آموزش ZBrush: نکات و ترفندهایی برای بهینه سازی فرآیند مدل سازی سه بعدی

ZBrush: Tips and Tricks to Optimize Your 3D Modeling Process

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

ZBrush ابزاری عالی برای کار با مدل‌سازی سه بعدی است.

هدف از این نکات و ترفندها دقیقاً استفاده بیشتر از ظرفیت این ابزار بود. این دوره به بررسی ویژگی‌ها و عملکردهایی می‌پردازد که اغلب توسط مدل‌سازان نادیده گرفته می‌شوند یا ناشناخته هستند.

نکات ارائه شده در اینجا شامل همه سطوح می شود، جایی که برخی از آنها به مبتدیان کمک می کند و برخی دیگر ممکن است حتی برای کاربران پیشرفته مناسب باشند.

انگلیسی زبان مادری من نیست، اما اگر سؤالی در مورد نکات و ترفندها دارید، دریغ نکنید که آنها را برای من ارسال کنید. در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهم داد.

نکات و ترفندهای ارائه شده در اینجا شامل متنوع ترین موضوعات ابزار ZBrush است.

موضوعات تحت پوشش عبارتند از: پیکربندی، مش‌ها، چندگروه‌ها، نمای، مواد، براش‌ها و UV.

این دوره را می توان بدون نصب ZBrush دنبال کرد، اما به شدت توصیه می شود آن را نصب کنید. این دوره تمام نکات ارائه شده را نشان می دهد، اما استفاده از آنها در طول دوره به ایجاد و عادت به استفاده از این نکات و ترفندهای ارائه شده کمک می کند.

یک تمرین اضافی در طول دوره، برای بهبود یادگیری، تصور ذهنی این است که چگونه هر نکته و ترفندی را می توان در یک موقعیت واقعی به کار برد. این امر یادگیری را بیشتر تقویت می کند.

این دوره در نسخه 2022 ZBrush توسعه یافته است، با این حال، بیشتر نکات در نسخه های قبلی ZBrush نیز قابل اجرا هستند.

این پروژه شامل انتخاب حداقل 10 نکته و تکرار آنها در عمل در طول دوره خواهد بود. مهم است که ویدیو یا اسکرین شات ها را با سایر همکاران به اشتراک بگذارید.

بازخورد بدهید و در مورد پست های خود بازخورد بخواهید.

مشکلات احتمالی در حین اجرای وظایف را به همکاران گزارش دهید.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • استفاده از Mirror در افزونه Subtool Master Using Mirror in "Subtool Master" Plugin

  • به سرعت ماسک/بازکردن ماسک توسط Polygroup Quickly Mask/Unmask by Polygroup

  • با دقت بیشتری چند گروه را از یک ماسک تولید کنید More Accurately Generate Polygroups from a Mask

  • بررسی اجمالی Overview

  • هدف مورف معکوس Inverted Morph Target

  • استفاده از تیک اسکین برای ایجاد سطوح یکنواخت Using Tick Skin to Create Uniform Surfaces

  • از تخریب قسمت های بسیار نازک مش شما توسط Dynamesh جلوگیری کنید Prevent Dynamesh from Destroying Very Thin Areas of Your Mesh

  • استفاده از برس استاندارد Dam با تغییرات مختلف Using the Dam Standard Brush with Different Variations

  • استفاده از تغییر شکل دهنده ها در گزینه Transpose Using Deformers Within the Transpose Option

  • جزئیات مش دقیق مواد را ببینید See fine Mesh Details of Materials

  • مواد شفاف در ZBrush Transparent Materials in ZBrush

  • تنظیم اندازه تصویر کوچک Thumbnail Size Setting

  • با استفاده از برس اسکنه Using the Chisel Brush

  • ایجاد چند گروه دقیق با منحنی برش Creating Precise Polygroups with Slice Curve

  • برش های دقیق روی سطح سخت انجام دهید Make Precise Cuts on Hard Surface

  • تنظیم جهت گیزمو با مختصات "جهانی". Adjusting Gizmo's Orientation to "World" Coordinates

  • تنظیم زمان XPose برای ارائه مدل چند قسمتی XPose Time Setting for Multi-Part Model Presentation

  • ایجاد مش فقط با تفاوت مورف تارگت Mesh Creation only with the Difference of Morph Target

  • بهتر است مش درج را روی یک شی دیگر قرار دهید Better Fit the Insert Mesh Over Another Object

  • تغییر اندازه Gizmo Changing Gizmo Size

  • از قلم مو برای صاف کردن مناطق دارای تعداد چند ضلعی بیشتر استفاده کنید Use the Brush to Smooth Areas with Areas with a Higher Number of Polygons

  • ایجاد تسمه در اطراف یک شی به طور خودکار Make Straps Around an Object Automatically

  • استفاده از مورف براش برای جزئیات مدل سازی بهتر Using the Morph Brush for Better Modeling Detail

  • چرخش مدل با CamView Model Rotation with CamView

  • تغییر موقعیت اشعه ماوراء بنفش مطابق با نیازهای بافت Repositioning UVs to Suit Texture Needs

  • تولید سریعتر UV Faster UV Generation

  • تفاوت بین برس های Clip Curve و Trim Curve Differences between Clip Curve and Trim Curve Brushes

  • استفاده از تاریخچه یک ابزار فرعی برای ایجاد Timelapse Using the History of a Subtool to Make the Timelapse

  • استفاده از Unify برای برابر کردن اندازه ابزار فرعی Using Unify to Equalize Subtool Size

  • جایگزینی برای مکعب سه بعدی استاندارد Alternative to the Standard 3D Cube

  • نحوه حذف سریع "ابزار" استفاده نشده How to Delete Unused "Tools" Quickly

  • تعریف دقیق تر در ایجاد درز هنگام تولید UV More Precise Definition in Creating Seams When Generating UVs

  • تغییر سریع دید بین چند گروه مختلف Quickly Switching Visibility Between Different Polygrups

  • ایجاد یک Polygroup جدید پس از استفاده از Clip Curve Creating a new Polygroup After Using Clip Curve

  • کاربرد نویز با استفاده از UV Noise Application Using UV

  • ایجاد براش های منحنی Creating Curve Brushes

  • جزئیات دقیق مدل خود را ببینید See Fine Details of Your Model

  • Smooth Brush را طوری تنظیم کنید که روی لبه های مش ها نیز کار کند Setting the Smooth Brush so that it also Works on the Edges of the Meshes

  • کنترل مقیاس نویز با دقت بالا High-Precision Noise Scale Control

  • ایجاد ضخامت در مش یک طرفه Creating Thickness in a Single-Sided Mesh

  • از ZProject Brush برای «تکرار» بخش‌هایی از ابزارهای فرعی دیگر استفاده کنید Use ZProject Brush to "Replicate" Parts of Other Subtools

  • پنهان کردن و نمایش همه ابزارهای فرعی یا مواد Hide and Show all Subtools or Materials

  • محدود کردن منشا یک برس منحنی Limiting the Origin of a Curve Brush

  • تکرار آخرین عمل به صورت مطلق یا نسبی Repetition of the Last Action in an Absolute or Relative Way

  • ایجاد UV توسط Polygroups Creating UVs by Polygroups

  • شناسایی مواد مورد استفاده در بخش خاصی از ابزار Identification of the Material Being Used in a Certain Part of the Tool

  • قطعات Boolean بدون اعمال Dynamesh Boolean Parts Without Applying Dynamesh

  • ایجاد منوهای سفارشی Creating Custom Menus

  • ایجاد مش های درج چندگانه با اندازه یکسان Creating Multiple Insert Meshes with the Same Size

  • مقدار مواردی را که می توان در تاریخچه ذخیره کرد را کنترل کنید Control the Amount of Items that can be Stored in History

  • استفاده از "Dynamic Solo" برای سبک کردن حرکت ابزارهای فرعی Use of "Dynamic Solo" to Lighten the Movement of Subtools

درس ها Lessons

  • ایجاد UV توسط Polygroups Creating UVs by Polygroups

  • استفاده از Unify برای برابر کردن اندازه ابزار فرعی Using Unify to Equalize Subtool Size

  • از ZProject Brush برای «تکرار» بخش‌هایی از ابزارهای فرعی دیگر استفاده کنید Use ZProject Brush to "Replicate" Parts of Other Subtools

  • ایجاد تسمه در اطراف یک شی به طور خودکار Make Straps Around an Object Automatically

  • پنهان کردن و نمایش همه ابزارهای فرعی یا مواد Hide and Show all Subtools or Materials

  • برش های دقیق روی سطح سخت انجام دهید Make Precise Cuts on Hard Surface

  • محدود کردن منشا یک برس منحنی Limiting the Origin of a Curve Brush

  • استفاده از تاریخچه یک ابزار فرعی برای ایجاد Timelapse Using the History of a Subtool to Make the Timelapse

  • بهتر است مش درج را روی یک شی دیگر قرار دهید Better Fit the Insert Mesh Over Another Object

  • تنظیم جهت گیزمو با مختصات "جهانی". Adjusting Gizmo's Orientation to "World" Coordinates

  • Smooth Brush را طوری تنظیم کنید که روی لبه های مش ها نیز کار کند Setting the Smooth Brush so that it also Works on the Edges of the Meshes

  • قطعات Boolean بدون اعمال Dynamesh Boolean Parts Without Applying Dynamesh

  • تغییر اندازه Gizmo Changing Gizmo Size

  • استفاده از مورف براش برای جزئیات مدل سازی بهتر Using the Morph Brush for Better Modeling Detail

  • از قلم مو برای صاف کردن مناطق دارای تعداد چند ضلعی بیشتر استفاده کنید Use the Brush to Smooth Areas with Areas with a Higher Number of Polygons

  • با استفاده از برس اسکنه Using the Chisel Brush

  • شناسایی مواد مورد استفاده در بخش خاصی از ابزار Identification of the Material Being Used in a Certain Part of the Tool

  • ایجاد ضخامت در مش یک طرفه Creating Thickness in a Single-Sided Mesh

  • تفاوت بین برس های Clip Curve و Trim Curve Differences between Clip Curve and Trim Curve Brushes

  • استفاده از برس استاندارد Dam با تغییرات مختلف Using the Dam Standard Brush with Different Variations

  • با دقت بیشتری چند گروه را از یک ماسک تولید کنید More Accurately Generate Polygroups from a Mask

  • از تخریب قسمت های بسیار نازک مش شما توسط Dynamesh جلوگیری کنید Prevent Dynamesh from Destroying Very Thin Areas of Your Mesh

  • نحوه حذف سریع "ابزار" استفاده نشده How to Delete Unused "Tools" Quickly

  • ایجاد منوهای سفارشی Creating Custom Menus

  • استفاده از تیک اسکین برای ایجاد سطوح یکنواخت Using Tick Skin to Create Uniform Surfaces

  • کاربرد نویز با استفاده از UV Noise Application Using UV

  • تنظیم اندازه تصویر کوچک Thumbnail Size Setting

  • استفاده از "Dynamic Solo" برای سبک کردن حرکت ابزارهای فرعی Use of "Dynamic Solo" to Lighten the Movement of Subtools

  • مواد شفاف در ZBrush Transparent Materials in ZBrush

  • تکرار آخرین عمل به صورت مطلق یا نسبی Repetition of the Last Action in an Absolute or Relative Way

  • تنظیم زمان XPose برای ارائه مدل چند قسمتی XPose Time Setting for Multi-Part Model Presentation

  • مقدار مواردی را که می توان در تاریخچه ذخیره کرد را کنترل کنید Control the Amount of Items that can be Stored in History

  • تغییر موقعیت اشعه ماوراء بنفش مطابق با نیازهای بافت Repositioning UVs to Suit Texture Needs

  • جزئیات دقیق مدل خود را ببینید See Fine Details of Your Model

  • جزئیات مش دقیق مواد را ببینید See fine Mesh Details of Materials

  • بررسی اجمالی Overview

  • به سرعت ماسک/بازکردن ماسک توسط Polygroup Quickly Mask/Unmask by Polygroup

  • کنترل مقیاس نویز با دقت بالا High-Precision Noise Scale Control

  • تغییر سریع دید بین چند گروه مختلف Quickly Switching Visibility Between Different Polygrups

  • تولید سریعتر UV Faster UV Generation

  • تعریف دقیق تر در ایجاد درز هنگام تولید UV More Precise Definition in Creating Seams When Generating UVs

  • استفاده از تغییر شکل دهنده ها در گزینه Transpose Using Deformers Within the Transpose Option

  • استفاده از Mirror در افزونه Subtool Master Using Mirror in "Subtool Master" Plugin

  • ایجاد مش فقط با تفاوت مورف تارگت Mesh Creation only with the Difference of Morph Target

  • ایجاد مش های درج چندگانه با اندازه یکسان Creating Multiple Insert Meshes with the Same Size

  • ایجاد یک Polygroup جدید پس از استفاده از Clip Curve Creating a new Polygroup After Using Clip Curve

  • جایگزینی برای مکعب سه بعدی استاندارد Alternative to the Standard 3D Cube

  • ایجاد براش های منحنی Creating Curve Brushes

  • چرخش مدل با CamView Model Rotation with CamView

  • هدف مورف معکوس Inverted Morph Target

  • ایجاد چند گروه دقیق با منحنی برش Creating Precise Polygroups with Slice Curve

نمایش نظرات

آموزش ZBrush: نکات و ترفندهایی برای بهینه سازی فرآیند مدل سازی سه بعدی
جزییات دوره
1h 35m
51
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
35
از 5
ندارد
دارد
دارد
Raul Passos
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar