لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش راهنمای مبتدیان برای سیستم ذرات در Blender 2.8
Beginners Guide to the Particle System in Blender 2.8
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
همه چیز را در مورد سیستم ذرات شگفت انگیز و نحوه استفاده از آن در Blender 3D بیاموزید دانش آموزان قادر خواهند بود شبیه سازی های خود را با استفاده از ذرات ایجاد کنند دانش آموزان قادر خواهند بود با استفاده از سیستم ذرات در Blender علف و مو ایجاد کنند دانش آموزان با ذرات احساس راحتی می کنند. سیستم پیش نیازها: توصیه می شود کمی تجربه قبلی با Blender 3D داشته باشید. باید بتوانید کامپیوتر را در سطح مبتدی کار کنید. ماوس با 3 دکمه به شدت توصیه می شود
آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه از سیستم ذرات در Blender برای ایجاد رندرها یا انیمیشن های عالی استفاده کنید؟ آیا می خواهید هنگام استفاده از ذرات احساس اعتماد به نفس داشته باشید؟ در پایان این دوره شما درک درستی از عملکردهای سیستم ذرات خواهید داشت. در دو بخش اول ما روی تنظیمات و کارهایی که هر کدام انجام می دهند تمرکز خواهیم کرد. همه ویدیوها دارای برچسب هستند، بنابراین پیدا کردن یک تنظیم یا مقدار خاصی که میخواهید یاد بگیرید بسیار آسان است.
یکی از بهترین راه های یادگیری این است که خودتان آن را تمرین کنید. به همین دلیل من 5 آموزش کامل قرار داده ام که در آنها از Particle System برای ایجاد رندرها و انیمیشن های مختلف استفاده می کنیم! اولین مورد روی چمن بود. ما از ذرات مو برای ایجاد شکل استفاده خواهیم کرد و از آنجا یاد خواهیم گرفت که چگونه یک ماده چمن واقعی ایجاد کنیم.
آموزش دوم در مورد ذرات سیال است. پس از یک مرور کلی، مستقیماً به Blender میرویم و با استفاده از موتور رندر Eevee، یک انیمیشن ذرات سیال ایجاد میکنیم.
بعدی آتش کم پلی است. برای این مورد، ما از ترفندی در سیستم ذرات استفاده خواهیم کرد تا با افزایش ذره، اندازه را تغییر دهیم. ما همچنین در مورد مواد و نحوه تغییر رنگ در زمان اضافه خواهیم آموخت.
مو آموزش بعدی است که در این دوره به آن می پردازیم. شما از ابتدا یاد خواهید گرفت که چگونه موها را اضافه کنید، آنها را به روشی که می خواهید حالت دهید و یک متریال زیبا بسازید.
در نهایت آخرین بخش این دوره در مورد شبیه سازی دود و نحوه انتشار دود از خود ذرات است.
یادگیری Blender زمانی که برای اولین بار شروع می کنید می تواند بسیار سخت باشد به همین دلیل من این دوره را برای تمام سطوح مبتدی تا پیشرفته ساخته ام. من قدم به قدم به شما نشان خواهم داد که چه کاری انجام دهید و چرا این کار را انجام می دهیم. از اصول اولیه مدلسازی تا تکنیکهای پیشرفته مانند ایجاد چمن با سیستمهای ذرات.
آهنگ مورد استفاده جیک ولف - باورمند
Soundcloud - jakewolfemusic
اینستاگرام - jakewolfemusic
Youtube - Jake Wolfe
تویتر - @jakewolfemusic
برنامه ای که در این دوره استفاده می شود Blender 3D است.
Blender 3D یک برنامه منبع باز رایگان است که به شما امکان می دهد به معنای واقعی کلمه هر چیزی را در رایانه ایجاد کنید!
می توانید با رفتن به وب سایت آنها دانلود کنید.
من نمیتوانم صبر کنم تا رندرها و انیمیشنهایی را که ایجاد میکنید ببینم!
متشکرم
استفان
سرفصل ها و درس ها
معرفی
Introduction
معرفی
Introduction
اصول اولیه Blender 2.80
Blender 2.80 Basics
ذرات چیست؟
What are Particles?
انواع مو و ساطع کننده
Hair & Emitter Types
نامگذاری و پیوند دادن سیستم های ذرات
Naming & Linking the Particle Systems
مقدمه ای بر ذرات
Introduction to Particles
امیتر و تنظیمات مو
Emitter and Hair Settings
تنظیمات انتشار
Emission Settings
پخت کش
Baking the Cache
سرعت ذرات
Particle Velocity
چرخش
Rotation
فیزیک
Physics
رندر پنل
Render Panel
نمایش پورت نمای
Viewport Display
ساطع کننده و مو
Emitter and Hair
فیزیک و برخورد
Physics and Collisions
وزن میدان و تنظیمات میدان نیرو
Field Weight & Force Field Settings
گروه های راس
Vertex Groups
بافت در سیستم ذرات
Texture in the Particle System
برخورد اشیاء
Collision Objects
ذرات کلیدی
Keyed Particles
ذرات به دنبال یک منحنی
Particles Following a Curve
فیزیک و برخورد
Physics & Collisions
بررسی اجمالی دینامیک مو P1
Hair Dynamics Overview P1
بررسی اجمالی دینامیک مو P2
Hair Dynamics Overview P2
فیزیک بیدز
Boids Physics
بررسی اجمالی Boids
Boids Overview
تنظیمات حرکت
Movement Settings
مبارزه با Boids
Battling Boids
تب متفرقه
Misc Tab
Boid Brain/قوانین
Boid Brain / Rules
میدان نیروی Boid
Boid Force Field
ایجاد مدرسه ماهی P1 - مدل سازی
Creating a School of Fish P1 - Modeling
ایجاد مدرسه ماهی P2 - سیستم ذرات
Creating a School of Fish P2 - Particle System
ایجاد مدرسه ماهی P3 - جهان و روشنایی
Creating a School of Fish P3 - World & Lighting
ایجاد گراس در بلندر
Creating Grass in Blender
اضافه کردن ذرات مو
Adding the Hair Particles
چگالی گروه راس
Vertex Group Density
شکل موی چمنی
Grass Hair Shape
مواد چمن
Grass Material
نورپردازی و رندرینگ
Lighting & Rendering
ایجاد چمن
Creating Grass
ذرات سیال
Fluid Particles
بررسی اجمالی ذرات سیال
Fluid Particles Overview
انیمیشن ذرات سیال
Fluid Particle Animation
مواد ذرات
Particle Material
رندر کردن انیمیشن
Rendering the Animation
انیمیشن/رندر خود را ارسال کنید
Submit Your Animation/Render
دود کم پلی
Low Poly Smoke
سیستم ذرات آتش کم پلی
Low Poly Fire Particle System
مواد آتش ذرات
Particle Fire Material
سیاههها و روشنایی
Logs & Lighting
توالی انیمیشن
Sequencing the Animation
ایجاد مو
Creating Hair
بررسی اجمالی ویرایش ذرات
Particle Edit Overview
حالت دادن به مو
Stylizing the Hair
افزودن نکات برجسته
Adding Highlights
اضافه کردن تنظیمات کوچک
Adding the Small Adjustments
مواد مو
Hair Material
نورپردازی و رندر مو
Lighting & Rendering the Hair
رندر موی خود را ارسال کنید
Post your Hair Render
انیمیشن ذرات دود
Smoke Particle Animation
انیمیشن و سیستم ذرات
Animation & Particle System
شبیه سازی دود Mantaflow
Mantaflow Smoke Simulation
نمایش نظرات