آموزش الگوهای طراحی عملی در Swift

Practical Design Patterns in Swift

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: الگوهای طراحی نرم افزار "باند چهار" برای دهه ها وجود داشته است. یک دلیل خوب وجود دارد که آنها هنوز هم بسیار محبوب هستند. این الگوها بهترین روشهای اثبات شده را در بر می گیرند که منجر به کدهای عملکردی ، قوی و ضدآیند می شوند. در این دوره ، مدرس Károly Nyistor به شما می آموزد که چگونه با استفاده از ویژگی هایی مانند برنامه نویسی پروتکل گرا ، پسوندهای نوع و انواع مقدار ، مفیدترین الگوهای طراحی را در Swift پیاده سازی کنید. با مزایا و محدودیت های آنها آشنا شوید و سپس هر گروه از الگوها را با جزئیات بررسی کنید. Károly الگوهای ایجاد مانند Singleton ، Prototype و Factory Method را بررسی می کند. الگوهای ساختاری از جمله آداپتور ، نما و پروکسی ؛ و الگوهای رفتاری مانند زنجیره ای از مسئولیت ، تکرار ، مشاهده کننده و حالت. هر آموزش شامل مثالهای کدگذاری است که نحوه اجرای الگوها را در پروژه های دنیای واقعی نشان می دهد.
موضوعات شامل:
  • چرا باید از الگوهای طراحی استفاده کرد؟
  • محدودیت الگوهای طراحی
  • استفاده از الگوی Singleton
  • مقابله و شبیه سازی با الگوی نمونه اولیه
  • نمونه سازی چند شکل با روش کارخانه
  • تکرار با الگوی تکرارکننده
  • حذف وابستگی ها با الگوی Observer
  • کاهش منطق شرطی پیچیده با الگوی وضعیت

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • مزایای الگوهای طراحی را کاوش کنید Explore the benefits of design patterns

  • آنچه باید بدانید What you should know

1. الگوهای طراحی: مقادیر و محدودیت ها 1. Design Patterns: Values and Limitations

  • الگوی طراحی نرم افزار چیست؟ What’s a software design pattern?

  • برنامه های کاربردی از الگوهای طراحی Applications of design patterns

  • محدودیت ها Limitations

  • الگوهای خلاق ، ساختاری و رفتاری Creational, structural, and behavioral patterns

2. الگوی Singleton 2. The Singleton Pattern

  • هدف ، جوانب مثبت و منفی Purpose, pros, and cons

  • تک آهنگ های فقط خواندنی Read-only singletons

  • مسائل مربوط به همزمانی Concurrency issues

  • ایمن ساختن Singleton Making the singleton thread-safe

  • قفل خوانندگان-نویسنده Readers-writer lock

3. الگوی نمونه اولیه 3. The Prototype Pattern

  • هدف: کلونینگ Purpose: Cloning

  • کپی انواع ارزش Copying value types

  • خطاهای انواع مرجع کلونینگ Pitfalls of cloning reference types

  • انواع مرجع کلونینگ Cloning reference types

4- الگوی روش کارخانه 4. The Factory Method Pattern

  • لحظه چند شکل Polymorphic instantiation

  • اجرای روش کارخانه Implementing the Factory Method

5. الگوی آداپتور 5. The Adapter Pattern

  • کار با رابط های ناسازگار Working with incompatible interfaces

  • آداپتور کلاسیک Classical Adapter

  • آداپتور با استفاده از پسوندهای نوع Adapter using type extensions

6. الگوی دکوراتور 6. The Decorator Pattern

  • بهبود نوع بدون اصلاح آن Enhancing a type without modifying it

  • تزئین کننده شی The object Decorator

  • دکوراتور از طریق پسوندهای Swift Decorator via Swift extensions

7. الگوی نما 7. The Facade Pattern

  • هدف: استفاده را ساده کنید Purpose: Simplify usage

  • تحکیم کارکردهای پیچیده Consolidating complex functionality

8- الگوی پرواز 8. The Flyweight Pattern

  • اشتراک داده های مشترک Sharing of common data

  • سفینه فضایی Spaceships

9. الگوی پروکسی 9. The Proxy Pattern

  • جانشین The surrogate

  • تأخیر مقدماتی Delayed initialization

10. الگوی زنجیره ای از مسئولیت 10. The Chain of Responsibility Pattern

  • درخواست انتشار Request propagation

  • درخواست پردازنده Request processor

11. الگوی Iterator 11. The Iterator Pattern

  • دسترسی متوالی Sequential access

  • اجرای صف سفارشی Custom queue implementation

  • افزودن پشتیبانی حلقه داخلی برای صف Adding for-in loop support to the queue

12. الگوی ناظر 12. The Observer Pattern

  • صدا و سیما Broadcasting

  • اطلاع ناظران Notifying observers

13. الگوی دولت 13. The State Pattern

  • هدف: منطق شرطی پیچیده را کاهش دهید Aim: Reduce complex conditional logic

  • دستگاه قهوه با مشروط لانه دار Coffee machine with nested conditionals

  • Refactoring: شناسایی ایالات Refactoring: Identifying the states

  • Refactoring: اجرای ایالات Refactoring: Implementing the states

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش الگوهای طراحی عملی در Swift
جزییات دوره
2h 35m
41
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
7,152
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Károly Nyisztor Károly Nyisztor

برنامه نویس موبایل، مربی

Károly Nyisztor یک توسعه دهنده و مربی کهنه کار تلفن همراه است.

Károly چندین برنامه و بازی موفق iOS ساخته است که اکثر آنها توسط اپل ارائه شده اند. - و بنیانگذار LEAKKA، یک شرکت توسعه نرم افزار و مشاوره فناوری است. او با شرکت هایی مانند اپل، زیمنس، SAP و Zen Studios کار کرده است.

در حال حاضر، او بیشتر روزهای خود را به عنوان یک مهندس نرم افزار حرفه ای و معمار فناوری اطلاعات می گذراند. علاوه بر این، او طراحی نرم افزار شی گرا، iOS، Swift، Objective-C و UML را آموزش می دهد. به عنوان یک مربی، هدف او این است که بیش از 20 سال تخصص خود را در زمینه توسعه نرم افزار به اشتراک بگذارد و زندگی دانش آموزان را در سراسر جهان تغییر دهد. او علاقه زیادی به کمک به مردم برای آشکار کردن استعدادهای پنهان دارد و آنها را به دنیای استارتاپ ها و برنامه نویسی راهنمایی می کند.