لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش مایا: مواد پیشرفته
Maya: Advanced Materials
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
مایا یک رهبر صنعت در زمینه مواد سه بعدی و سایه بان است. ابزارهای تقریباً بی حد و حصر این نرم افزار برای مواد و سایه زنی هنرمندان را قادر می سازد تقریباً هر چیزی را تجسم کنند. در این دوره ، مدرس آرون اف راس به شما کمک می کند تا توسعه نگاه مواد را به سطح بالاتری برسانید. با راهنمایی و ترفندهای موجود در نمودار و مرورگر Hypershade در مایا ، سرعت کار خود را تسریع کنید. بیاموزید چگونه طیف وسیعی از مواد قانع کننده را با سایه بان جدید Standard Surface طراحی کنید. بعلاوه ، نحوه استفاده از بافتها را در ویژگیهای اصلی سایه ، ارائه شفافیت و شفافیت و افزودن جزئیات سطح با نقشه های دست انداز ، نرمال و جابجایی ، کشف کنید.
سرفصل ها و درس ها
مقدمه
Introduction
معرفی مایا: مواد پیشرفته
Introducing Maya: Advanced materials
با استفاده از پرونده های تمرینی
Using the exercise files
1. نکات و ترفندهای Hypershade
1. Hypershade Tips and Tricks
گزینه هایی برای ایجاد گره
Options for node creation
بهینه سازی عملکرد
Optimizing performance
تنظیم ویژگی های ارائه دهنده
Setting renderer attributes
پیش نمایش با ارائه تولید تعاملی
Previewing with interactive production rendering
شبکه های نمودار
Graphing networks
کلیدهای اتصال
Binding hotkeys
نمایش صفات و نام گره
Displaying attributes and node names
فیلتر کردن گره ها و ویژگی های جستجو
Filtering nodes and searching attributes
کار با ایستگاه از پیش تنظیم گره
Working with node presets
سازماندهی مواد با سطل
Organizing materials with bins
2. مواد فیزیکی سطح استاندارد
2. Standard Surface Physical Materials
ارائه مواد سطح استاندارد
Rendering the standard surface material
بازتاب تعادل با ناهمواری های خاص
Balancing reflections with Specular Roughness
استفاده از IOR برای کنترل بازتاب
Using IOR to control reflectivity
تنظیم فلزکاری
Adjusting metalness
برجسته های برجسته با ناهمسانگردی
Stretching highlights with Anisotropy
نقشه برداری از ویژگی های نقطه شناور مانند وزن پایه
Mapping floating-point attributes such as base weight
یک لایه مخصوص دیگر را با پوشش اضافه کنید
Adding another specular layer with coat
3. ردیابی ری و هندسه
3. Ray Tracing and Geometry
شفافیت با پراکندگی زیرسطحی
Translucency with subsurface scattering
انتشار نور از یک سطح
Light emission from a surface
کنترل شفافیت با انتقال
Controlling transparency with Transmission
رنگ آمیزی شفافیت با عمق انتقال
Tinting transparency with Transmission Depth
شفافیت با پراکندگی انتقال
Translucency with Transmission Scatter
اختصاص مواد به صورت های چند ضلعی
Assigning materials to polygon faces
هندسه دیواره نازک ارائه
Rendering thin-walled geometry
نقشه برداری برش با کدورت
Cutout mapping with opacity
4- تسکین سطح
4. Surface Relief
نقشه برداری
Bump mapping
نقشه برداری عادی
Normal mapping
مدلهای سطح جزئیات
Prepping level-of-detail models
شبیه سازی جزئیات با نقشه های انتقال
Simulating detail with Transfer Maps
تغییر شکل سطح با جابجایی
Deforming a surface with displacement
آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.
آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنوارهها و مکانهای معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.
نمایش نظرات