آموزش نحوه برنامه نویسی با خراش

Learning How to Program with Scratch

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیویی برای نمایش وجود ندارد.
توضیحات دوره: محاسبات و علوم کامپیوتر را با استفاده از محیط برنامه نویسی Scratch به مخاطبان جوان معرفی می کند. آیا شما یاد می گیرید که چگونه کامپیوتر خود را برنامه ریزی کنید؟ به علوم کامپیوتر علاقه دارید؟ آیا به ارتباطات بین محاسبات ، علوم کامپیوتر و ریاضیات علاقه دارید؟ یا شاید فقط می خواهید چند بازی رایانه ای ایجاد کنید؟ در این صورت ، این دوره برای شما طراحی شده است. با استفاده از محیط برنامه نویسی Scratch ، ما به شما نشان می دهیم که چگونه فقط در 15 دقیقه ساخت برنامه های جالب را شروع کنید. و اگر چند ساعت به ما فرصت دهید ، ما مهارت ها و اصول عمومی لازم را برای موفقیت در تقریباً هر زبان برنامه نویسی اصلی به شما می آموزیم. Scratch برنامه نویسی را سرگرم کننده و شهودی می کند ، اما به اندازه کافی قابل توسعه و قدرت است که می تواند از محاسبات عمومی پشتیبانی کند. Scratch را بیاموزید ، و چیزهای دیگری بیش از ایجاد بازی یاد خواهید گرفت!

سرفصل ها و درس ها

نحوه انجام کار: نصب خراش 1.4 در ویندوز How-to: Installing Scratch 1.4 on Windows

  • مقدمه Introduction

  • نصب خراش 1.4 روی ویندوز Installing Scratch 1.4 on Windows

روش کار: نصب خراش 1.4 در Mac OS X How-to: Installing Scratch 1.4 on Mac OS X

  • مقدمه Introduction

  • نصب خراش 1.4 در Mac OS X Installing Scratch 1.4 on Mac OS X

همیشه با پرسیدن دلیل شروع کنید Always Start by Asking Why

  • مقدمه ها Introductions

  • چرا در مورد محاسبات یاد بگیریم؟ Why learn about computing?

  • اینجا قرار است چه کار کنیم؟ What are we going to do here?

  • خراش! Scratch!

  • چرا خراش؟ Why Scratch?

  • نسخه ی نمایشی: ایجاد برنامه ها با خراش Demo: Creating Programs with Scratch

  • نسخه های نمایشی سایر برنامه های خراش Demos of Other Scratch Programs

  • خلاصه: 3 مهارت حل مسئله Summary: The 3 Skills of Problem Solving

  • مشق شب! Homework!

دستگاه های مختصات Coordinate Systems

  • مقدمه Introduction

  • آزمون کوتاه: سوال 1 از 4 Mini-test: Question 1 of 4

  • آزمون کوتاه: سوال 2 از 4 Mini-test: Question 2 of 4

  • آزمون کوتاه: سوال 3 از 4 Mini-test: Question 3 of 4

  • آزمون کوتاه: سوال 4 از 4 Mini-test: Question 4 of 4

  • بررسی محیط خراش Review of Scratch Environment

  • موقعیت در صحنه Positioning on Stage

  • موقعیت ها = مختصات Positions = Coordinates

  • سیستم مختصات دکارتی The Cartesian Coordinate System

  • مختصات X و Y X and Y Coordinates

  • بلوک های خراش مربوط به مختصات Scratch Blocks Related to Coordinates

  • نسخه ی نمایشی: مختصات و موقعیت یابی Demo: Coordinates and Positioning

  • مسیرهای رو به رو در خراش Facing Directions in Scratch

  • بلوک های خراش مربوط به جهت ها Scratch Blocks Related to Directions

  • نسخه ی نمایشی BIG: کمک به خراش یافتن غذا The BIG Demo: Helping Scratch Find Food

  • خلاصه نسخه ی نمایشی: Cheesy-Puffs Demo Summary: The Cheesy-Puffs

  • خلاصه نسخه ی نمایشی: گربه را خراش دهید Demo Summary: Scratch the Cat

  • خلاصه Summary

  • مشق شب! Homework!

انتخاب Selection

  • مقدمه Introduction

  • آزمون کوتاه: سوال 1 از 4 Mini-test: Question 1 of 4

  • آزمون کوتاه: سوال 2 از 4 Mini-test: Question 2 of 4

  • آزمون کوتاه: سوال 3 از 4 Mini-test: Question 3 of 4

  • آزمون کوتاه: سوال 4 از 4 Mini-test: Question 4 of 4

  • انتخاب: مفهوم Selection: The Concept

  • انتخاب در خراش: نمونه های قبلی Selection in Scratch: Previous Examples

  • اصل شماره 1: اگر-سپس مسدود کنید Principle #1: If-Then Block

  • مدل اعدام If-then If-Then Execution Model

  • اصل شماره 2: بلوک If-Then-Else Principle #2: If-Then-Else block

  • مدل اعدام If-Then-Else If-Then-Else Execution Model

  • نسخه ی نمایشی: انتخاب برای کمک به خراش یافتن غذا Demo: Selection to Help Scratch Find Food

  • شرایط در خراش Conditions in Scratch

  • ایجاد شرایط شخصی Creating Your Own Conditions

  • مثالها: ایجاد شرایط شخصی Examples: Creating Your Own Conditions

  • نسخه ی نمایشی: ایجاد شرایط شخصی خود Demo: Creating Your Own Conditions

  • قرار دادن همه آنها با هم برای رفع آخرین HW Putting it All Together to Fix the Last HW

  • نسخه ی نمایشی: رفع آخرین مشق شب Demo: Fixing the Last Homework

  • خلاصه Summary

  • مشق شب! Homework!

تکرار Repetition

  • مقدمه Introduction

  • آزمون کوتاه: سوال 1 از 4 Mini-test: Question 1 of 4

  • آزمون کوتاه: سوال 2 از 4 Mini-test: Question 2 of 4

  • آزمون کوتاه: سوال 3 از 4 Mini-test: Question 3 of 4

  • آزمون کوتاه: سوال 4 از 4 Mini-test: Question 4 of 4

  • مرور: سه مهارت اصلی برنامه نویسی Review: Three Primary Programming Skills

  • تکرار: در زندگی واقعی Repetition: In Real-Life

  • تکرار در خراش: نمونه هایی Repetition in Scratch: Examples

  • مدل اصطلاحات و اعدام Terminology and Execution Model

  • اصول کلی: انواع تکرار General Principles: Types of Repetition

  • Forever Loops: نوع 1 از 3 Forever Loops: Type 1 of 3

  • حلقه های شمارش: نوع 2 از 3 Counting Loops: Type 2 of 3

  • نسخه ی نمایشی: شمارش حلقه ها Demo: Counting Loops

  • مشاهده: برای همیشه در برابر شمارش حلقه ها Observation: Forever vs. Counting Loops

  • حلقه های مشروط: نوع 3 از 3 Conditional Loops: Type 3 of 3

  • نسخه ی نمایشی: حلقه های مشروط Demo: Conditional Loops

  • خلاصه Summary

  • مشق شب! Homework!

متغیرها Variables

  • مقدمه Introduction

  • آزمون کوتاه: سوال 1 از 4 Mini-test: Question 1 of 4

  • آزمون کوتاه: سوال 2 از 4 Mini-test: Question 2 of 4

  • آزمون کوتاه: سوال 3 از 4 Mini-test: Question 3 of 4

  • آزمون کوتاه: سوال 4 از 4 Mini-test: Question 4 of 4

  • مرور کنید ، و بعد چه می شود؟ Review, and What's Next?

  • حافظه کامپیوتر Computer Memory

  • انواع حافظه: مداوم در مقابل فرار Types of Memory: Persistent vs. Volatile

  • Variable = Memory: مشخصات متغیرها Variable = Memory: Characteristics of Variables

  • متغیرهای از پیش تعریف شده در خراش Predefined Variables in Scratch

  • ایجاد متغیرهای شخصی Creating Your Own Variables

  • نسخه ی نمایشی: ایجاد و استفاده از متغیرها Demo: Creating and Using Variables

  • نسخه ی نمایشی: متغیرها و ورودی کاربر Demo: Variables and User Input

  • کار با متغیرها Working with Variables

  • مثال کامل: یک بازی ضرب! Complete Example: A Multiplication Game!

  • طراحی یک راه حل: بازی ضرب Designing a Solution: Multiplication Game

  • نسخه ی نمایشی: بازی ضرب Demo: Multiplication Game

  • خلاصه Summary

  • مشق شب! Homework!

الگوها Patterns

  • مقدمه Introduction

  • آزمون کوتاه: سوال 1 از 4 Mini-test: Question 1 of 4

  • آزمون کوتاه: سوال 2 از 4 Mini-test: Question 2 of 4

  • آزمون کوتاه: سوال 3 از 4 Mini-test: Question 3 of 4

  • آزمون کوتاه: سوال 4 از 4 Mini-test: Question 4 of 4

  • مهارتهای محاسباتی Computing Skills

  • الگوها = تجربه Patterns = Experience

  • الگوی شماره 1: نظر دادن Pattern #1: Commenting

  • نسخه ی نمایشی: اظهار نظر Demo: Commenting

  • الگوی شماره 2: کد متمرکز Pattern #2: Centralized Code

  • نسخه ی نمایشی: کد متمرکز Demo: Centralized Code

  • الگوی شماره 3: تست رگرسیون Pattern #3: Regression Testing

  • نسخه ی نمایشی: تست ، تست رگرسیون Demo: Testing, Regression Testing

  • الگوی شماره 4: بازی با استفاده از پیام ها Pattern #4: Game Play Using Messages

  • نسخه ی نمایشی: بازی با استفاده از پیام ها Demo: Game Play Using Messages

  • الگوی شماره 5: شمارش ، جمع و محاسبه Pattern #5: Count, Sum, and Compute

  • شمارش: How-To و Demo (تعداد 5 تا) Counting: How-To, and Demo (count by 5's)

  • Summing: How-To و Demo (جمع 1..N) Summing: How-To, and Demo (sum 1..N)

  • محاسبات: How-To و Demo (قوانین نیوتن) Computing: How-To, and Demo (Newton's laws)

  • خلاصه Summary

  • پیشنهادات پروژه Project suggestions

نمایش نظرات

آموزش نحوه برنامه نویسی با خراش
جزییات دوره
4h 29m
110
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
111
4.6 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Dr. Joe Hummel Dr. Joe Hummel

جو بر روی محاسبات با عملکرد بالا و زبانهای دات نت تمرکز دارد. جو از سال 1992 در فن آوری های مایکروسافت تخصص دارد و در ابتکار عمل محاسبات با عملکرد بالا (HPC سرور ، سرور خوشه محاسبه ، MPI ، MPI.NET ، OpenMP ، PFx) ، فناوری های وب (ASP.NET و Ajax Extensions) کاملاً تبحر دارد. برای ASP.NET) ، دسک تاپ (WinForms) ، LINQ ، .NET Framework و محبوب ترین زبانها (VC ++ ، C # ، F # و VB). جو دو کتاب در زمینه توسعه ویندوز به طور مشترک تألیف کرده است ، میزبان بیش از 60 پخش اینترنتی MSDN بوده و دوره هایی را در سراسر جهان تدریس کرده است. جو دکترای علوم کامپیوتر (UC-Irvine ، 1997) دارد ، از این رو "دکتر جو" است. کار پایان نامه وی در زمینه بهینه سازی کامپایلرها برای رایانه های موازی بود. جو یک استاد ممتاز علوم کامپیوتر است و دارای انتشارات تحقیقاتی متعددی در زمینه بهینه سازی کامپایلر و آموزش CS است. جو یک ملوان مشتاق است و به همراه همسر و دخترش در منطقه شیکاگو اقامت دارد. وقتی جو محاسبه نمی کند ، با خانواده و دوستانش در دریاچه میشیگان قایقرانی می کند.