از تولید ایده تا پیگیری انتشار، این کلاس نقشه راهی برای داستان های کوتاه ارائه می دهد. در این کارگاه کوتاه اما فشرده، با نحوه نوشتن یک افتتاحیه قوی، خلق صحنه های زنده که خوانندگان را به خود جلب می کند و پایانی رضایت بخش را برای آنها به ارمغان می آورد، آشنا خواهید شد. کلاس با بازخورد شخصی از جن در مورد پروژه نهایی شما، همراه با اطلاعاتی در مورد نحوه و مکان ارسال کار به نمایندگان، مسابقات، و مجلات ادبی به پایان می رسد.
این مهم است که متعهد شوید. تمام مطالب خواندنی، تکالیف، سخنرانیها و تمرینها را تکمیل کنید تا بیشترین بهره را از این کلاس ببرید و واقعاً نوشتار خود را ارتقا دهید. اگر آماده وقف هستید، بیایید این کار را انجام دهیم! بیایید از پیش نویس کامل ایده برویم.
مطالب توصیه شده:
همپل، امی.
کرت، اتگار.
کینکید، جامائیکا.
ای هنری.
درباره مربی:
جن یک مربی و معلم خلاق فداکار است که داستانهای غیرداستانی و غیرداستانی او در ، از جمله The Saturday Evening Post، NPR Online، Chicago Tribune's Printer's Row، و McSweeney's Internet Tendency ظاهر میشود. آثار او نامزد جایزه پن فاکنر و بهترین جوایز شبکه شده است. کتابهای او عبارتند از: «پس از آلاچیق»، «قطعنامهها: خانواده در داستانها» و «شهر شیشهای» (برنده جایزه آمریکایی). جن، Unleash Creatives را تأسیس کرد تا به نویسندگان جدید امکان دسترسی به اطلاعاتی را که آرزو می کرد داشته باشد. او دوست دارد نویسندگان را از ایده به پیش نویس و پیش نویس به انتشار برساند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نوشته جن، به نویسنده او بروید.
پروژه قسمت شماره 1: افتتاحیه
بعد از تماشای سخنرانی در مورد افتتاحیه های جذاب، یک صحنه آغازین بنویسید که بر شخصیت پردازی متمرکز است. سپس همان صحنه را با تمرکز بر صحنه/تنظیم بازنویسی کنید. در نهایت همان صحنه را با تمرکز بر درگیری بازنویسی کنید.
قسمت شماره 2 پروژه: نویسه نقطه میانی
a. هویت اجتماعی شخصیت خود را چگونه خلاصه میکنید (آنگونه که دولت آنها را میبیند)؟
b. چگونه هویت شخصی شخصیت خود را خلاصه می کنید (نحوه ای که شخصیت(ها) خود را می بینند)؟
پروژه قسمت شماره 3: جهت گیری نقطه میانی
شخصیت(های) شما در افتتاحیه کجا بودند؟
شخصیت اصلی شما نقل مکان کرده است؟ او اکنون کجاست؟
چه خبر است؟
چه کسی دیگر در اطراف است؟
چه جزئیات حسی را میتوانید بگنجانید؟
(در نهایت، لطفاً این را برای شروع، وسط و پایان پر کنید)
چند تجربه حسی را که دوست دارید خواننده شما داشته باشد فهرست کنید:
به عنوان مثال: من می خواهم خواننده در پایان احساس نوستالژی کند. من بوی غذاهای سنتی خانواده او و رنگ لباس مورد علاقه مادرش را درج می کنم.
ادامه دهید...
پروژه قسمت شماره 4: پیش نویس ناهموار خود را بنویسید
داستان را با شتاب گفتن زنده جلو ببرید (به عبارت دیگر، از نوشتن لذت ببرید). هر بار که گیر می کنید، فقط از خود بپرسید که شخصیت یا شخصیت های شما چه می شنوند، بو می کنند، می خورند، لمس می کنند و می بینند. خودتان را به چالش بکشید تا فقط به نوشتن ادامه دهید.
پروژه قسمت شماره 5: بازنگری
طنین احساسی که در داستانم ایجاد کردم چیست؟
آیا راهی برای پیچیده کردن درگیری شما وجود دارد؟
آیا شخصیت(های) اصلی شما تغییر کرد؟
چه پایان جایگزینی را امتحان کردم، و چه چیزی از آن تمرین آموختم؟
پیوست: افتتاحیه و پایان
نویسنده، مربی مدیتیشن
نمایش نظرات