Frank Doorhof

یادگیری با فرانک


فرانک در 6 مه 1971 در آمستردام به دنیا آمد.

والدین و پدربزرگ و مادربزرگ او در زمینه عکاسی و فیلم بسیار فعال بودند، بنابراین فرانک در سنین بسیار پایین با عکاسی و فیلم در ارتباط بود. به خصوص پدربزرگش تأثیر عمیقی بر او گذاشت و از همان ابتدا به او الهام بخش عکاسی شد. در سنین جوانی تمام خانواده به NoordOostPolder که اکنون بخشی از فلوولند است نقل مکان کردند. منطقه ای شگفت انگیز از هلند با طبیعت عالی و فرصت های عکس فراوان.

در ابتدا طبیعت و ورزش علایق اولیه بودند و به خصوص حیوانات در حال حرکت سوژه ای بودند که با اشتیاق عکس می گرفتند، این اشتیاق به حرکت بعدها به سوژه اصلی در عکاسی مدل تبدیل شد. پس از سال‌ها عکاسی آنالوگ، فرانک عمدتاً به‌عنوان یک سرگرمی، ویدیو را انتخاب کرد و به طور کامل به سمت تصویربرداری تبدیل شد. در آن لحظه او به همراه همسرش Annewiek یک شرکت کامپیوتری راه اندازی کرده بود و آنها در Zwolle زندگی می کردند.

شرکت کامپیوتر بزرگتر و بزرگتر شد و پس از نقل مکان به Espel (بازگشت به NoordOostPolder) Annewiek و Frank به Emmeloord نقل مکان کردند. در Emmeloord آنها یک خانه با یک ساختمان اتصال برای شرکت کامپیوتر خریداری کردند. در این شرکت، فرانک بخش خود را در زمینه ویرایش ویدئو/عکس و کالیبراسیون حرفه ای و نصب سینمای خانگی راه اندازی کرد. فرانک یک کالیبراتور آموزش دیده ISF/HAA است و تا به امروز هنوز عکاسی خود را با کالیبراسیون و بازبینی پروژکتورها/نمایشگرها ترکیب می کند. پس از چند سال پسرشان برایان به دنیا آمد و شرکت کامپیوتری به ساختمانی بزرگتر در فاصله 100 متری خانه آنها نقل مکان کرد.

این زمانی بود که فرانک متوجه شد که اشتیاق او هنوز در عکاسی است و ویدیو چیزی نیست که بخواهد تا آخر عمر انجام دهد (اگرچه همیشه می تواند تغییر کند). او دوباره عکاسی را با دوربین های چند نقطه ای و عکاسی شروع کرد اما به سرعت به سراغ Canon 10D جدید رفت. در آن لحظه او با عکاسی مدل نیز شروع به کار کرد و به دلیل پیشینه کالیبراسیون و فیلمبرداری و البته عکاسی قبل از آن خیلی سریع به دیجیتال روی آورد و فرانک یکی از آن عکاسانی است که عاشق کل انقلاب دیجیتال است.

در سال 2003 همسرش Annewiek مدیریت شرکت کامپیوتر را بر عهده گرفت تا فرانک بتواند به طور کامل عکاسی را هدف قرار دهد و او تمام انرژی و اشتیاق خود را بر روی عکاسی خود متمرکز کرد.
در سال 2004 فرانک شروع به کار با Wibi Soerjadi در بیشتر کارهای خود کرد. منتشر می شود و این شروع راهی بود که هنوز دنبال می شود، فرانک عاشق هنرمندان تیراندازی است و این کار را به گونه ای انجام می دهد که واقعاً سعی می کند شخصیت واقعی را همراه با نورپردازی خوب ترکیبی نشان دهد که در حال حاضر بسیار مورد تقاضا است.
در سال 2013 فرانک و آنیویک فعالیت خود را برای فروشگاه کامپیوتر متوقف کردند تا بر روی عکاسی تمرکز کنند، همچنین در آن سال آنها به یک استودیو و مرکز آموزشی بسیار بزرگتر نقل مکان کردند تا توسعه تجارت و کارگاه های عکاسی خود را بیشتر کنند.

پس از عکاسی برای یک مجله به عنوان عکاس کارکنان، فرانک متوجه شد که این چیزی نیست که او می‌خواست تمام وقت انجام دهد و وقتی مجله متوقف شد، زمان انتخاب مسیری بود که او اکنون دنبال می‌کند. تدریس همیشه در خون فرانک بوده است، او برای شرکت کامپیوتری سمینارهای متعددی در مورد سینمای خانگی و کالیبراسیون انجام داد و همچنین در سن بسیار پایین به نوازندگان گیتار آموزش گیتار می داد. در سال 2006 فرانک تصمیم گرفت که یک حرکت حرفه ای انجام دهد و تصمیم گرفت کاملاً در تدریس و برگزاری سمینارها غوطه ور شود، این انتخاب اشتباهی نبود زیرا او اکنون در سراسر جهان برای بسیاری از تولید کنندگان و شرکت ها تدریس می کند. البته کارهای او هنوز هم هر از گاهی در مجلات منتشر می شود، اما تنها تکالیفی است که به او آزادی خلاقانه ای می دهد که او نیاز دارد و مهم می داند. فرانک بیشتر از همه برای هنرمندان، طراحان، تجهیزات عکاسی، اهداف آموزشی و غیره عکاسی می کند.

فرانک کتابی به نام "De magie van de kleine flitser" را برای بازار هلند منتشر کرده است و در سال 2014 کتاب "تسلط بر مدل سازی" منتشر شده است که فرانک با همکاری تیم اسکات کلبی خلق کرده است، این کتاب در بین پرفروش ترین ها قرار گرفت. او در مدت 6 ماه و بازخوردهای تحسین برانگیز از تمام سطوح عکاسان، 10 دی وی دی/ویدیو آموزشی را نیز منتشر کرد که در سراسر جهان به فروش می رسد. در استودیو در Emmeloord، فرانک کارگاه‌هایی را به صورت هفتگی تدریس می‌کند، اما او همچنین کارگاه‌هایی را در کشورهای دیگر تدریس می‌کند، گاهی اوقات برای تولیدکنندگان و همچنین برای گروه‌هایی از عکاسان. در سال 2010 فرانک اولین عکاس اروپایی بود که به Kelbytraining (اکنون KelbyOne)، گروهی از بهترین مربیان جهان در زمینه عکاسی و روتوش پیوست.

فرانک عمدتاً با دیجیتال فرمت متوسط ​​عکاسی می‌کند، در حال حاضر یک پشتی دیجیتال Leaf Credo متصل به Mamiya RZ67ProII برای کارهای استودیویی و یک دوربین Mamiya DF+ با Leaf Back برای کارهای لوکیشن، برای ورزش‌ها و سایر زمینه‌های عکاسی که نمی‌توانند یا عکاسی با فرمت متوسط ​​دشوار است. او از دوربین های DSLR سونی استفاده می کند. اگرچه فرانک عاشق دیجیتال است، اما زمانی که به فرمت متوسط ​​تغییر کرد و در حال فیلمبرداری با RZ67ProII، لایکا R و Yashica Matt 124 بود، دوباره آنالوگ را کشف کرد، طبق گفته فرانک، «اسکن‌ها عالی هستند و ظاهر خاصی دارند که با دیجیتال نمی‌توان آن را واقعا آسان کرد».

اگرچه عکاسی مدل/مد علاقه زیادی برای فرانک است، او همچنین از هنرمندان زیادی عکاسی می‌کند، اما چیزی که با Wibi Soerjadi شروع شد منجر به بسیاری از هنرمندان مشهور و مبتدی شده است که آثار فرانک را منحصر به فرد و مناسب برای آلبوم‌های خود می‌دانند. ، کتاب ها، انتشارات و غیره در طول سال ها، فرانک تصاویری برای: Wibi Soerjadi، Penney de Jager، Annemarie Kremer، Sarine Voorn، Sarina Kay، Ali B، Darryl، Brownie Dutch، DJ-Dash، Atif and Suggest، Bad Boyz، G.O.D. FthPrTIII (اوباش بدنام)، Magenta، Simon Kuipers، Sean Webster band ….. و بسیاری موارد دیگر.

در سال 2010 فرانک شروع به فیلمبرداری یک سری کلیپ ویدیویی "تست" کرد، او موفق شد "شماره 1" را برای Atif و Suggest، "ikke ook" را برای Yung-C/Farell و "Friends" را برای Yvonne فیلمبرداری کرد. برای آینده برنامه های بیشتری به سمت حرکت است.

طبق گفته فرانک، شکار هنرمند به "سبک" و احساس خود، ارزشمندترین کاری است که یک عکاس می تواند انجام دهد، او دوست دارد به جای ایجاد یک تصویر "زیبا"، چالش ها را در شکار واقعی شخصیت بیابد. تضاد بین این و زرق و برق و زرق و برق که اغلب در عکاسی مد درخواست می شود واقعاً "احساس" عکاسی را کامل می کند.

فرانک توسط بسیاری از شرکت‌ها به‌عنوان صدای پیشرو برای محصولاتشان شناخته می‌شود و برای بسیاری از شرکت‌ها در نمایشگاه‌های تجاری و رویدادهای نمایندگی فعال است.
فرانک یک استاد X-rite Master Collorati، Adobe Influencer و DxO است. همکاری نزدیک با شرکت هایی مانند Elinchrom، Lowepro، Benro، Sony، Manfrotto، Synology، Phottix، Lastolite، SmallHD، Rogue/Expo Imaging، Mamiya، Leaf، Sekonic، Adobe، Phase One، DxO، Topaz، Alien Skin، MacPhun آزمایش بتا مانند برنامه های سفیر آنها.

دوره های این مدرس:

آموزش Speedlight Magic

Speedlight Magic

"این کلاس همچنین برای همه افرادی که از استروب با HSS، HS، ETTL استفاده می کنند، مناسب است بدون هیچ شکی، اسپیدلایت یکی از خلاقانه ترین ابزارهای عکاسی است. .."


آموزش تسلط بر عکسبرداری مدل - Any Light Will Do

Mastering the model shoot - Any Light Will Do

برای ایجاد تصاویر خیره کننده یا روایت داستان خود به وسایل گران قیمت نیاز ندارید. به همین دلیل است که در این ویدیو نکات و ترفندهای زیادی را به شما نشان می دهم که چگونه می توانید با آن عکس بگیرید. ..


آموزش فتوشاپ و لایت روم همه نکات من قسمت اول (لایت روم)

Photoshop and Lightroom all my tips Part I (Lightroom)

"در این بخش اول کلاس، من شما را با نکات و ترفندهای مورد علاقه لایت روم آشنا می کنم. از جمله کار با روتوش پوست، همگام سازی، صادرات، ونتیج ef. ..."


آموزش زرق و برق، نور استادان قدیمی

Glamour, Light of the old Masters

تسلط بر مدل Shoot 5; زرق و برق، نور استادان قدیمی. آیا نور در نقاشی های استادان قدیمی مانند رامبراند یا ورمیر، فرانس اچ.. را دوست دارید؟


آموزش تسلط بر عکسبرداری مدل - نورسنج

Mastering the Model shoot - The Light Meter

«بدون شک نورسنج یکی از موضوعات مورد بحث است. همچنین یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین ابزارهایی است که واقعاً می‌تواند روند کار شما را سرعت بخشد و به شما کمک کند. .."


آموزش تسلط بر مدل شوت: خلاقیت

Mastering the Model Shoot: Creativity

"ما عاشق عکاسی از مدل‌ها هستیم، اما اغلب اینجا متوقف می‌شود، یک دختر زیبا با نورپردازی فوق‌العاده در مقابل یک پس‌زمینه عالی... چگونه جلوتر بروی، چگونه می‌روی...؟"


آموزش فراتر از اسنپ: نیویورک

Beyond Snaps: New York

"نیویورک بدون شهری است که الهام بخش باشد (نه تنها عکاسان)، بلکه از چه چیزی بازدید می کنید، و مهمتر از همه نقاط عکاسی عالی و چگونه می گیرید..."


آموزش آیا شما این را می دانستید؟ Adobe Lightroom

Did you know this? Adobe Lightroom

"در این کلاس نکات و ترفندهای مورد علاقه من برای Adobe Lightroom. نه فقط مواد استاندارد. بلکه چیزهایی که در کارگاه ها همیشه آن لحظات را دارم که ...."


آموزش تکنیک های اساسی نورپردازی

The Essential Lighting Techniques

اگر به نورپردازی خود تسلط داشته باشید، می توانید کاملاً روی داستان پیش روی خود تمرکز کنید. در این کلاس شما را از طریق تکنیک های نورپردازی ضروری راهنمایی می کنم. ..