آموزش پایه های مخلوط کن

Blender Fundamentals

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: این دوره شما را در هر مرحله از ایجاد یک سفینه فضایی بدون سرنشین از زمین به بالا راهنمایی می کند. شما اصول ناوبری و مدل سازی در بلندر را به همراه تکسچرینگ، ریگ کردن، متحرک سازی، نورپردازی و رندرینگ پوشش خواهید داد. اگر چنین است، Blender Fundamentals دوره عالی برای برداشتن آن گام اولیه است. ابتدا، با مهارت های اساسی و پایه ای که برای شروع حرکت و کار راحت در Blender به آن نیاز دارید آشنا خواهید شد. سپس، به کاوش ویژگی‌های مدل‌سازی قدرتمند در Blender می‌پرید و ساخت پهپاد را آغاز می‌کنید. در مرحله بعد، بر روند افزودن بافت و مواد به پهپاد مسلط خواهید شد. با فشار دادن به جلو، به ریگینگ و انیمیشن شیرجه خواهید زد، و همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از موتور دینامیک Blender برای ایجاد افکت شعله استفاده کنید. در نهایت، نور را تسخیر کرده و صحنه را با جلوه های نهایی پس از تولید که در Blender’s Compositor ایجاد شده اند، رندر خواهید کرد. وقتی با این دوره آموزشی بلندر به پایان رسید، نه تنها در هنگام ایجاد یک سفینه فضایی پهپاد از زمین به هر مرحله از فرآیند سه بعدی دست می زنید، بلکه درک قوی از تمام ویژگی های اصلی موجود در بلندر نیز خواهید داشت. نرم افزار مورد نیاز: بلندر.

سرفصل ها و درس ها

بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

شروع کار با بلندر Getting Started with Blender

  • نمای کلی ماژول Module Overview

  • ناوبری درگاه دید Viewport Navigation

  • مبانی UI Basics of the UI

  • سفارشی سازی UI UI Customization

  • بررسی نوار ابزار Examining the Toolbar

  • غواصی در پنل Properties Diving into the Properties Panel

  • درک انتخاب در بلندر Understanding Selection in Blender

  • ابزارهای تبدیل و دستکاری Transform and Manipulation Tools

  • یادگیری در مورد حالت ها Learning About Modes

مدل سازی حلقه قدرت سفینه فضایی Modeling the Power Ring of the Spaceship

  • نمای کلی ماژول Module Overview

  • وارد کردن تصاویر مرجع Importing Reference Images

  • راه اندازی مدل حلقه قدرت Starting the Power Ring Model

  • جزئیات حلقه قدرت Detailing the Power Ring

  • ادامه مدل پاور رینگ Continuing the Power Ring Model

  • افزودن جزئیات پنل Adding Panel Details

  • افزودن جزئیات بیشتر Adding Further Details

  • ایجاد بخش داخلی Creating the Inside Section

  • مدل سازی هسته های قدرت Modeling the Power Cores

  • ایجاد لوله ها Creating the Pipes

  • اتمام حلقه قدرت Finishing the Power Ring

مدل سازی بال های سفینه فضایی Modeling the Wings of the Spaceship

  • وارد کردن تصاویر مرجع Importing Reference Images

  • مدل سازی قطعه بال اصلی Modeling the Main Wing Piece

  • افزودن ضخامت Adding Thickness

  • اتمام بخش جلویی Finishing the Front Section

  • مدل سازی بخش میانی Modeling the Middle Section

  • مدل سازی صفحه رویی Modeling the Top Plate

  • پایان دادن به بال Finishing the Wing

مدل سازی کابین خلبان Modeling the Cockpit

  • وارد کردن تصاویر مرجع Importing Reference Images

  • مدل سازی پنجره Modeling the Window

  • مدلسازی قسمت بالا Modeling the Top Section

  • مدل سازی جزئیات صفحه Modeling the Plate Detail

  • اتمام کابین خلبان Finishing the Cockpit

مدل سازی بلوک موتور Modeling the Engine Block

  • مدل سازی بلوک موتور Modeling the Engine Block

  • مدلسازی بخش پشتی Modeling the Back Section

  • مدل سازی جزئیات جانبی Modeling the Side Detail

  • مدل سازی جزئیات بالا Modeling the Top Detail

  • شروع مدل موتور Beginning the Engine Model

  • اتمام موتور Finishing the Engine

  • مدل سازی درام موتور Modeling the Engine Drum

  • اتمام پهپاد Finishing the Drone

مونتاژ پهپاد Assembling the Drone

  • قرار دادن حلقه قدرت Positioning the Power Ring

  • تعیین موقعیت کابین خلبان Positioning the Cockpit

  • تعیین موقعیت بلوک موتور Positioning the Engine Block

  • تعیین موقعیت درام موتور Positioning the Engine Drum

  • تقسیم بندی حلقه قدرت Subdividing the Power Ring

  • تقسیم بال Subdividing the Wing

  • نهایی کردن بخش فرعی در بال Finalizing the Subdivision on the Wing

  • نهایی کردن مدل پهپاد Finalizing the Drone Model

نقشه برداری UV پهپاد UV Mapping the Drone

  • مبانی نقشه برداری UV Basics of UV Mapping

  • باز کردن جلوی بال Unwrapping the Front of the Wing

  • باز کردن قسمت بالای بال Unwrapping the Top of the Wing

  • نهایی کردن بال Finalizing the Wing

  • باز کردن حلقه بیرونی Unwrapping the Outer Ring

  • باز کردن بسته بندی لوله ها Unwrapping the Pipes

  • اتمام حلقه قدرت Finishing the Power Ring

  • باز کردن کابین خلبان Unwrapping the Cockpit

  • باز کردن قسمت بالایی بلوک موتور Unwrapping the Top of the Engine Block

  • باز کردن بلوک موتور اصلی Unwrapping the Main Engine Block

  • باز کردن بسته بندی موتور Unwrapping the Engine

  • اتمام موتور Finishing the Engine

  • شروع طرح بندی UV Beginning the UV Layout

  • اتمام طرح UV Finishing the UV Layout

  • انتقال اشعه ماوراء بنفش Transferring UVs

راه اندازی مواد Setting up Materials

  • بررسی شیدر BSDF اصولی Examining the Principled BSDF Shader

  • شروع نصب مواد Starting the Material Setup

  • اتمام تنظیم مواد Finishing the Material Setup

تقلب برای انیمیشن Rigging for Animation

  • قرار دادن استخوان ریشه Placing the Root Bone

  • ایجاد بقیه استخوان ها Creating the Rest of the Bones

  • والدین استخوان ها Parenting the Bones

  • اتمام دکل Finishing the Rig

متحرک سازی پهپاد Animating the Drone

  • مبانی انیمیشن Basics of Animation

  • متحرک سازی پهپاد در امتداد یک مسیر Animating the Drone Along a Path

  • تنظیم سرعت پهپاد Adjusting the Speed of the Drone

  • افزودن انیمیشن پهلو به پهلو Adding Side to Side Animation

  • اتمام انیمیشن Finishing the Animation

شبیه سازی دینامیک با بلندر Dynamics Simulations with Blender

  • ساخت شبیه سازی آتش Building the Fire Simulation

  • پیوست کردن شبیه سازی به انیمیشن Attaching the Simulation to the Animation

  • پایان شبیه سازی آتش Finishing the Fire Simulation

نورپردازی و رندر با چرخه Lighting and Rendering with Cycles

  • قرار دادن چراغ ها روی بال Placing Lights on the Wing

  • اضافه کردن چراغ به حلقه قدرت Adding Lights to the Power Ring

  • ساخت سایه بان روشنایی Building a Lighting Shader

  • راه اندازی دوربین Setting up the Camera

  • راه اندازی نور محیطی Setting up the Environment Light

  • افزودن افکت عمق میدان Adding a Depth of Field Effect

  • تنظیم نمونه های رندر Adjusting the Render Samples

  • آماده سازی صحنه برای لایه های رندر Preparing the Scene for Render Layers

  • راه اندازی لایه های رندر Setting up the Render Layers

  • ایجاد رندر نهایی Creating the Final Render

کامپوزیت در بلندر Compositing in Blender

  • ایجاد افکت درخشندگی Creating a Glow Effect

  • تنظیم افکت درخشش Adjusting the Glow Effect

  • پایان افکت های پست Finishing the Post Effects

  • خلاصه دوره Course Summary

نمایش نظرات

آموزش پایه های مخلوط کن
جزییات دوره
9h 21m
93
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
104
4.1 از 5
دارد
دارد
دارد
Mark Masters
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Mark Masters Mark Masters

مارک در سن جوانی با علاقه به انیمیشن شروع کرد و در نهایت به علاقه به موضوع تبدیل شد. مارک به سرعت در صنعت تأثیر گذاشت و برای Pluralsight (Digital-Tators) به عنوان مربی انیمیشن و تقلب کار کرد. وی پس از مدت حضور در Pluralsight به عنوان یک انیماتور سه بعدی که در حال حاضر در آنجا کار می کند به Steelehouse Productions پیوست. جدا از این ، او چندین قطعه در مجله 3D Artist Magazine منتشر کرده است. از نظر مارک ، در دنیای انیمیشن سه بعدی همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود دارد و هرکسی شایسته یک عکس العمل منصفانه در زنده کردن تخیل خود است.