لطفا جهت پرداخت (ورود به درگاه بانک) فیلترشکن خود را خاموش نمایید.
لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش Python را به درستی یاد بگیرید - یک بازی دو بعدی بسازید (نوجوانان/یادگیرندگان جوان)
Learn Python Properly—Build a 2D Game (teens/young learners)
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
سطح 1 • دوره پایتون که به طور خاص برای نوجوانان و یادگیرندگان جوان طراحی شده است (والدین/سرپرست ها باید ثبت نام کنند) یاد بگیرید چگونه با رایانه با استفاده از برنامه پایتون ارتباط برقرار کنید اصول کدگذاری پایتون از جمله حلقه ها، عبارات شرطی و تعریف توابع را بیاموزید چگونه برنامه ریزی کنید، طراحی کنید. و نوشتن برنامه های پایتون یاد بگیرید چگونه با خطاها و باگ های کد خود مقابله کنید
این دوره اصول اولیه کدنویسی پایتون را با استفاده از پروژههای عملی که بهطور خاص برای مخاطبان جوانتر توسط استاد برجسته پایتون، استفان گروپتا طراحی شدهاند، معرفی میکند. این دوره از برنامه درسی Codetoday Unlimited پیروی می کند. شما می توانید کودکان و نوجوانان خود را در این دوره ثبت نام کنید.
همه موضوعات کلیدی با استفاده از پروژه های جذاب با عناصر بصری معرفی می شوند. این پروژه ها دانش آموزان را تشویق به خلاقیت با برنامه نویسی انیمیشن ها و بازی ها می کند.
این دوره بر حصول اطمینان از اینکه دانشآموزان متوجه میشوند چرا همه چیز به همان شکلی که آنها در برنامهنویسی انجام میدهند اتفاق میافتند تمرکز دارد و نه فقط یاد گرفتن نحوه نوشتن دستورات.
من یک دهه است که برنامهنویسی پایتون را به کودکان و نوجوانان آموزش میدهم و هزاران والدین قبلاً یادگیری فرزندانشان را به من سپردهاند.
بخشهای اول این دوره بر آموزش اصول کدنویسی در پایتون تمرکز دارد و اطمینان حاصل میکند که مفاهیم کلیدی به خوبی درک شدهاند. بخش آخر تمام موضوعات را در پروژه نهایی گرد هم می آورد: ساخت یک بازی مبتنی بر گرافیک دو بعدی با استفاده از ماژول "لاک پشت" پایتون.
موضوعات کلیدی معرفی شده در این دوره عبارتند از:
متغیرها
حلقههای «for» و حلقههای «while»
تعریف توابع با استفاده از "def"
جریان را با استفاده از عبارات شرطی کنترل کنید
برنامه ریزی یک برنامه کامپیوتری
برخورد با خطاها و اشکالات
مبانی طراحی بازی
بهترین شیوه های کدنویسی دیگر
این دوره کاملاً مناسب است تا پایه ای محکم به کودکان و نوجوانان شما بدهد که مشتاق یادگیری صحیح کدنویسی هستند.
این سطح 1 در برنامه درسی Codetoday Unlimited است، گسترده ترین برنامه درسی که برای کودکان و نوجوانان پیدا می کنید. من معتقدم که به یادگیرندگان جوان بستری برای فراتر رفتن از اصول اولیه ارائه می کنم. پس از این دوره، پسران و دختران شما می توانند به بقیه برنامه درسی اصلی Codetoday Unlimited که شامل سطوح 1 تا 5 است ادامه دهند و سپس دانش خود را با دوره های سطح متوسط و پیشرفته من گسترش دهند.
سرفصل ها و درس ها
چگونه به رایانه بگوییم چه کاری انجام دهد
How To Tell The Computer What To Do
خوش آمدید - چه چیزی در این دوره وجود دارد؟
Welcome - What's in This Course?
بنابراین، واقعاً کدنویسی چیست؟
So, What's Coding, Really?
شروع به کار • وقتی پایتون با لاک پشت ملاقات می کند
Getting Started • When a Python Meets a Turtle
استفاده از Split Screen هنگام یادگیری
Using a Split Screen When Learning
صورت خندان
Smiley Face
دوباره صورت خندان
Smiley Face Again
تمرینات
Exercises
چرخش ها و الگوها • خودتان را تکرار نکنید • حلقه «for».
Swirls and Patterns • Don't Repeat Yourself • `for` Loop
چرخش ها و الگوها دوباره
Swirls and Patterns Again
آیا الگوهای جالبی خلق کرده اید؟
Have You Created Interesting Patterns?
تمرینات
Exercises
یک گل در باغ • بیشتر در مورد حلقه های `for`
A Flower in the Garden • More on `for` Loops
یک گل در باغ دوباره
A Flower in the Garden Again
تمرینات
Exercises
افکار تصادفی
Random Thoughts
تمرینات
Exercises
حرکت لاک پشت
Moving the Turtle
یک شب پر ستاره
A Starry Night
نوشتن کد برای یک شب پر ستاره
Writing The Code For A Starry Night
کارهای پایانی برای یک شب پر ستاره
Finishing Touches For A Starry Night
تمرینات
Exercises
اضافی: بیشتر در بخش 1، بدون لاک پشت ها
Extra: More on Section 1, Without the Turtles
Extra 1 چیست؟ آیا می توانم از این بگذرم؟
What's Extra 1? Can I Skip This?
نحوه صحبت برنامه با کاربر برنامه و نحوه صحبت کاربر
How the Program Talks to The Program's User And How the User Talks Back
ذخیره کردن چیزها در جعبه ها • متغیرها
Storing Things in Boxes • Variables
بازبینی حلقههای «for».
Revisiting `for` loops
بازدید مجدد از "تصادفی".
Revisiting `random`
حلقه زدن و ایجاد کلمات پایتون خود را بیشتر کنید
More Looping and Creating Your Own Python Words
حرکت به پلتفرم کدنویسی بهتر
Moving to A Better Coding Platform
گزینه 1 • انتقال به Replit (ساده تر)
Option 1 • Move to Replit (simpler)
گزینه 2 • انتقال به PyCharm (ترجیحا)
Option 2 • Move to PyCharm (preferred)
می توانید صفحه نمایش خود را برای دنبال کردن دروس تقسیم کنید
You Can Split Your Screen to Follow Lessons
حلقه زدن دوباره حلقه • حلقه های `while`
Looping The Loop Again • `while` Loops
فرد و مری
Fred and Mary
تمرینات
Exercises
کلمات پایتون خود را اختراع کنید
Invent Your Own Python Words
نوبت شماست که به فرد بگویید کجا برود • قسمت 1
It's Your Turn To Tell Fred Where To Go • Part 1
نوبت شماست که به فرد بگویید کجا برود • قسمت 2
It's Your Turn To Tell Fred Where To Go • Part 2
[اختیاری] برنامه طراحی • قسمت 1
[Optional] A Drawing Program • Part 1
[اختیاری] برنامه طراحی • قسمت 2
[Optional] A Drawing Program • Part 2
تمرینات
Exercises
ایستگاه فضایی اسپینینگ
The Spinning Space Station
ایستگاه فضایی چرخان • کار از طریق کد
The Spinning Space Station • Working Through The Code
تمرینات
Exercises
اضافی: بیشتر در بخش 3، بدون لاک پشت ها
Extra: More on Section 3, Without the Turtles
حلقه «while» دوباره بازبینی شد
The `while` Loop Revisited
مقایسه حلقه های "while" و "for".
Comparing The `while` and `for` loops
تعریف توابع بازبینی شده
Defining Functions Revisited
لاک پشت گرسنه • بازی پایتون
The Hungry Turtle • A Python Game
در اینجا بازی لاک پشت گرسنه است
Here's The Hungry Turtle Game
برنامه ریزی بازی
Planning the Game
پخش کننده ایجاد کنید
Create a Player
حرکت و هدایت بازیکن
Move and Steer the Player
تله پورت
Teleport
برابر است برابر است
Equals Equals
تصمیم گیری • بیانیه «اگر».
Making Decisions • The `if` Statement
بازگشت به انتقال از راه دور
Back to Teleporting
تکمیل قابلیت انتقال از راه دور
Finishing the Teleporting Feature
برای لاک پشت گرسنه غذا درست کنید
Create Food for the Hungry Turtle
لاک پشت غذا می خورد
Turtle Eats Food
حفظ امتیاز
Keeping a Score
پایان لمس
Finishing Touches
تمرینات
Exercises
اضافی: اضافه کردن یک تایمر به بازی The Hungry Turtle
Extra: Adding a Timer to The Hungry Turtle Game
ماژول "زمان" را معرفی کنید
Introduce the `time` module
تایمرها
Timers
تایمر را به بازی لاک پشت گرسنه اضافه کنید
Add A Timer to The Hungry Turtle Game
یودمی یکی از بزرگترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین است که به میلیونها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دورههای متنوع و کاربردی را فراهم میکند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینههای مختلف از فناوری اطلاعات و برنامهنویسی گرفته تا زبانهای خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه میدهد. با استفاده از یودمی، کاربران میتوانند به صورت انعطافپذیر و بهینه، مهارتهای جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.
یکی از ویژگیهای برجسته یودمی، کیفیت بالای دورهها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد میدهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و میتوانند به بهترین شکل ممکن از آموزشها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین، به افراد امکان میدهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارتهای مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.
نمایش نظرات