آموزش گره‌های هندسه بلندر برای مبتدیان - ژنراتور پل رویه‌ای

دانلود Blender Geometry Nodes For Beginners – Procedural Bridge Generator

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

معرفی: «گره‌های هندسی مخلوط‌کننده برای مبتدیان – ژنراتور پل رویه‌ای»!

آیا می خواهید پل های سه بعدی خیره کننده و قابل تنظیمی ایجاد کنید که به طور یکپارچه در هر صحنه ای قرار می گیرند؟ یا شاید شما مشتاق هستید که گره‌های هندسی قدرتمند بلندر را باز کنید تا گردش کار خلاقانه خود را ساده کنید؟ دیگر نگاه نکنید!

به «گره‌های هندسی مخلوط‌کننده برای مبتدیان – ژنراتور پل رویه‌ای» خوش آمدید! من Vlad از 3D Tudor هستم، و در این کلاس Skillshare، مشتاقم که شما را از طریق ایجاد طرح‌های پل سفارشی که محیط‌های سه بعدی شما را ارتقا می‌دهند، راهنمایی کنم.

در 3D Tudor، همه ما به دنبال این هستیم که ابزارهای پیچیده را برای هر هنرمندی در دسترس قرار دهیم، و به شما مهارت‌های عملی برای ساخت مدل‌های با کیفیت حرفه‌ای می‌دهد. بیایید با هم بپریم و با "Blender Geometry Nodes for Beginners - Procedural Bridge Generator" پل ها را شروع کنیم!

چرا این کلاس؟

این کلاس برای هنرمندان سه بعدی، توسعه دهندگان بازی، و علاقه مندان به Blender که به دنبال اضافه کردن پل های حرفه ای طراحی شده و قابل تنظیم به پروژه های خود هستند، عالی است. با شروع از اصول اولیه، گره‌های هندسی Blender's Geometry Nodes را گام به گام بررسی می‌کنیم و به شما این امکان را می‌دهیم که پل‌های منحصربه‌فرد و پویا متناسب با هر سبک طراحی ایجاد کنید.

آنچه در «گره‌های هندسی مخلوط‌کننده برای مبتدیان – مولد پل رویه‌ای» خواهید آموخت :

  • طراحی رویه اصلی در Blender: تمام جنبه های طراحی پل خود را با استفاده از گره های هندسی همه کاره Blender کنترل کنید.

  • طراحی پل بر اساس منحنی انعطاف‌پذیر: با ابزارهای منحنی کار کنید تا عرض، ارتفاع و نرده‌ها را سفارشی کنید و هر پل را برای پروژه خود منحصر به فرد کنید.

  • تنظیم جامع گره: برای ایجاد و اصلاح ساختارهای پل به راحتی و کارآمد به یک تنظیم گره ساختاریافته دسترسی داشته باشید.

  • باز کردن بسته‌بندی اشعه ماوراء بنفش و کاربرد اصلی مواد: تکنیک‌های ضروری باز کردن بسته‌بندی اشعه ماوراء بنفش را بیاموزید و مواد اولیه را برای پرداخت صیقلی اضافه کنید.

  • مبتدی دوستانه و در عین حال جامع: چه به تازگی شروع به کار کرده باشید یا تجربه داشته باشید، این کلاس Skillshare درک و کاربرد گره های هندسه را آسان می کند.

  • مهارت های عملی برای پروژه های دنیای واقعی: در پایان، مهارت های عملی خواهید داشت که می توانید مستقیماً در پروژه های سه بعدی خود اعمال کنید.

ساختار کلاس و درس

سفر ما از طریق "گره‌های هندسه مخلوط‌کننده برای مبتدیان - مولد پل رویه‌ای" در نه درس مفصل تشکیل شده است که هر یک بر بخش کلیدی طراحی پل تمرکز دارد.


هدف این پروژه کلاس Skillshare طراحی و مدل‌سازی یک پل با ویژگی‌های سفارشی‌شده، مانند عرض، ارتفاع، نرده‌ها و مسیرهای سنگی قابل تنظیم است. تکمیل این پروژه درک شما از گره‌های هندسی Blender را تقویت می‌کند و تجربه عملی را در زمینه طراحی رویه‌ای به شما می‌دهد.

درس 1 - مقدمه

با یک نمای کلی از نحوه عملکرد راه اندازی شروع کنید. ما ویژگی‌های پروژه کلاس را بررسی می‌کنیم و نقشه‌ای از عناصر طراحی پل، مانند شکل‌های قابل تنظیم، سوراخ‌ها، نرده‌ها و مسیرهای سنگی ارائه می‌کنیم.

درس 2 - شکل نمایه

نمایه پایه پل خود را ایجاد کنید! در این درس، بدنه اصلی و تکیه گاه های نرده را با ورودی هایی برای پارامترهای عرض، ارتفاع و ریل طراحی خواهید کرد. ما سه منحنی چهار ضلعی را برای تشکیل ساختار پل ترکیب می‌کنیم و همه کنترل‌های لازم را برای تنظیم کاملاً قابل تنظیم تنظیم می‌کنیم.

درس 3 - شکل پل

بیاموزید که شکل نمایه را در امتداد یک منحنی جارو کنید تا پل را تشکیل دهید! با استفاده از افست محور Z و توابع ریاضی برای نتایج واقعی، کنترل‌های جابه‌جایی ارتفاع و شیب را اضافه می‌کنیم تا به پل شما شکل و عمق منحصربه‌فردی بدهد.

درس 4 - حفره های قابل تنظیم

با ایجاد حفره های قابل تنظیم، عمق و جزئیات را اضافه کنید! شکل‌های استوانه‌ای را به‌عنوان سوراخ‌هایی در بدنه پل اضافه می‌کنید و پارامترهای ورودی را برای تعداد حفره‌ها، فاصله، مقیاس‌گذاری مرکز/جانب، و افست Z تنظیم می‌کنید که به شما امکان می‌دهد پل را برای هر صحنه‌ای تنظیم کنید.

درس 5 - بازکردن UV و کاربرد مواد

در تکنیک‌های بازکردن UV مخصوص اشکال منحنی فرو بروید. شما یاد خواهید گرفت که مدل پل را باز کنید و از مواد اولیه استفاده کنید و ظاهری صیقلی به آن بدهید که طراحی کلی را بهبود می بخشد.

درس 6 - مقدمه ای بر ایجاد مسیر سنگی

با یک مسیر سنگی شخصیت بیشتری را به پل خود بیاورید! ما مولد مسیر سنگی را معرفی می‌کنیم، ویژگی‌ای که واقع‌گرایی را به پل شما می‌افزاید، و سنگ‌ها را در یک خط مستقیم در امتداد پل به‌عنوان پایه‌ای پیش از تراز کردن سنگ‌ها با منحنی‌های سفارشی قرار می‌دهد.

درس 7 - تولید سنگ

در این درس، سنگ‌هایی را در امتداد یک خط مستقیم که با منحنی ورودی یا طول مش پل مطابقت دارد، تولید می‌کنید. ما روی جداسازی سنگ‌ها برای هر منحنی ورودی تمرکز می‌کنیم تا از هم‌ترازی دقیق و ادغام یکپارچه اطمینان حاصل کنیم.

درس 8 - تراز کردن سنگ ها با منحنی ها

با نحوه تراز کردن سنگ های تولید شده با منحنی های پل آشنا شوید و ظاهری طبیعی و منسجم به پل خود بدهید. این مرحله کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که سنگ‌ها با ساختار پل ترکیب می‌شوند و واقع‌گرایی و شخصیت را به پروژه شما می‌افزایند.

درس 9 - افزودن سنگ به پل

در درس آخر، مسیرهای سنگی را با هندسه پل ادغام خواهیم کرد. منحنی‌هایی را از هندسه پل ایجاد و جدا می‌کنید تا مسیری سنگی ایجاد کنید که کاملاً با منحنی‌های پل هماهنگ باشد، با ورودی‌های اضافی برای کنترل کامل بر قرارگیری، مقیاس و تراز سنگ.

در حال جمع کردن

کلاس Skillshare «Blender Geometry Nodes for Beginners – Procedural Bridge Generator» دارای همه چیزهایی است که برای ایجاد پل‌های قابل تنظیم و خیره‌کننده نیاز دارید که به طور یکپارچه در هر محیط سه‌بعدی قرار می‌گیرند.

از مفاهیم پایه Geometry Node تا تکنیک‌های سفارشی‌سازی پیشرفته، این کلاس مهارت‌ها و رویکرد Blender شما را به طراحی رویه‌ای تغییر می‌دهد.

آیا آماده اید که ایده های خود را زنده کنید؟

«Blender Geometry Nodes for Beginners – Procedural Bridge Generator» را از امروز شروع کنید و پتانسیل کامل گره های هندسی را در Blender کشف کنید.

تا دفعه بعد، به اصلاح گره های جغرافیایی ادامه دهید!

ولاد


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • طراحی پروفایل پل Designing the Bridge Profile

  • گره‌های هندسه بلندر مقدماتی برای مبتدیان – ژنراتور پل رویه‌ای Intro Blender Geometry Nodes for Beginners – Procedural Bridge Generator

  • ایجاد حفره ها و شکل های سفارشی Creating Holes and Custom Shapes

  • مقدمه ای بر مسیر سنگی Introduction to Stone Path

  • اضافه کردن مسیرهای سنگی به پل Adding Stone Paths to Bridge

  • شکل دادن به منحنی پل Shaping the Bridge Curve

  • UV باز کردن پل منحنی UV Unwrapping the Curve Bridge

  • آشنایی با پل منحنی Introduction to Curve Bridge

  • تراز کردن سنگ ها با منحنی های پل Aligning Stones to Bridge Curves

  • تولید سنگ در مسیرها Generating Stones on Paths

نمایش نظرات

Skillshare (اسکیل شیر)

اسکیل‌شر یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان امکان یادگیری مهارت‌های جدید را فراهم می‌کند. این پلتفرم با ارائه دوره‌های متنوع در زمینه‌هایی از جمله هنر و طراحی، فناوری، کسب و کار، و زندگی موفق، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین به یادگیری بپردازند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سکیل‌شر، ارائه دوره‌های تدریس شده توسط صاحبان مهارت‌ها و افراد موفق در زمینه‌های مختلف است. این امر باعث می‌شود که کاربران از تجربیات و دانش عملی افرادی که در حوزه‌های مورد نظرشان موفق عمل کرده‌اند، بهره‌مند شوند و بهترین اطلاعات را برای بهبود مهارت‌های خود دریافت کنند. به این ترتیب، سکیل‌شر نه تنها یک پلتفرم آموزشی است، بلکه یک جامعه آموزشی است که افراد را به اشتراک گذاری دانش و تجربیات تشویق می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا در مسیر پیشرفت و موفقیت خود ادامه دهند.

آموزش گره‌های هندسه بلندر برای مبتدیان - ژنراتور پل رویه‌ای
جزییات دوره
2h 26m
10
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
- از 5
ندارد
دارد
دارد
3D Tudor
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

3D Tudor 3D Tudor

مدرس سه بعدی

به 3D Tudor خوش آمدید! این یک شرکت آموزشی تک نفره است و من به ایجاد دوره‌هایی با دستورالعمل‌های واضح و کامل افتخار می‌کنم که شما را به سطح بعدی مدل‌سازی سه بعدی و انیمیشن می‌برد.

هدف من این است که دوره‌های بدون سر و صدایی را در مورد مدل‌سازی سه‌بعدی به شما ارائه دهم که به شما کمک می‌کند مجموعه مهارت‌ها، گردش کار و در نهایت مجموعه کاری خود را گسترش دهید. من متعهد به ایجاد دوره های حرفه ای با کیفیت بالا برای هنرجویان هنر سه بعدی و بازی های رایانه ای با استفاده از نرم افزارها و موضوعاتی مانند:

Blender 2.8 | بلندر 2.9 | نقاش مواد | طراح مواد | هودینی | زبراش | مایا | توپوگان | Adobe Photoshop | Crazybump | یونیتی سه بعدی | Unreal Engine 4 (UE4) | مدلسازی سه بعدی | هنر سه بعدی | طراحی دارایی | دارایی های بازی | ساختمان ها | لوازم بازی | ماشین آلات سلاح برای بازی | انیمیشن | شبیه سازی | محیط‌ها

من نیل از 3D Tudor هستم و در انگلستان زندگی می کنم. من یک هنرمند سه بعدی با 8 سال تجربه مدل سازی، از جمله دارایی ها، شخصیت ها و محیط ها هستم.

در سال 2019، من 3D Tudor را به دلیل علاقه ام به مدل سازی سه بعدی که می خواستم با دیگران به اشتراک بگذارم، تأسیس کردم. من اکنون به عنوان یک هنرمند حرفه ای لوازم و محیط زیست شناخته می شوم.

دوره‌های من برای مدل‌سازان سه‌بعدی در تمام سطوح، با تعداد زیادی از نکات و ترفندهای جدید طراحی شده‌اند. هر دوره متفاوت است، با اغلب موضوعات متداول از جمله دارایی ها و ساختمان های بازی قرون وسطایی انگلستان Tudor، یا صحنه ها و سلاح های علمی تخیلی. سبک مربی من به دلیل دستورالعمل‌های دقیق و راهنمایی‌های واضح در طول هر درس، مرا متمایز می‌کند.

من تنها مربی در Skillshare هستم که از نکات ابزار زنده روی صفحه در طول درس‌هایم استفاده می‌کنم و به زبان‌آموزان کمک می‌کنم تا بدون نیاز به بازگشت و بازدید مجدد میان‌برهای قبلی، آن‌ها را دنبال کنند. این امر به مبتدیان مطلق و فراگیران میان رده امکان می دهد تا در کنار یکدیگر، بدون هیچ چیزی مانع یادگیری آنها شوند، و با سرعت های متفاوتی که هر دانش آموز انتخاب می کند.

من در ابتدا به دلیل علاقه ام به بازی، با مدل سازی سه بعدی شروع کردم. برخی از اولین مدل های من شامل ایجاد دارایی برای کارگاه City Skylines بود.

من شروع به کار آزاد پس از حضور در دانشگاه هنرهای خلاق (UCA) برای مدرک BA (Hons) در هنرهای بازی های رایانه ای کردم. به عنوان یک مترجم آزاد، من مجموعه من را از طریق کار بر روی دارایی ها و محیط های تاریخی گسترش داد.

مدل‌های من با استفاده از ترکیبی از Blender، Maya و ZBrush ساخته می‌شوند - بسته به مشخصات آنها. من از Blender برای جلوه های ذرات و انیمیشن دارایی های پیچیده استفاده می کنم.

من می‌توانم از دو موتور بازی محبوب Unreal Engine 4 (UE4) و Unity با سالها تجربه در استفاده از هر دو استفاده کنم. من در فتوشاپ مهارت دارم و از این ابزار برای بافت هایم و هنر مفهومی اصلی که به عنوان بخشی از گردش کار تحقیق مدل سه بعدی خود تولید می کنم استفاده می کنم. من از Substance Painter استفاده می کنم اما مواد و بافت های خود را با استفاده از Substance Designer نیز می سازم.

من ترجیح می دهم از Topogun برای retopology استفاده کنم، متخصص در بهینه سازی retopology برای دارایی های AAA.