آموزش Rhino 6 برای Mac

Learning Rhino 6 for Mac

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: Rhino 6 برای Mac اینجا است. اگرچه این ویژگی دقیقاً مشابه ویندوز خود نیست ، اما Rhino for Mac ابزار دقیق و دقیق مدل سازی را ارائه می دهد ، و این گزینه ای عالی برای طراحانی است که نیاز به ایجاد اشکال و اشکال پیچیده دارند. این دوره تفاوت های اساسی بین نسخه های Mac و Windows ، ناوبری رابط اصلی و تکنیک های تولید مدل های سه بعدی با کیفیت بالا را برای انواع صنایع ، از جمله ساخت ، معماری و انیمیشن پوشش می دهد. نویسنده Chris Reilly با نشان دادن چگونگی ایجاد هندسه ساده از نقاط و منحنی ها شروع می کند و به اکسترود اجسام جامد برای چاپ سه بعدی یا فرز CNC می رسد. او با برخی از دروس استفاده از مواد سفارشی و ارائه طرح شما پایان می یابد. هیچ تجربه قبلی با Rhino لازم نیست! کافی است با این نرم افزار قدرتمند مدل سازی سه بعدی ، تماشا را شروع کرده و بلند شوید.
موضوعات شامل:
  • نصب راینو برای مک
  • انتخاب اشیا
  • دستکاری اشیا with با دستورات
  • ایجاد منحنی ، سطح و مواد جامد
  • انحناهای تمدید ، پیرایش و جبران کننده
  • ایجاد سطوح حل شده
  • تجزیه و تحلیل سطوح
  • ویرایش مواد جامد
  • اعمال تحولات: مقیاس گذاری ، چرخش ها و موارد دیگر
  • محدودیت های مدل سازی
  • نورپردازی و نمایش در Rhino برای Mac

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • فرم ها و اشکال پیچیده را با Rhino طراحی کنید Design complex forms and shapes with Rhino

  • آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید What you should know before watching this course

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • Rhino برای مک چیست؟ What is Rhino for Mac?

  • نیازهای سیستم و سخت افزار پشتیبانی شده System requirements and supported hardware

  • بارگیری و نصب Rhino برای Mac Downloading and installing Rhino for Mac

1. آشنایی با Rhino برای Mac 1. Getting Acquainted with Rhino for Mac

  • پنجره شروع Start window

  • نوار منو Menu bar

  • درگاه مشاهده Viewport

  • ستون های کناری Sidebars

  • نمادهای فرمان Command icons

  • خط فرمان Command line

  • محدودیت های مدل سازی Modeling constraints

  • ابزار گومبال Gumball tool

  • ضامن سابقه انجمن Associative History toggle

  • نوار وضعیت Status bar

  • مضامین کرگدن Rhino themes

  • تنظیمات واحد و شبکه تنظیمات Customizing unit and grid settings

  • پیمایش در ویوپورت ها Navigating viewports

  • سفارشی کردن منظره Customizing viewports

  • مدیریت فایل File management

  • اشیا Rh کرگدن Rhino objects

  • انتخاب اشیا Selecting objects

  • سازماندهی با لایه ها Staying organized with layers

  • راهنما و عیب یابی Help and troubleshooting

2. تفاوت Rhino برای Mac و Rhino برای ویندوز 2. Differences between Rhino for Mac and Rhino for Windows

  • آنچه در ویندوز از دست رفته است What's missing from Windows

  • صفحه کلید ، ماوس و اختلافات جانبی Keyboard, mouse, and peripheral differences

  • تفاوتهای منوی زمینه ای Contextual menu differences

  • اختلافات دستورات و خط فرمان Commands and command line differences

  • نوار ابزار و اختلافات پانل Toolbar and panel differences

  • تفاوت خودکار Autosave differences

3. منحنی ها 3. Curves

  • اصول اولیه منحنی Curve basics

  • رسم منحنی های خط مستقیم Drawing straight line curves

  • چند ضلعی های نقاشی Drawing polygons

  • رسم دایره ها ، بیضی ها و کمان ها Drawing circles, ellipses, and arcs

  • نقاشی مارپیچ و مارپیچ Drawing spirals and helixes

  • رسم منحنی های شکل آزاد Drawing freeform curves

  • تجزیه و تحلیل طول منحنی Analyzing curve length

  • تحلیل زاویه های منحنی Analyzing curve angles

  • تجزیه و تحلیل شعاع منحنی Analyzing curve radius

  • تحلیل انحنای منحنی Analyzing curve curvature

  • تجزیه و تحلیل تداوم منحنی Analyzing curve continuity

  • تحلیل جهت منحنی Analyzing curve direction

  • انفجار و پیوستن به منحنی ها Exploding and joining curves

  • ویرایش نقاط کنترل منحنی Editing curve control points

  • منحنی های صاف کننده Smoothing curves

  • منحنی های گسترده Extending curves

  • تقسیم منحنی ها Splitting curves

  • اصلاح منحنی ها Trimming curves

  • منحنی های جبران کننده Offsetting curves

  • منحنی های تطبیق Matching curves

  • منحنی های پر کردن Filleting curves

  • بازسازی منحنی ها Rebuilding curves

4. سطوح 4. Surfaces

  • اصول سطح Surface basics

  • ساخت سطوح اکستروژن Making extrusion surfaces

  • سطوح پایه lofted Basic lofted surfaces

  • سطوح بالابر با گزینه های زیر شیروانی Lofting surfaces with loft options

  • سطحی از منحنی های لبه Surfaces from edge curves

  • ایجاد سطوح چرخان Creating revolved surfaces

  • جارو کردن 1 سطح ریل Making sweep 1 rail surfaces

  • جارو کردن 2 سطح ریل Making sweep 2 rail surfaces

  • ایجاد سطح شبکه Network surface creation

  • تحلیل جهت سطح Analyzing surface direction

  • تحلیل شعاع و انحنای سطح Analyzing surface radius and curvature

  • تجزیه و تحلیل تداوم سطح Analyzing surface continuity

  • ویرایش نقاط کنترل سطح Editing surface control points

  • انفجار و پیوستن به سطوح Exploding and joining surfaces

  • صاف کردن سطوح Smoothing surfaces

  • در حال گسترش سطوح Extending surfaces

  • تقسیم سطوح Splitting surfaces

  • سطوح پیرایش Trimming surfaces

  • جبران کردن سطوح Offsetting surfaces

  • مطابقت سطوح Matching surfaces

  • سطوح فیله Filleting surfaces

  • سطوح خمشی Bending surfaces

  • بازسازی سطوح Rebuilding surfaces

5. جامدات 5. Solids

  • اصول جامدات Solids basics

  • ایجاد اشیا solid جامد Creating solid objects

  • ایجاد مواد جامد آزاد Freeform solids creation

  • تجزیه و تحلیل جامدات: تجزیه و تحلیل لبه Analyzing solids: Edge analysis

  • ویرایش جامدات: تفاوت بولی Editing solids: Boolean difference

  • ویرایش مواد جامد: اتحادیه بولی Editing solids: Boolean union

  • ویرایش مواد جامد: تقاطع بولی Editing solids: Boolean intersection

  • ویرایش مواد جامد: دو شکل بولی Editing solids: Boolean two shapes

  • ویرایش مواد جامد: WireCut Editing solids: WireCut

  • ویرایش مواد جامد: چمفر Editing solids: Chamfer

6. تبدیل هندسه 6. Transforming Geometry

  • حرکت اشیا با کشیدن ، حرکت دادن و آدامس Moving objects with drag, move, and gumball

  • چرخش اشیاء با چرخان و گیمبال Rotating objects with rotate and gumball

  • مقیاس گذاری اشیاء با دستورات مقیاس و gumball Scaling objects with scale commands and gumball

  • تکثیر اشیاء با کپی و gumball Duplicating objects with copy and gumball

  • کپی کردن اشیا with با دستورات آرایه Duplicating objects with array commands

7. مدل سازی دقیق 7. Accurate Modeling

  • درک سیستم های مختصات Understanding coordinate systems

  • استفاده از هواپیماهای ساختمانی Using construction planes

  • محدودیت های مدل سازی: ارتو Modeling constraints: Ortho

  • محدودیت های مدل سازی: مسطح Modeling constraints: Planar

  • طراحی با تصاویر مرجع: قاب عکس Drawing with reference images: Picture frame

  • نقشه کشی با تصاویر مرجع: پس زمینه نقشه Drawing with reference images: Background bitmap

  • شی object پایدار قاپ می زند Persistent object snaps

  • شی object یک شلیک می شود One-shot object snaps

  • تنظیمات ضربه محکم و ناگهانی شبکه Grid snap settings

  • SmartTrack SmartTrack

8. رندر کردن 8. Rendering

  • تنظیمات رندر و تنظیم صحنه Render settings and scene setup

  • تنظیم روشنایی: روشنایی دو نقطه ای Lighting setup: Two-point lighting

  • تنظیم روشنایی: روشنایی سه نقطه ای Lighting setup: Three-point lighting

  • استفاده و سفارشی سازی مواد Applying and customizing materials

  • تفسیر Rendering

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش Rhino 6 برای Mac
جزییات دوره
8h 12m
107
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
395
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Chris Reilly
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Chris Reilly Chris Reilly

کارشناس مدل سازی مالی

کریس ریلی متخصص مدل سازی مالی و مربی با تجربه اکسل است.

کریس پیشینه ای در امور مالی شرکت، مشاوره و سهام خصوصی دارد. در سال 2020 او Financial Modeling Education را تأسیس کرد، وب‌سایتی که به آموزش متخصصان امور مالی اختصاص داده شده است تا مدل‌های مالی را به روش درست، بدون سردرگمی و ناامیدی معمولی بسازند. کریس مستقر در منطقه شهری دنور، مدرک حسابداری را از دانشگاه ویلانوا دریافت کرد.