چه چیزی یک بازی عالی را می سازد؟ آیا این در مورد تصاویر زیبا و صیقلی است یا در مورد گیم پلی که حس خوب و پاسخگو دارد؟ آیا این در مورد ایده های منحصر به فرد است، یا شاید جزئیات کوچک، اسرار خاص و تخم مرغ های عید پاک؟ مواد تشکیل دهنده یک دستور العمل ساخت بازی کامل چیست؟
در این کلاس ما عمیقاً به انیمیشن های جن، تعامل و فیزیک دو بعدی خواهیم پرداخت. 10 تکنیک مهمی که هر بازیساز باید بداند را یاد میگیریم و آنها را در یک پروژه واقعی به کار خواهیم برد.
دانشآموزان این کلاس بسیاری از هنرهای حرفهای دوبعدی با وضوح بالا را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد. من داراییهای هنری محیطی و شخصیتها را در قالب برگههای اسپرایت آماده، و همچنین فایلهای منبع با قطعات جداگانه برای کسانی از شما که میخواهید رنگها را ویرایش کنید، قارچها و موجودات خود را کنار هم قرار دهید یا انیمیشنهای خود را تنظیم کنید، ارائه میدهم.
امروز یاد خواهیم گرفت:
- نحوه استفاده از روش drawImage داخلی برای ترسیم محیطهای بازی تصادفی و شخصیتهای متحرک از یک صفحه sprite
- چگونه FPS بازی خود را کنترل کنیم و چگونه زمان را برای راه اندازی رویدادهای دوره ای اندازه گیری کنیم
- نحوه راه اندازی مجدد بازی با فشار دادن یک دکمه
- نحوه اعمال تشخیص برخورد، حل برخوردها و استفاده از آن برای شبیه سازی فیزیک
- نحوه پیاده سازی یک هوش مصنوعی بسیار ساده برای ایجاد احساس زنده بودن در موجودات
- نحوه گرفتن موقعیت ماوس و متحرک سازی یک صفحه اسپرایت 8 جهتی بر اساس موقعیت نسبی بین ماوس و کاراکتر پخش کننده
- نحوه استفاده از HTML5، CSS3 و جاوا اسکریپت ساده وانیلی برای ساختن یک بازی از ابتدا. ما هر خط کد را می نویسیم و درک می کنیم، به هیچ چارچوب یا کتابخانه خارجی تکیه نمی کنیم
... و موارد دیگر
سرعت و تکنیک های این دوره برای مبتدیان مناسب است. دانش موجود در HTML، CSS جاوا اسکریپت برای پیگیری دوره مورد نیاز است. اگر اصول جاوا اسکریپت را بدانید و بدانید که حلقهها و آرایهها چه توابعی هستند، میتوانید حداکثر مقدار را از این کلاس دریافت کنید.
از آن لذت ببرید! :)
درس ها را دنبال کنید و با من بازی متحرک 2 بعدی خود را بسازید. وقتی کارتان تمام شد، میتوانید از فایلهای منبع تصویر با قطعات جداگانه برای ترکیب و تطبیق محیطهای بازی خود و حتی ترکیب شخصیتهای جدید استفاده کنید. یک اسکرین شات از پروژه کامل خود بگیرید و آن را در گالری با ما به اشتراک بگذارید تا به من اطلاع دهم که کارتان را به پایان رساندید.
توسعه دهنده وب فرانت اند و مدرس در آزمایشگاه فرانک سلام، من فرانک هستم! من یک توسعهدهنده وب مقدماتی، مالک کانال یوتیوب آزمایشگاه Frank هستم، که در کدنویسی خلاقانه با جاوا اسکریپت وانیلی و بوم HTML تخصص دارد. بیایید چند هنر، بازی و پروژه های بصری بسازیم و در مورد HTML، CSS، جاوا اسکریپت و توسعه وب جلویی بیاموزیم! در دوره هایم فقط از جاوا اسکریپت ساده وانیلی، بدون فریمورک و بدون کتابخانه استفاده می کنم. وقتی درک عمیقی از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت داشته باشید، انتخاب هر کتابخانه ای آسان است.
نمایش نظرات