C++ پرسشها و پاسخهای مصاحبه آمادگی آزمون تمرینی | تازه کار تا با تجربه | [به روز شده در سال 2023]
به این دوره آموزشی گسترده که به منظور آماده سازی کامل شما برای مصاحبه های ++C طراحی شده است، خوش آمدید و کاوش عمیقی در مورد مفاهیم اصلی، ویژگی های پیشرفته و بهترین شیوه های زبان ارائه می دهد. این دوره با آزمونهای تمرینی با دقت تنظیم شده بر اساس سناریوهای مصاحبه در دنیای واقعی، کلید شما برای تسلط بر C++ و انجام مصاحبههایتان است. چه یک مبتدی باشید که به دنبال شروع حرفه ای در توسعه نرم افزار هستید یا یک برنامه نویس باتجربه با هدف تقویت مهارت های ++C خود، این دوره دانش ضروری و تمرین عملی مورد نیاز شما را ارائه می دهد.
بخش 1: مبانی C++
اصول برنامه نویسی C++ را بررسی کنید و یک پایه قوی ایجاد کنید. این بخش شامل موارد زیر است:
انواع داده ها و متغیرها: بلوک های سازنده برنامه های C++ را بشناسید.
ثابت ها و لفظ ها: با مقادیر ثابت در C++ آشنا شوید.
عملگرها و عبارات: نحوه دستکاری داده ها و ایجاد عبارات را بررسی کنید.
جریان کنترل: ساختارها و حلقه های تصمیم گیری را مسلط کنید.
توابع: در اعلان، تعریف و محدوده عملکرد غوطه ور شوید.
ورودی/خروجی اصلی: با عملیات ورودی و خروجی C++ آشنا شوید.
دستورالعمل های پیش پردازنده: نقش پیش پردازنده ها را در ++C درک کنید.
مبانی مدیریت حافظه: اصول مدیریت حافظه در C++ را بیاموزید.
آزمونهای تمرینی در این بخش، درک شما از مبانی C++ را ارزیابی میکند که برای هر مصاحبهای بسیار مهم است.
بخش 2: برنامه نویسی شی گرا در C++
برنامه نویسی شی گرا (OOP) در قلب C++ قرار دارد. این بخش مفاهیم اساسی OOP را پوشش می دهد:
کلاس ها و اشیاء: هسته OOP در C++.
Encapsulation and Access Specififers: درباره حفاظت از داده و قابلیت دسترسی بیاموزید.
وراثت: سلسله مراتب کلاس و قابلیت استفاده مجدد را درک کنید.
چند شکلی: چندشکلی پویا و ایستا را کاوش کنید.
کلاسها و رابطهای انتزاعی: بین این دو مفهوم کلیدی تمایز قائل شوید.
سازندگان و ویرانگرها: بر چرخه حیات اشیا مسلط شوید.
بارگذاری بیش از حد اپراتور: نحوه تعریف مجدد اپراتورهای استاندارد را بیاموزید.
توابع مجازی و تخریبگرها: رفتار چند شکلی را درک کنید.
تستهای تمرینی بر روی سناریوهای دنیای واقعی تمرکز میکنند و به شما کمک میکنند تا اصول OOP را در C++ درک کرده و به کار ببرید.
بخش 3: ویژگی های پیشرفته C++
این بخش برای ارتقای مهارت های ++C شما به سطح بعدی طراحی شده است:
الگوها: استاد برنامه نویسی عمومی در C++.
مدیریت استثنا: تکنیک های مدیریت خطا را بیاموزید.
فضاهای نام: نحوه سازماندهی مؤثر کدها را بدانید.
STL: کتابخانه الگوی استاندارد را کاوش کنید.
عبارات لامبدا: به عملکردهای مدرن C++ بروید.
اشاره گرهای هوشمند: منابع را هوشمندانه و کارآمد مدیریت کنید.
Move Semantics: مدیریت پیشرفته شی را درک کنید.
نوع استنتاج: کد را با خودکار ساده کنید و تایپ کنید.
آزمونهای تمرینی اینجا شما را با موضوعات پیشرفته که برای پستهای سطح ارشد ضروری است، به چالش میکشند.
بخش 4: ساختارها و الگوریتم های داده
این بخش برای هر نقش توسعه نرم افزار بسیار مهم است، بر روی موارد زیر تمرکز دارد:
آرایه ها و رشته ها: ساختارهای اساسی اما اساسی.
لیست های پیوندی: ساختارهای داده پویا را درک کنید.
پشته ها و صف ها: با این ساختارهای خطی آشنا شوید.
درختان و نمودارها: ساختارهای داده غیرخطی را کاوش کنید.
الگوریتمهای مرتبسازی و جستجو: الگوریتمهای رایج را مسلط کنید.
جداول هش: تکنیک های کارآمد بازیابی داده را درک کنید.
تستهای تمرینی به تقویت درک شما از الگوریتمهای ضروری و ساختارهای داده کمک میکنند.
بخش 5: ویژگی های C++11/14/17/20
با جدیدترینهای C++ بهروز بمانید:
ویژگیهای زبان مدرن: درباره خودکار، decltype و موارد دیگر بیاموزید.
حلقههای مبتنی بر محدوده و nullptr: کد را ساده کنید و از مشکلات رایج اجتناب کنید.
بهبودهای اشاره گرهای هوشمند: حافظه را به طور مؤثرتری مدیریت کنید.
عبارات و تصاویر لامبدا: کد مختصر و مؤثر بنویسید.
کتابخانه پشتیبانی رشته: در برنامه نویسی همزمان بپردازید.
کتابخانه سیستم فایل: با فایل ها و دایرکتوری ها کارآمد کار کنید.
الگوهای متنوع: برنامه نویسی الگوی پیشرفته را درک کنید.
آزمونهای تمرینی در این بخش، دانش شما را از ویژگیهای C++ مدرن، که در چشمانداز فناوری امروز ضروری است، ارزیابی میکند.
بخش 6: بهترین روش ها و الگوهای طراحی
نوشتن کدهای C++ کارآمد، قابل نگهداری و مقیاس پذیر را بیاموزید:
مستندات کد و راهنمای سبک: کد قابل خواندن و نگهداری بنویسید.
بهترین روشهای مدیریت حافظه: از مشکلات رایج در مدیریت منابع اجتناب کنید.
اصول طراحی شی گرا: از اصول SOLID استفاده کنید.
الگوهای طراحی متداول: درباره الگوهایی مانند Factory، Singleton و Observer بیاموزید.
برنامه نویسی RAII و Compile-Time: بر مفاهیم پیشرفته C++ تسلط پیدا کنید.
تزریق وابستگی: این الگوی طراحی قدرتمند را درک کنید.
تست واحد: توسعه آزمایش محور را در C++ یاد بگیرید.
ما سوالات را به طور منظم به روز می کنیم
بهروز ماندن در زمینه توسعه نرمافزار در حال توسعه بسیار مهم است. به همین دلیل دوره ما نه تنها به شما آموزش C++، بلکه برای به روز نگه داشتن شما طراحی شده است. ما به طور منظم سوالات آزمون تمرینی خود را به روز می کنیم تا منعکس کننده آخرین روندها، استانداردها و بهترین شیوه ها در برنامه نویسی C++ باشد. این فرآیند به روز رسانی مداوم تضمین می کند که مطالب درسی ما مرتبط، جامع و مطابق با الزامات فعلی صنعت باقی می ماند. چه از جدیدترین ویژگیهای معرفیشده در جدیدترین استانداردهای C++ یا بازنگری سؤالها برای انعکاس بهتر ماهیت در حال تحول مصاحبههای فنی باشد، ما متعهد هستیم که بهروزترین و مؤثرترین مواد آمادهسازی را در اختیار شما قرار دهیم.
5 نمونه سوال تست تمرین
سوال 1: تعیین کننده دسترسی پیش فرض برای اعضای یک کلاس در C++ چیست؟
الف) عمومی
B) خصوصی
ج) محافظت شده
د) هیچ یک از موارد بالا
پاسخ: ب) خصوصی
توضیح: در C++، اگر یک مشخص کننده دسترسی به صراحت برای اعضای یک کلاس بیان نشده باشد، به طور پیش فرض خصوصی هستند. این بدان معنی است که این اعضا فقط در همان کلاس قابل دسترسی هستند و نه از خارج از کلاس، از جمله کلاس های مشتق شده. این طرح با محدود کردن دسترسی مستقیم به وضعیت داخلی یک شی و اطمینان از تعامل کنترلشده از طریق توابع اعضای عمومی، کپسولهسازی، یک اصل اساسی برنامهنویسی شیگرا را اعمال میکند.
سوال 2: کدام یک از موارد زیر برای استفاده از dynamic_cast در C++ استفاده می شود؟
الف) برای تبدیل از یک اشاره گر کلاس پایه به یک اشاره گر کلاس مشتق شده
B) برای تخصیص حافظه به صورت پویا
ج) برای انجام تبدیلهای حسابی
D) برای بررسی اندازه یک نوع داده
پاسخ: الف) برای تبدیل از یک اشاره گر کلاس پایه به یک اشاره گر کلاس مشتق شده
توضیح: عملگر dynamic_cast در C++ در درجه اول برای downcast ایمن در زمان اجرا استفاده می شود. این یک اشاره گر (یا مرجع) یک کلاس پایه را به یک اشاره گر (یا مرجع) از یک کلاس مشتق شده تبدیل می کند. این نوع ریخته گری زمانی ضروری است که شما باید نوع مشتق شده واقعی یک شی را در زمان اجرا تعیین کنید و سپس به اعضا یا روش های خاص آن دسترسی پیدا کنید. ایمنی dynamic_cast در توانایی آن برای برگرداندن یک اشاره گر تهی در زمانی که ارسال امکانپذیر نیست، نهفته است، بنابراین از رفتار نامشخص جلوگیری میکند.
سوال 3: کلمه کلیدی 'mutable' در C++ وقتی برای متغیر عضو کلاس اعمال می شود، چه معنایی دارد؟
الف) متغیر را می توان تغییر داد حتی اگر بخشی از یک شیء const باشد
B) متغیر باید هنگام اعلام مقداردهی اولیه شود
C) متغیر می تواند پس از مقداردهی اولیه، نوع داده خود را تغییر دهد
د) متغیر توسط سازنده پیش فرض مقداردهی اولیه نمی شود
پاسخ: الف) متغیر را می توان تغییر داد حتی اگر بخشی از یک شیء const باشد
توضیح: کلمه کلیدی mutable در C++ برای اعلام متغیر عضو یک کلاس به عنوان قابل تغییر استفاده می شود، حتی اگر بخشی از یک شی باشد که به عنوان const اعلان شده است. این اجازه می دهد تا متغیرهای عضو خاص تغییر کنند، علیرغم اینکه خود شی در یک حالت ثابت است. این به ویژه در سناریوهایی مفید است که در آن متغیرهای عضو معینی قرار است دادههایی را نگهداری کنند که از نظر مفهومی بخشی از وضعیت شی نیستند (مانند دادههای حافظه پنهان، شمارندهها یا پرچمهایی که برای اهداف داخلی استفاده میشوند)، و اصلاح آنها به طور منطقی تغییر خارجی نمیدهد. وضعیت قابل مشاهده شیء.
سوال 4: در C++، هدف اصلی از تعیین کننده 'override' چیست؟
الف) برای مجبور کردن یک کلاس مشتق شده برای پیاده سازی یک تابع مجازی از کلاس پایه
B) برای نشان دادن اینکه یک تابع عضو برای لغو یک تابع مجازی در کلاس پایه
در نظر گرفته شده استج) برای تغییر سطح دسترسی یک روش مشتق شده از خصوصی به عمومی
د) برای مجازی کردن یک تابع غیر مجازی در کلاس های مشتق شده
پاسخ: ب) برای نشان دادن اینکه یک تابع عضو برای لغو یک تابع مجازی در کلاس پایه در نظر گرفته شده است
توضیح: تعیین کننده override در C++ با توابع عضو در یک کلاس مشتق شده استفاده می شود تا به صراحت اعلام کند که تابع برای لغو یک تابع مجازی در کلاس پایه در نظر گرفته شده است. این دو هدف اصلی را دنبال می کند: هدف برنامه نویس را روشن می کند، خوانایی کد را بهبود می بخشد، و به کامپایلر اجازه می دهد تا بررسی کند. اگر تابع به درستی یک تابع کلاس پایه را باطل نکند (برای مثال به دلیل عدم تطابق در امضای تابع)، کامپایلر یک خطا ایجاد می کند. این به کشف اشکالات احتمالی مربوط به لغو عملکرد در زمان کامپایل کمک می کند.
سوال 5: کلمه کلیدی "حذف" چه تفاوتی با تابع "رایگان" در C++ دارد؟
الف) "حذف" را می توان با آرایه ها استفاده کرد، در حالی که "رایگان" نمی تواند
B) "حذف" با ویرانگر تماس می گیرد، در حالی که "رایگان" نه
ج) "حذف" برای تخصیص پشته استفاده می شود، "رایگان" برای تخصیص پشته استفاده می شود
D) هیچ تفاوتی وجود ندارد. می توان آنها را به جای هم استفاده کرد
پاسخ: ب) "حذف" با ویرانگر تماس می گیرد، در حالی که "رایگان" نه
توضیح: تفاوت اصلی بین حذف و رایگان در C++ در مدیریت آنها با تخریبگرها نهفته است. اپراتور حذف حافظه را تخصیص می دهد و علاوه بر این، ویرانگر را برای شیء فراخوانی می کند، و از آزادسازی مناسب و تمیز منابع اطمینان می دهد، به خصوص در هنگام برخورد با اشیایی که منابعی مانند دسته فایل یا اتصالات شبکه را مدیریت می کنند. از سوی دیگر، free یک تابع تخصیص حافظه به سبک C است که صرفاً حافظه اختصاص داده شده را بدون فراخوانی هیچ گونه تخریب کننده آزاد می کند. این تمایز در C++ که در آن مدیریت منابع و اطمینان از پاکسازی مناسب برای نرم افزار قوی و کارآمد حیاتی است، بسیار مهم است. استفاده از رایگان به جای حذف می تواند منجر به نشت منابع و رفتار نامشخص شود، به ویژه در زمینه اشیاء و کلاس های پیچیده.
اکنون ثبت نام کنید
در این سفر برای تسلط بر C++ به ما بپیوندید و اعتماد به نفس لازم برای پاسخگویی به سوالات مصاحبه را به راحتی به دست آورید. چه به دنبال شغل جدیدی باشید و چه به دنبال ارتقای شغل فعلی خود باشید، این دوره راهنمای جامع شما برای موفقیت در دنیای برنامه نویسی C++ است.
مربی در Udemy
نمایش نظرات