لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش یادگیری برنامه نویسی Haskell
Learning Haskell Programming
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
با Haskell شروع کنید ، یک زبان برنامه نویسی کاربردی که - گرچه به کمی آکادمیک شهرت دارد - اما می تواند عملی و آسان برای یادگیری باشد. در این دوره عملی ، اصول Haskell را بیاموزید. حکیم کاسیمالی نحوه نصب و راه اندازی Haskell را نشان می دهد و به شما کمک می کند تا با کاوش در Haskell با استفاده از یک مفسر تعاملی از آنچه این زبان می تواند انجام دهد ، مطلع شوید. بعلاوه ، او به شما کمک می کند آنچه را که درباره توابع و انواع داده ها آموخته اید برای ایجاد ، تنظیم و صیقل دادن یک پروژه کامل - یک بازی با کلمات - به کار بگیرید.
توجه: این دوره توسط انتشارات Packt ایجاد شده است. ما خوشحالیم که میزبان این آموزش در کتابخانه خود هستیم.
موضوعات شامل:
کشف هاسکل با GHCI
انواع داده ها و توابع Haskell
استفاده از توابع مرتبه بالاتر برای دستکاری داده ها و استفاده مجدد از کد li>
ویرایش کد منبع Haskell
ایجاد یک پروژه با پشته li>
نوشتن و انجام آزمونها li>
سرفصل ها و درس ها
1. نصب و راه اندازی
1. Installation and Setup
نمای کلی دوره
The course overview
نصب هاسکل
Installing Haskell
دستورالعمل نصب برای سیستم عامل X X
Installation instructions for OS X
دستورالعمل نصب برای ویندوز
Installation instructions for Windows
دستورالعمل نصب لینوکس
Installation instructions for Linux
2. شروع کار با هاکل
2. Getting Started with Haskell
کشف هاکل با GHCi
Discovering Haskell with GHCi
ساختارهای داده داخلی
Built-in data structures
در حال ویرایش کد منبع هاسکل
Editing Haskell source code
آشنایی با توابع
Introduction to functions
ساختار داده های خود را بسازید
Building your own data structures
تطبیق الگو
Pattern matching
3. توسعه یک بازی Word
3. Developing a Word Game
ایجاد یک پروژه با Stack
Creating a project with Stack
راه اندازی شبکه بازی word
Setting up the word game grid
جستجوی کلمات
Searching for words
جستجو در همه جهات
Searching in all directions
واحد آزمایش شبکه با Hspec
Unit testing the grid with Hspec
4. پرداخت بازی Word
4. Polishing the Word Game
مختصات شبکه و لیست های نامحدود
Grid coordinates and infinite lists
رها کردن مدل شبکه
Fleshing out the grid model
شبکه را بصورت بازگشتی جستجو کنید
Searching the grid recursively
حکیم کاسیمالی یک توسعه دهنده نرم افزار در بی بی سی است.
به عنوان یک توسعه دهنده ، حکیم در Perl ، JavaScript ، Haskell و Python تخصص دارد. علاوه بر کارهای برنامه نویسی خود ، حکیم همکار نویسنده طراحی اینترنت اشیاء است. علایق وی شامل هک مدنی ، ساختار داده های کاملاً کاربردی و اینترنت اشیا است.
نمایش نظرات