اصول فلوت کارناتیک | راهنمای مبتدیان

Carnatic Flute Basics | Beginner's Guide

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: (PART-1) دوره مبتدی کارناتیک فلوت را بیاموزید. یک نوازنده خوب شوید و خود را برای یادگیری انواع Raagas آماده کنید دانش آموزان می توانند وضعیت نگه داشتن و تکنیک های دمیدن فلوت را بیاموزند. دانش‌آموزان می‌توانند شروتی و ثالم را بفهمند و یاد بگیرند. دانش آموزان می توانند حس خوبی از زیر و بم و ریتم داشته باشند. دانش آموزان می توانند اصول فلوت کارناتیک را بیاموزند. دانش آموزان یاد می گیرند که هر نت را مطابق با هنجارهای کلاسیک هجی کنند. دانش آموزان قادر خواهند بود تمام تمرینات را در 3 سرعت انجام دهند. دانش‌آموزان با تکنیک‌های تنفس آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که ضربه خود را به روشی صحیح حفظ کنند. دانش آموزان می توانند مهارت های خوب و منظم تمرین را کسب کنند. دانش آموزان قادر به درک و انتخاب دوره بعدی خواهند بود. دانش‌آموزان همچنین می‌توانند نحوه یادگیری موسیقی کارناتیک را با یادگیری فلوت کارناتیک درک کنند. پیش نیازها: دانش آموزان برای تمرین تمرینات به گام 2 و نیم (D#) 8 سوراخ کارناتیک فلوت نیاز دارند. دانش آموزان باید دستورالعمل های ارائه شده توسط مربی را دنبال کنند. دانش آموزان نیازی به دانش قبلی از موسیقی کارناتیک ندارند.

فلوت کارناتیک

یکی از قدیمی‌ترین آلات موسیقی هند، این ساز یک فلوت عرضی بدون کلید است که از بامبو ساخته شده است. از انگشتان هر دو دست برای بستن و باز کردن سوراخ ها استفاده می شود. دارای یک سوراخ دمنده در نزدیکی یک انتها، و هشت سوراخ انگشت نزدیک قرار گرفته است. این ساز در اندازه های مختلف عرضه می شود. ونو همچنین ساز بسیار قابل احترامی است و انتظار می رود کسانی که آن را می نوازند از آن قدردانی کنند، زیرا برای نواختن آن هدیه ای محسوب می شود.

Venu قادر است دو اکتاو و نیم را با کمک دمیدن بیش از حد و انگشت گذاری متقاطع تولید کند. فلوت مانند صدای انسان است که یکنواخت است و همچنین دارای یک بازتولید صدای معمولی دو و نیم اکتاو است. کشیدن انگشتان روی سوراخ ها و خارج کردن آنها امکان تولید انواع گاماکا را فراهم می کند که در اجرای موسیقی مبتنی بر راگا مهم هستند.

تاریخچه فلوت کارناتیک

فلوت (ونو) در اساطیر و فولکلور هندی به عنوان یکی از 3 ساز اصلی که برای موسیقی در کنار صدای انسان و وینا (vaani-veena-venu) در نظر گرفته شده است، ذکر شده است. اما عجیب است که وجود دارد. هیچ نامی برای فلوت معمولی که لرد می نوازد ذکر نشده است.

این مکان با خدای هندو کریشنا مرتبط است که اغلب در حال بازی آن به تصویر کشیده می شود. این نوع فلوت عمدتاً در جنوب هند مورد استفاده قرار می گیرد. لرد ویشنو به عنوان سری Venugopala به تصویر کشیده شده است.

ونو تا قبل از نوآوری های پیشگام شری شارابا شاستری و تجدید نظرها و به روز رسانی های بعدی در طراحی او توسط Shri T.R بخشی از موسیقی کلاسیک کارناتیک نبود. محلینگام (که به آن فلوت مالی می گویند). به دلیل فیزیک زیربنایی تولید صدا، فلوت ها هنگام رفتن از پایین ترین نت به بالاترین نت، یک "برش" طبیعی یا ناپیوستگی دارند. این ناپیوستگی بین نت‌های "ga" و "ma" در فلوت کارناتیک و بین "Ma" و "Pa" برای فلوت هندوستانی ظاهر می‌شود (عمدتاً به دلیل تفاوت‌های تکنیک انگشت‌گذاری). برای انطباق فلوت با موسیقی کارناتیک، تغییرات خاصی مانند افزودن سوراخ هفتم، استفاده از بامبوهای با دیواره ضخیم‌تر، تکنیک بلند کردن سر برای تغییر زاویه امبوشور هنگام جابجایی بین "ga" و "ma" ضروری بود. "یادداشت ها این نوآوری ها هنرمندان را قادر می سازد تا راگاهای کارناتیک را با تمام گاماکاها و تزئینات لازم بدون از دست دادن "بهاوا" راگا اجرا کنند.

در سبک هندوستانی به بانسوری (6 سوراخ) معروف است. در سبک کارناتیک به فلوت (8 سوراخ) معروف است.

من کی هستم؟

من یک نوازنده حرفه ای کلاسیک هستم. من از اواخر کارناتیک آواز و کارناتیک فلوت-ساز را یاد گرفتم. ماندا بالاراما شارما گارو و سری.وی.ناگاراجو گارو. من دارای دیپلم موسیقی کلاسیک کارناتیک در هر دو آواز و ساز هستم.

من از سال 1994 به عنوان نوازنده و انفرادی برای چندین جشنواره موسیقی و رقص، تظاهرات سخنرانی، سازمان‌های فرهنگی و مناسبت‌های ویژه مانند Brahmothsavams در معابد داخل کشور اجرا می‌کنم.

من کنسرت‌های انفرادی در Tirumala Tirupati Devasthanams.، Tirupati، Sri Lakshmi Narasimha Swamy معبد، Yadagirigutta، Sri Mallikarjuna Swamy معبد، Srisailam. و غیره در طول دوره برهموتساوام برگزار کردم.

از سال 2001، من از طریق آکادمی موسیقی و رقص خود "Swara Vaahini" که توسط دولت ثبت شده است، به دانش آموزان زیادی آموزش داده ام. از Telangana.

من دانش‌آموزانم را برای شرکت در برنامه‌ها و نمایش‌های موسیقی تلویزیونی مختلف مانند "Paadutha Theeyaga"، Sa Ri Ga Ma Pa Little Champs و غیره تشویق و توسعه داده‌ام.

من در کلاس‌های آنلاین از طریق Skype/Google Hangouts/Whatsapp برای دانشجویان NRI از ایالات متحده آمریکا، استرالیا، دانمارک، نیوزیلند، آلمان، دبی، کویت، مالزی و سنگاپور شرکت کرده‌ام. اکثر آنها به طور مرتب در مناسبت های جشنواره هند اجرا می کنند.

من می خواهم دانش موسیقی خود را به افراد بیشتری که علاقه مند به یادگیری و اجرا از نقاط مختلف جهان هستند منتقل کنم زیرا موسیقی تنها راه رسیدن به خدا است


نظرات در Urbanpro:


کریشنا پی اس در فلوت

شرکت کرد

"چنین گوروی دوستانه و آگاه برای یادگیری فلوت. مرتباً در مورد اشتباهات دانش آموزان بازخورد می دهد و آنها را بر اساس آن تصحیح می کند. او نه تنها فلوت را به من یاد داد، بلکه یکی از سخت ترین درس های زندگی - صبر، پشتکار و فداکاری. واقعاً احساس خوشبختی می کند. شاگرد او بودن "


M Bharani در فلوت شرکت کرد

"کلاس های بسیار خوبی. شما در اینجا زمان ارزشمندی برای یادگیری خواهید داشت. آقا در مورد گامکالو بسیار خاص هستند، به همین دلیل این کلاس ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند."


سریرام ردی باچیردی در فلوت شرکت کرد

"کریشنا موهان گارو از 3 سال گذشته به پسرم آموزش می دهد، او یک مربی بسیار عالی است، با صبر و حوصله و شوخ طبعی و دانش. من او را برای بهترین فلوت نواز به شدت توصیه می کنم. "


سرفصل ها و درس ها

آشنایی با فلوت کارناتیک Introduction to Carnatic Flute

  • مقدمه ای بر سارالی سواراس Introduction to Sarali Swaras

  • شروتی خود را بشناسید Know your "Shruti"

  • درک ثعلم Understanding the Thaalam

  • راگاس Raagas

فلوت خود را بشناسید Know your Flute

  • جزئیات فلوت کارناتیک Details of Carnatic Flute

  • انتخاب فلوت Choosing the Flute

  • وضعیت نگه داشتن فلوت Holding posture of Flute

  • نحوه بازی 7 نت How to play 7 Notes

سارالی سواراس در 3 سرعت Sarali Swaras in 3 Speeds

  • تمرین 1 با 3 سرعت توضیح Exercise 1 with 3 Speeds Explanation

  • تمرین 2 Exercise 2

  • تمرین 3 Exercise 3

  • تمرین 4 Exercise 4

  • تمرین 5 Exercise 5

  • تمرین 6 Exercise 6

  • تمرین 7 Exercise 7

  • تمرین 8 Exercise 8

  • تمرین 9 Exercise 9

  • تمرین 10 Exercise 10

  • تمرین 11 Exercise 11

  • تمرین 12 Exercise 12

  • تمرین 13 Exercise 13

  • تمرین 14 و نتیجه گیری Exercise 14 and Conclusion

معرفی جانتا سواراس Introduction to Janta Swaras

  • نحوه بازی Janta Swaras How to play Janta Swaras

  • تمرین 1 Exercise 1

  • تمرین 2 Exercise 2

  • تمرین 3 Exercise 3

  • تمرین 4 Exercise 4

  • تمرین 5 Exercise 5

  • تمرین 6 Exercise 6

استیای سواراس بالا Upper Sthyai Swaras

  • تمرین 1 Exercise 1

  • تمرین 2 Exercise 2

  • تمرین 3 Exercise 3

  • تمرین 4 Exercise 4

  • تمرین 5 Exercise 5

Swaras استهای پایین Lower Sthayi Swaras

  • تمرین 1 Exercise 1

  • تمرین 2 Exercise 2

  • تمرین 3 Exercise 3

  • تمرین 4 Exercise 4

  • تمرین 5 Exercise 5

داتو سواراس Daattu Swaras

  • تمرین 1 Exercise 1

  • تمرین 2 Exercise 2

ساپتا تاالا آلانکاراس Saptha Thaala Alankaaras

  • معرفی آلانکاراس Introduction to Alankaaras

  • نظریه چتوراسرا جاثی درووا ثعلم Chaturasra Jaathi Dhruva Thaalam Theory

  • Chaturasra Jaathi Dhruva Thaalam عملی Chaturasra Jaathi Dhruva Thaalam Practical

  • نظریه چتوراسرا جاثی متیا ثعلم Chaturasra Jaathi Matya Thaalam Theory

  • Chaturasra Jaathi Matya Thaalam عملی Chaturasra Jaathi Matya Thaalam Practical

  • نظریه چتوراسرا جاثی روپاکا ثعلام Chaturasra Jaathi Roopaka Thaalam Theory

  • Chaturasra Jaathi Roopaka Thaalam عملی Chaturasra Jaathi Roopaka Thaalam Practical

  • نظریه تیسرا جاثی تریپوتا ثعلم Tisra Jaathi Triputa Thaalam Theory

  • Tisra Jaathi Triputa Thaalam عملی Tisra Jaathi Triputa Thaalam Practical

  • نظریه Misra Jaathi Jhampe Thaalam Misra Jaathi Jhampe Thaalam Theory

  • Misra Jaathi Jhampe Thaalam عملی Misra Jaathi Jhampe Thaalam Practical

  • نظریه خاندا جاثی آتا ثعلم Khanda Jaathi Ata Thaalam Theory

  • Khanda Jaathi Ata Thaalam عملی Khanda Jaathi Ata Thaalam Practical

  • نظریه چتوراسرا جاثی اکا ثعلم Chaturasra Jaathi Eka Thaalam Theory

  • چتوراسرا جاثی ایکا ثعلم عملی Chaturasra Jaathi Eka Thaalam Practical

  • بسته بندی کنید Wrap Up

نکاتی برای تمرین Tips to practice

  • هاری کامبوجی راگام Hari Kambhoji raagam

نمایش نظرات

اصول فلوت کارناتیک | راهنمای مبتدیان
جزییات دوره
2.5 hours
58
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
11,195
4.4 از 5
ندارد
ندارد
ندارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Krishna Mohan Bhagavatula Krishna Mohan Bhagavatula

نوازنده حرفه ای کارناکت | FluteKRISHNA MOHAN BHAGAVATULA یکی از هنرمندان برجسته در زمینه موسیقی کلاسیک هند است. وی از 19 سالگی به اجرای برنامه پرداخته و به خانواده ای از متخصصان موسیقی تعلق دارد. او از سنین بسیار لطیف در معرض هنرهای کلاسیک قرار گرفت. اولین کنسرت او با پدربزرگش لات بود. باگاواتولا راما کوتایا شستری ، که یکی از نمایندگان هاریکاتا بود ، در روح هنرهای کلاسیک هند جنوبی در ویزیاناگامار ، آندرا پرادش بود. از آن زمان ، دیگر به گذشته نگاه نشده است. وی سفرهای گسترده ای به هند و خارج از کشور داشته و مورد تشویق صاحب نظران و منتقدان قرار گرفته است. او جوایز و افتخارات بسیاری را از سازمان های برجسته مانند انجمن فرهنگی جنوب هند ، گروه فرهنگ ، دولت دریافت کرده است. از آندرا پرادش. ، SPICMACAY ، سانگیت سامارو ، و غیره آموزش موسیقی: از سن 6 سالگی بسیار لطیف ، او یادگیری ساز کلاسیک هند جنوبی "" را با راهنمایی لات شروع کرد. و Jayakumara Chary garu به مدت 6 سال. بعداً او استعدادی شگفت انگیز در هنر موسیقی آوازی کلاسیک نشان داد. به عنوان پدرش ، او در یک فضای موسیقی بزرگ شد و یک آموزش ابتدایی را تا وارنا زیر نظر پدرش گذراند. سپس او در سن 14 سالگی به فلوت کلاسیک Carnatic جذب شد و غیرت داشت که همان را با علاقه کامل یاد بگیرد. او همه راغاها را از آن زمان به بعد از ساز استفاده می کرد. او با سپاس از راهنمایی های برجسته و