آموزش مقدمه ای بر 3D

Introduction to 3D

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: مهم نیست که از چه نرم افزاری استفاده می کنید یا محصول نهایی ایجاد می کنید ، همه بسته های مدل سازی و رندر سه بعدی از همان مفاهیم اساسی برخوردار هستند. در این دوره ، جورج مائستری ، متخصص ، مروری گسترده بر این مفاهیم و تکنیک هایی را که برای انواع مختلف کارهای هنری سه بعدی اعمال می شود ، ارائه می دهد: طراحی شخصیت ها ، عکس های محصول ، انیمیشن ، جلوه های بصری و موارد دیگر. او با پیمایش در فضای سه بعدی و دستکاری اشیا existing موجود ، هندسه و مدل سازی را مرور می کند و نحوه اعمال رنگ و بافت روی سطوح را نشان می دهد. سرانجام ، جورج تئوری ارائه اولیه را مرور می کند و ویژگی هایی را که در اکثر موتورهای رندر تجاری وجود دارد ، پوشش می دهد.
موضوعات شامل:
  • پیمایش فضای سه بعدی
  • اتصال اشیا through از طریق سلسله مراتب
  • هندسه مدل سازی
  • مجسمه سازی به صورت سه بعدی
  • ایجاد سطوح مبتنی بر پچ
  • ایجاد و استفاده از بافت و مواد
  • ارائه پروژه های سه بعدی

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • مفاهیم اصلی مدل سازی و ارائه سه بعدی را بیاموزید Learn the core concepts of 3D modeling and rendering

  • کار با پرونده های تمرینی Working with the exercise files

1. درک فضای 3D 1. Understanding 3D Space

  • به آسانی X ، Y ، Z As easy as X, Y, Z

  • حرکت به صورت سه بعدی Navigate in 3D

  • این همه نسبی است It's all relative

  • تبدیل اشیاء Transform objects

  • اشیاء را از طریق سلسله مراتب وصل کنید Connect objects through hierarchies

2. مدل سازی و هندسه سه بعدی 2. Modeling and 3D Geometry

  • هندسه چیست؟ What is geometry?

  • سطوح چند ضلعی Polygonal surfaces

  • ایجاد سطوح Build up surfaces

  • هندسه خود را برنامه ریزی کنید Plan your geometry

  • مجسمه سازی به صورت سه بعدی Sculpt in 3D

3. سطوح مبتنی بر پچ 3. Patch-Based Surfaces

  • منحنی ها و انواع منحنی Curves and curve types

  • سطوح مبتنی بر پچ Patch-based surfaces

  • سطوح Tessellating Tessellating surfaces

4- بافت و مواد 4. Textures and Materials

  • ماده چیست؟ What is a material?

  • مبانی سایه بانها Basics of shaders

  • مواد پیشرفته Advanced materials

  • برجستگی ها و نقشه های عادی Bumps and normal maps

  • بافت پروژه Project textures

  • نقشه برداری UV UV mapping

5. ارائه تصاویر 5. Rendering Images

  • ارائه به عنوان عکاسی مجازی Rendering as virtual photography

  • مبانی روشنایی برای 3D Basics of lighting for 3D

  • سایه ها و سایه ها Shadows and shading

  • نور غیر مستقیم و گزاف گویی Indirect and bounce light

  • گردش کار روشنایی Lighting workflow

  • کار با دوربین Work with camera

  • رندر نهایی Final rendering

6. آشنایی با مخلوط کن 6. Introduction to Blender

  • رابط و مرور کلی بلندر Blender interface and overview

  • بازدیدها و ناوبری در Blender Viewports and navigation in Blender

  • اشیاء را در مخلوط کن انتخاب کنید Select objects in Blender

  • حرکت ، چرخش و مقیاس در مخلوط کن Move, rotate, and scale in Blender

  • ایجاد سلسله مراتب در Blender Creating hierarchies in Blender

  • رنگ را در مخلوط کن اضافه کنید Add color in Blender

  • بافت را در مخلوط کن اضافه کنید Add texture in Blender

  • دوربین را در Blender اضافه کنید Add cameras in Blender

  • چراغ ها را در بلندر تنظیم کنید Set up lights in Blender

  • ارائه دهنده در مخلوط کن Render in Blender

7. آشنایی با مایا 7. Introduction to Maya

  • راه اندازی مایا Maya setup

  • رابط کاربری و نمای کلی مایا Maya interface and overview

  • منظره ها و ناوبری در مایا Viewports and navigation in Maya

  • اشیاء را در مایا انتخاب کنید Select objects in Maya

  • حرکت ، چرخش و مقیاس در مایا Move, rotate, and scale in Maya

  • ایجاد سلسله مراتب در مایا Creating hierarchies in Maya

  • رنگ را در مایا اضافه کنید Add color in Maya

  • بافت را در مایا اضافه کنید Add texture in Maya

  • دوربین را در مایا اضافه کنید Add cameras in Maya

  • چراغ ها را در مایا تنظیم کنید Set up lights in Maya

  • ارائه در مایا Rendering in Maya

8. معرفی 3ds Max 8. Introduction to 3ds Max

  • حداکثر تنظیم 3ds 3ds Max setup

  • رابط و بررسی کلی 3ds Max 3ds Max interface and overview

  • بازدیدها و ناوبری در 3ds Max Viewports and navigation in 3ds Max

  • انتخاب اشیاء در 3ds Max Selecting objects in 3ds Max

  • چرخش ، چرخش و مقیاس در 3ds Max Move, rotate, and scale in 3ds Max

  • سلسله مراتب را در 3ds Max ایجاد کنید Create hierarchies in 3ds Max

  • رنگ را در 3ds Max اضافه کنید Add color in 3ds Max

  • بافت را در 3ds Max اضافه کنید Add texture in 3ds Max

  • دوربین ها را در 3ds Max اضافه کنید Add cameras in 3ds Max

  • چراغ ها را در 3ds Max تنظیم کنید Set up lights in 3ds Max

  • ارائه در 3ds Max Rendering in 3ds Max

9. آشنایی با سینما 4D 9. Introduction to Cinema 4D

  • رابط و نمای کلی سینما 4D Cinema 4D interface and overview

  • بازدیدها و ناوبری در سینما 4D Viewports and navigation in Cinema 4D

  • اشیاء را در Cinema 4D انتخاب کنید Select objects in Cinema 4D

  • حرکت ، چرخش و مقیاس در سینما 4D Move, rotate, and scale in Cinema 4D

  • سلسله مراتب را در سینما 4D ایجاد کنید Create hierarchies in Cinema 4D

  • رنگ و بافت را در سینما 4D اضافه کنید Add color and textures in Cinema 4D

  • چراغ ها را در سینما 4D تنظیم کنید Set up lights in Cinema 4D

  • دوربین های سینما 4D را اضافه کنید Add cameras in Cinema 4D

  • ارائه در سینما 4D Rendering in Cinema 4D

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش مقدمه ای بر 3D
جزییات دوره
4h 6m
70
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
40,900
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

George Maestri George Maestri

کارگردان و تهیه کننده انیمیشن جورج مائستری کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است. مشتریان او شامل دیزنی و کمدی مرکزی هستند.

جورج مائستری یک کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است که در لس آنجلس مستقر است. او تعدادی کتاب درباره انیمیشن شخصیت های سه بعدی نوشته است ، از جمله انیمیشن شخصیت های دیجیتال (جدید سواران) و مایا با یک نگاه (کتاب های Sybex). اعتبار وی شامل کار در استودیوهایی مانند Nickelodeon ، Disney ، Warner Brothers و Comedy Central است.