لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش 3ds Max 2019: مواد پیشرفته
3ds Max 2019: Advanced Materials
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
ارائه مبتنی بر فیزیک (PBR) روش کار نور در دنیای واقعی را شبیه سازی می کند. با تلاش کمتری نسبت به ارائه سه بعدی سنتی به واقع گرایی بیشتری دست می یابد. این دوره برای 3ds Max 2019 به روز شده و روی تکنیک های سایه زدن PBR تمرکز دارد. The Physical Material سطوحی مانند سنگ ، شیشه و فلز را شبیه سازی می کند. مربی آرون اف. راس همچنین به ساخت شبکه های سایه زنی و ترکیب و تنظیم نقشه ها به روش های جالب توجه می پردازد. نقشه های رویه ای مانند Substance توجه ویژه ای دارند ، و همچنین خواهید دید که چگونه آنها را در پرونده های bitmap برای سازگاری بین برنامه ها و رندر پراکنده کنید. با پایان دوره ، پایه محکمی در روند کار سایه زنی پیشرفته در 3ds Max خواهید داشت.
موضوعات شامل:
ساده سازی جریان کار ویرایشگر مطالب li>
مدیریت دارایی li>
منابع ارجاع با XRefs
ارائه مواد فیزیکی li>
کنترل نکات برجسته با زبری li>
کارگردانی بازتاب ها و انکسارها li>
شبیه سازی شفافیت و پراکندگی li>
ایجاد یک شبکه سایه انداز li>
ترکیب و تصحیح نقشه ها li>
پخت نقشه با Render to Texture
نقشه برداری رویه ای li>
استفاده از نقشه های تسکین دهنده: دست انداز ، حالت طبیعی و جابجایی li>
سرفصل ها و درس ها
مقدمه
Introduction
خوش آمدی
Welcome
با استفاده از پرونده های تمرینی
Using the exercise files
1. نکات و ترفندهای مربوط به ویرایشگر مواد
1. Material Editor Tips and Tricks
با استفاده از ویندوز پیش نمایش
Using preview windows
تنظیمات گزینه های ویرایشگر مواد
Setting Material Editor options
ایجاد زبانه های نمای چندگانه
Creating multiple view tabs
ذخیره مواد در شکافهای نمونه
Storing materials in sample slots
دستورات Lay Out و را انتخاب کنید
Lay Out and Select commands
درک XRefs و مواد
Understanding XRefs and materials
گره های انتخاب کننده خروجی نقشه را نمایش دهید
Display Map Output Selector nodes
2. مواد سطح سخت
2. Hard Surface Materials
ارائه مواد فیزیکی
Rendering the Physical Material
بازتاب تعادل با ناهمواری
Balancing reflections with Roughness
تنظیم فلز و رنگ بازتاب
Adjusting Metalness and Reflection Color
با استفاده از فهرست شکست (IOR) برای کنترل بازتاب
Using Index of Refraction (IOR) to control reflectance
تنظیم یک عملکرد بازتاب سفارشی
Setting a custom reflectance function
نکات برجسته کشش با ناهمسانگردی
Stretching highlights with Anisotropy
نقشه برداری از کانال دست انداز
Mapping the bump channel
اضافه کردن یک کت شفاف
Adding a clear coat
3. تکنیک های ردیابی ری
3. Ray Tracing Techniques
کنترل شفافیت بدنی
Controlling physical transparency
رنگ آمیزی با عمق شفافیت
Tinting with Transparency Depth
نور پس زمینه با شفافیت دیوارهای نازک
Backlighting with thin-walled translucency
پراکندگی زیر سطح برای شفافیت بدنی
Sub-surface scattering for physical translucency
انتشار نور از یک سطح
Light emission from a surface
4- ساخت شبکه های سایه بان
4. Building Shading Networks
ایستگاه های از پیش تعیین شده در آینده
Future-proofing material presets
لایه بندی و پوشاندن با نقشه کامپوزیت
Layering and masking with a composite map
تنظیم رنگ با نقشه تصحیح رنگ
Color adjustment with a color correction map
آماده سازی برای پخت بافت
Preparing for texture baking
مواد برای پخت بافت
Materials for texture baking
نقشه های پخت با Render to Texture
Baking maps with Render to Texture
بافتهای مجدد با Render Map
Rasterizing textures with Render Map
تنظیم منحنی های RGB با نقشه خروجی
RGB curves adjustment with an output map
5. نقشه برداری پیشرفته
5. Advanced Mapping
نقشه برداری از یک سطح شیب دار
Mapping a gradient ramp
نقشه برداری رویه ای با مواد
Procedural mapping with Substance
شبیه سازی جزئیات امداد با برجستگی عادی
Simulating relief detail with Normal Bump
تغییر شکل سطوح با جابجایی
Deforming surfaces with Displacement
ترکیب نقشه ها با RGB Multiply
Combining maps with RGB Multiply
آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.
آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنوارهها و مکانهای معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.
نمایش نظرات