لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش مجسمه سازی مفاهیم یکپارچه سازی در مایا و ZBrush
Sculpting Integration Concepts in Maya and ZBrush
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
در این دوره ما در مورد فرآیند استفاده از مش پایه با وضوح پایین در یک برنامه مجسمه سازی برای جزئیات بیشتر صحبت خواهیم کرد. نرمافزار مورد نیاز: Maya 2013، ZBrush 4R5. هنگام ساخت مدلهای سهبعدی برای بازیها، فیلمها یا برنامههای کاربردی دیگر، اغلب به سطح بالایی از جزئیات نیاز است. برای دستیابی به این نمای دقیق، همیشه نمیتوان از روشهای مدلسازی سهبعدی سنتی استفاده کرد - جابجایی نقاط یا افزودن حلقههای لبه. علاوه بر این، مش هایی که در واقع با این جزئیات هستند به دلیل تعداد چند ضلعی زیاد غیرقابل استفاده خواهند بود. برای به دست آوردن یک مدل با ظاهر دقیق و در عین حال حفظ تعداد پلی قابل اجرا، می توان از یک برنامه مجسمه سازی سه بعدی مانند ZBrush یا Mudbox استفاده کرد. در این دوره ما در مورد فرآیند استفاده از مش پایه با وضوح پایین در یک برنامه مجسمه سازی برای جزئیات بیشتر صحبت خواهیم کرد. برای مثال ما از ZBrush استفاده خواهیم کرد. ما در مورد نحوه تهیه مش صحبت خواهیم کرد. ما همچنین انتقال هندسه به عقب و جلو بین برنامه ها را پوشش خواهیم داد. همچنین در مورد روشهای مجسمهسازی و همچنین چیدمان UV و ایجاد نقشه صحبت خواهیم کرد. در نهایت، روشهای دستی و خودکار را برای راهاندازی داراییهای مجسمهسازی شدهتان در مایا پوشش میدهیم. در پایان شما یک پایه عالی در هدف و روش های درگیر در فرآیند مجسمه سازی زیربخش خواهید داشت، بنابراین می توانید شروع به ادغام آن در گردش کار مدل سازی خود کنید. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2013، ZBrush 4R5.
سرفصل ها و درس ها
معرفی و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
معرفی و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
مجسمه سازی مفاهیم یکپارچه سازی در مایا و ZBrush
Sculpting Integration Concepts in Maya and ZBrush
مجسمه سازی سه بعدی چیست؟
What Is 3D Sculpting?
آماده سازی هندسه
Preparing Geometry
انتقال هندسه به کاربردهای مجسمه سازی
Transferring Geometry to Sculpting Applications
مبانی مجسمه سازی
Sculpting Basics
افزودن جزئیات با فرکانس بالا
Adding High-frequency Detail
ایجاد طرح بندی UV
Creating a UV Layout
پخت نقشه های عادی و جابجایی
Baking Normal and Displacement Maps
انتقال هندسه و نقشه ها
Transferring Geometry and Maps
تنظیم دستی نرمال و جابجایی
Manual Normal and Displacement Setup
Pluralsight یکی از پرطرفدارترین پلتفرمهای آموزش آنلاین است که به میلیونها کاربر در سراسر جهان کمک میکند تا مهارتهای خود را توسعه دهند و به روز رسانی کنند. این پلتفرم دورههای آموزشی در زمینههای فناوری اطلاعات، توسعه نرمافزار، طراحی وب، مدیریت پروژه، و موضوعات مختلف دیگر را ارائه میدهد.
یکی از ویژگیهای برجسته Pluralsight، محتوای بروز و با کیفیت آموزشی آن است. این پلتفرم با همکاری با توسعهدهندگان و کارشناسان معتبر، دورههایی را ارائه میدهد که با توجه به تغییرات روزافزون در صنعت فناوری، کاربران را در جریان آخرین مفاهیم و تکنولوژیها نگه میدارد. این امر به کاربران این اطمینان را میدهد که دورههایی که در Pluralsight میپذیرند، با جدیدترین دانشها و تجارب به روز شدهاند.
جاستین به عنوان نویسنده اصلی مدل سازی در Pluralsight رونق می گیرد. جاستین پس از تماشای فیلم هایی مانند پارک ژوراسیک ، داستان اسباب بازی و پرتگاه ، با بزرگ شدن علاقه زیادی به صنعت گرافیک رایانه پیدا کرد. جاه طلبی او باعث می شود در فیلم های Sony Monster House و Surf's Up در Sony Imageworks در لس آنجلس کار کند. جاستین همچنین مقالات ، آموزش ها و تصاویر بی شماری داشته است که در 3D World و 3D Artist منتشر شده است. به عنوان یک نویسنده ، جاستین از همکاری با نویسندگان همکارش لذت می برد ، خصوصاً در پروژه هایی مانند سری توسعه بازی موبایل Unity. جاستین به شکل گیری مشاغل بسیاری از هنرمندان دیجیتال کمک کرده است و حتی کسانی که به آنها کمک کرده است عنوان "استاد جاستین" را از آن خود کرده اند. به دوجو او خوش آمدید.
نمایش نظرات