آموزش مدل سازی وسایل نقلیه در مایا

Modeling Vehicles in Maya

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این دوره ، رایان کیتلسون با استفاده از تکنیک های چند ضلعی و مدل سازی NURBS ، یک اتومبیل کاملاً شلبی کبرا را مدل سازی می کند. بدنه ، چرخ ها و فضای داخلی همه از ابتدا با استفاده از طرح های اولیه و عکس های مرجع مدل سازی شده اند. این دوره جنبه هایی از مدل سازی را که برای بسیاری از اشیا useful فراتر از اتومبیل مفید است مانند مدل سازی اشکال پیچیده ، ویرایش اشیا N NURBs و ایجاد مدل های تمیز از داده های اسکن ، شامل می شود.
موضوعات شامل:
  • تنظیم مایا برای مدل سازی
  • استفاده از مواد Blinn برای مدل سازی
  • وارد کردن مدل اسکن شده یا مجسمه سازی
  • چند ضلعی های اکسترود شده
  • مدل سازی با صفحات تصویر
  • برخورد با صفحات بدنه مانند کاپوت و درب
  • ایجاد آج لاستیک دقیق
  • ساخت رینگ های چرخ
  • مدل سازی صندلی ها ، فرمان و تعویض دنده
  • ساخت پرچ
  • به طور متقارن کار می کند

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. آماده سازی مایا برای مدل سازی 1. Preparing Maya for Modeling

  • مایا را برای مدل سازی تنظیم کنید Setting up Maya for modeling

  • استفاده از مواد Blinn برای مدل سازی Using Blinn materials for modeling

  • درک جهت طبیعی سطح Understanding surface normal direction

2. مدل سازی بر اساس داده های اسکن یا مجسمه دیجیتال 2. Modeling Based on Scan Data or a Digital Sculpt

  • وارد کردن یک مدل اسکن شده یا مجسمه دار Importing a scanned or sculpted model

  • آماده سازی مش برای بازسازی Preparing the mesh for remodeling

  • لحاف های چند ضلعی را به ماشین مفهومی وصل می کنید Snapping polygon vertices to the concept car

  • چند ضلعی های اکسترود Extruding polygons

3. مدل سازی بر اساس تصاویر مرجع 3. Modeling Based on Reference Images

  • جمع آوری تصاویر مرجع Gathering reference images

  • تنظیم صفحات تصویر Setting up image planes

  • مدل سازی با هواپیماهای تصویر Modeling with image planes

  • مسدود کردن شکل اصلی Blocking out the basic shape

  • با استفاده از یک مرجع عکس برای تکمیل طرح ها Using a photo reference to complement blueprints

  • اضافه کردن یک صفحه تصویر پشت Adding a back image plane

  • مسدود کردن قسمت انتهایی Blocking out the back end

  • پایان دادن به انسداد جلویی Finishing the front-end blockout

4- مدل سازی انحنای پیچیده 4. Modeling Complex Curvature

  • مدل گرفتن Tweaking the model

  • با استفاده از پیش نمایش مش صاف Using Smooth Mesh Preview

  • ایجاد چین و چروک های تیز Making sharp creases

5. پالایش شکل های بدن 5. Refining the Body Shapes

  • هود ، درب و صندوق عقب را جدا کنید Cutting out the hood, door, and trunk

  • تنظیم پنل های جداگانه Adjusting the separate panels

  • تشکیل هوای هود Forming the hood air intake

  • آینه کاری کردن یک مدل Mirroring a model

  • ایجاد سوراخ های دریچه Making vent holes

6. مدل سازی چرخ ها 6. Modeling the Wheels

  • ساخت یک بخش از آج لاستیک Making one section of tire tread

  • تکثیر آج لاستیک Duplicating the tire tread

  • آج را به یک دایره خم می کنیم Bending the tread into a circle

  • لبه های جزئیات آج را محکم می کنید Beveling the edges of tread detail

  • ساخت رینگ Making the rims

  • مسدود کردن رینگ Blocking out the rims

  • جزئیات رینگ ها Detailing the rims

  • اتمام رینگ Finishing the rims

  • مدل سازی توپی Modeling the hub

  • مراجعه به چرخ در صحنه ماشین Referencing the wheel in the car scene

7. مدل سازی داخلی 7. Modeling the Interior

  • مدل سازی صندلی ها Modeling the seats

  • ایجاد منحنی برای لوله کشی Creating curves for the piping

  • لوله های اکسترود شده Extruding the piping

  • ویرایش منحنی های NURBS Editing the NURBS curves

  • ایجاد داشبورد Creating the dashboard

  • قفل کردن فرمان Blocking out the steering wheel

  • تکثیر قطعات فرمان Duplicating steering wheel parts

  • ترکیب قطعات فرمان Combining the steering wheel parts

  • اتمام فرمان Finishing the steering wheel

  • مدل سازی شیفت Modeling the shifter

  • ساخت محافظ شیفت انعطاف پذیر Making the flexible shifter guard

  • مدل کردن سر پیچ Modeling the screw head

8. مدل سازی لمس های پایان 8. Modeling the Finishing Touches

  • ساخت میله های رول Making the roll bars

  • استفاده از نقشه های برجسته برای ایجاد جزئیات چراغ جلو Using bump maps to create headlight detail

  • لوله های اگزوز را شروع کنید Starting the exhaust pipes

  • ساخت لوله های اگزوز خمیده Making the curved exhaust pipes

  • مدل کردن شیشه جلو اتومبیل Modeling the windshield

  • ساخت قاب شیشه جلو Making the windshield frame

  • قطع توربندی که درپوش گاز است Cutting out the gas cap indentation

  • ساخت درب گاز Making the gas cap

  • ساخت پرچ Making rivets

  • پرچ های تکراری در طول مسیر Duplicating rivets along a path

  • مدلهای آینه کاری: نکات پیشرفته Mirroring models: Advanced tips

  • بررسی Shelby Cobra به پایان رسید Examining the finished Shelby Cobra

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش مدل سازی وسایل نقلیه در مایا
جزییات دوره
4h 24m
60
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
101,261
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Ryan Kittleson Ryan Kittleson

رایان کیتلسون یک هنرمند CG است که مدل سازی سه بعدی، مجسمه سازی و چاپ را با 3ds Max و ZBrush آموزش می دهد.

رایان از زمانی که هنر را با هم ترکیب کرده بود، دوست داشت. یک کودک خردسال با VIC-20 و لذت بردن از تصاویر غنی بصری توسط هنرمندانی مانند دالی و اسچر. او در نوجوانی به خود فتوشاپ و سپس 3ds Max را در اوایل 20 سالگی آموخت. او برای مدتی به عنوان یک هنرمند بازی در رالی، کارولینای شمالی کار کرد و سپس به مدرسه بازگشت و مدرک لیسانس هنرهای زیبا را در رشته تصویرسازی از دانشگاه کارولینای شرقی به پایان رساند، و در تمام این مدت هنر گرافیک دیجیتال را با پروژه‌های شخصی و آزاد تمرین می‌کرد. او سپس به اورلاندو، فلوریدا نقل مکان کرد و در آنجا به مدت 6 سال در دانشگاه فول سیل به تدریس مدلینگ شخصیت پرداخت. رایان در حال حاضر در شهر نیویورک زندگی می کند و در آنجا به عنوان یک هنرمند مستقل CG کار می کند.