آموزش یک پازل به سبک تتریس در Unity بسازید

Make a Tetris-style Puzzler in Unity

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: یک بازی پازل مبتنی بر کاشی با سی شارپ و Unity بسازید بازی پازلی تتریس مانند خود را بسازید تا روی مک یا رایانه شخصی اجرا شود! پیش نیازها: نسخه شخصی رایگان Unity 3D (ParticleSystems به نسخه 2017 و بالاتر نیاز دارد، اما بیشتر سخنرانی ها را می توان با 5.6 ​​یا بالاتر تکمیل کرد) فتوشاپ اختیاری یا برنامه ویرایش تصویر برای سفارشی کردن دارایی های هنری (در غیر این صورت، از دارایی های هنری قابل دانلود استفاده کنید)

توجه: اگرچه سخنرانی‌ها با نسخه قدیمی‌تر Unity ضبط شده‌اند، پروژه نهایی در Unity 2019 به خوبی اجرا می‌شود

Unity 3D به سرعت تبدیل به یکی از سریع‌ترین ابزارهای توسعه بازی امروزی شده است. در کلاس پروژه محور ما، جایی که ما یک بازی پازل به سبک تتریس را از ابتدا می سازیم، درباره این موتور بازی جذاب بیشتر بدانید! اگر دانش پایه ای از C# و Unity دارید، با کاوش در این دوره کوتاه در بازسازی یک بازی آرکید کلاسیک، مهارت های خود را به سطح جدیدی ببرید.

اگر چند آموزش اولیه را در مورد Unity کامل کرده اید و دانش اولیه C# (متغیرها، حلقه ها، ساختارهای داده و غیره) دارید، این کلاس برای شما مناسب است! ما رویکردی مبتنی بر پروژه داریم، جایی که یک بازی را از ابتدا تا انتها دنبال می‌کنیم.

ما:

  • با یک پروژه خالی Unity شروع کنید و یک بازی کاملاً کارآمد را شکل دهید.

  • چند تکنیک اساسی برای ایجاد بازی پازل خود را بیاموزید

  • چند اسکریپت C# را خط به خط دنبال کنید و یاد بگیرید که چگونه اسکریپت های خود را به طور منطقی و تمیز سازماندهی کنید

  • برنامه ما را به iOS و Android منتقل کنید! بازی باشکوه خود را در یک دستگاه تلفن همراه اجرا کنید!

آنچه پوشش داده شده است:

  1. تنظیمات و محیط پروژه ما را تنظیم کنید

  2. تجزیه مکانیک های بازی

  3. ایجاد کلاس Board برای ذخیره داده های ما

  4. چیدمان موارد رابط کاربری

  5. ایجاد کلاس شکل قطعه بازی ما

  6. در حال راه اندازی کلاس اصلی GameController برای مدیریت منطق

  7. زمان را برای منطق بازی ما اعمال کنید

  8. اسکریپت برای کنترل ورودی بازیکن

  9. افزودن جلوه های صوتی به رویدادهای بازی

  10. از جلوه‌های ذره‌ای برای افزودن مقداری ضربه به گرافیک ما استفاده کنید

  11. ایجاد یک مدیر امتیاز برای پیگیری پیشرفت بازیکن و امتیازات بالا

  12. بازی ما را با ویژگی‌های اضافی تقویت کنید تا آن را به یک تجربه زیبا تبدیل کنید

به دموکراتیک سازی توسعه بازی بپیوندید! مهارت های Unity 3D خود را ارتقا دهید و همین امروز بازی به سبک تتریس خود را بسازید!


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • پیش نیازها Prerequisites

  • نحوه ساختار این دوره How This Course is Structured

  • نحوه ساختار این دوره How This Course is Structured

  • تاریخچه تتریس A History of Tetris

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • پیش نیازها Prerequisites

  • تاریخچه تتریس A History of Tetris

راه اندازی پروژه Project Setup

  • ایجاد پروژه جدید شما Creating Your New Project

  • ایجاد پروژه جدید شما Creating Your New Project

  • پوشه های پروژه Project Folders

  • پوشه های پروژه Project Folders

  • ذخیره نقطه 1 Save Point 1

راه اندازی پروژه Project Setup

  • ذخیره نقطه 1 Save Point 1

هیئت بازی The Game Board

  • اجزای اصلی Core Components

  • اجزای اصلی Core Components

  • کلاس هیئت مدیره The Board Class

  • کلاس هیئت مدیره The Board Class

  • EmptySquare Sprite را ایجاد کنید Create the EmptySquare Sprite

  • راه اندازی دوربین Camera Setup

  • راه اندازی دوربین Camera Setup

  • EmptySquare Prefab EmptySquare Prefab

  • روش DrawEmptyCells DrawEmptyCells Method

  • روش DrawEmptyCells DrawEmptyCells Method

  • کنوانسیون های نامگذاری Naming Conventions

  • کنوانسیون های نامگذاری Naming Conventions

  • اتمام DrawEmptyCells Finishing DrawEmptyCells

  • اتمام DrawEmptyCells Finishing DrawEmptyCells

  • شبکه ذخیره سازی Grid Storage

  • شبکه ذخیره سازی Grid Storage

  • ذخیره نقطه 2 Save Point 2

هیئت بازی The Game Board

  • EmptySquare Sprite را ایجاد کنید Create the EmptySquare Sprite

  • EmptySquare Prefab EmptySquare Prefab

  • ذخیره نقطه 2 Save Point 2

رابط کاربری User Interface

  • چیدمان رابط کاربری User Interface Layout

  • بوم پوششی The Overlay Canvas

  • متن و تصاویر Text and Images

  • گروه های طرح بندی Layout Groups

  • گروه های طرح بندی Layout Groups

  • حاشیه نه برش Nine-sliced Border

  • حاشیه نه برش Nine-sliced Border

  • بوم فضایی جهان The World Space Canvas

  • نکته 3 را ذخیره کنید Save Point 3

  • نکته 3 را ذخیره کنید Save Point 3

رابط کاربری User Interface

  • چیدمان رابط کاربری User Interface Layout

  • بوم پوششی The Overlay Canvas

  • متن و تصاویر Text and Images

  • بوم فضایی جهان The World Space Canvas

اجزای اصلی Core Components

  • حالت محوری Pivot Mode

  • حالت محوری Pivot Mode

  • پیش ساخته های شکل Shape Prefabs

  • پیش ساخته های شکل Shape Prefabs

  • کلاس شکل The Shape Class

  • کلاس GameController The GameController Class

  • کلاس GameController The GameController Class

  • ارجاع به سایر اشیاء بازی Referencing Other Game Objects

  • ارجاع به سایر اشیاء بازی Referencing Other Game Objects

  • کلاس Spawner The Spawner Class

  • کلاس Vectorf The Vectorf Class

  • کلاس Vectorf The Vectorf Class

  • Vector2Int و Vector3Int Vector2Int and Vector3Int

  • Vector2Int و Vector3Int Vector2Int and Vector3Int

  • نکته 4 را ذخیره کنید Save Point 4

اجزای اصلی Core Components

  • کلاس شکل The Shape Class

  • کلاس Spawner The Spawner Class

  • نکته 4 را ذخیره کنید Save Point 4

مکانیک بازی Game Mechanics

  • شکل های تخم ریزی Spawning Shapes

  • کلاس زمان The Time Class

  • کلاس زمان The Time Class

  • بررسی مرزهای هیئت مدیره Checking Board Boundaries

  • ذخیره سازی اشکال در شبکه Storing Shapes in the Grid

  • ورودی پخش کننده Player Input

  • ورودی پخش بیشتر More Player Input

  • ورودی پخش بیشتر More Player Input

  • ورودی پخش پایانی Finishing Player Input

  • ورودی پخش پایانی Finishing Player Input

  • پاک کردن ردیف ها Clearing Rows

  • بازی تمام شد Game Over

  • نکته 5 را ذخیره کنید Save Point 5

مکانیک بازی Game Mechanics

  • شکل های تخم ریزی Spawning Shapes

  • بررسی مرزهای هیئت مدیره Checking Board Boundaries

  • ذخیره سازی اشکال در شبکه Storing Shapes in the Grid

  • ورودی پخش کننده Player Input

  • پاک کردن ردیف ها Clearing Rows

  • بازی تمام شد Game Over

  • نکته 5 را ذخیره کنید Save Point 5

صدا Sounds

  • کلاس SoundManager The SoundManager Class

  • موسیقی پس زمینه Background Music

  • جلوه های صوتی Sound Effects

  • صداهای ورودی Input Sounds

  • صداهای ورودی Input Sounds

  • پاک کردن صداهای ردیف Clear Row Sounds

  • پاک کردن صداهای ردیف Clear Row Sounds

  • جلوه های آوازی Vocal Effects

  • جلوه های آوازی Vocal Effects

  • نکته 6 را ذخیره کنید Save Point 6

  • نکته 6 را ذخیره کنید Save Point 6

صدا Sounds

  • کلاس SoundManager The SoundManager Class

  • موسیقی پس زمینه Background Music

  • جلوه های صوتی Sound Effects

بهبودهای رابط کاربری UI Enhancements

  • تعویض نماد Icon Toggle

  • تغییر جهت چرخش Rotation Direction Toggle

  • تغییر جهت چرخش Rotation Direction Toggle

  • دکمه مکث Pause Button

  • دکمه مکث Pause Button

  • محو کننده صفحه نمایش Screen Fader

  • محو کننده صفحه نمایش Screen Fader

  • کوروتین ها Coroutines

  • نکته 7 را ذخیره کنید Save Point 7

بهبودهای رابط کاربری UI Enhancements

  • تعویض نماد Icon Toggle

  • کوروتین ها Coroutines

  • نکته 7 را ذخیره کنید Save Point 7

امتیاز دهی Scoring

  • کلاس ScoreManager The ScoreManager Class

  • کلاس ScoreManager The ScoreManager Class

  • رابط کاربری امتیازدهی Scoring User Interface

  • رابط کاربری امتیازدهی Scoring User Interface

  • تراز کردن Leveling Up

  • نکته 8 را ذخیره کنید Save Point 8

امتیاز دهی Scoring

  • تراز کردن Leveling Up

  • نکته 8 را ذخیره کنید Save Point 8

موارد اضافی گیم پلی Gameplay Extras

  • شکل شبح Ghost Shape

  • شکل شبح Ghost Shape

  • صف شکل (قسمت 1) Shape Queue (Part 1)

  • صف شکل (قسمت 2) Shape Queue (Part 2)

  • تصحیح: صف شکل Correction: Shape Queue

  • نگهدارنده شکل (قسمت 1) Shape Holder (Part 1)

  • نگهدارنده شکل (قسمت 1) Shape Holder (Part 1)

  • نگهدارنده شکل (قسمت 2) Shape Holder (Part 2)

  • نکته 9 را ذخیره کنید Save Point 9

موارد اضافی گیم پلی Gameplay Extras

  • صف شکل (قسمت 1) Shape Queue (Part 1)

  • صف شکل (قسمت 2) Shape Queue (Part 2)

  • تصحیح: صف شکل Correction: Shape Queue

  • نگهدارنده شکل (قسمت 2) Shape Holder (Part 2)

  • نکته 9 را ذخیره کنید Save Point 9

ذرات Particles

  • نسخه های یونیتی Unity versions

  • نسخه های یونیتی Unity versions

  • معرفی ذرات Particle Introduction

  • معرفی ذرات Particle Introduction

  • جلوه مربع درخشان Glowing Square Effect

  • رگ. نوار Streaks

  • رگ. نوار Streaks

  • می درخشد Sparkles

  • کلاس پخش کننده ذرات The Particle Player Class

  • کلاس پخش کننده ذرات The Particle Player Class

  • جلوه درخشندگی ردیف Row Glow Effect

  • جلوه درخشندگی ردیف Row Glow Effect

  • بیشتر ردیف می درخشد More Row Glows

  • بیشتر ردیف می درخشد More Row Glows

  • اثر شکل زمین Land Shape Effect

  • اثر شکل زمین Land Shape Effect

  • لمس نهایی (قسمت 1) Final Touches (Part 1)

  • لمس نهایی (قسمت 1) Final Touches (Part 1)

  • لمس نهایی (قسمت 2) Final Touches (Part 2)

  • لمس نهایی (قسمت 2) Final Touches (Part 2)

  • بسازید و اجرا کنید! Build and Run!

  • بسازید و اجرا کنید! Build and Run!

ذرات Particles

  • جلوه مربع درخشان Glowing Square Effect

  • می درخشد Sparkles

به روز رسانی پرسش و پاسخ Q&A Updates

  • پروژه نهایی 2019 Final Project 2019

  • به روز رسانی نگهدارنده شکل Shape Holder Update

  • به روز رسانی SceneManager SceneManager Update

به روز رسانی پرسش و پاسخ Q&A Updates

  • پروژه نهایی 2019 Final Project 2019

  • به روز رسانی نگهدارنده شکل Shape Holder Update

  • به روز رسانی SceneManager SceneManager Update

اختیاری: دستگاه های تلفن همراه Optional: Mobile Devices

  • مقدمه ای بر پلتفرم های موبایل Introduction to Mobile Platforms

  • مقدمه ای بر پلتفرم های موبایل Introduction to Mobile Platforms

  • راه اندازی Android: Android SDK و درایور USB (قسمت 1) Android Setup: Android SDK and USB driver (Part 1)

  • راه اندازی Android: Android SDK و درایور USB (قسمت 1) Android Setup: Android SDK and USB driver (Part 1)

  • راه‌اندازی Android: گزینه‌های دستگاه (قسمت ۲) Android Setup: Device Options (Part 2)

  • راه‌اندازی Android: گزینه‌های دستگاه (قسمت ۲) Android Setup: Device Options (Part 2)

  • راه اندازی iOS iOS Setup

  • راه اندازی iOS iOS Setup

  • Android: First Build Android: First Build

  • اولین ساخت iOS iOS First Build

  • شناسه تیم (iOS) Team ID (iOS)

  • شناسه تیم (iOS) Team ID (iOS)

  • کنترل ها را لمس کنید Touch Controls

  • کنترل ها را لمس کنید Touch Controls

  • نمایندگان Delegates

  • نمایندگان Delegates

  • مناسبت ها Events

  • مناسبت ها Events

  • کلاس TouchController The TouchController Class

  • کلاس TouchController The TouchController Class

  • عیب‌یابی را لمس کنید Touch Diagnostics

  • GameController SwipeHandler GameController SwipeHandler

  • GameController SwipeHandler GameController SwipeHandler

  • به روز رسانی PlayerInput PlayerInput Update

  • به روز رسانی PlayerInput PlayerInput Update

  • به روز رسانی کنترلر لمسی TouchController Updates

  • به روز رسانی کنترلر لمسی TouchController Updates

  • به روز رسانی GameController GameController Updates

  • به روز رسانی GameController GameController Updates

  • تنظیمات قسمت 1 را لمس کنید Touch Settings Part 1

  • تنظیمات قسمت 1 را لمس کنید Touch Settings Part 1

  • تنظیمات قسمت 2 را لمس کنید Touch Settings Part 2

  • تنظیمات قسمت 2 را لمس کنید Touch Settings Part 2

اختیاری: دستگاه های تلفن همراه Optional: Mobile Devices

  • Android: First Build Android: First Build

  • اولین ساخت iOS iOS First Build

  • عیب‌یابی را لمس کنید Touch Diagnostics

سخنرانی پاداش Bonus Lecture

  • سخنرانی پاداش Bonus Lecture

سخنرانی پاداش Bonus Lecture

  • سخنرانی پاداش Bonus Lecture

نمایش نظرات

آموزش یک پازل به سبک تتریس در Unity بسازید
جزییات دوره
10 hours
101
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
4,708
4.6 از 5
دارد
دارد
دارد
Wilmer Lin
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Wilmer Lin Wilmer Lin

هنرمند فنی و توسعه دهنده بازی