لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش تولید کارخانه رویه ای با یونیتی
Procedural Plant Generation with Unity
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
LSystem، SpaceColonization و Drawing Approach را برای ایجاد مشهای رویهای گیاهی روی Unity در دوبعدی و سهبعدی کشف کنید. بیاموزید که چگونه در مورد تولید مش رویه ای با ریاضیات فکر کنید یاد بگیرید چگونه مش ها را در وحدت برای نسل گیاه بسازید یاد بگیرید چگونه انیمیشن های اساسی برای گیاهان تولید شده خود بسازید بیاموزید منطق الگوریتم های اصلی برای تولید رویه ای گیاهان یک پروژه کامل ترکیبی از سیستم LS، استعمار فضایی و نیمه -رویکرد رویه ای ایجاد گیاهان دوبعدی و سه بعدی رویه ای پیش نیازها: دانش پایه برنامه نویسی در یونیتی دانش پایه ریاضی دبیرستان
به دوره آموزشی Procedural Plant Generation خوش آمدید!
در این دوره، دنیای شگفت انگیز تولید رویه ای گیاهان را بررسی خواهیم کرد. گیاهان ساختارهای طبیعی پیچیده ای هستند که همیشه منبع الهام هنرمندان، معماران و دانشمندان بوده اند. با توسعه الگوریتمهای تولید رویهای، اکنون میتوانیم ساختارهای گیاهی واقعگرایانه، خارقالعاده و متنوع را در کسری از زمانی که برای مدلسازی دستی آنها نیاز است ایجاد کنیم.
این دوره به چهار بخش اصلی تقسیم شده است.
ابتدا، من به سرعت این دوره آموزشی را معرفی میکنم، و آخرین تحقیقات علمی در مورد تولید گیاهان رویهای، مزایا و معایب تولید رویهای در بازیهای ویدیویی و پروژهای که این دوره را ساختار خواهد داد، پوشش خواهیم داد.
در بخش دوم، رویکرد تئوریک تولید مش رویه ای را توضیح خواهیم داد. ما تئوری اساسی را برای درک چگونگی ایجاد کارخانه رویه ای با سیستم های مختصات، بردارها و برخی محاسبات ریاضی خواهیم دید.
بخش سوم به 3 بخش مربوط به این الگوریتمها تقسیم میشود: استعمار فضا با سیستم انیمیشن، رویکرد نیمه رویهای LSystem. قلب این دوره است. ما خواهیم دید که چگونه برای این 3 الگوریتم یک فرم جهانی گیاهی با Catmull-Rom Spline تولید کنیم و همچنین چگونه آن را به آرامی متحرک کنیم.
بخش آخر نحوه ادغام دارایی های خارجی در LSystem Plant Generation را برای ایجاد یک تایم لپس اساسی نشان می دهد.
توجه به این نکته ضروری است که این دوره موضوعاتی مانند:
را پوشش نمی دهد
تولید زمین رویه ای
انمیشن تولید گونه های خاص گل/درخت/گیاه
تولید رویهای بخشهای خاص گل/درخت/گیاه مانند برگ/گلبرگ/جوانه/میوه و غیره.
با این حال، مهارتهای ضروری برای ایجاد شبکههایی شبیه به گیاهان را از منظر کدنویسی و نحوه ادغام منابع دارایی (مدلهای سهبعدی دوبعدی) روی آن برای بهبود خلاقیتهای خود، درک کرده و یاد خواهید گرفت.
در آخر، میخواهم تأکید کنم که استفاده از کلیه داراییهای مورد استفاده در پروژهها، تا زمانی که به سازندگان ذکر شده باشد و تمامی شرایط مجوز مربوطه آنها تکمیل شده باشد، آزاد است. من واقعاً میخواهم استفاده از منابع رایگان و حمایت از سازندگان با استعداد را تشویق کنم.
چه هنرمند، یک توسعه دهنده (بازی) یا علاقه مند به گرافیک کامپیوتری باشید، این دوره دانش و ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا گیاهانی را که به صورت رویه ای تولید می شوند ایجاد کنید. در پایان این دوره، شما درک کاملی از تئوری و عمل تولید گیاهان رویه ای خواهید داشت و می توانید ساختارهای گیاهی پیچیده خود را ایجاد کنید، واقع بینانه یا برعکس کاملا غیر واقعی.
بیایید شروع کنیم!
سرفصل ها و درس ها
معرفی
Introduction
معرفی
Introduction
[نظریه] تحقیقات علمی - اهداف
[Theory] Scientific Research - Objectives
[نظریه] تحقیقات علمی - پیچیدگی
[Theory] Scientific Research - Complexity
[نظریه] بازی های ویدیویی و تولید رویه ای
[Theory] Videogame and Procedural Generation
نمایش نظرات