آموزش Rhino 5

Rhino 5 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: Rhino یک نیروگاه با مدل سه بعدی است ، که برای طراحی و مهندسی محصولات مختلف از جواهرات و مبلمان گرفته تا معماری و اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد. بیاموزید که چگونه با استفاده از ابزارهای مدل سازی مبتنی بر NURBS در Rhino 5.0 برای ویندوز ، مدل ها ، شخصیت ها و نمونه های سه بعدی خود را بسازید. نویسنده Dave Schultze سه نهاد اصلی Rhino (منحنی ، سطح و جامد) را معرفی می کند و بهترین روش ها را برای ترسیم منحنی و مدل سازی اشیا سه بعدی ، ویرایش هندسه آنها به طور موثر و ارائه و صادرات طرح های شما نشان می دهد.
موضوعات شامل:
  • چرا باید از Rhino استفاده کرد؟
  • درک اصطلاحات سه بعدی
  • مقایسه منحنی های Bézier ، B-splines و اشیا N NURBS
  • پیمایش در ویوپورت
  • دستکاری اشیا with با دستورات
  • ایجاد منحنی ، سطح و مواد جامد
  • انجام تحولات اساسی
  • ساخت جامدات با مواد اولیه
  • منحنی های اکسترود شده
  • چنگ زدن به اشیا and و هواپیماها
  • برش ، تقسیم ، چرخش و کپی کردن اشیا
  • کار با NURBS و درزها
  • نمونه سازی اولیه از مدل سه بعدی

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید What you need to know before watching this course

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. تنظیم سیستم 1. System Setup

  • چرا از کرگدن استفاده می کنیم؟ Why use Rhino?

  • با استفاده از سخت افزار توصیه شده Using recommended hardware

  • سفارشی کردن رابط Customizing the interface

2. اصطلاحات اساسی 3D 2. Basic 3D Terminology

  • شناخت منحنی ها ، سطوح و مواد جامد Understanding curves, surfaces, and solids

  • مقایسه منحنیهای بیزی ، اسپلین B و اشیاء NURBS Comparing Bézier curves, B-splines, and NURBS objects

  • مقایسه سطوح NURBS و سطح مش Comparing NURBS surfaces and mesh surfaces

  • تنظیم واحدهای اندازه گیری و تحمل Setting measurement units and tolerance

3. ناوبری و سیستم راهنما 3. Navigation and the Help System

  • کاوش در صفحه نمایش چلپ چلوپ جدید Exploring the new splash screen

  • معرفی برچسب ها ، زبانه ها و گزینه های سفارشی سازی Introducing labels, tabs, and customization options

  • انتخاب حالت سایه Choosing a shading mode

  • با استفاده از برنامه متحرک ، بزرگنمایی و چرخش ، نمایی را در قسمت مشاهده قرار دهید Navigating the viewport using panning, zooming, and rotating

  • بررسی گزینه های راهنما Exploring help options

4- آشنایی با رابط 4. Introduction to the Interface

  • درک فلسفه و سازماندهی فرمان Rhino Understanding Rhino's command philosophy and organization

  • با استفاده از نوارهای ابزار ، پانل ها و منوی پاپ آپ Using toolbars, panels, and the pop-up menu

  • پیمایش در منوهای هندسه Navigating the geometry menus

  • بازخورد با استفاده از خط فرمان و نوار وضعیت Getting feedback using the command line and status bar

  • با استفاده از manipulator جدید Gumball Using the new Gumball manipulator

  • با استفاده از پانل Properties Using the Properties panel

  • باز و ذخیره فایل ها Opening and saving files

مبانی گردش کار 5. Workflow Basics

  • تنظیم تنظیمات برگزیده Rhino Setting Rhino preferences

  • انتخاب اشیاء: چرا اینقدر کلیک می کنید؟ Selecting objects: Why so much clicking?

  • سازماندهی یک پروژه با استفاده از لایه ها Organizing a project using layers

  • آشنایی با هواپیماها و شبکه های ساختمانی Introduction to construction planes and grids

  • انجام تحولات اساسی Performing basic transformations

  • با استفاده از ویژگی های Named Position و Named View Using the Named Position and Named View features

6. ترسیم: هندسه 2D 6. Drawing: 2D Geometry

  • درک خطوط و پلی اتیلن Understanding lines and polylines

  • مستطیل و چند ضلعی ساختمانی Building rectangles and polygons

  • ایجاد قوس ، دایره و بیضی Creating arcs, circles, and ellipses

  • رسم منحنی های فرم آزاد: کلید مدل سازی ارگانیک Drawing free-form curves: The key to organic modeling

7. مدل سازی: سطوح اساسی 7. Modeling: Basic Surfaces

  • استراتژی های ساخت و ساز طلایی دیو: چگونه می توان مانند یک حرفه ای آنالیز و مدل کرد Dave's golden construction strategies: How to analyze and model like a pro

  • مقایسه انواع مختلف سطوح سه بعدی Comparing different types of 3D surfaces

  • کار با دو نوع جدید اکستروژن منحنی Working with the two new types of curve extrusions

  • منحنی های اکسترود برای ایجاد ویژگی ها در یک مدل Extruding curves to create features in a model

  • ایجاد سطوح با کفپوش Creating surfaces with lofts

  • با استفاده از Revolve و Rail Revolve برای ایجاد سطوح Using Revolve and Rail Revolve to create surfaces

  • با استفاده از گزینه های Sweep 1 Rail یا Sweep 2 Rail Using the Sweep 1 Rail or Sweep 2 Rail options

  • ایجاد اشکال پیچیده سطح با استفاده از Network Surface Creating complex surface shapes using Network Surface

8. مدل سازی: Solids 3D (چند لایه AKA) 8. Modeling: 3D Solids (AKA Polysurfaces)

  • معرفی مواد جامد Introducing solids

  • ساخت مواد جامد با بدوی Making solids with primitives

  • منحنی های اکسترود برای ایجاد مواد جامد بدون بدوی Extruding curves to create solids without primitives

  • ویرایش مواد جامد با توابع بولی Editing solids with the Boolean functions

  • عیب یابی مواد جامد و Booleans Troubleshooting solids and Booleans

  • با استفاده از نقاط کنترل جامد جدید Using the new solid control points

  • استفاده از گزینه قدرتمند فرعی Utilizing the powerful sub-object select

9. مدل های کمکی 9. Modeling Aids

  • درک وسایل کمکی مدل سازی Rhino Understanding Rhino's modeling aids

  • کار با تنظیمات Grid Snap و Grid Snap Working with the Grid Snap and Grid Snap settings

  • با استفاده از کمک مدل Ortho Using the Ortho modeling aid

  • با بهره گیری از کمک های مدل سازی مسطح Taking advantage of the Planar modeling aid

  • کار با ضربه محکم و ناگهانی شی در گردش کار شما Working with object snaps in your workflow

  • با استفاده از محدودیت های مکان نما Using the cursor constraints

  • با استفاده از SmartTrack و گفتگوی جدید Selection Filter Using the SmartTrack and the new Selection Filter dialog

10. ویرایش و تبدیل 10. Editing and Transforming

  • ویرایش گوشه ها با فیله و چمفر Editing corners with Fillet and Chamfer

  • پیرایش و تقسیم Trimming and splitting

  • حرکت و چرخش اشیاء با ابزار Drag و Nudge Moving and rotating objects with the Drag and Nudge tools

  • کپی و چسباندن اشیاء Copying and pasting objects

  • درک نحوه استفاده Rhino از Undo و Redo Understanding how Rhino uses Undo and Redo

  • گروه بندی اشیاء Grouping objects

  • مقیاس گذاری اشیاء Scaling objects

  • تکثیر اشیاء با استفاده از دستور Mirror Duplicating objects using the Mirror command

  • ساخت نسخه و مجموعه ساختاری با استفاده از آرایه ها Making copies and structured sets using arrays

11. تجزیه و تحلیل و درجه 11. Analysis and Degrees

  • با استفاده از نوار ابزار تجزیه و تحلیل برای درک ویژگی های یک مدل Using the Analysis toolbar to understand characteristics of a model

  • تعیین درجه های منحنی ها و سطوح Defining the degrees of curves and surfaces

  • با استفاده از بازسازی و تغییر درجه Using Rebuild and Change Degree

12. مدل سازی و ویرایش سطوح ارگانیک 12. Modeling and Editing Organic Surfaces

  • کار با NURBS ، درزها و جلوگیری از خرج کردن Working with NURBS, seams, and avoiding the pinch

  • ساختمان پسر لاک پشت با استفاده از سطح از شبکه منحنی Building Turtle Boy using Surface From Curve Network

  • جبران کلاه ایمنی Offsetting a helmet

  • شروع لبخند لاک پشت Insetting a turtle smile

  • مقایسه مخلوط کردن و فیله Comparing blending and filleting

  • پسر لاک پشت به پایان رسید Finishing Turtle Boy

13. مستندات و همکاری 13. Documentation and Collaboration

  • اندازه گیری و برچسب زدن مقادیر بر روی یک مدل با استفاده از ابعاد و یادداشت ها Measuring and labeling values on a model using dimensioning and notes

  • ایجاد صفحه ضبط برای اثبات سریع Creating screen captures for quick proofs

  • ایجاد نماهای 2D از مدل سه بعدی شما Creating 2D views of your 3D model

  • دانستن صفحات چیدمان و صفحه چیدمان Understanding the clipping plane and layout pages

14. مهارت های ارائه 14. Rendering Skills

  • تنظیم مرحله برای روشنایی Setting the stage for lighting

  • درک مواد و نورپردازی Understanding materials and lighting

  • موقعیت دوربین و رندر گرفتن Tweaking camera position and rendering

15- نمونه سازی 15. Prototyping

  • تهیه مدل برای نمونه سازی Preparing a model for prototyping

  • مدل خود را به صورت خودکار تنظیم کنید Shelling your model automatically

  • مدل خود را به صورت دستی تنظیم کنید Shelling your model manually

  • صادرات به قالب STL برای چاپ سه بعدی Exporting to the STL format for 3D printing

نمایش نظرات

آموزش Rhino 5
جزییات دوره
7h 10m
83
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
1,134,426
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Dave Schultze
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Dave Schultze Dave Schultze

طراح صنعتی و 3D Geek دیو شولتزه یک طراح صنعتی و معروف گیک سه بعدی است.

وی به عنوان یک طراح صنعتی ، محصولاتی را برای مایکروسافت ، ال جی ، امبرا و هاسبرو تولید کرده است. او برنده چندین جایزه طراحی صنعتی شده و کارهای وی در پوشش رسانه ای در سراسر جهان شناخته شده است. اخیراً ، رایانه مفهومی "Philco PC" وی در بیش از 20 مجله به نمایش درآمد. دیو یک مربی اختصاصی است که طی 10 سال گذشته کلاس تجسم سه بعدی را در کالج هنر و طراحی اوتیس در لس آنجلس تدریس کرده است. دیو به رسمیت شناختن مهارت های منحصر به فرد طراحی ، فنی و ارتباطی خود ، از طریق تولیدکنندگان فورچون 500 به منظور الهام بخشیدن به کارکنان خود و آموزش آنها در جدیدترین ابزارهای سه بعدی ، قرارداد بسته است.