آموزش مایا: تقلب شخصیت

Maya: Character Rigging

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: تقلب یک مرحله حیاتی در توسعه شخصیت و انیمیشن است. rig رابط کاراکتر شما است و نحوه حرکت شخصیت را تعیین می کند. با دنبال کردن همراه مربی George Maestri ، یاد بگیرید که چگونه یک شخصیت را از ابتدا در مایا جعل کنید. جورج قوانین تقلب سازی - هندسه ، سازماندهی و کنترل خوب - را معرفی می کند و نحوه ایجاد اتصالات ، محدودیت ها و اتصالات را نشان می دهد. سپس او با گرفتن یک مدل و ساخت اسکلت و کنترل های پا ، پا ، بدن و دست که برای انیمیشن موثر لازم است ، به یک پروژه واقعی می پردازد. او همچنین یک فصل را به سوئیچینگ FK / IK اختصاص داده است تا کنترل دقیق تری بر حرکت بازو داشته باشد. سرانجام ، بیاموزید که چگونه با استفاده از ابزار پوست اندازی در مایا ، یک مش شخصیت را به اسکلت خود متصل کنید - و با استفاده از یک روش آینه کاری با صرفه جویی در وقت ، مهارت های خود را بالا ببرید.
موضوعات شامل:
  • قوانین تقلب
  • ایجاد مفاصل
  • ایجاد محدودیت
  • ساخت اسکلت
  • طراحی زنجیرهای اسکلت
  • ایجاد کنترل برای استخوانها و مفاصل مختلف
  • ایجاد اسکلت های کنترل IK
  • دست زدن به دست
  • لاغر کردن شخصیت خود

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • یک شخصیت را از ابتدا در مایا ریخته باشید Rig a character from scratch in Maya

  • از فایلهای تمرینی بیشترین استفاده را ببرید Make the most of the exercise files

1. شروع کار 1. Getting Started

  • دکل و طراحی رابط Rigs and interface design

  • قوانین اساسی تقلب Basic rules of rigging

  • ایجاد اتصالات Creating joints

  • ترتیب چرخش و تلنگر مفصل Rotation order and joint flipping

  • ایجاد محدودیت Creating constraints

  • اتصالات در ویرایشگر گره Connections in the Node Editor

  • گره های افست Offset nodes

  • ماتریس والدین افست Offset Parent Matrix

2. ایجاد اسکلت 2. Creating Skeletons

  • تنظیم شخصیت Setting up the character

  • رسم زنجیرهای پا Drawing the leg chains

  • کشیدن ستون فقرات Drawing the spine

  • اضافه کردن دنده به اسکلت Adding ribs to the skeleton

  • موقعیت استخوان های بازو Positioning arm bones

  • ایجاد اسکلت دست Creating hand skeletons

  • نهایی کردن اسکلت Finalizing the skeleton

3. ایجاد کنترل پا و پا 3. Creating Leg and Foot Controls

  • موقعیت یابی خطوط کنترل کف پا Positioning the foot control splines

  • راه اندازی زنجیره های پا IK Setting up IK leg chains

  • کنترل های پاشنه و انگشت پا Rigging the heel and toe controls

  • کنترل لگن Controlling the hip

  • کنترل جهت زانو Controlling knee direction

  • سازماندهی سکوهای کنترل Organizing control rigs

4- ایجاد کنترل بدن 4. Creating Body Controls

  • تراز کردن کنترل بدن Aligning the body controls

  • کنترل بدن را متصل می کند Connecting body controls

  • تنظیم ستون فقرات Setting up the spine controls

  • اتصال کنترل ستون فقرات Connecting spine controls

  • ایجاد کنترل شانه Creating shoulder controls

5- ایجاد کنترل های FK و IK 5. Creating FK and IK Controls

  • درک تقلب FK و IK Understanding FK and IK rigging

  • ایجاد اسکلت کنترل Creating control skeletons

  • محدود کردن اسکلت های کنترل Constraining the control skeletons

  • اسکلت اصلی را وصل کنید Connecting the main skeleton

  • ایجاد کنترل های شناور Creating floating controls

  • سوئیچ FK و IK را فعال کنید Wiring up the FK and IK switch

  • پنهان کردن و نشان دادن کنترل Hiding and showing controls

6. دستهای تقلبی 6. Rigging Hands

  • گره های افست را تنظیم کنید Setting up offset nodes

  • تنظیم کنترل های انگشت FK Setting up finger FK controls

  • ایجاد ویژگی های سفارشی Creating custom attributes

  • گرفتن انگشتان برای پیچیدن Getting the fingers to curl

  • کنترل پخش انگشت Controlling finger spread

7. شخصیت های پوست 7. Skinning Characters

  • تهیه اسکلت برای پوست Preparing the skeleton for skinning

  • اعمال اصلاح کننده پوست Applying the skin modifier

  • تنظیم پوست از طریق وزن رنگ Adjusting skinning via paint weights

  • تنظیم وزن دقیق Fine tuning weighting

  • آینه وزنها Mirroring weights

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش مایا: تقلب شخصیت
جزییات دوره
2h 54m
46
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
1,729
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

George Maestri George Maestri

کارگردان و تهیه کننده انیمیشن جورج مائستری کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است. مشتریان او شامل دیزنی و کمدی مرکزی هستند.

جورج مائستری یک کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است که در لس آنجلس مستقر است. او تعدادی کتاب درباره انیمیشن شخصیت های سه بعدی نوشته است ، از جمله انیمیشن شخصیت های دیجیتال (جدید سواران) و مایا با یک نگاه (کتاب های Sybex). اعتبار وی شامل کار در استودیوهایی مانند Nickelodeon ، Disney ، Warner Brothers و Comedy Central است.