آموزش 3ds Max 2019: نورپردازی پیشرفته

3ds Max 2019: Advanced Lighting

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: نورپردازی واقع گرایانه در 3ds Max آسان تر ، سریع تر و بهتر از همیشه است. روشنایی فوتومتریک و انتخاب گزینه های ارائه به شما قدرت ایجاد یک توهم قانع کننده را می دهد. این دوره بر تجسم معماری متمرکز است ، اما این تکنیک ها در حوزه های دیگر مانند تولید فیلم متحرک کاربرد دارند. مربی Aaron F. Ross مروری مفهومی از نورپردازی پیشرفته و ارائه می دهد ، سپس نحوه ساخت سناریوهای مختلف نورپردازی را در 3ds Max نشان می دهد. می توانید نحوه ارائه صحنه ها با نور روز در فضای داخلی و داخلی ، نور مصنوعی عملی و داده های نورسنجی سازنده را مشاهده کنید. این دوره شامل فصلی در مورد جلوه های ویژه مانند پوسیدگی نور و جو است. در پایان دوره ، شما خواهید دید که چگونه می توانید ابزار قدرتمند نورپردازی را در 3ds Max کنترل کنید تا به نتایج واقعی برسید.
موضوعات شامل:
  • نور فیزیکی و تصحیح گاما
  • دامنه دینامیکی بالا و کنترل نوردهی
  • روشنایی جهانی
  • نور روز بیرونی
  • نورپردازی مبتنی بر تصویر
  • گزینه های پیشرفته محیط
  • پس زمینه های هندسی و انتشار مواد
  • نور روز داخلی
  • وارد کردن داده های نورسنجی
  • نور استودیو
  • فرافکنی تصویر نور نقطه ای
  • اثرات جوی

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • نمای کلی روشنایی پیشرفته Advanced lighting overview

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. مفاهیم 1. Concepts

  • نورپردازی فوتومتر Photometric lighting

  • تصحیح گاما و گردش کار خطی Gamma correction and linear workflows

  • تصویربرداری از دامنه پویا بالا High dynamic range imaging

  • قرار گرفتن در معرض و نقشه برداری از تن Exposure and tone mapping

  • روشنایی جهانی Global illumination

  • دمای رنگ Color temperature

2. نور روز بیرونی 2. Exterior Daylight

  • درک تصحیح گاما 3ds Max Understanding 3ds Max gamma correction

  • ایجاد موقعیت خورشید Creating a sun positioner

  • تنظیم گزینه های نمایش نمای Setting viewport display options

  • کنترل نوردهی و نقشه برداری از تن Exposure control and tone mapping

  • تنظیم خورشید و آسمان Adjusting Sun & Sky

  • ارائه نور روز با آرنولد Exterior daylight rendering with Arnold

  • Arnold تنظیمات و مواد را ارائه می دهد Arnold render settings and materials

3. نورپردازی مبتنی بر تصویر 3. Image-Based Lighting

  • نورپردازی مبتنی بر تصویر با نقشه محیطی Image-based lighting with an environment map

  • تنظیمات محیط در Arnold Environment settings in Arnold

  • نقشه دلخواه را به صفحه بکارت بپیوندید Apply a custom map to the backplate

  • نورپردازی مبتنی بر تصویر با یک نور اسکیدوم آرنولد Image-based lighting with an Arnold skydome light

  • هم ترازی یک خورشید با یک محیط Aligning a sun with an environment

  • نور خورشید بیرونی با نور دور آرنولد Exterior sunlight with an Arnold distant light

  • متعادل کردن نقشه White balancing a map

  • ساخت یک پس زمینه هندسی Constructing a geometric backdrop

  • خود تصویرگر یک زمینه با Emission Self-illuminating a backdrop with Emission

4- فضای داخلی 4. Interiors

  • نور روز با نور خورشید و آسمان فیزیکی Interior daylight with Physical Sun & Sky

  • انتشار مواد فیزیکی برای محیط ها Physical material emission for environments

  • تقریب نور خورشید با یک دیسک فوتومتریک Approximating sunlight with a photometric disc

  • پر کردن سایه ها با چراغ های نرم منطقه Filling shadows with area soft lights

  • نور مصنوعی داخلی در ART Interior artificial light in ART

  • وارد کردن داده های فوتومتریک از یک پرونده IES Importing photometric data from an IES file

  • نور داخلی خورشید با نور دور آرنولد Interior sunlight with an Arnold distant light

  • نور آسمان محیط با چراغ چهار برابر آرنولد Ambient sky light with an Arnold quad light

  • برخورد یک پرتو نور آرنولد با Spread Collimating an Arnold light beam with Spread

  • تمرکز یک پرتو نوری آرنولد با لنز رادیوس Focusing an Arnold light beam with Lens Radius

5. نورپردازی و جلوه های استودیویی 5. Studio Lighting and Effects

  • پوسیدگی فتومتریک بسیار فروپاشی Photometric far attenuation decay

  • استنباط با اصلاح فیلتر Arnold Decay Attenuation with the Arnold Decay filter modifier

  • طرح ریزی با نقشه پروژکتور فوتومتریک Projection with a photometric projector map

  • طرح ریزی با فیلتر Arnold Gobo Projection with an Arnold Gobo filter

  • هنر کارگردانی یک فیلتر Arnold Gobo Art directing an Arnold Gobo filter

  • مه محیطی آرنولد در صحنه Scene-wide Arnold environment fog

  • تنظیم ویژگی های آرنولد برای ضبط صدا Setting Arnold properties for volume rendering

  • مه مهمی با حجم استاندارد آرنولد Light fog with Arnold Standard Volume

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

آموزش 3ds Max 2019: نورپردازی پیشرفته
جزییات دوره
3h 36m
43
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
11,885
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.