لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش مایا: رندر با آرنولد 5
Maya: Rendering with Arnold 5
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
آرنولد موتور رندر جدید با کیفیت بالا در مایا است. ارائه واقعی در مایا با این ردیاب اشعه مونت کارلو بی رحمانه از همیشه آسان تر است. ارائه آرنولد از نظر جسمی به دقت نور را در دنیای واقعی شبیه سازی می کند ، اما شکستن قوانین فیزیکی را برای دستیابی به سبک های هنری امکان پذیر می کند. این دوره مروری بر ویژگی های اساسی برای نورپردازی ، مواد و رندر در مایا با استفاده از هسته آرنولد نسخه 5 است.
موضوعات شامل:
مفاهیم ارائه دهنده آرنولد li>
نورپردازی با چراغهای مایا و آرنولد li>
کنترل قرار گرفتن در معرض li>
فیلتر کردن نور با Gobo
میرایی نور با پوسیدگی li>
نورپردازی مبتنی بر تصویر با Skydome
نور روز با آسمان فیزیکی li>
مشخصات مواد سطح استاندارد آرنولد li>
نگاشت ویژگی های مواد li>
ارائه انکسارها li>
تقسیم مش و تغییر مکان در زمان ارائه li>
جلوه های سایه زنی مانند انسداد محیط و رنگ راس li>
جلوه های دوربین مانند چشم ماهی و عمق میدان li>
ارائه توالی تصویر انیمیشن li>
سرفصل ها و درس ها
مقدمه
Introduction
خوش آمدی
Welcome
با استفاده از پرونده های تمرینی
Using the exercise files
افزونه Arnold را به روز می کنید
Updating the Arnold plugin
1. مفاهیم
1. Concepts
پیش نیازهای دوره
Course prerequisites
معرفی آرنولد
Introducing Arnold
مفاهیم ارائه دهنده آرنولد
Arnold rendering concepts
کنترل پردازش در تنظیمات Render
Controlling processing in Render Settings
تعاملی در Arnold RenderView
Interactivity in the Arnold RenderView
نمونه برداری متعادل و عمق ری
Balancing sampling and Ray Depth
2. نورپردازی استودیو
2. Studio Lighting
ایجاد یک نور منطقه آرنولد
Creating an Arnold area light
تنظیم ویژگی های نور منطقه Ai
Setting Ai Area Light attributes
کنترل قرار گرفتن در معرض دوربین
Controlling camera exposure
تنظیم نور نقطه ای
Rigging a spot light
تمرکز نور نقطه ای
Focusing a spot light
ماسک یک نور نقطه ای با فیلتر gobo
Masking a spot light with gobo filter
اضافه کردن روشنایی کافی
Adding suffuse illumination
چراغ های تنظیم دقیق و رندر
Fine tuning lights and rendering
استنباط با فیلتر Light Decay
Attenuation with Light Decay filter
3. روشنایی طبیعی و محیطی
3. Natural and Environmental Lighting
نورپردازی مبتنی بر تصویر با نور Ai Skydome
Image-based lighting with Ai Skydome light
کارگردانی دید نور Skydome
Directing Skydome light visibility
نور روز بیرونی با آسمان فیزیکی
Exterior daylight with Physical Sky
نور روز با Skydome
Interior daylight with a Skydome
افزایش نمونه برداری Skydome
Increasing Skydome render sampling
4. مواد و نقشه برداری
4. Materials and Mapping
تنظیم ویژگی های مواد سطح استاندارد Ai
Setting Ai Standard Surface material attributes
نقشه برداری کدورت با کانال آلفا
Mapping opacity with an alpha channel
کنترل زبری خاص
Controlling specular roughness
سایه زدن با انسداد محیط
Shading with ambient occlusion
ساختن شبکه سایه انداز آرنولد
Building an Arnold shading network
ارائه رفركس با انتقال
Rendering refractions with transmission
ارائه رنگ vertex با Ai UserData Color
Rendering vertex color with Ai UserData Color
تجزیه و تحلیل Wireframe با سایه بان ابزار Ai
Wireframe analysis with Ai Utility shader
تقسیم مش صاف در زمان ارائه
Smooth mesh subdivisions at render time
تغییر شکل مش با جابجایی
Deforming a mesh with displacement
جابجایی ، زیربخشها و نقشه برآمدگی
Displacement, subdivisions, and bump mapping
5- ارائه
5. Rendering
چشم انداز جوی با Ai Fog
Atmospheric perspective with Ai Fog
اعوجاج لنز با دوربین fisheye
Lens distortion with fisheye camera
ارائه پانوراما
Rendering a panorama
ارائه نور و شی با AOV ها عبور می کند
Rendering light and object passes with AOVs
ترکیب AOV در فتوشاپ
Compositing AOVs in Photoshop
ارائه بوکه با عمق میدان
Rendering bokeh with depth of field
آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.
آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنوارهها و مکانهای معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.
نمایش نظرات