3ds Max 2020 آموزش

3ds Max 2020 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: 3ds Max بیشتر به دلیل مدل سازی و ارائه ابزار شناخته شده است. این نقاط قوت در معماری ، ساخت ، بازی سازی ، طراحی صنعتی و موشن گرافیک به چشم می خورند. ده ها ویژگی و تکنیک برای تسلط وجود دارد ، از مجسمه سازی و بافت تا نور و رندر. این دوره 3ds Max را از ابتدا تحت پوشش قرار می دهد ، و یک نمای کلی از کل بسته را ارائه می دهد ، و همچنین مهارت های اساسی که هنرمندان 3D برای ایجاد مدل ها و انیمیشن های حرفه ای نیاز دارند. بیاموزید که چگونه از رابط 3ds Max استفاده کنید و آن را متناسب با موارد دلخواه خود تنظیم کنید. نحوه مدل سازی اشیا different مختلف را با استفاده از خطوط شکسته ، چند ضلعی ها ، سطوح تقسیم و مدل سازی شکل آزاد کشف کنید. مربی آرون اف راس همچنین نحوه ساخت سلسله مراتب ، افزودن دوربین و چراغ ، انیمیشن با فریم های کلیدی و موارد دیگر را نشان می دهد.
موضوعات شامل:
  • سفارشی سازی رابط
  • تکثیر و جمع آوری اشیا
  • مدل سازی با splines
  • مدل سازی پارامتری با اصلاح کننده ها
  • چند ضلعی و مدل سازی سطح زیربخش
  • مدل سازی Freeform
  • عکس های کادر بندی شده با دوربین
  • روشنایی با نور روز
  • مصالح ساختمانی
  • نگاشت بافتها
  • پیوند دادن اشیا in در سلسله مراتب
  • ایجاد و ویرایش کلیدهای فریم
  • ارائه توالی تصویر

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • 3ds Max از زمین به بالا 3ds Max from the ground up

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. شروع کار 1. Getting Started

  • انتخاب یک فضای کاری Choosing a workspace

  • شخصی سازی رابط کاربری و پیش فرض ها Customizing user interface and defaults

  • تنظیم تنظیمات برگزیده Setting preferences

  • با استفاده از پوشه های پروژه Using project folders

2. 3ds حداکثر رابط 2. 3ds Max Interface

  • آشنایی با رابط Getting familiar with the interface

  • شخصی سازی فضای کاری Customizing a workspace

  • سفارشی کردن رنگهای مشاهده و شبکه Customizing viewport and grid colors

  • ایجاد و دستکاری اولیه Creating and manipulating primitives

  • تبدیل اشیاء با Move و Rotate Transforming objects with Move and Rotate

  • پیمایش در منظره ها Navigating in viewports

  • انتخاب حالت سایه نمای Choosing viewport shading modes

  • صرفه جویی در وقت با کلیدهای میانبر صفحه کلید Saving time with keyboard shortcut hotkeys

  • سفارشی کردن کلیدهای میانبر Customizing hotkeys

  • انتخاب یک سیستم مختصات مرجع Choosing a reference coordinate system

  • دستکاری اشیاء در اطراف یک مرکز تبدیل Manipulating objects around a transform center

  • با استفاده از طرح کلی Scene Explorer Using the Scene Explorer outline

  • پیکربندی طرح بندی های مشاهده Configuring viewport layouts

  • با استفاده از انتخاب ایزوله و انتخاب قفل Using Isolate Selection and Lock Selection

  • انتخاب در حالت های پنجره و عبور Selecting in window and crossing modes

3. چیدمان صحنه 3. Scene Layout

  • مشخص کردن واحدهای نمایشگر Specifying display units

  • تعیین واحدهای سیستم Specifying system units

  • تعیین شبکه خانگی Defining the home grid

  • در حال ذخیره یک صحنه قالب maxstart.max Saving a maxstart.max template scene

  • ایجاد یک صفحه تصویر Creating an image plane

  • تکثیر اشیاء با Array Duplicating objects with Array

  • جمع آوری اشیاء در گروه ها Collecting objects in groups

  • مدیریت لایه های نمایشگر Managing display layers

  • صحنه های ادغام Merging scenes

  • ارجاع صحنه ها با اشیاء Xref Referencing scenes with Xref objects

4- مدل سازی اسپلین 4. Spline Modeling

  • ایجاد اشکال Creating shapes

  • ایجاد یک شیء مرکب از شیروانی Creating a loft compound object

  • ایجاد spline آزاد Creating a freehand spline

  • در حال ویرایش انواع رأس کنترل Editing control vertex types

  • ویرایش خطوط بیضه Editing Bezier splines

  • ارائه اشکال Rendering shapes

  • تنظیم جزئیات شکل با Interpolation Setting shape detail with Interpolation

  • چرخش یک سطح با اصلاح کننده Lathe Revolving a surface with the Lathe modifier

  • اکسترود با اصلاح Sweep Extruding with the Sweep modifier

  • وارد کردن مسیرهای Illustrator به 3ds Max Importing Illustrator paths to 3ds Max

  • اضافه کردن یک اصلاح کننده Bevel Adding a Bevel modifier

  • ایجاد یک TextPlus اولیه Creating a TextPlus primitive

  • مدل سازی دیوارها با اصلاح کننده Extrude Modeling walls with the Extrude modifier

5- مدل سازی پارامتری با اصلاح کننده ها 5. Parametric Modeling with Modifiers

  • تغییر شکل یک شی با اصلاح Deforming an object with a modifier

  • تغییر شکل دهندگان در پشته اصلاح کننده Layering deformers in the modifier stack

  • تعیین سطح چند ضلعی از جزئیات Defining polygon level of detail

  • عبور از یک انتخاب بالا از پشته Passing a selection up the stack

  • درک وابستگی توپولوژی Understanding topology dependence

  • نسخه سازی و فروپاشی پشته Versioning and collapsing the stack

6. مدل سازی چند ضلعی 6. Polygon Modeling

  • تهیه اپراتورهای بولی Preparing Boolean operands

  • اضافه کردن لبه ها با Quickslice Adding edges with Quickslice

  • برش با تفریق بولی Cutting with Boolean subtraction

  • ایجاد درها Creating doors

  • با استفاده از روبان Modeling Using the Modeling ribbon

  • ایجاد چند ضلعی Creating polygons

  • تبدیل اشیاء فرعی Transforming sub-objects

  • با استفاده از کادی برای تنظیم گزینه های چند ضلعی inset Using the caddy to set options for an inset polygon

  • کلون کردن اشیاء فرعی با Detach Cloning sub-objects with Detach

  • شعبه با Editing Poly Extrude Branching with Editable Poly Extrude

  • هندسه ساده با حذف Simplifying geometry with Remove

  • اکسترود کردن سطح مسطح به یک حجم بسته Extruding a planar surface to a closed volume

  • جزئیات با قابل ویرایش Poly Chamfer Detailing with Editable Poly Chamfer

  • انعکاس اشیاء با Mirror Reflecting objects with Mirror

  • راسهای جوشکاری Welding vertices

  • پالایش هندسه با SwiftLoop Refining geometry with SwiftLoop

  • محدود کردن تبدیلهای فرعی Constraining sub-object transforms

7. مدل سازی سطح زیربخش 7. Subdivision Surface Modeling

  • درک سطوح زیربخش Understanding subdivision surfaces

  • مدل سازی جعبه برای سطوح فرعی Box modeling for subdivision surfaces

  • مدل سازی با اصلاح کننده Symmetry Modeling with the Symmetry modifier

  • شکل دادن به ابزار Ribbon Shaping with Ribbon tools

  • با استفاده از انتخاب نرم Using Soft Selection

  • گوشه های تیز با Crease Sharpening corners with Crease

  • واحدهای پخت Baking subdivisions

8. مدل سازی Freeform 8. Freeform Modeling

  • با استفاده از ابزار Freeform روی روبان Using the Freeform tools on the ribbon

  • مجسمه سازی با فشار دکمه Paint / Pull Sculpting with Paint Deform Push/Pull

  • با استفاده از برس های تغییر شکل رنگ Using Paint Deform Brushes

  • تنظیم گزینه های رنگ Setting paint options

  • تنظیم گزینه های قلم مو Setting brush options

  • تطبیق یک شیء با دیگری Conforming one object to another

  • تنظیم با Move Conform Adjustment with Move Conform

  • مجسمه سازی با Conform Transform Sculpting with Conform Transform

9. تکنیک های دوربین 9. Camera Techniques

  • ایجاد یک دوربین فیزیکی و هدف Creating a physical camera and target

  • قابهای ایمن را فعال کنید Enabling safe frames

  • انتخاب نسبت ابعاد در Render Setup Choosing aspect ratio in Render Setup

  • تنظیم یک دوربین رایگان Setting up a free camera

  • چرخش در فضای مختصات گیمبال Rotating in Gimbal coordinate space

  • تنظیم ترتیب محور چرخش Setting rotation axis order

  • جبران کردن تصویر با لنز Shift Offsetting the image with Lens Shift

10. روشنایی 10. Lighting

  • پیش نمایش رندرها با ActiveShade Previewing renders with ActiveShade

  • اختصاص یک ماده پراکنده Assigning a diffuse material

  • ایجاد چراغ های فتومتریک Creating photometric lights

  • تنظیم شدت نور و رنگ Adjusting light intensity and color

  • تنظیم کنترل نوردهی دوربین Adjusting the Camera Exposure Control

  • تنظیم شکل نور Adjusting light shape

  • تنظیم توزیع نور Adjusting light distribution

  • کنترل پارامترهای نورافکن Controlling spotlight parameters

  • ایجاد آفتاب و آسمان Creating a sun and sky

  • روشن کردن یک صحنه با محیط Illuminating a scene with the environment

  • با استفاده از Explorer Light Using the Light Explorer

11. مواد 11. Materials

  • با استفاده از ویرایشگر Slate Material Using the Slate Material Editor

  • مدیریت مواد صحنه Managing scene materials

  • مدیریت شیارهای نمونه Managing sample slots

  • ذخیره کتابخانه های مواد Saving material libraries

  • درک مواد فیزیکی Understanding physical materials

  • تنظیم پارامترهای ماده فیزیکی Adjusting physical material parameters

12. بافت نقشه برداری 12. Mapping Textures

  • اندازه نمونه مواد کنترل شده Controlling material sample size

  • طراحی نقشه های رویه ای سه بعدی Designing 3D procedural maps

  • نقشه برداری از فایل های تصویری bitmap Mapping bitmap image files

  • پیش بینی UV با نقشه UVW Projecting UVs with UVW Map

  • با استفاده از اندازه نقشه در دنیای واقعی Using Real-World Map Size

  • نقشه برداری با هنر بردار Mapping with vector art

  • بازیابی پیوندها با Asset Tracking Restoring links with Asset Tracking

13. سلسله مراتب 13. Hierarchies

  • درک سلسله مراتب Understanding hierarchies

  • تبدیل نقاط محوری Transforming pivot points

  • اولویت بندی محورهای چرخش Prioritizing rotation axes

  • پیوند دادن اشیاء Linking objects

  • قفل تبدیل می شود Locking transforms

  • اجتناب و تصحیح مسائل مقیاس Avoiding and correcting scale issues

14. انیمیشن Keyframe 14. Keyframe Animation

  • تنظیم تنظیمات زمان Setting up Time Configuration

  • ایجاد کلیدهای کلیدی در حالت کلید اصلی Creating keyframes in Auto Key mode

  • ایجاد کلیدهای کلیدی در حالت تنظیم کلید Creating keyframes in Set Key mode

  • در حال ویرایش کلیدهای کلیدی در Timeline Editing keyframes in the Timeline

  • در حال ویرایش صفحات کلید در Dope Sheet Editing keyframes in the Dope Sheet

  • ویرایش منحنی های عملکرد در ویرایشگر Curve Editing function curves in the Curve Editor

  • ویرایش یک مسیر با یک مسیر حرکت Editing a trajectory with a motion path

15. ارائه 15. Rendering

  • انتخاب یک ارائه دهنده Choosing a renderer

  • انتخاب گزینه های رندر Choosing render options

  • ارائه دنباله تصویر Rendering an image sequence

  • پخش یک دنباله تصویر با RAM Player Playing an image sequence with the RAM Player

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

3ds Max 2020 آموزش
جزییات دوره
10h 55m
131
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
60,502
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.