آموزش با استفاده از Scratch 2.0 بازی های سرگرم کننده و ارائه های مدرسه ایجاد کنید

Create Fun Games and School Presentations Using Scratch 2.0

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: بیاموزید که چگونه برنامه نویسی اساسی، ساخت بازی و مفاهیم ریاضی را به کودک یا دانش آموزان خود آموزش دهید. اما هنوز آن را نصب نکنید زیرا در اولین سخنرانی به آن خواهیم پرداخت. دانش آموزان باید رایانه شخصی یا مک داشته باشند. تبلت هایی مانند iPad یا Galaxy کار نمی کنند.


درباره این دوره



مفاهیم اساسی، ابزارها و عملکردهایی را که برای ساختن پروژه‌های کاملاً کاربردی با زبان برنامه‌نویسی بصری، Scratch، نیاز دارید، بیاموزید.


با این آموزش برای زبان آموزان مبتدی تا متوسط، پایه ای قوی در برنامه نویسی اسکرچ و بصری ایجاد کنید.


  • کد ساختمان با استفاده از بلوک های فرمان

  • با استفاده از سیستم مختصات

  • اصول برنامه نویسی

  • نمونه پروژه های واقعی


محتوا و نمای کلی


مناسب برای دانش آموزان بالای 7 سال، معلمان و والدینی که می خواهند اصول برنامه نویسی بصری را به فرزندان خود آموزش دهند. هر بخش شامل تمرین‌هایی است، بنابراین می‌توانید مهارت‌های تازه آموخته شده خود را فوراً به کار ببرید. این یک سخنرانی در مورد تک تک بلوک ها در Scratch با توضیح خسته کننده نیست! با مرور نمونه های واقعی کاربر را به چالش می کشد.


با نصب برنامه رایگان اسکرچ و Adobe Air، این دوره شما را با درک اولیه سیستم مختصات و چرخش، حرکت و حس و دستکاری کاراکتر (اسپرایت) آشنا می کند. با تسلط بر اصول اولیه، این دوره به موضوعات پیشرفته‌تری از جمله کنترل‌های منطقی (اگر/آنگاه/دیگر و حلقه‌های همیشه)، پردازش سریال و موازی و تعامل پویا بین اسپریت‌ها می‌رود. با ایجاد پروژه های دقیق، درک قوی از مفاهیم برنامه نویسی و نحوه کار آنها در Scratch ایجاد خواهید کرد. پس از اتمام دوره، دانش ایجاد بازی های ویدئویی، آموزش های آموزشی و ارائه های خود را با استفاده از Scratch خواهید داشت. این برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند کمک‌های بصری قدرتمندی برای تکمیل ارائه شفاهی یا گزارش کتاب ایجاد کنند عالی است.



چرا این دوره را به جای دوره دیگری انتخاب کنید؟


مهمتر از همه، پیشینه برنامه نویسی و دانش گسترده من از Scratch به این معنی است که من اطلاعات زیادی در مورد این موضوع دارم. و سابقه تدریس من به این معنی است که می توانم این دانش را در قالبی آسان به شما منتقل کنم.


این دوره حاوی محتوای بیشتری است و بیشتر از سایرین به نمونه های عملی می رود. این ترکیبی عالی از تمرین و تئوری است که به شما کمک می کند تا فوراً پروژه خود را اجرا کنید.


مثال‌های گام به گام برای درک اصول برنامه‌نویسی کلیدی هستند - من فقط به شما یاد نمی‌دهم که چگونه از Scratch استفاده کنید، بلکه به شما یاد می‌دهم که چگونه آنچه را که برای برنامه‌نویسی خودتان باید بدانید.


برخلاف سایر ویدیوهای Scratch موجود، این فقط یک ضبط صفحه نیست - این دوره شامل یادداشت‌ها و نمودارهای دقیق در داخل ویدیو است تا یادگیری شما را تقویت کند و به شما کمک کند نکات کلیدی را در طول دوره به خاطر بسپارید.


مربی کیست و چقدر دانش دارند؟


سلام، من Santanu Das هستم و بیش از 25 سال است که در C++، C، FORTRAN، Java و دیگران برنامه نویسی می کنم. من به عنوان دستیار تدریس، C++ را در MIT (جایی که Scratch در آنجا ایجاد شد) به برخی از باهوش ترین دانشجویان جهان آموزش دادم در حالی که مدرک خود را در رشته مهندسی دریافت کردم. در حال حاضر، من بیش از 800 توسعه دهنده نرم افزار را در یکی از بزرگترین شرکت های نرم افزار خصوصی در جهان مدیریت می کنم. در طول چند سال گذشته، من در مدرسه ابتدایی پسرم کلاس اسکرچ را به دانش‌آموزان کلاس سوم دبستان تدریس می‌کردم، بنابراین در حین یادگیری اسکرچ، تجربه‌ای مستقیم در مورد موانع رایج داشتم. من اسکرچ را آموزش می‌دهم زیرا می‌خواهم جوانان را تشویق کنم تا منطق و مهارت‌های تصمیم‌گیری خود را بهبود بخشند، STEM را در کلاس درس تشویق کنند، و به مردم کمک کنم خلق بازی‌های ویدیویی را که بازی می‌کنند درک کنند. من معتقدم که برنامه نویسی پایه محکمی برای بسیاری از رشته های دیگر از جمله موسیقی و هنرهای آزاد و همچنین علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی می سازد. من برای درآمد اضافی در کلاس درس نمی دهم. هزینه دوره صرف تولید آموزش های بیشتر Scratch و تامین مالی برنامه های محلی STEM Grant برای مدارس سراسر ایالات متحده می شود. چه بخواهید مهندس، پزشک، حسابدار یا مربی باشید، اسکرچ مهارت های تصمیم گیری، سازمانی و ریاضی شما را در هر سطحی تقویت می کند.



در دوره چه چیزی وجود دارد؟



  • بیش از 27 سخنرانی و نزدیک به 2.5 ساعت محتوا

  • اصول برنامه نویسی، بلوک های فرمان و سیستم مختصات را توضیح می دهد، دانش ضروری که خواهید یافت، ایجاد پروژه های خود را بسیار آسان تر می کند

  • من توضیح می‌دهم که چگونه می‌توان بر موانع رایجی که کاربران با آن‌ها روبرو می‌شوند غلبه کرد، با مرتکب اشتباه کردن در حین حرکت و بازگشت به عقب برای رفع آن‌ها همانطور که دنبال می‌کنید.

  • درک خوبی از نحوه استفاده از بلوک ها و دستورات برنامه نویسی اولیه و پیشرفته خواهید داشت

  • شامل 4 نمونه پروژه عالی است که می توان از آنها برای ساخت تقریباً هر نوع بازی/برنامه ویدیویی استفاده کرد



الزامات دوره:



دانش آموزان باید رایانه شخصی یا مک داشته باشند. Scratch هنوز در دستگاه های تبلت پشتیبانی نمی شود.


نرم افزار رایگان Scratch را روی رایانه خود نصب کنید و آماده کار هستید. Adobe Air (یک افزونه رایگان) نیز مورد نیاز است و دستورالعمل‌های نصب ارائه شده است.


چه کسی باید شرکت کند؟


این کلاس فقط برای افرادی نیست که به برنامه نویسی کامپیوتری علاقه مند هستند - این کلاس برای کسانی است که می خواهند مهارت های منطقی و تصمیم گیری خود را تقویت کنند.


البته اگر به برنامه نویسی کامپیوتر علاقه دارید و می خواهید اصول اولیه را یاد بگیرید، این دوره را بگذرانید! این برای سنین 7+ (کلاس دوم به بالا) طراحی شده است. این یک مقدمه عالی برای برنامه نویسی/کدنویسی برای دانش آموزان در تمام سنین است.


این دوره همچنین یک آغازگر عالی برای معلمانی است که می خواهند برنامه نویسی را آموزش دهند و از دانش آموزان خود بخواهند پروژه های Scratch را به عنوان بخشی از برنامه درسی خود ارسال کنند. شامل مثالی از اینکه چگونه بچه ها می توانند از Scratch برای ایجاد یک "کمک بصری" منحصر به فرد برای یک پروژه کلاس درس استفاده کنند. این دوره در مدارس ابتدایی محلی برای آموزش Scratch به دانش آموزان استفاده می شود.


مناسب برای کودکانی که می‌خواهند یاد بگیرند چگونه بازی‌های ویدیویی خود را بسازند، و والدینی که می‌خواهند یاد بگیرند که چگونه به کودکان خود در ایجاد مهارت‌های برنامه‌نویسی و کدنویسی کمک کنند.


سرفصل ها و درس ها

اصول اولیه Scratch Basics of Scratch

  • تنظیم محیط اسکرچ Setting Up Your Scratch Environment

  • درک Sprites و Backdrops Understanding Sprites and Backdrops

  • سیستم مختصات خراش و چرخش Scratch Coordinate and Rotation System

  • مقدمه ای بر اسکریپت نویسی Introduction to Scripting

  • کار با پارامترها در بلوک ها Working with Parameters in Blocks

  • پروژه حرکت و سنجش - قسمت 1 Motion and Sensing Project - Part 1

  • پروژه حرکت و سنجش - قسمت 2 Motion and Sensing Project - Part 2

  • پروژه حرکت و سنجش - قسمت 3 Motion and Sensing Project - Part 3

  • پروژه حرکت و سنجش - قسمت 4 Motion and Sensing Project - Part 4

ایجاد یک بازی ماز تعاملی Creating an Interactive Maze Game

  • دستورالعمل بازی ماز Instructions for the Maze Game

  • ایجاد توپ، ماز و اسپرایت های خط پایان شما Creating Your Ball, Maze and Finish Line Sprites

  • ساخت توپ در حرکت پیچ و خم Making the Ball in the Maze Move

  • تعامل توپ و ماز Ball and Maze Interaction

  • زمان بازی پیچ و خم خود را! Time Your Maze Game!

دو جن در حال گفتگوی تعاملی Two Sprites Having an Interactive Conversation

  • اهداف پروژه گفتگو Goals for the Conversation Project

  • Sprites خود را انتخاب کنید و مکالمه را شروع کنید Selecting Your Sprites and Beginning the Conversation

  • درک متغیرها Understanding Variables

  • درک استفاده از پخش برای ارسال پیام Understanding the Use of Broadcasting to Send Messages

  • استفاده از بلوک Join برای ساختن جملات کامل Using the Join Block to Make Complete Sentences

  • استفاده از عبارات ریاضی Using Mathematical Expressions

پروژه بازی پیشرفته با استفاده از شبیه سازی Advanced Gaming Project using Cloning

  • مقدمه ای بر قوانین بازی شکارچی Introduction to the Rules of the Bug Catcher Game

  • راه اندازی بازی Setting up the Game

  • درک شبیه سازی Understanding Cloning

  • جابجایی باگ ها به صورت تصادفی Moving the Bug Sprites Randomly

  • تعامل با کلون ها و حذف آنها Interacting With and Deleting Clones

  • گزارش یک امتیاز Reporting a Score

  • مرتب کردن بازی Tidying up the Game

افکار نهایی Final Thoughts

  • نتیجه Conclusion

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش با استفاده از Scratch 2.0 بازی های سرگرم کننده و ارائه های مدرسه ایجاد کنید
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
3.5 hours
28
Udemy (یودمی) udemy-small
15 دی 1393 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
647
4.7 از 5
ندارد
دارد
دارد
Santanu Das

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Santanu Das Santanu Das

مهندس کامپیوتر، فارغ التحصیل و معلم MIT

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.