آموزش مبانی طراحی گرافیک: تایپوگرافی

Graphic Design Foundations: Typography

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: تایپوگرافی خوب می تواند به طرح و پیام شما ، اعم از یک پروژه چاپی یا صفحه ای ، یک گرافیک ثابت یا متحرک ، یک گرافیک سه بعدی یا دو بعدی ، قدرت فوق العاده ای اضافه کند. این دوره روشهای تایپوگرافی خوب را توضیح می دهد ، بنابراین شما می توانید "چشم" برای نوع خود بسازید و نحوه استفاده موثر از آن را بفهمید. نویسنده اینا سالتز طبقه بندی نوع (serif در مقابل sans serif ، نوع نمایشگر در مقابل نوع متن) ، نحوه اندازه گیری ، اندازه و سازماندهی نوع و تأثیر فاصله و ترازبندی بر طراحی شما را توضیح می دهد. وی همچنین نحوه استفاده از هسته ، ردیابی ، پیشروی و طول خط را توضیح می دهد و تاریخچه و روندهای فعلی تایپوگرافی را پوشش می دهد. این دوره اصول خوانایی ، خوانایی و سازگاری و چگونگی در نظر گرفتن آنها هنگام انتخاب و طراحی با نوع را آموزش می دهد.
موضوعات شامل:
  • تایپوگرافی چیست؟
  • تمایز دادن خصوصیات نوع
  • استفاده از نوع تزئینی و تزئینی
  • ترکیب حروف چاپی
  • استفاده از کنتراست و مقیاس
  • جفت بندی هسته و هسته
  • انتخاب طول بهینه خط
  • تراز كردن و فاصله دادن كاراكترها ، كلمات و پاراگراف ها
  • درک عوامل موثر بر خوانایی
  • کار با نوع سه بعدی
  • به حرکت درآوردن نوع

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • چرا تایپوگرافی خوب است Why good typography matters

  • قدرت نوع The power of type

  • نظریه نسبیت تایپی The theory of typographic relativity

  • از این دوره بیشترین بهره را ببرید Getting the most out of this course

1. تمایز تایپی 1. Typographic Differentiation

  • سریف در مقابل sans serif Serif vs. sans serif

  • نوع نمایش در مقابل نوع متن Display type vs. text type

  • تاریخ را تایپ کنید Type history

  • طبقه بندی نوع Type classification

  • دسته بندی های دیگر Other type categories

  • دستورالعمل های ترکیب فونت ها Guidelines for combining typefaces

  • استفاده از موارد Using cases

2. زبان نوع 2. The Language of Type

  • آناتومی: قطعات و اشکال از نوع Anatomy: Parts and shapes of type

  • اندازه و اندازه گیری نوع Size and measurements of type

  • خانواده ها را تایپ کنید: عرض ، وزن و دامنه Type families: Widths, weights, and slopes

  • بررسی اصطلاحات نوع ، بر اساس عملکرد Reviewing the terminology of type, based on function

  • کار با رنگ و وزن تنشی: تمرینات Working with color and tonal weight: Exercises

3. فاصله و تراز 3. Spacing and Alignment

  • جفت هسته و هسته Kerning and kerning pairs

  • پیگیری و پیشرو Tracking and leading

  • بررسی تغییرات در ترازی نوع Exploring variations in type alignment

  • هیپنوتیزم و توجیه Hyphenation and justification

  • تورفتگی ها ، عجیب و غریب ها ، و نقطه گذاری های معلق Indents, outdents, and hanging punctuation

  • بهترین روشهای چاپی Other typographic best practices

4- در طراحی Type لمس کنید 4. Touching on Type Design

  • از کجا نوع شروع می شود: علامت دست Where type begins: The mark of the hand

  • قطعات و شکل های مرتبط: شباهت های خانوادگی Related parts and shapes: Family resemblances

  • طراحی یک تایپ Designing a typeface

5- خوانایی و خوانایی 5. Legibility and Readability

  • چگونگی خوانایی و خوانایی متفاوت است How legibility and readability differ

  • بررسی عوامل مؤثر در خوانایی Examining factors affecting legibility

  • سلسله مراتب و عملکرد Hierarchy and functionality

  • سلسله مراتب سیستماتیک Systematized hierarchy

  • پاراگرافها ، کلاه های افتادن و نقاط ورودی Paragraphs, drop caps, and entry points

  • کراهت تایپی Typographic abominations

6. ترکیب تایپی 6. Typographic Composition

  • نیروهای مخالف تایپوگرافی Opposing forces of typography

  • شبکه: ساختاری برای حاوی نوع The grid: A structure for containing type

  • کنتراست و مقیاس Contrast and scale

7. فکر کردن با نوع 7. Thinking with Type

  • بیانی تایپوگرافی Typographic expressiveness

  • تأثیر عاطفی نوع The emotional impact of type

  • نوع سه بعدی Three-dimensional type

8. کاربردهای تخصصی 8. Specialized Uses

  • کار با اعداد Working with numbers

  • شخصیت های خبره و نمادهای مقدماتی Expert characters and analphabetic symbols

  • استفاده از تایپوگرافی برای حرکت به محتوا Using typography to navigate content

  • استفاده از تایپوگرافی برای پیمایش محیط Using typography to navigate the environment

افکار نهایی Final Thoughts

  • مدیریت فونت ها و ساختن کتابخانه نوع خود Managing fonts and building your type library

  • چشم چاپی خود را توسعه دهید Developing your typographic eye

  • قانون شکنی Breaking the rules

  • بعدش What's next

نمایش نظرات

آموزش مبانی طراحی گرافیک: تایپوگرافی
جزییات دوره
2h 23m
46
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
1,283,872
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Ina Saltz
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Ina Saltz Ina Saltz

اینا سالتز مدیر هنری ، نویسنده ، عکاس و استاد برجسته در کالج شهر سیتی نیویورک است. زمینه های تخصص وی تایپوگرافی و طراحی انتشار سرمقاله است. وی بیش از پنجاه مقاله در زمینه طراحی و تایپوگرافی نوشته است ، به پنج کتاب استیون هلر کمک کرده است ، و پانزده مقاله را برای بایگانی طراحی گرافیک فائیدون تألیف کرده است. اینا به عنوان مدیر طراحی در مجله تایم (نسخه های بین المللی) ، مجله ارزش ، مجله گلف و دیگران فعالیت داشت. او یکی از اولین کارگردانان هنری بود که در پروژه Teletext از Time Inc روی رایانه کار کرد. اینا غالباً درمورد موضوعات مربوط به طراحی مجله و تایپوگرافی سخنرانی می کرد و به ریاست ، هماهنگی و داوری بی شماری از مسابقات طراحی و تایپوگرافی پرداخت. او عضو هیئت مدیره دو دوره ای از باشگاه مدیران نوع است. اینا نویسنده سری کتاب های Body Type درباره خال کوبی های تایپوگرافی و همچنین ملزومات تایپوگرافی: 100 اصل طراحی برای کار با نوع است. او یکی از نویسندگان تایپوگرافی Referenced است: یک راهنمای جامع ویژوال در زمینه زبان ، تاریخ و عملکرد تایپوگرافی ، به عنوان یکی از بهترین یازده کتاب مرجع سال 2012 در تمام موضوع توسط انجمن کتابخانه های آمریکا نامگذاری شده است. اینا به همراه همسرش در نیویورک زندگی می کند. او هیچ حیوان خانگی و خال کوبی ندارد ، اما دارای حروف شکل مورد علاقه (رکودیم ، بیکام اسکریپت ، و فرانکلین گوتیک شماره 2) و شخصیت های مورد علاقه (و ، س ، Z و R) است.