آموزش بنیادهای رسانه دیجیتال

Digital Media Foundations

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: این دوره برای کسی است که در مورد مکانیک پشت رسانه ای که در دستگاه دیده می شود کنجکاو است. اگر شما یک طراح ، عکاس ، هنرمند CG ، میکسر صوتی ، ویرایشگر فیلم یا موشن گرافیک خودآموز هستید ، در ابزارهایی که استفاده می کنید زمینه خوبی دارید و از نتایج مورد نظر خود آگاه هستید ، اما شاید ندانید فناوری واقعاً استفاده شده چگونه کار می کند. این یک لحظه تحول آفرین است که شما درک عمیق تری از نحوه کار تصاویر دیجیتال ، گرافیک ، ویدئو و صدا پیدا می کنید. هر روز پیکسل ها و امواج صوتی را که بصورت دیجیتالی ضبط ، ایجاد یا ارائه می شوند ، تنظیم می کنید. درک آنچه که واقعاً هنگام کار با رسانه های دیجیتال اتفاق می افتد به شما امکان می دهد مهارت های خود را سریعتر بهبود بخشید ، به طور موثر ارتباط برقرار کرده و به راحتی با یکدیگر همکاری کنید.

آماده باشید تا رمز و راز موجود در مورد اصطلاحاتی که با آن روبرو شده اید را از بین ببرید. اگر در یک حرفه خلاق کار می کنید ، این می تواند مهارت شما را در مورد ابزارهایی که استفاده می کنید تقویت کند. بدانید که پیکسل واقعاً چیست ، کانال های رنگی چیست و فرکانس صدا چیست. نحوه عملکرد کانال های رنگی ، عمق بیت و نرخ فریم فیلم را کشف کنید. تفاوت بین کدک ها و قالب های فایل و نحوه فشرده سازی را بیابید. در پایان این دوره ، شما می دانید که چگونه به سوالات رایج مشتری پاسخ دهید - مانند اینکه آیا یک آرم باید به صورت بردار یا bitmap ارائه شود و موارد دیگر.

توجه: تصاویر متحرک در این دوره ارائه شده است توسط Chelsea Parrish chelseaparrish.com .
موضوعات شامل:
  • پیکسل چیست؟
  • نسبت ابعاد
  • عمق بیت
  • آلفا و شفافیت
  • کانالهای روشن و رنگی
  • حالت های رنگی: RGB ، YUV ، CMYK
  • عمق میدان دوربین
  • کلید Chroma و کلید Luma
  • حالت های ترکیبی
  • چرخ های رنگی ، بردارها و شکل موج ها
  • فشرده سازی فیلم و کدک ها
  • نرخ فریم و کد زمان
  • قالب های پرونده
  • هیستوگرام
  • دامنه صدا
  • گرفتن صدا به عنوان فرکانس
  • زمان بندی صوتی با استفاده از مرحله

سرفصل ها و درس ها

افکار مقدماتی Introductory Thoughts

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید قبل از شروع بدانید What you should know before you begin

  • نور سفر از موضوعی به صفحه دیگر طول می کشد The journey light takes from subject to screen

  • پیکسل چیست؟ What is a pixel?

1. چگونه رایانه ها فکر می کنند؟ 1. How Do Computers Think?

  • دودویی ، زبان رایانه ها Binary, the language of computers

  • چرا رایانه ها باینری را دوست دارند؟ Why do computers like binary?

  • چگونه 1s و 0 ها تعداد بیشتری را ایجاد می کنند How 1s and 0s make larger numbers

2. چگونه دوربین ها و رایانه ها درباره رنگ فکر می کنند 2. How Cameras and Computers Think about Color

  • کاملاً روشن چقدر روشن است؟ How bright is fully bright?

  • شکستن آن به عمق کمی Breaking it down into bit depth

  • چقدر عمق کمی با کانالهای رنگی مخلوط می شود How bit depth mixes with color channels

  • تفاوت بین 8 بیت ، 10 بیتی ، 12 بیتی و فراتر از آن چیست؟ What's the difference between 8 bit, 10 bit, 12 bit, and beyond?

  • درک عمق میدان Understanding depth of field

  • چه تفاوتی در عکسبرداری استریوسکوپی سه بعدی ایجاد می کند؟ What difference does shooting stereoscopic 3D make?

3. زبان رنگ 3. The Language of Color

  • حالت های رنگی چیست؟ What are color modes?

  • صفحه های رایانه ای مانند RGB Computer screens like RGB

  • دوربین ها و تلویزیون هایی مانند YUV Cameras and TVs like YUV

  • مقایسه RGB و YUV Comparing RGB and YUV

  • چاپگرها CMYK را ترجیح می دهند Printers prefer CMYK

  • همه چیز درباره آلفا: اضافه کردن شفافیت All about alpha: Adding transparency

  • مناطق نقاشی تصویر با کلید chroma و کلید luma Masking areas of the picture with chroma key and luma key

  • با نمونه برداری رنگ ، بار را کاهش می دهد Reducing the burden with color subsampling

  • دامنه پویا بالا: بزرگترین چیز از زمان رنگ High dynamic range: The biggest thing since color

  • سطوح قانونی چیست؟ What are legal levels?

  • ادغام تصاویر با حالتهای ترکیبی Merging images with blend modes

4. شکل تصویر شما و سرعت فیلم شما 4. The Shape of Your Picture and the Speed of Your Video

  • نسبت ابعاد پیکسل: پیکسل ها یک شکل هم دارند Pixel aspect ratios: Pixels have a shape too

  • یک فریم و یک زمینه چیست؟ What is a frame and a field?

  • اندازه های قاب ، بزرگ و کوچک Frame sizes, large and small

  • نرخ فریم ، سریع و کند Frame rates, fast and slow

  • اندازه گیری زمان با کد زمانی Measuring time with timecode

  • چرا از کد زمانی تایپ قاب استفاده می کنیم؟ Why do we use drop frame timecode?

  • نمایش قاب در صفحه نمایش با نرخ تازه سازی خاص خود Showing frames on screens with their own refresh rates

5. ذخیره همه چیز (کدک) 5. Storing Everything (Codecs)

  • کدک چیست؟ What is a codec?

  • پرونده کوچک ، تصویر بزرگ: فشرده سازی فیلم چیست؟ Small file, big picture: What is video compression?

  • داده چقدر داده کافی است؟ How much data is enough data?

  • مهمترین چیزی که هنگام ذخیره رنگ ، نور و صدا مهم است What matters most when storing color, light, and sound

  • مشخصات تحویل: نحوه تهیه ویدیو و صدا کار می کند Delivery specifications: Working out how to deliver video and sound

  • در قالب پرونده چیست: درک .mov ، .mxf و موارد دیگر What’s in a file format?: Understanding .mov, .mxf, and more

  • جادوی گرافیک های برداری The magic of vector graphics

6. چرخ های رنگی ، Vectorscopes و Waveforms 6. Color Wheels, Vectorscopes, and Waveforms

  • با یک رژه RGB جزئیات کمی بیشتری کسب کنید What do color wheels actually show you?

  • با یک رژه RGB جزئیات کمی بیشتری کسب کنید Getting to grips with a vectorscope

  • با یک رژه RGB جزئیات کمی بیشتری کسب کنید Understanding waveforms

  • کمی جزئیات بیشتر با RGB... Getting a little more detail with an RGB Parade

  • مشاهده یک نمای کلی از رنگ و نور با هیستوگرام Seeing an overview of the color and light with a histogram

7. ایجاد تغییرات 7. Making Changes

  • با یک رژه RGB جزئیات کمی بیشتری کسب کنید Natural adjustments made with color wheels

  • با یک رژه RGB جزئیات کمی بیشتری کسب کنید Precision adjustments made with Curves

  • با یک رژه RGB جزئیات کمی بیشتری کسب کنید Expanding (and compressing) the luma range with Levels

  • با یک رژه RGB جزئیات کمی بیشتری کسب کنید Selecting exactly the tone you want with Color Pickers

8. صوتی ساده ساخته شده است 8. Audio Made Simple

  • با یک رژه RGB جزئیات کمی بیشتری کسب کنید Creating space with channels

  • با یک رژه RGB جزئیات کمی بیشتری کسب کنید Measuring the power of your sound with amplitude

  • با یک رژه RGB جزئیات کمی بیشتری کسب کنید Capturing tone as frequency

  • با یک رژه RGB جزئیات کمی بیشتری کسب کنید It’s all in the timing, or rather, the phase

نتیجه Conclusion

  • با یک رژه RGB جزئیات کمی بیشتری کسب کنید Goodbye

نمایش نظرات

آموزش بنیادهای رسانه دیجیتال
جزییات دوره
2h 14m
52
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
120,559
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Maxim Jago
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Maxim Jago Maxim Jago

ماکسیم جاگو مربی ، مجری ، نویسنده برنده جایزه و کارگردان فیلم است. او همچنین یک مربی Adobe Master ، یک مربی استاد Grass Valley ، نویسنده کتاب دوره EDIUS Prime ، یک مربی معتبر Avid و خالق سیستم آموزشی ESP است - سیستم تدریس خودش برای ایجاد فن آوری های پیچیده در دسترس و معنی دار برای ذهن خلاق است. وی به طور مرتب در رویدادهای رسانه ای ارائه می دهد ، سردبیرانی را در سراسر جهان آموزش می دهد و در مجلات چاپ می شود و همه را از دانش آموزان مدرسه گرفته تا اساتید دانشگاه ، از سردبیران برتر ABC در استرالیا گرفته تا اصطلاحات فناوری بی بی سی در انگلیس آموخته است. به وب سایت وی به آدرس http://www.maximjago.com/ مراجعه کنید.