آموزش درک و رنگ آمیزی سر

Understanding and Painting the Head

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

شاید هیچ چیز برای یک هنرمند ضروری‌تر از سر انسان نباشد. طراحی و رنگ آمیزی سر به خوبی تقریباً با هر چالش اصلی طراحی مواجه می شود: فرم، تناسب، پرسپکتیو، آناتومی، پیچیدگی، سادگی و غیره. 

در فصل 1، مارکو سر را با تمرکز بر مهمترین چیزهایی که برای طراحی و رنگ آمیزی خوب باید درک کنید، تجزیه می کند. این‌ها فقط درس‌های آناتومی نیستند. آنها با در نظر گرفتن کاربرد طراحی شده‌اند تا دامنه کامل فرآیند هنری، از درک تا اجرا را در اختیار شما قرار دهند.

در فصل 2، مارکو سر را با رنگ کامل و روشن رنگ می‌کند. در طی چندین نمایش، او درباره نحوه ساده کردن و مدیریت تمام اطلاعات ارائه شده در فصل 1، و تبدیل آن به تصویری زیبا و هنرمندانه بحث خواهد کرد.

در پایان کلاس چندین نکته برای مطالعه گنجانده شده است که می تواند به شما در طراحی تکالیف و مراحل عملی خود کمک کند.

آنچه از کلاس به دست خواهید آورد:

  • بینش انتقادی در مورد پیچیدگی های سر، و نحوه ساده سازی آنها و ارائه اطلاعات به خوبی در یک طراحی یا نقاشی
  • اطلاعات عملی که می توانید به طور گسترده اعمال کنید: از نقاشی پرتره با هنرهای زیبا، طراحی شخصیت ها، تا کتاب های مصور
  • هم درک فنی از سر انسان و هم تفاسیر هنری و نحوه تمایز بین این دو
  • بینش اصول کلی هنر: ارزش، شکل، نور و سایه
  • اصولی که می‌توانید برای همه موضوعات هنری، فراتر از سر، بیاورید
  • برای ایجاد بیشترین تأثیر ممکن بر روی نقاشی‌های خود به دنبال چه چیزی باشید
  • ایجاد ذهنیتی که اعتماد به جریان کاری شما را تقویت می کند
  • یک رویکرد غیر فنی و هنری به نقاشی دیجیتال، مرتبط در هر نرم افزاری بیاموزید

هدف این کلاس هدایت مطالعه شماست. و از آنجایی که هر دانش‌آموزی در سطح مهارت متفاوتی وارد می‌شود، من چند پروژه/تکالیف توصیه‌شده برای هرکدام دارم:

هنرمندان مبتدی:
پروژه 1: یک برگه خالی بردارید و آن را با اشیاء هندسی پر کنید. با جعبه‌ها شروع کنید (از آنجایی که نزدیک‌ترین نقطه به شکل سر هستند)، و آنها را از بالا، پایین، مستقیم روی، چرخانده و غیره بکشید. یک مهارت اولیه مورد نیاز برای مونتاژ صفحات سر (همانطور که همیشه با پرسپکتیو در تمام زوایای سر سروکار خواهید داشت). برخی از جعبه‌ها را امتحان کنید که ابتدا نقاط ناپدید و خطوط پرسپکتیو اصلی را ترسیم کرده‌اید، سپس برخی از جعبه‌ها را بدون آن امتحان کنید. سپس، اجسام هندسی دیگر را به صحنه اضافه کنید: کره، استوانه، مخروط، و غیره. می‌توانید یک مقدار سایه واحد را برای این فرم‌ها اعمال کنید و صفحاتی را که رو به نور هستند از صفحاتی که رو به نور نیستند جدا کنید. من توصیه می کنم از اضافه کردن نیم تن یا نور منعکس شده خودداری کنید. فقط یک مقدار برای نور (مقدار بوم) و یک مقدار برای سایه انجام می شود، زیرا این اساسی ترین اطلاعات مورد نیاز برای نمایش فرم است. این پروژه برای گرم کردن روزانه بسیار عالی است!

پروژه 2: از برگه سر کارتونی ارائه شده با کلاس نقاشی بکشید. به راحتی می توانید از سایر مرجع کارتونی از فیلم های انیمیشن مورد نظر خود استفاده کنید. سعی نکنید به سادگی خطوط یا طرح کلی سر را بکشید. در عوض، سر را با استفاده از دانش خود در مورد سطوح سر از فصل 1 بسازید. متوجه خواهید شد که با ساختن سر، خطوط نهایی شما دقیق تر خواهند بود و درک بسیار ارزشمندتری از طراحی به دست خواهید آورد. سرهای کارتونی برای مطالعه خوب هستند زیرا قبلاً ساده شده اند. یعنی پیچیدگی های طبیعت به شکلی منظم و قابل ارائه ویرایش شده است. یک طرح خوب اغلب شامل مهمترین هواپیماها می‌شود، که قبل از ورود به همه پیچیدگی‌های طبیعت، آموزش عالی است.

هنرمندان متوسط ​​و پیشرفته:
پروژه 1: عکس(هایی) را پیدا کنید که صفحات هد را به وضوح نشان دهید، آن را در نرم افزار انتخابی خود بارگذاری کنید، سپس روی یک لایه جدید صفحات را روی عکس دنبال کنید. با ترسیم نقشه هواپیماها در پرسپکتیو، با خیال راحت به جزوات Asaro Head ارائه شده با این کلاس مراجعه کنید. روی یک لایه دیگر، و با رنگی دیگر، برخی از ریتم های برجسته ای را که می بینید ردیابی کنید (مثلاً به دنبال خط ابرو باشید، ریتم "علامت سوال" همانطور که ابرو به ناحیه گونه متصل می شود، ریتم دایره ای که متصل می شود. بینی، دهان و چانه.) بسیاری از این موارد را روی عکس‌های مختلف انجام دهید. حتی می توانید از طراحی شخصیت های انیمیشن، هنر کاریکاتور یا هنر کمیک به عنوان ماده مرجع خود استفاده کنید! اگر این کار را انجام می دهید، مقایسه کنید که چگونه هواپیماهای طراحی کارتونی/تصویرسازی با یک انسان واقعی متفاوت است. (نکته: همان هواپیماهای اصلی را پیدا خواهید کرد که احتمالاً به نسبت های مختلف چیده شده اند.)

پروژه 2: آنچه را که در پروژه 1 تولید کردید بردارید و مرجع را پنهان کنید (بنابراین اکنون فقط ردیابی خود را می بینید. ). آن را کنار بگذارید، و روی یک صفحه جدید، همان آرایش هواپیماها را با دست آزاد بکشید. از جایی که در حال مبارزه هستید آگاه باشید، زیرا هر هنرمندی همیشه با بخش‌های خاصی مشکل دارد و زمان راحت‌تری با دیگران دارد. مناطقی که بیشترین مشکل را با ترسیم با دست آزاد داشتید، همان مواردی هستند که باید فوراً برای مطالعات متمرکزتر سطح/آناتومی از مرجع به آن‌ها برگردید.

پروژه 3: جداسازی ویژگی‌های سر (چشم، بینی، دهان و غیره، ) و هواپیماهای آنها را ترسیم می کنند. چشم را از زوایای مختلف در یک صفحه، بینی را از زوایای مختلف در صفحه دیگر بسازید. هدف در اینجا تکرار است، نه کمال. اگر طرحی کار نمی کند، با آن کشتی نگیرید. به نمای دیگری بروید، سپس بعداً به طرح‌های مشکل برگردید. مشکلی که با کشیدن سر و ویژگی های آن باید برطرف شود، در تکمیل جزئیات نیست، بلکه آموزش چشم برای دیدن فرم و ابعاد به جای صفحه صاف است. این آموزش نیاز به تکرار دارد.

پروژه 4: عکسی را بیابید که منبع نور قوی و منحصر به فردی دارد. با استفاده از صفحه‌ها و ریتم‌های انتخابی، سر را با خط ترسیم کنید. اکنون فقط با استفاده از دو مقدار - نور متوسط ​​و سایه متوسط ​​- صفحات را به خانواده نور یا سایه اختصاص دهید. این را در مقیاس خاکستری نگه دارید. بدون رنگ. به یاد داشته باشید که هر چیزی در سایه فقط یک مقدار سایه دارد و هر چیزی در نور فقط یک مقدار نور دریافت می کند. این به شما کمک می کند آنچه را که می بینید ویرایش و ساده کنید. سعی کنید از شکل دو بعدی که طراحی می کنید نیز آگاه باشید، به خصوص که اغلب فرم ها و صفحات زیادی را با هم در یک مقدار گروه بندی می کنید. بسیاری از این مطالعات را انجام دهید. مهارت در این زمینه در درجه اول چیزی است که یک نقاش خوب را می سازد.

پروژه 5: با استفاده از همان مرجع پروژه 4 (یا جدید، به انتخاب شما!)، اکنون نیم تنه ها و نور منعکس شده را اضافه کنید تا به تأثیر نور و روشنایی بیشتر بیفزایید. هنوز رنگ نداره! به یاد داشته باشید که نیمه‌تون‌ها فقط در خانواده نور هستند و نورهای بازتابی فقط در خانواده سایه‌ها هستند. همچنین یک قانون نقاشی را به خاطر بسپارید: خانواده نور شما باید از نظر ارزش کمتر از خانواده سایه شما باقی بماند و بالعکس. به همین دلیل، توصیه می‌کنم نیمه‌تون‌هایتان را از نظر مقدار به نور متوسط ​​نزدیک کنید و نور بازتابی‌تان را از نظر مقدار به سایه متوسط ​​نزدیک کنید. آنها را به عنوان برادر و خواهر در نظر بگیرید. آنها باید کنار هم بمانند.

پروژه 6:
همان نقاشی را که در پروژه 5 انجام دادید تکمیل کنید، اما اکنون از ابتدا آن را با رنگ رنگ کنید. نکته مهمی که در اینجا باید به خاطر بسپارید این است: ارزش پادشاه است! اجازه ندهید انتخاب رنگ شما را از ذهنیت تصمیم گیری های ساده ارزشی و شکلی خارج کند. این ایده خوبی است که هنگام کار، نقاشی خود را در حالت خاکستری بررسی کنید تا همیشه روابط ارزشی خود را ارزیابی کنید. اگر نگران انتخاب رنگ "مناسب" هستید، اینطور نباشید. هیچ "رنگ مناسب" وجود ندارد، فقط مقدار مناسب است. اگر دوست دارید، با یک مطالعه تخم مرغ شروع کنید (همانطور که در بخش "توصیه های مطالعه" در فصل 2 مشاهده می شود) و برخی از رنگ های گوشتی مختلف را که می بینید در مقادیر مختلف کار می کنند، ترسیم کنید. به عنوان مثال، ممکن است قرمز مایل به صورتی را در مقادیر نور متوسط ​​و قرمز خاکی‌تر و گرم‌تر را در سایه‌ها ببینید. این روابط را وارد مطالعه تخم مرغ خود کنید! سپس از آن مطالعه تخم مرغ به‌عنوان پالتی استفاده کنید که می‌توانید در حین نقاشی واقعی سر از آن نمونه برداری کنید. به یاد داشته باشید که می توانید رنگ ها و دما را کاملاً در یک مقدار تغییر دهید. برای مثال، در نور متوسط، می‌توانید گونه‌های قرمزتر، فک سبزتر، پیشانی طلایی و غیره داشته باشید. برای کمک به ترکیب رنگ‌ها، توصیه می‌کنم از لبه‌های نرم بین آن‌ها استفاده کنید. تا زمانی که در همان مقدار هستید (در اینجا کمی خطا و واریانس مجاز است، اما نه بیش از حد)، رنگ‌های شما به خوبی کار خواهند کرد. به یاد داشته باشید که نقاشی خود را در مقیاس خاکستری ارزیابی کنید، زیرا اغلب مشکلات ارزشی به اشتباه به عنوان مشکلات رنگ تشخیص داده می شوند.

پروژه 7 : 
طراحی شخصیت های کارتونی یا کاریکاتورهای افراد واقعی. هواپیماهای خود را ساده نگه دارید و با چیدمان آنها بازی کنید. با خیال راحت بینی را بزرگ کنید و دهان را کوچک کنید یا فاصله بین چشم ها را بیشتر کنید و طول سر را باریک کنید. بی نهایت تغییراتی وجود دارد که می توانید در واقعیت ایجاد کنید. اگر با طراحی خوب مشکل دارید، آنچه را که در پروژه 1 توصیه کردم را به خاطر بیاورید. گاهی اوقات دشوارترین کار ساده کردن واقعیت تا حد نیاز آن است، و مطالعه بر اساس طراحی شخصیت حرفه ای راهی عالی برای ادامه یادگیری است، حتی اگر هدف شما کاریکاتوریست بودن نباشد!
 
نکته کلی: این درس‌ها و پروژه‌ها/تکالیف را می‌توان در هر رسانه‌ای انجام داد. فقط به این دلیل که من از دیجیتال (یا آبرنگ) استفاده می کنم به این معنی نیست که شما مجبور باشید. من توصیه می‌کنم از این کلاس با رسانه‌ای که راحت‌تر هستید مطالعه کنید، زیرا مستقیم‌ترین مسیر را به مهارت‌ها و دانش موجود در آن می‌دهد. درس خواندن مبارک!


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • فصل 2 - مطالعه ارزش سر آسارو Chapter 2 - Asaro Head Value Study

  • فصل 1 - قسمت زیرین Chapter 1 - Underside

  • فصل 2 - کنترل ارزش Chapter 2 - Value Control

  • فصل 1 - چشم Chapter 1 - The Eye

  • فصل 2 - طرح کاریکاتور در آبرنگ - نقطه 1 Chapter 2 - Caricature Sketch in Watercolor - Pt 1

  • فصل 1 - دهان Chapter 1 - The Mouth

  • فصل 1 - ابرو Chapter 1 - The Brow

  • فصل 2 - اضافه کردن رنگ Chapter 2 - Adding Color

  • فصل 2 - مستقیم در مقابل نور منتشر Chapter 2 - Direct vs Diffuse Light

  • فصل 1 - فک Chapter 1 -The Jaw

  • فصل 1 - مقدمه Chapter 1 - Intro

  • فصل 1 - چانه Chapter 1 - The Chin

  • فصل 2 - طرح کاریکاتور در آبرنگ - Pt2 Chapter 2 - Caricature Sketch in Watercolor - Pt2

  • فصل 1 - گوش Chapter 1 - Ear

  • فصل 1 - بینی Chapter 1 - The Nose

  • فصل دوم - کاریکاتور و هواپیما Chapter 2 - Caricature and Planes

  • فصل 2 - مشاوره تحصیلی Chapter 2 - Study Advice

  • فصل 1 - ناحیه گونه Chapter 1 - Cheek Area

  • فصل 1 - مونتاژ Chapter 1 - Assembly

نمایش نظرات

آموزش درک و رنگ آمیزی سر
جزییات دوره
7h 19m
19
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
7,458
- از 5
دارد
دارد
دارد
Marco Bucci
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Marco Bucci Marco Bucci

تصویرگر و معلم حرفه ای

سلام، من مارکو هستم.

من یک هنرمند حرفه ای با 15 سال تجربه در صنعت فیلم، تلویزیون، بازی و چاپ هستم - در درجه اول به عنوان یک هنرمند مفهومی و تصویرگر. من همچنین بر این باورم که این وظیفه هنرمندان باتجربه است که آموخته های خود را بدون لیسانس و با کمترین هزینه ممکن منتقل کنند. به همین دلیل است که من یک معلم پرشور هستم. من در حال حاضر در CGMA تدریس می کنم و قبلاً در آکادمی دانشگاه هنر، کالج سنتنیال و موارد دیگر تدریس کرده ام.