آموزش بلندر: مدل سازی شخصیت

Blender: Character Modeling

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: با استفاده از Blender ، مجموعه ابزار رایگان و قدرتمند مدل سازی سه بعدی که با بسیاری از بسته های پرهزینه رقابت می کند ، بیاموزید که یک طراحی شخصیت حرفه ای با توپولوژی را تغییر دهید که به درستی متحرک شود. رایان کیتلسون با مشبک مبتنی بر یک تصویر مرجع ، جلوی اشکال اصلی را می گیرد و سپس نحوه پیکرتراشی بدن ، ضمائم و سر و همچنین جزئیات پیچیده مانند لباس و مو را نشان می دهد. او همچنین رابط جدید مجسمه سازی Dyntopo را برای شکل دادن و تقسیم مشها به طور همزمان پوشش می دهد. مجموعه ای از فیلم های چالش برانگیز و راه حل در نزدیکی پایان فصل به شما امکان می دهد خود را بر روی مطالب محك بزنید.
موضوعات شامل:
  • ایجاد یک جسم مش
  • آینه کاری یک مدل
  • چند ضلعی های اکسترود و برش
  • استفاده از مجسمه سازی چند وضوح برای مجسمه سازی بدن و سر
  • ترسیم توپولوژی جدید
  • اتصال اعضای مختلف بدن
  • تجدید نظر در مورد مدل
  • مجسمه سازی جزئیات تشریحی
  • ساخت لباس
  • مسواک زدن با نقشه های بافت

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • با استفاده از چالش ها Using the challenges

  • تنظیمات رایانه لوحی Wacom Adjusting the Wacom tablet settings

1. تنظیم مخلوط کن برای مدل سازی کاراکتر 1. Setting Up Blender for Character Modeling

  • بارگیری بلندر Downloading Blender

  • تنظیم تنظیمات برگزیده Setting up preferences

  • حرکت به نمای سه بعدی Navigating the 3D viewport

  • ایجاد صفحات تصویر Creating image planes

2. مدل سازی شخصیت ها با چند ضلعی 2. Modeling Characters with Polygons

  • برای شروع کار مش اضافه کنید Adding a mesh to start with

  • آینه کاری کردن یک مدل Mirroring a model

  • چند ضلعی های اکسترود Extruding polygons

  • برش چند ضلعی Cutting polygons

3. مجسمه سازی چند منظوره 3. Multiresolution Sculpting

  • با استفاده از اصلاح کننده Multiresolution Using the Multiresolution modifier

  • با استفاده از حالت Sculpt Using Sculpt mode

  • با استفاده از برس Grab Using the Grab brush

  • مجسمه سازی بدن Sculpting the body

  • ماسک برای محافظت از قسمت های مدل Masking to protect parts of the model

  • مجسمه سازی سر Sculpting the head

  • پنهان کردن قسمت های مدل Hiding parts of the model

  • تقسیم مدل به قطعات Splitting the model into parts

  • عیب یابی مشکلات مجسمه سازی Troubleshooting sculpt problems

4. مجسمه سازی Dyntopo 4. Dyntopo Sculpting

  • درک Dintopo Understanding Dyntopo

  • اضافه کردن جزئیات Adding details

  • حذف جزئیات Removing details

  • چالش: چالش دست مجسمه سازی Challenge: Sculpt hand challenge

  • راه حل: راه حل دست مجسمه سازی Solution: Sculpt hand solution

5- بازاریابی مجسمه سازی برای انیمیشن 5. Retopologizing a Sculpt for Animation

  • درک روتولوژی Understanding retopology

  • تنظیم مجدد برای رتوپولوژی Setting up for retopology

  • ترسیم توپولوژی جدید Drawing new topology

  • توپولوژی جدید را به یک مجسمه می چسبانید Snapping the new topology to a sculpt

  • ادامه ساخت توپولوژی جدید Continuing to build new topology

  • بازنشانی اصلاح کننده Shrinkwrap Resetting the Shrinkwrap modifier

  • ساختمان از آسیب شناسی موجود Building from existing retopology

  • طراحی مجدد سوراخ بینی Retopologizing the nostril

  • اتصال به مناطق جریان Connecting flow zones

  • اتصال مناطق جریان با لبه های مختلف Connecting flow zones with differing edges

  • بازاریابی شاخ Retopologizing the horn

  • کار روی گوش Working on the ears

  • ساخت بقیه سر Building the rest of the head

  • چالش: به چالش کشیدن چالش دست Challenge: Retopologize hand challenge

  • راه حل: راه حل دست را به صورت مجدد انجام دهید Solution: Retopologize hand solution

6. مدل سازی ارگانیک اضافی 6. Additional Organic Modeling

  • اضافه کردن لبه های نگه داشتن Adding holding edges

  • تقسیم مدل برای جزئیات بیشتر Subdividing the model for extra detail

  • مدل سازی حفره های صورت Modeling the facial cavities

  • اطمینان از اینکه مش چند ضلعی در جهت درست قرار دارد Ensuring that the polygon mesh is facing the right direction

  • آینه کاری کردن سر Mirroring the head

  • ساخت مو Making the hair

  • مجسمه سازی موها Sculpting the hair

  • کار روی دست Working on the hand

  • ساخت ژاکت Making the jacket

  • ساخت دامن ژاکت Making the jacket lapels

  • تنظیم لباس Adjusting the clothes

  • مجسمه سازی کت Sculpting the jacket

  • چالش: شلوار مجسمه سازی Challenge: Sculpt pants

  • راه حل: شلوار مجسمه سازی Solution: Sculpt pants

7. مدل سازی اشیاء اضافی 7. Modeling Additional Objects

  • شروع چکمه ها Starting the boots

  • چکمه ها را تمام کنید Finishing the boots

  • مدل سازی کمربند Modeling the belt

  • ساخت سگک کمربند Making the belt buckle

  • ساخت حلقه های کمربند Making the belt loops

  • ایجاد چشم Making the eyes

  • ساخت دندان Making teeth

  • کار روی دهان داخلی Working on the inner mouth

  • چالش: زبان را الگوبرداری کنید Challenge: Model the tongue

  • راه حل: زبان را الگوبرداری کنید Solution: Model the tongue

  • ساخت نسخه های متقارن از همه چیز Making symmetrical copies of everything

8. مجسمه سازی جزئیات دقیق 8. Sculpting Fine Details

  • جزئیات مجسمه سازی Sculpting fine details

  • مسواک زدن با نقشه های بافت Brushing with texture maps

  • مجسمه سازی با استنسیل Sculpting with stencils

نتیجه Conclusion

  • از اینجا به کجا بروم Where to go from here

نمایش نظرات

آموزش بلندر: مدل سازی شخصیت
جزییات دوره
3h 41m
70
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
187,677
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Ryan Kittleson Ryan Kittleson

رایان کیتلسون یک هنرمند CG است که مدل سازی سه بعدی، مجسمه سازی و چاپ را با 3ds Max و ZBrush آموزش می دهد.

رایان از زمانی که هنر را با هم ترکیب کرده بود، دوست داشت. یک کودک خردسال با VIC-20 و لذت بردن از تصاویر غنی بصری توسط هنرمندانی مانند دالی و اسچر. او در نوجوانی به خود فتوشاپ و سپس 3ds Max را در اوایل 20 سالگی آموخت. او برای مدتی به عنوان یک هنرمند بازی در رالی، کارولینای شمالی کار کرد و سپس به مدرسه بازگشت و مدرک لیسانس هنرهای زیبا را در رشته تصویرسازی از دانشگاه کارولینای شرقی به پایان رساند، و در تمام این مدت هنر گرافیک دیجیتال را با پروژه‌های شخصی و آزاد تمرین می‌کرد. او سپس به اورلاندو، فلوریدا نقل مکان کرد و در آنجا به مدت 6 سال در دانشگاه فول سیل به تدریس مدلینگ شخصیت پرداخت. رایان در حال حاضر در شهر نیویورک زندگی می کند و در آنجا به عنوان یک هنرمند مستقل CG کار می کند.