آموزش اصول سایه زن های OpenGL و GLSL عملی با C++

Practical OpenGL and GLSL shaders fundamentals with C++

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: با نوشتن کد به زبان سایه زنی OpenGL و GLSL مسلط شوید! تئوری و عمل مصور (از مقدماتی تا پیشرفته) OpenGL و GLSL را بیاموزید کاوش خط لوله و سایه بان های رندر مدرن تغذیه داده های راس - به بافرها (VBO) و تنظیم فرمت های بافر بازی با Shaders و GLSL گرافیک های کامپیوتری رویه ای سرگرم کننده را بیاموزید تبدیل های سه بعدی را بیاموزید: چرخش، مقیاس و نمایش پرسپکتیو بارگذاری و ترسیم بافت ها (اسپریت ها) هندسه سه بعدی را ارائه کنید پیش نیازها: دانش پایه C++ (Visual studio, XCode) بدون نیاز به دانش قبلی OpenGL یا CG!

به دوره OpenGL، GLSL و گرافیک کامپیوتری خوش آمدید!

این یک برنامه کاربردی و مصور است که برای ایجاد شهود بصری و مهارت های عملی برای برنامه ریزی گرافیک کامپیوتری با استفاده از OpenGL، GLSL و C ++ طراحی شده است

فشار غلیظ خام از دانش OpenGL و GLSL است (بدون "آب"! بدون صحبت طولانی که شما را به خواب می برد)

این دوره به گونه ای طراحی شده است که از اصول اولیه شروع شود - و به سمت موضوعات پیشرفته مانند سایه بان ها، ماتریس ها، تبدیل ها، زبان GLSL، جلوه های شطرنجی، بافت سازی و سایه گذاری حرکت کند.

در واقع، تسلط بر این دوره بسیار آسان است. زیرا کاربردی است، به صورت تصویری نشان داده شده است و دارای نمونه کد و جلسات برنامه نویسی زنده است.

این برای کمک به توسعه شهود بصری در مورد مدل‌های برنامه‌نویسی سه‌بعدی ایجاد شده است (بنابراین من تصاویر و تجسم‌های زیبایی را ایجاد کردم - فقط برای اینکه به شما نشان دهم کارها در "زیر سرپوش" چگونه کار می‌کنند)

این به شما کمک می‌کند تا مدل‌های ذهنی، الگوها و مهارت‌های کدنویسی مناسب را بسازید - برای درک مفاهیم زیربنایی و ظرافت داخلی ماشین‌های OpenGL، و همچنین ریاضیات سه بعدی (زیرا آنها دشوار هستند)

جلسات برنامه نویسی زنده وجود دارد و شما به کد منبع دسترسی کامل دارید

این دوره تمام موضوعات مهم OpenGL مدرن را پوشش می دهد، مانند:

- هندسه، و بافرها، VBOها و VAOها

- تبدیل ها و ماتریس ها، سلسله مراتب ماتریس

- shaders و GLSL

- هنر رویه ای (و تصاویر ایجاد شده توسط سایه بان های GLSL)

- بافت دهی

پس با خیال راحت آن را کاوش کنید و امیدوارم همانطور که من در زمان ایجاد آن لذت بردم از آن لذت ببرید


سرفصل ها و درس ها

مبانی OpenGL OpenGL basics

  • گرافیک کامپیوتری 101 و معرفی دوره Computer graphics 101 and course introduction

  • مقدمه ای بر OpenGL API Intro to the OpenGL API

  • راه اندازی MacOS کتابخانه کمکی GLFW MacOS setup of the GLFW helper library

  • راه اندازی ویندوز کتابخانه کمکی GLFW Windows setup of the GLFW helper library

  • راه اندازی اولیه برنامه GLFW و OpenGL Basic GLFW & OpenGL app setup

مبانی OpenGL OpenGL basics

  • گرافیک کامپیوتری 101 و معرفی دوره Computer graphics 101 and course introduction

  • مقدمه ای بر OpenGL API Intro to the OpenGL API

  • راه اندازی MacOS کتابخانه کمکی GLFW MacOS setup of the GLFW helper library

  • راه اندازی ویندوز کتابخانه کمکی GLFW Windows setup of the GLFW helper library

  • راه اندازی اولیه برنامه GLFW و OpenGL Basic GLFW & OpenGL app setup

رندر و هندسه Rendering and geometry

  • رسم دایره به صورت رویه ای Drawing a circle procedurally

  • چرخش نقطه ای دو بعدی 2D point rotation

  • بیشتر در مورد تحولات دو بعدی More on 2D transformations

  • پشته ماتریس Stack of matrices

رندر و هندسه Rendering and geometry

  • رسم دایره به صورت رویه ای Drawing a circle procedurally

  • چرخش نقطه ای دو بعدی 2D point rotation

  • بیشتر در مورد تحولات دو بعدی More on 2D transformations

  • پشته ماتریس Stack of matrices

Shaders و GLSL Shaders and GLSL

  • معرفی شیدرها Intro to shaders

  • خط لوله رندر و شیدرها The rendering pipeline and shaders

  • GLSL، ویژگی های سایه زن و VBOهای هندسی GLSL, shaders attributes and geometry VBOs

  • چندین VBO و هندسه، جهت سیم پیچ و غیره Multiple VBOs and geometry, winding directions, etc

  • اشیاء آرایه راس (VAO) و بافرهای RAM Vertex array objects (VAOs) and RAM buffers

  • گرافیک رویه ای در داخل شیدرها Procedural graphics inside the shaders

  • امتیاز: مختصات همگن Bonus: homogenous coordinates

Shaders و GLSL Shaders and GLSL

  • معرفی شیدرها Intro to shaders

  • خط لوله رندر و شیدرها The rendering pipeline and shaders

  • GLSL، ویژگی های سایه زن و VBOهای هندسی GLSL, shaders attributes and geometry VBOs

  • چندین VBO و هندسه، جهت سیم پیچ و غیره Multiple VBOs and geometry, winding directions, etc

  • اشیاء آرایه راس (VAO) و بافرهای RAM Vertex array objects (VAOs) and RAM buffers

  • گرافیک رویه ای در داخل شیدرها Procedural graphics inside the shaders

  • امتیاز: مختصات همگن Bonus: homogenous coordinates

بافت ها Textures

  • رسم مستطیل بافت دار (اسپرایت) Drawing a textured rectangle (sprite)

  • بارگیری یک بافت از فایل BMP Loading a texture from the BMP file

بافت ها Textures

  • رسم مستطیل بافت دار (اسپرایت) Drawing a textured rectangle (sprite)

  • بارگیری یک بافت از فایل BMP Loading a texture from the BMP file

رندر سه بعدی 3D rendering

  • چرخاندن مکعب Rotating the Cube

  • افزودن کتابخانه ریاضی GLM Adding the GLM math library

  • بافت دادن به مکعب Texturing the cube

  • فرافکنی چشم انداز Perspective projection

رندر سه بعدی 3D rendering

  • چرخاندن مکعب Rotating the Cube

  • افزودن کتابخانه ریاضی GLM Adding the GLM math library

  • بافت دادن به مکعب Texturing the cube

  • فرافکنی چشم انداز Perspective projection

نمایش نظرات

آموزش اصول سایه زن های OpenGL و GLSL عملی با C++
جزییات دوره
2.5 hours
22
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
5,406
4.2 از 5
دارد
دارد
دارد
Serhii K
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Serhii K Serhii K

توسعه دهنده ارشد بازی