آموزش 3ds Max 2019: نورپردازی پیشرفته

3ds Max 2019: Advanced Lighting

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: نورپردازی واقع گرایانه در 3ds Max آسان تر ، سریع تر و بهتر از همیشه است. روشنایی فوتومتریک و انتخاب گزینه های ارائه به شما قدرت ایجاد یک توهم قانع کننده را می دهد. این دوره بر تجسم معماری متمرکز است ، اما این تکنیک ها در حوزه های دیگر مانند تولید فیلم متحرک کاربرد دارند. مربی Aaron F. Ross مروری مفهومی از نورپردازی پیشرفته و ارائه می دهد ، سپس نحوه ساخت سناریوهای مختلف نورپردازی را در 3ds Max نشان می دهد. می توانید نحوه ارائه صحنه ها با نور روز در فضای داخلی و داخلی ، نور مصنوعی عملی و داده های نورسنجی سازنده را مشاهده کنید. این دوره شامل فصلی در مورد جلوه های ویژه مانند پوسیدگی نور و جو است. در پایان دوره ، شما خواهید دید که چگونه می توانید ابزار قدرتمند نورپردازی را در 3ds Max کنترل کنید تا به نتایج واقعی برسید.
موضوعات شامل:
  • نور فیزیکی و تصحیح گاما
  • دامنه دینامیکی بالا و کنترل نوردهی
  • روشنایی جهانی
  • نور روز بیرونی
  • نورپردازی مبتنی بر تصویر
  • گزینه های پیشرفته محیط
  • پس زمینه های هندسی و انتشار مواد
  • نور روز داخلی
  • وارد کردن داده های نورسنجی
  • نور استودیو
  • فرافکنی تصویر نور نقطه ای
  • اثرات جوی

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • نمای کلی روشنایی پیشرفته Advanced lighting overview

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. مفاهیم 1. Concepts

  • نورپردازی فوتومتر Photometric lighting

  • تصحیح گاما و گردش کار خطی Gamma correction and linear workflows

  • تصویربرداری از دامنه پویا بالا High dynamic range imaging

  • قرار گرفتن در معرض و نقشه برداری از تن Exposure and tone mapping

  • روشنایی جهانی Global illumination

  • دمای رنگ Color temperature

2. نور روز بیرونی 2. Exterior Daylight

  • درک تصحیح گاما 3ds Max Understanding 3ds Max gamma correction

  • ایجاد موقعیت خورشید Creating a sun positioner

  • تنظیم گزینه های نمایش نمای Setting viewport display options

  • کنترل نوردهی و نقشه برداری از تن Exposure control and tone mapping

  • تنظیم خورشید و آسمان Adjusting Sun & Sky

  • ارائه نور روز با آرنولد Exterior daylight rendering with Arnold

  • Arnold تنظیمات و مواد را ارائه می دهد Arnold render settings and materials

3. نورپردازی مبتنی بر تصویر 3. Image-Based Lighting

  • نورپردازی مبتنی بر تصویر با نقشه محیطی Image-based lighting with an environment map

  • تنظیمات محیط در Arnold Environment settings in Arnold

  • نقشه دلخواه را به صفحه بکارت بپیوندید Apply a custom map to the backplate

  • نورپردازی مبتنی بر تصویر با یک نور اسکیدوم آرنولد Image-based lighting with an Arnold skydome light

  • هم ترازی یک خورشید با یک محیط Aligning a sun with an environment

  • نور خورشید بیرونی با نور دور آرنولد Exterior sunlight with an Arnold distant light

  • متعادل کردن نقشه White balancing a map

  • ساخت یک پس زمینه هندسی Constructing a geometric backdrop

  • خود تصویرگر یک زمینه با Emission Self-illuminating a backdrop with Emission

4- فضای داخلی 4. Interiors

  • نور روز با نور خورشید و آسمان فیزیکی Interior daylight with Physical Sun & Sky

  • انتشار مواد فیزیکی برای محیط ها Physical material emission for environments

  • تقریب نور خورشید با یک دیسک فوتومتریک Approximating sunlight with a photometric disc

  • پر کردن سایه ها با چراغ های نرم منطقه Filling shadows with area soft lights

  • نور مصنوعی داخلی در ART Interior artificial light in ART

  • وارد کردن داده های فوتومتریک از یک پرونده IES Importing photometric data from an IES file

  • نور داخلی خورشید با نور دور آرنولد Interior sunlight with an Arnold distant light

  • نور آسمان محیط با چراغ چهار برابر آرنولد Ambient sky light with an Arnold quad light

  • برخورد یک پرتو نور آرنولد با Spread Collimating an Arnold light beam with Spread

  • تمرکز یک پرتو نوری آرنولد با لنز رادیوس Focusing an Arnold light beam with Lens Radius

5. نورپردازی و جلوه های استودیویی 5. Studio Lighting and Effects

  • پوسیدگی فتومتریک بسیار فروپاشی Photometric far attenuation decay

  • استنباط با اصلاح فیلتر Arnold Decay Attenuation with the Arnold Decay filter modifier

  • طرح ریزی با نقشه پروژکتور فوتومتریک Projection with a photometric projector map

  • طرح ریزی با فیلتر Arnold Gobo Projection with an Arnold Gobo filter

  • هنر کارگردانی یک فیلتر Arnold Gobo Art directing an Arnold Gobo filter

  • مه محیطی آرنولد در صحنه Scene-wide Arnold environment fog

  • تنظیم ویژگی های آرنولد برای ضبط صدا Setting Arnold properties for volume rendering

  • مه مهمی با حجم استاندارد آرنولد Light fog with Arnold Standard Volume

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش 3ds Max 2019: نورپردازی پیشرفته
جزییات دوره
3h 36m
43
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
11,885
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.