آموزش مایا 2019

Maya 2019 Essential Training

در حال بارگزاری نمونه ویدیو، لطفا صبر کنید...
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
      نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
      نمونه ویدیوها:
      • در حال بارگزاری، لطفا صبر کنید...
      توضیحات دوره: بیاموزید که در Maya 2019 مدل ها و انیمیشن های سه بعدی با کیفیت بالا ایجاد کنید. این دوره مهارت های اصلی مایا - مدل سازی ، بافت ، رندر و انیمیشن - را در یک گردش کار مبتنی بر پروژه در دنیای واقعی پوشش می دهد. تکنیک هایی که در اینجا یاد خواهید گرفت به همان اندازه به فیلم ، موشن گرافیک ، طراحی بازی و انیمیشن ترجمه می شود.

      ابتدا اصول رابط کاربری مایا را جستجو کنید ، از جمله انتخاب و دستکاری اشیا ، سازماندهی صحنه ها و شخصی سازی رابط. بعد ، در مورد مدل سازی چند ضلعی ، ایجاد و تصفیه مش ، مجسمه سازی و کار با سطوح NURBS بیاموزید. هنگامی که مدل سازی را درک کردید ، می توانید نحوه ایجاد و استفاده از مواد را بیفزایید - رنگ ، بافت و بازتاب را به کارهای خود اضافه کنید. سپس نحوه ادغام دوربین ها ، نورپردازی و جلوه ها را در فرآیند رندر کشف کرده و از ارنولد جدید برای رندر مایا استفاده کنید. آخرین و نه کمترین ، مربی جورج مائستری نشان می دهد که چگونه با ابزار انیمیشن در مایا حرکت و زندگی را به کار خود اضافه کنید.
      موضوعات شامل:
      • آشنایی با رابط کاربری مایا
      • پیکربندی نماها و فضاهای کاری
      • انتخاب و دستکاری اشیا
      • ایجاد سلسله مراتب و لایه ها در صحنه ها
      • ایجاد مدلهای چند ضلعی
      • مدل سازی و تصفیه مش های چند ضلعی
      • کار با سطوح زیربخش
      • مجسمه سازی یک منظره اساسی
      • مدل سازی NURBs
      • ایجاد و استفاده از مواد و بافت ها
      • افزودن چراغ و دوربین به یک صحنه
      • ارائه در آرنولد
      • متحرک سازی در مایا

      سرفصل ها و درس ها

      مقدمه Introduction

      • مدل ها و انیمیشن های سه بعدی با کیفیت بالا را در مایا 2019 ایجاد کنید Create high-quality 3D models and animations in Maya 2019

      • الزامات سیستم System requirements

      • نحوه استفاده از پرونده های تمرینی How to use the exercise files

      1. رابط مایا 1. The Maya Interface

      • نمای کلی رابط مایا Overview of the Maya interface

      • با پرونده ها و پروژه های مایا کار کنید Work with files and Maya projects

      • پیمایش در مایا Navigation in Maya

      • پیکربندی منظره ها Configure viewports

      • با استفاده از منوهای Hotbox و Marking Using the Hotbox and Marking menus

      • رابط را سفارشی کنید Customize the interface

      • استفاده از فضاهای کاری مایا Using Maya workspaces

      2. اشیاء را انتخاب و دستکاری کنید 2. Select and Manipulate Objects

      • اشیاء را انتخاب کنید Select objects

      • از ابزار Move استفاده کنید Use the Move tool

      • چرخش و مقیاس Rotate and scale

      • محورهای محرمانه را دستکاری کنید Manipulate pivots

      • درک جعبه کانال Understanding the Channel Box

      • با ویرایشگر Attribute کار کنید Work with the Attribute Editor

      • تنظیم مجدد و یخ زدن تحولات Reset and freeze transformations

      • ضربه محکم و ناگهانی اشیاء Snap objects

      • کپی اشیاء Duplicate objects

      3. سازماندهی صحنه های مایا 3. Organize Maya Scenes

      • با Outliner کار کنید Work with the Outliner

      • ایجاد سلسله مراتب Create hierarchies

      • اشیاء گروه Group objects

      • درک Hypergraph Understanding the Hypergraph

      • پنهان کردن و نمایش اشیاء Hide and show objects

      • ایجاد لایه ها Create layers

      • با ماسک انتخاب کار کنید Work with selection masks

      4. ایجاد مدل های چند ضلعی 4. Create Polygonal Models

      • تفاوت بین NURBS و چند ضلعی ها Differences between NURBS and polygons

      • اشیاء چند ضلعی ایجاد کنید Create polygonal objects

      • اجزای چند ضلعی را انتخاب کنید Select polygonal components

      • با استفاده از انتخاب نرم و تقارن Using Soft Select and Symmetry

      • ترکیب و جدا کنید Combine and separate

      • ابزارهای بولی Boolean tools

      • استفاده از ابزار برس برای مجسمه سازی Using brush tools to sculpt meshes

      5. مدل مش چند ضلعی 5. Model Polygonal Meshes

      • مرجع را تنظیم کنید Set up reference

      • مدل در برابر مرجع Model against reference

      • با حلقه های لبه کار کنید Work with edge loops

      • از ابزارهای Extrude استفاده کنید Use the Extrude tools

      • اجزای آینه و ادغام Mirror and merge components

      • از ابزارهای Bevel استفاده کنید Use the Bevel tools

      • در طول مسیر اکسترود کنید Extrude along a path

      • از ابزار Polygon Bridge استفاده کنید Use the Polygon Bridge tool

      • درک چهار قرعه کشی Understanding Quad Draw

      6. شبکه های چند ضلعی را اصلاح کنید 6. Refine Polygonal Meshes

      • از ابزار مدل سازی استفاده کنید Use the Modeling Toolkit

      • مدل های صاف و جزئیات را مدیریت کنید Smooth models and manage detail

      • با سطوح زیربخش کار کنید Work with subdivision surfaces

      • در سطوح صاف چین و چروک ایجاد کنید Create creases in smooth surfaces

      • برای صاف کردن هندسه از Edge Flow استفاده کنید Use Edge Flow to smooth geometry

      • تاریخچه شی را مدیریت کنید Manage object history

      7. تکنیک های مدل سازی NURBS 7. NURBS Modeling Techniques

      • درک مؤلفه های NURBS Understanding NURBS components

      • NURBS اولیه NURBS primitives

      • از ابزارهای منحنی NURBS استفاده کنید Use the NURBS curve tools

      • با Revolve سطوح شعاعی ایجاد کنید Create radial surfaces with Revolve

      • از NURBS Loft استفاده کنید Use NURBS Loft

      • منحنی ها و سطوح باز و بسته Open and close curves and surfaces

      • با NURBS Planar اشکال ایجاد کنید Create shapes with NURBS Planar

      • از NURBS Extrude استفاده کنید Use NURBS Extrude

      8. اصلاح مدلهای NURBS 8. Refine NURBS Models

      • برای اصلاح سطح NURBS از ایزوپارم استفاده کنید Use isoparms to refine NURBS surfaces

      • منحنی های NURBS را از روی سطوح استخراج کنید Extract NURBS curves from surfaces

      • منحنی هایی را روی یک سطح ایجاد کنید Create curves on a surface

      • منحنی پروژه روی سطوح Project curves on surfaces

      • سطوح NURBS را مرتب کنید Trim NURBS surfaces

      • NURBS را به چند ضلعی تبدیل کنید Convert NURBS to polygons

      9. ایجاد مواد 9. Create Materials

      • بررسی اجمالی از ارائه مایا Overview of Maya rendering

      • شناخت انواع اولیه سایه بان Understanding the basic shader types

      • با مواد آرنولد کار کنید Work with Arnold materials

      • کدورت و شکست در آرنولد Opacity and refraction in Arnold

      • نقشه ها را ایجاد و اعمال کنید Create and apply maps

      • از bitmaps بعنوان بافت استفاده کنید Use bitmaps as texture

      • با پنجره Hypershade کار کنید Work with the Hypershade window

      • در Hypershade مواد ایجاد کنید Create materials in Hypershade

      10. از مواد و بافت ها استفاده کنید 10. Apply Materials and Textures

      • چندین ماده را روی اشیاء اعمال کنید Apply multiple materials to objects

      • UV اشیاء چند ضلعی نقشه UV map polygonal objects

      • درک ویرایشگر UV Understanding the UV Editor

      • بافت پروژه در سطوح NURBS Project textures on NURBS surfaces

      • نقاشی سه بعدی 3D painting

      • UV نقشه برداری اشیاء پیچیده UV mapping complex objects

      • حفظ مقیاس UV Maintaining UV scale

      11. ارائه در مایا 11. Render in Maya

      • منوی تنظیمات ارائه دهید Render Settings menu

      • از Render View استفاده کنید Use Render View

      • چراغ های مایا و انواع روشنایی Maya lights and lighting types

      • درک دوربین Understanding cameras

      • از ویرایشگر نور استفاده کنید Use the Light Editor

      • انیمیشن دسته ای ارائه می دهد Batch render animation

      • درک راه اندازی Render Understanding Render Setup

      • از موارد اضافی در Render Setup استفاده کنید Use overrides in Render Setup

      12. ارائه در آرنولد 12. Render in Arnold

      • تنظیمات ارائه آرنولد Arnold render settings

      • آرنولد رندر ویو Arnold RenderView

      • از نورهای مایا در آرنولد استفاده کنید Use Maya lights in Arnold

      • از چراغ های منطقه آرنولد استفاده کنید Use Arnold area lights

      • از اشیاء به عنوان چراغ استفاده کنید Use objects as lights

      • نورپردازی و آسمانهای مبتنی بر تصویر Image-based lighting and skydomes

      • عمق میدان را در آرنولد اضافه کنید Add depth of field in Arnold

      • تاری در حرکت در آرنولد ایجاد کنید Create motion blur in Arnold

      • ارائه انیمیشن در آرنولد Render animation in Arnold

      13. تحسین در مایا 13. Animate in Maya

      • درک رابط انیمیشن Understanding the animation interface

      • با استفاده از Set Key اشیاء را تحریک کنید Animate objects using Set Key

      • کلیدها را در ویرایشگر نمودار تغییر دهید Modify keys in the Graph Editor

      • کلیدها را در Dope Sheet تغییر دهید Modify keys in the Dope Sheet

      • کلیدهای خرابی ایجاد کنید Create breakdown keys

      • اشیاء را در طول مسیرهای خمیده زنده کنید Animate objects along spline paths

      • تجسم انیمیشن Visualize animation

      • از ابزار Grease Pencil استفاده کنید Use the Grease Pencil tool

      • چرخه های انیمیشن ایجاد کنید Create animation cycles

      • پخش انیمیشن با استفاده از Playblast Animation playback using Playblast

      • با ویرایشگر زمان کار کنید Work with the Time Editor

      • کلیپ های انیمیشن ایجاد کنید Create animations clips

      نتیجه Conclusion

      • مراحل بعدی Next steps

      نمایش نظرات

      آموزش مایا 2019
      جزییات دوره
      8h 10m
      107
      Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
      (آخرین آپدیت)
      207,857
      - از 5
      ندارد
      دارد
      دارد
      جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

      Google Chrome Browser

      Internet Download Manager

      Pot Player

      Winrar

      George Maestri George Maestri

      کارگردان و تهیه کننده انیمیشن جورج مائستری کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است. مشتریان او شامل دیزنی و کمدی مرکزی هستند.

      جورج مائستری یک کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است که در لس آنجلس مستقر است. او تعدادی کتاب درباره انیمیشن شخصیت های سه بعدی نوشته است ، از جمله انیمیشن شخصیت های دیجیتال (جدید سواران) و مایا با یک نگاه (کتاب های Sybex). اعتبار وی شامل کار در استودیوهایی مانند Nickelodeon ، Disney ، Warner Brothers و Comedy Central است.