فلوت کارناتیک
یکی از قدیمیترین آلات موسیقی هند، این ساز یک فلوت عرضی بدون کلید است که از بامبو ساخته شده است. از انگشتان هر دو دست برای بستن و باز کردن سوراخ ها استفاده می شود. دارای یک سوراخ دمنده در نزدیکی یک انتها، و هشت سوراخ انگشت نزدیک قرار گرفته است. این ساز در اندازه های مختلف عرضه می شود. ونو همچنین ساز بسیار قابل احترامی است و انتظار می رود کسانی که آن را می نوازند از آن قدردانی کنند، زیرا برای نواختن آن هدیه ای محسوب می شود.
Venu قادر است دو اکتاو و نیم را با کمک دمیدن بیش از حد و انگشت گذاری متقاطع تولید کند. فلوت مانند صدای انسان است که یکنواخت است و همچنین دارای یک بازتولید صدای معمولی دو و نیم اکتاو است. کشیدن انگشتان روی سوراخ ها و خارج کردن آنها امکان تولید انواع گاماکا را فراهم می کند که در اجرای موسیقی مبتنی بر راگا مهم هستند.
تاریخچه فلوت کارناتیک
فلوت (ونو) در اساطیر و فولکلور هندی به عنوان یکی از 3 ساز اصلی که برای موسیقی در کنار صدای انسان و وینا (vaani-veena-venu) در نظر گرفته شده است، ذکر شده است. اما عجیب است که وجود دارد. هیچ نامی برای فلوت معمولی که لرد می نوازد ذکر نشده است.
این مکان با خدای هندو کریشنا مرتبط است که اغلب در حال بازی آن به تصویر کشیده می شود. این نوع فلوت عمدتاً در جنوب هند مورد استفاده قرار می گیرد. لرد ویشنو به عنوان سری Venugopala به تصویر کشیده شده است.
ونو تا قبل از نوآوری های پیشگام شری شارابا شاستری و تجدید نظرها و به روز رسانی های بعدی در طراحی او توسط Shri T.R بخشی از موسیقی کلاسیک کارناتیک نبود. محلینگام (که به آن فلوت مالی می گویند). به دلیل فیزیک زیربنایی تولید صدا، فلوت ها هنگام رفتن از پایین ترین نت به بالاترین نت، یک "برش" طبیعی یا ناپیوستگی دارند. این ناپیوستگی بین نتهای "ga" و "ma" در فلوت کارناتیک و بین "Ma" و "Pa" برای فلوت هندوستانی ظاهر میشود (عمدتاً به دلیل تفاوتهای تکنیک انگشتگذاری). برای انطباق فلوت با موسیقی کارناتیک، تغییرات خاصی مانند افزودن سوراخ هفتم، استفاده از بامبوهای با دیواره ضخیمتر، تکنیک بلند کردن سر برای تغییر زاویه امبوشور هنگام جابجایی بین "ga" و "ma" ضروری بود. "یادداشت ها این نوآوری ها هنرمندان را قادر می سازد تا راگاهای کارناتیک را با تمام گاماکاها و تزئینات لازم بدون از دست دادن "بهاوا" راگا اجرا کنند.
در سبک هندوستانی به بانسوری (6 سوراخ) معروف است. در سبک کارناتیک به فلوت (8 سوراخ) معروف است.
من کی هستم؟
من یک نوازنده حرفه ای کلاسیک هستم. من از اواخر کارناتیک آواز و کارناتیک فلوت-ساز را یاد گرفتم. ماندا بالاراما شارما گارو و سری.وی.ناگاراجو گارو. من دارای دیپلم موسیقی کلاسیک کارناتیک در هر دو آواز و ساز هستم.
من از سال 1994 به عنوان نوازنده و انفرادی برای چندین جشنواره موسیقی و رقص، تظاهرات سخنرانی، سازمانهای فرهنگی و مناسبتهای ویژه مانند Brahmothsavams در معابد داخل کشور اجرا میکنم.
من کنسرتهای انفرادی در Tirumala Tirupati Devasthanams.، Tirupati، Sri Lakshmi Narasimha Swamy معبد، Yadagirigutta، Sri Mallikarjuna Swamy معبد، Srisailam. و غیره در طول دوره برهموتساوام برگزار کردم.
از سال 2001، من از طریق آکادمی موسیقی و رقص خود "Swara Vaahini" که توسط دولت ثبت شده است، به دانش آموزان زیادی آموزش داده ام. از Telangana.
من دانشآموزانم را برای شرکت در برنامهها و نمایشهای موسیقی تلویزیونی مختلف مانند "Paadutha Theeyaga"، Sa Ri Ga Ma Pa Little Champs و غیره تشویق و توسعه دادهام.
من در کلاسهای آنلاین از طریق Skype/Google Hangouts/Whatsapp برای دانشجویان NRI از ایالات متحده آمریکا، استرالیا، دانمارک، نیوزیلند، آلمان، دبی، کویت، مالزی و سنگاپور شرکت کردهام. اکثر آنها به طور مرتب در مناسبت های جشنواره هند اجرا می کنند.
من می خواهم دانش موسیقی خود را به افراد بیشتری که علاقه مند به یادگیری و اجرا از نقاط مختلف جهان هستند منتقل کنم زیرا موسیقی تنها راه رسیدن به خدا است
نظرات در Urbanpro:
کریشنا پی اس در فلوت
شرکت کرد"چنین گوروی دوستانه و آگاه برای یادگیری فلوت. مرتباً در مورد اشتباهات دانش آموزان بازخورد می دهد و آنها را بر اساس آن تصحیح می کند. او نه تنها فلوت را به من یاد داد، بلکه یکی از سخت ترین درس های زندگی - صبر، پشتکار و فداکاری. واقعاً احساس خوشبختی می کند. شاگرد او بودن "
M Bharani در فلوت شرکت کرد
"کلاس های بسیار خوبی. شما در اینجا زمان ارزشمندی برای یادگیری خواهید داشت. آقا در مورد گامکالو بسیار خاص هستند، به همین دلیل این کلاس ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند."
سریرام ردی باچیردی در فلوت شرکت کرد
"کریشنا موهان گارو از 3 سال گذشته به پسرم آموزش می دهد، او یک مربی بسیار عالی است، با صبر و حوصله و شوخ طبعی و دانش. من او را برای بهترین فلوت نواز به شدت توصیه می کنم. "
یودمی یکی از بزرگترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین است که به میلیونها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دورههای متنوع و کاربردی را فراهم میکند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینههای مختلف از فناوری اطلاعات و برنامهنویسی گرفته تا زبانهای خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه میدهد. با استفاده از یودمی، کاربران میتوانند به صورت انعطافپذیر و بهینه، مهارتهای جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.
یکی از ویژگیهای برجسته یودمی، کیفیت بالای دورهها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد میدهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و میتوانند به بهترین شکل ممکن از آموزشها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین، به افراد امکان میدهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارتهای مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.
نوازنده حرفه ای کارناکت | FluteKRISHNA MOHAN BHAGAVATULA یکی از هنرمندان برجسته در زمینه موسیقی کلاسیک هند است. وی از 19 سالگی به اجرای برنامه پرداخته و به خانواده ای از متخصصان موسیقی تعلق دارد. او از سنین بسیار لطیف در معرض هنرهای کلاسیک قرار گرفت. اولین کنسرت او با پدربزرگش لات بود. باگاواتولا راما کوتایا شستری ، که یکی از نمایندگان هاریکاتا بود ، در روح هنرهای کلاسیک هند جنوبی در ویزیاناگامار ، آندرا پرادش بود. از آن زمان ، دیگر به گذشته نگاه نشده است. وی سفرهای گسترده ای به هند و خارج از کشور داشته و مورد تشویق صاحب نظران و منتقدان قرار گرفته است. او جوایز و افتخارات بسیاری را از سازمان های برجسته مانند انجمن فرهنگی جنوب هند ، گروه فرهنگ ، دولت دریافت کرده است. از آندرا پرادش. ، SPICMACAY ، سانگیت سامارو ، و غیره آموزش موسیقی: از سن 6 سالگی بسیار لطیف ، او یادگیری ساز کلاسیک هند جنوبی "" را با راهنمایی لات شروع کرد. و Jayakumara Chary garu به مدت 6 سال. بعداً او استعدادی شگفت انگیز در هنر موسیقی آوازی کلاسیک نشان داد. به عنوان پدرش ، او در یک فضای موسیقی بزرگ شد و یک آموزش ابتدایی را تا وارنا زیر نظر پدرش گذراند. سپس او در سن 14 سالگی به فلوت کلاسیک Carnatic جذب شد و غیرت داشت که همان را با علاقه کامل یاد بگیرد. او همه راغاها را از آن زمان به بعد از ساز استفاده می کرد. او با سپاس از راهنمایی های برجسته و
نمایش نظرات