لطفا جهت پرداخت (ورود به درگاه بانک) فیلترشکن خود را خاموش نمایید.
لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش معرفی Houdini Pyro FX
Introduction to Houdini Pyro FX
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
ایجاد عناصر آتش و pyro از نظر بصری خیره کننده یک مهارت بسیار مهم برای یک VFX Artist است. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از حلکننده قدرتمند Pyro هودینی برای منبعیابی، شبیهسازی و ارائه جلوههای آتش متقاعدکننده خود استفاده کنید. نرم افزار مورد نیاز: Houdini 15. چه اژدهایی با شعله تنفس یا یک آتش سوزی ساده، جلوه های آتش دیجیتالی برخی از مهم ترین عناصر در فیلم و تلویزیون و یک مهارت کلیدی برای بسیاری از هنرمندان VFX هستند. در این دوره آموزشی، مقدمه ای بر Houdini Pyro، مفاهیم اساسی Pyro Solver قدرتمند هودینی برای ایجاد افکت های متعدد مبتنی بر آتش را خواهید آموخت. ابتدا، ابزارهای قفسه را برای شروع شبیهسازی اولیه و بررسی تک تک قطعاتی که شبیهسازی Pyro را تشکیل میدهند، یاد میگیرید. در مرحله بعد، یاد خواهید گرفت که چگونه از این بلوکهای ساختمانی برای ایجاد جلوه آتش کمپ خود استفاده کنید، و با کشف راهحلهای مختلف منبعیابی و راههای اصلاح زمینههای مختلف که بخشی از حلکننده هستند، پیچیدگی بیشتری به شبیهسازی اضافه کنید. سپس، آنچه را که آموختهاید برای ایجاد یک افکت نفس آتش پیچیدهتر وفق دهید و روشهای جدید منبعیابی و قابلیتهای Pyro Solver را بیشتر بررسی کنید. در نهایت، نحوه صادرات دادههای خود را بررسی میکنید و از Pyro Shader برای ایجاد تصاویر واقعی Mantra از آتش خود استفاده میکنید. در پایان دوره، درک بهتری از ابزارهای لازم برای روشن کردن هر چیزی که قابل تصور است در آتش خواهید داشت... البته به صورت دیجیتالی. نرم افزار مورد نیاز: Houdini 15.
سرفصل ها و درس ها
بررسی اجمالی دوره
Course Overview
بررسی اجمالی دوره
Course Overview
شروع کار با Pyro FX
Getting Started with Pyro FX
ایجاد یک شبیه سازی Pyro در کمتر از 60 ثانیه
Creating a Pyro Simulation in Less Than 60 Seconds
کاوش گره منبع سیال
Exploring the Fluid Source Node
مروری بر شبیه سازی Pyro
Overview of the Pyro Simulation
صادرات و ارائه داده Pyro
Exporting and Rendering Pyro Data
ایجاد آتش کمپ
Creating A Campfire
آماده سازی صحنه آتش سوزی و هندسه
The Campfire Scene and Geometry Prep
راه اندازی شبیه سازی Pyro
Setting up the Pyro Simulation
ایجاد منابع و برخوردهای اضافی
Creating Additional Sources and Collisions
بهبود ظاهر آتش
Improving the Look of the Fire
صادرات آتش
Exporting the Fire
افزودن Embers
Adding Embers
ایجاد منابع برای نفس آتش مار
Creating Sources for the Snake Fire Breath
آماده سازی صحنه و هندسه آتش مار
The Snake Fire Scene and Geometry Prep
جداسازی هندسه امیتر و محاسبه سرعت
Isolating Emitter Geometry and Calculating Velocity
شبیه سازی یک امیتر مبتنی بر ذرات
Simulating a Particle-based Emitter
ایجاد یک سیال منبع از شبیه سازی ذرات
Creating a Source Fluid from the Particle Simulation
ساخت اشیاء برخورد و محدودیت سیم
Making Collision Objects and Sim Bounds
شبیه سازی نفس آتش مار
Simulating the Snake Fire Breath
راه اندازی Fire Breath Pyro Sim
Setting up the Fire Breath Pyro Sim
بهبود ظاهر آتش با فرارفت و شکل دهی سوخت
Improving Fire Look with Fuel Advection and Shaping
اصلاح منبع و شکل دهی اضافی Pyro
Modifying Source and Additional Pyro Shaping
ترفندهای بیشتر منبع و ساخت برخورددهنده های جدید
Further Source Tweaks and Making New Colliders
استفاده از فیلدهای اضافی برای افزودن پیچیدگی به برخورد دهنده ها
Using Additional Fields to Add Complexity to Colliders
صادرات Fire Breath Sim و افزودن Embers
Exporting the Fire Breath Sim and Adding Embers
رندر کردن آتش کمپ
Rendering the Campfire
راه اندازی چراغ ها برای صحنه آتش سوزی
Setting up Lights for the Campfire Scene
اعمال و بهینه سازی مواد Pyro برای آتش کمپ
Applying and Tweaking a Pyro Material for the Campfire
ایجاد یک نور مشبک برای آتش
Creating a Meshlight for the Campfire
راه اندازی یک گره مانترا و رندر کردن آتش کمپ
Setting up a Mantra Node and Rendering the Campfire
ارائه نفس آتش
Rendering the Fire Breath
راه اندازی چراغ ها برای صحنه آتش مار
Setting up Lights for the Snake Fire Scene
استفاده و بهینه سازی مواد Pyro برای آتش مار
Applying and Tweaking a Pyro Material for the Snake Fire
ایجاد Meshlight و ایجاد Render Pass برای Snake Fire
Creating a Meshlight and Creating Render Passes for the Snake Fire
ترکیب نهایی رندر آتش مار
Compositing the Final Snake Fire Render
Pluralsight یکی از پرطرفدارترین پلتفرمهای آموزش آنلاین است که به میلیونها کاربر در سراسر جهان کمک میکند تا مهارتهای خود را توسعه دهند و به روز رسانی کنند. این پلتفرم دورههای آموزشی در زمینههای فناوری اطلاعات، توسعه نرمافزار، طراحی وب، مدیریت پروژه، و موضوعات مختلف دیگر را ارائه میدهد.
یکی از ویژگیهای برجسته Pluralsight، محتوای بروز و با کیفیت آموزشی آن است. این پلتفرم با همکاری با توسعهدهندگان و کارشناسان معتبر، دورههایی را ارائه میدهد که با توجه به تغییرات روزافزون در صنعت فناوری، کاربران را در جریان آخرین مفاهیم و تکنولوژیها نگه میدارد. این امر به کاربران این اطمینان را میدهد که دورههایی که در Pluralsight میپذیرند، با جدیدترین دانشها و تجارب به روز شدهاند.
سام ریکلز مدیر فنی Lead FX با Sony Pictures Imageworks در ونکوور ، بریتیش کلمبیا است. سام که سابقه فعالیت شش ساله در صنعت VFX را دارد ، در وهله اول با هودینی کار می کند تا به اثرات خود برسد ، از تخریب واقعی خودرو و اثرات پیرو ، تا توپ رنگ آمیزی و پرتوهای یخ زده. کارهای او را می توان در هفت فیلم سینمایی از جمله هتل ترانسیلوانیا 2 ، مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 و لبه فردا مشاهده کرد. وی فارغ التحصیل انستیتوی فناوری جورجیا با مدرک B.S است. مدرک رسانه محاسباتی.
نمایش نظرات