخته شده در «Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide» شما را به جعبه ابزار نورپردازی قوی برای هر پروژه UE5 مجهز می کند.
تنظیم صحنه افقی
با بخش ما در تنظیم یک منظره منظره، به دنیای گسترده UE5 قدم بگذارید، که برای کسانی که علاقه مند به ایجاد محیط های طبیعی و جذاب هستند، عالی است.
- با پلاگین آب UE5، پاهای خود را خیس کنید، و توانایی ساخت بدنههای آبی واقعگرایانه، خواه دریاچهای آرام باشد یا رودخانهای روان
- از قدرت هندسه مجازی Nanite UE5 برای ایجاد زمینهای دقیق و در عین حال سازگار با عملکرد استفاده کنید، و نشاط بصری را در صحنههای شما کاوش کنید
- مناظر خود را با جابهجایی زمین، اضافه کردن موجهای طبیعی و ویژگیها، ایجاد حسی زنده و ارگانیک در زمینهایتان بیشتر کنید
- در نهایت، هنر ترکیب بدنههای آبی با زمینهای مجهز به نانیت را بیاموزید، در حالی که عملکرد بهینه را بدون به خطر انداختن کیفیت تضمین میکنید
ساخت مواد عالی زمین
این بخش از «Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide» مسیر شما برای تسلط بر ایجاد مواد زمین است، هر درس شما را به ایجاد محیطهای بزرگ و غوطهوری که برای اکتشاف آماده هستند نزدیکتر میکند.
- برای کنترل توزیع بافت در سرتاسر زمین، به راحتی جوهر طبیعت را مانند ارتفاعات سنگی یا علفزارهای سرسبز نقاشی کنید، جادوی نقاشی با وزنه را کشف کنید
- ترکیب فاصله را کشف کنید، قابلیتی که انتقال یکپارچه بافت را تسهیل میکند و جزئیات را هم از دور و هم از نزدیک بهبود میبخشد
- تکنیکهایی را برای بافتدهی محیط بزرگ بررسی کنید
- بافتهای بدون درز ایجاد کنید که به طور طبیعی در سطح زمین شما جریان دارند و انسجام و جذابیت زیباییشناختی مناظر دیجیتال شما را افزایش میدهند
غنیسازی صحنهها با شاخ و برگ Quixel Assets
گام بعدی برای ما در «Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide» این است که صحنههای بصری جذاب و سرشار از جزئیات و داستان سرایی ایجاد کنیم و هر محیط دیجیتالی را نه فقط یک صحنه، بلکه یک روایت را تبدیل کنیم.
- در کتابخانه داراییهای Quixel شیرجه بزنید و یاد بگیرید که داراییهای باکیفیت را انتخاب و وارد کنید که بهطور قابلتوجهی جذابیت بصری صحنه شما را بالا میبرد
- بر اساس قرار دادن دارایی استراتژیک برای جذابیت بصری و داستان سرایی، ماهیت القای سرزندگی طبیعی با شاخ و برگ در صحنه های خود را درک کنید
- در تنظیمات دقیق مواد برای داراییهای Quixel عمیقتر شوید و از ترکیب یکپارچه با صحنه خود برای زیباییشناسی و واقعگرایی بهتر اطمینان حاصل کنید
تسلط بر تنظیمات مواد
در این بخش، با یک تور هدایتشده از سیستم گره در نمودار مواد شروع میکنیم، و جادوی دستکاری مواد دانهای را کشف میکنیم تا زیباییشناسی کامل را گام به گام نشان دهیم.
- تکنیکهای تغییر بافت را در برگه جزئیات تصویر کاوش کنید، یاد بگیرید که چگونه تنظیمات جزئی میتوانند ظاهر مواد شما را بهطور چشمگیری تغییر دهند تا با محیط صحنه شما مطابقت داشته باشد
- قدرت تغییردهنده کالیبراسیون رنگ را کشف کنید، تنظیمات رنگ را برای دستیابی به یک پالت هماهنگ تغییر دهید
- از طریق تمرینات عملی، در تنظیم مواد عملی شرکت کنید
- از بازخوردهای بیدرنگ هنگام تغییر دادن، دیدن تأثیر فوری تنظیمات خود و عمیقتر کردن درک خود از دستکاری مواد لذت ببرید
تسلط بر درجه بندی رنگ
«Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide» سفر شما را با آغازگر ابزارهای پس از پردازش آغاز میکند و پتانسیل آنها برای ارتقای صحنههای شما را آشکار میکند.
- در هنر دستیابی به واقع گرایی از طریق رنگ ها غوطه ور شوید و تعادلی را بیاموزید که بازیکنان را در دنیای بازی شما به دام می اندازد
- در تمرینهای درجهبندی رنگ عملی شرکت کنید، شاهد تحول صحنه خود به سمت یک پایان حرفهای و واقعی باشید
خلاصه همه چیز
بسیار خوب، همانطور که پایان می دهیم، بیایید واقعی شویم.
«Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide» تصویر مستقیم شما برای رفتن از جایی که اکنون هستید، به عنوان یک حرفه ای در دنیای سه بعدی است.
تا به حال به آن محیطهای جذاب بازی نگاه کردهاید و فکر کردهاید، "هی، ای کاش میتوانستم چنین چیزی بسازم؟" خوب، این فرصت شماست که از آرزو کردن دست بردارید و شروع به انجام دادن کنید.
راهنمای گام به گام
هر چیزی را که برای ایجاد محیط های سه بعدی خود باید بدانید، کشف کنید. حتی اگر قبلاً Blender یا Unreal Engine 5 را لمس نکردهاید، این کلاس راهنماییهای گام به گام را ارائه میدهد تا به شما در انجام اصول اولیه کمک کند تا بتوانید با استفاده از نرمافزار احساس راحتی کنید.
با بیش از 17 ساعت محتوای ویدیویی، این کلاس شما را از مبتدی کامل به مهارت میبرد.
چه چیزی در این کلاس گنجانده شده است؟
اگر بخواهید به قسمت 2 این کلاس بروید و فقط روی UE5 تمرکز کنید، 1 مجموعه بلندر کامل سقف کاهگلی، بسته منبع «Blender to Unreal Engine 5 The Complete Beginner's Guide» شامل 1 x فایل blend. بالا، 1 عدد مرجع انسانی .obj، 13 بافت مختلف، 3 بافت کاهگلی (عادی، رنگی، و AO)، و بیش از 500 نقشه بافت.
در پایان این کلاس، شما نه تنها یک پروژه قوی برای نشان دادن خواهید داشت، بلکه مهارتهایی برای انجام پروژههای جدید به تنهایی خواهید داشت.
امکانات و خلاقیت ها را در انتظار لمس شما تصور کنید. باحال، درسته؟
بنابراین، اگر در مورد ارتقاء سطح مهارتهای خود و غواصی در دنیای سه بعدی و توسعه بازی جدی هستید، این کلاس بلیط طلایی شماست!
شما را در کلاس میبینم و همه را مدلسازی خوشحال میکنیم
مدرس سه بعدی
به 3D Tudor خوش آمدید! این یک شرکت آموزشی تک نفره است و من به ایجاد دورههایی با دستورالعملهای واضح و کامل افتخار میکنم که شما را به سطح بعدی مدلسازی سه بعدی و انیمیشن میبرد.
هدف من این است که دورههای بدون سر و صدایی را در مورد مدلسازی سهبعدی به شما ارائه دهم که به شما کمک میکند مجموعه مهارتها، گردش کار و در نهایت مجموعه کاری خود را گسترش دهید. من متعهد به ایجاد دوره های حرفه ای با کیفیت بالا برای هنرجویان هنر سه بعدی و بازی های رایانه ای با استفاده از نرم افزارها و موضوعاتی مانند:
Blender 2.8 | بلندر 2.9 | نقاش مواد | طراح مواد | هودینی | زبراش | مایا | توپوگان | Adobe Photoshop | Crazybump | یونیتی سه بعدی | Unreal Engine 4 (UE4) | مدلسازی سه بعدی | هنر سه بعدی | طراحی دارایی | دارایی های بازی | ساختمان ها | لوازم بازی | ماشین آلات سلاح برای بازی | انیمیشن | شبیه سازی | محیطها
من نیل از 3D Tudor هستم و در انگلستان زندگی می کنم. من یک هنرمند سه بعدی با 8 سال تجربه مدل سازی، از جمله دارایی ها، شخصیت ها و محیط ها هستم.
در سال 2019، من 3D Tudor را به دلیل علاقه ام به مدل سازی سه بعدی که می خواستم با دیگران به اشتراک بگذارم، تأسیس کردم. من اکنون به عنوان یک هنرمند حرفه ای لوازم و محیط زیست شناخته می شوم.
دورههای من برای مدلسازان سهبعدی در تمام سطوح، با تعداد زیادی از نکات و ترفندهای جدید طراحی شدهاند. هر دوره متفاوت است، با اغلب موضوعات متداول از جمله دارایی ها و ساختمان های بازی قرون وسطایی انگلستان Tudor، یا صحنه ها و سلاح های علمی تخیلی. سبک مربی من به دلیل دستورالعملهای دقیق و راهنماییهای واضح در طول هر درس، مرا متمایز میکند.
من تنها مربی در Skillshare هستم که از نکات ابزار زنده روی صفحه در طول درسهایم استفاده میکنم و به زبانآموزان کمک میکنم تا بدون نیاز به بازگشت و بازدید مجدد میانبرهای قبلی، آنها را دنبال کنند. این امر به مبتدیان مطلق و فراگیران میان رده امکان می دهد تا در کنار یکدیگر، بدون هیچ چیزی مانع یادگیری آنها شوند، و با سرعت های متفاوتی که هر دانش آموز انتخاب می کند.
من در ابتدا به دلیل علاقه ام به بازی، با مدل سازی سه بعدی شروع کردم. برخی از اولین مدل های من شامل ایجاد دارایی برای کارگاه City Skylines بود.
من شروع به کار آزاد پس از حضور در دانشگاه هنرهای خلاق (UCA) برای مدرک BA (Hons) در هنرهای بازی های رایانه ای کردم. به عنوان یک مترجم آزاد، من مجموعه من را از طریق کار بر روی دارایی ها و محیط های تاریخی گسترش داد.
مدلهای من با استفاده از ترکیبی از Blender، Maya و ZBrush ساخته میشوند - بسته به مشخصات آنها. من از Blender برای جلوه های ذرات و انیمیشن دارایی های پیچیده استفاده می کنم.
من میتوانم از دو موتور بازی محبوب Unreal Engine 4 (UE4) و Unity با سالها تجربه در استفاده از هر دو استفاده کنم. من در فتوشاپ مهارت دارم و از این ابزار برای بافت هایم و هنر مفهومی اصلی که به عنوان بخشی از گردش کار تحقیق مدل سه بعدی خود تولید می کنم استفاده می کنم. من از Substance Painter استفاده می کنم اما مواد و بافت های خود را با استفاده از Substance Designer نیز می سازم.
من ترجیح می دهم از Topogun برای retopology استفاده کنم، متخصص در بهینه سازی retopology برای دارایی های AAA.
نمایش نظرات