آموزش چگونه علمی تخیلی و فانتزی بنویسیم

How to write science fiction & fantasy

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره:

سفری به فانتزی علمی با نویسنده و داستان‌نویس دیمین والتر.

از زمانی که انسان ها وجود داشته اند، داستان هایی وجود داشته است. داستان هایی برای کمک به درک جهان اسرارآمیز و معنا بخشیدن به زندگی ما. داستان هایی که در تاریکی به ما آرامش می دهند و ما را برای رسیدن به نور الهام می بخشند.

فانتزی های علمی تخیلی محبوب ترین داستان های قرن بیست و یکم هستند. در صفحه سینما، در جریان‌های نتفلیکس و در بازی‌های ویدیویی، میلیاردها نفر از ما داستان‌های شگفت‌انگیز علمی و فانتزی را تماشا، می‌خوانیم و بازی می‌کنیم.

داستان علمی تخیلی اسطوره‌شناسی مدرن ما است

همانطور که علم نحوه دید ما از جهان، زندگی و وجود انسان را تغییر داد، اسطوره های قدیمی ما مردند. ما جستجو برای اسطوره های جدید را برای معنا بخشیدن به دنیای مدرن آغاز کردیم، اسطوره هایی که آنها را علمی تخیلی می نامیم.

از فرانکنشتاین مری شلی گرفته تا استنلی کوبریک در سال 2001 و هزاران داستان پس از آن، داستان‌سرایان بزرگ اسطوره‌های جدیدی برای عصر علم ساخته‌اند.

قسمت اول فانتزی علمی پیشرفته

در مقدمه دوره، ما به فرانکشتاین اثر مری ولستون کرافت شلی، اولین رمان علمی تخیلی نگاه می کنیم. MWS جوان فیلسوف و روشنفکری بود که مجذوب چگونگی تغییر علم در جهان شد. در پاسخ، او اسطوره‌ای برای عصر مدرن علم خلق کرد که دو قرن به طول انجامید و یکی از آثار بزرگ علمی تخیلی باقی مانده است. اولین کارگاه همچنین به سؤالات ابدی می پردازد، رازهای عمیق بی پاسخ زندگی که اسطوره به ما کمک می کند تا آنها را ببینیم.

#

دیمین والتر ستون طولانی چیزهای عجیب و غریب را برای گاردین نوشت و با نویسندگان افسانه ای SF از جمله هارلان الیسون و نیل استفنسون مصاحبه کرده است. او با گراهام جویس برنده جایزه جهانی فانتزی تحصیل کرد و فارغ التحصیل کارگاه نویسندگی کلاریون به رهبری نیل گیمن و کلی لینک است. دوره های نویسندگی او بیش از بیست و پنج هزار دانش آموز آنلاین دارد.

فانتزی علمی تخیلی پیشرفته

نوشتن اسطوره قرن بیست و یکم

چالش نوشتن

سوالات ابدی

اسطوره پاسخی به سؤالات ابدی می دهد که ما - به عنوان انسان - نمی توانیم از آنها بپرسیم. فرانکنشتاین نوشته مری ولستون کرافت شلی تلاش می کند به یکی از بزرگترین سوالات پاسخ دهد:

انسان چیست؟

برای قرن‌ها، انسان‌ها معتقد بودند که ما توسط خدا آفریده شده‌ایم، پاسخی به این سؤال ابدی که به ما معنا می‌دهد. فرانکشتاین پاسخ سخت‌تری را که علم پیشنهاد می‌کند - این که انسان‌ها یک ماشین هستند، بررسی می‌کند.

داستان های علمی تخیلی این ایده را که انسان ها ماشین هستند بارها و بارها در تاریخ خود بررسی کرده است. Blade Runner، Westworld و The Matrix همگی به بررسی چرخش های مختلف با موضوع Man As Machine می پردازند.

نمونه‌های دیگر سؤالات ابدی در قلب داستان‌های علمی تخیلی فانتزی عبارتند از:

ماهیت واقعی واقعیت چیست؟

دست چپ خدا اثر اورسولا لو گین



آیا خیر می تواند شر را شکست دهد؟

ارباب حلقه ها اثر جی آر آر تالکین

بشریت چگونه فضا را کشف خواهد کرد؟

2001: یک ادیسه فضایی



چالش نوشتن 1

هر بخش از فانتزی علمی تخیلی پیشرفته ایده ای را برجسته می کند که پتانسیل گفتن اسطوره های جدید برای قرن بیست و یکم را دارد. و هر بخش یک "چالش نوشتن" را برای شما تعیین می کند تا داستان های خود را بسازید.

چه می شود اگر انسان ها ماشین نباشند؟ ایده انسان به‌عنوان ماشین در دو قرن تحت سلطه ماشین‌ها برای بسیاری از مردم معنا پیدا کرد. اما آیا ما برای قرن بیست و یکم به اسطوره ای متفاوت از بشریت نیاز داریم؟ اگر انسان‌ها ماشین نیستند، چه چیز دیگری می‌توانیم باشیم؟

  • چه می‌شود اگر انسان‌ها شخصیت‌های یک بازی ویدیویی عظیم باشند؟
  • چه می شود اگر انسان ها در ذهن یک نوزاد بیگانه رویا باشند؟
  • چه می شود اگر انسان حلقه مفقوده بین میمون ها و گونه های پیشرفته تر باشد؟

امکاناتی که انسان‌ها ممکن است باشند بی‌پایان است - فانتزی‌های علمی تخیلی یک بوم باز برای کشف این احتمالات و ساختن افسانه‌های جدید است.

آیا شما معتقدید که انسان ها ماشین هستند؟ اگر چنین است، چرا؟ اگر نه، ما چه هستیم؟

یک داستان کوتاه از 1000 کلمه بنویسید و به این سوال ابدی پاسخ دهید "انسان چیست؟"


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • اسطوره چیست؟ What is myth?

  • فرانکنشتاین - چگونه یک گوت نوجوان داستان علمی تخیلی را اختراع کرد Frankenstein - how a teenage goth invented science fiction

  • چالش نوشتن 1 - سوالات ابدی Writing Challenge 1 - Eternal Questions

  • معرفی Introduction

  • داستان علمی تخیلی اساطیر مدرن ماست Science fiction is our modern mythology

  • چرا داستان های علمی تخیلی اتفاق می افتد؟ Why is Science Fiction happening?

درس ها Lessons

  • داستان علمی تخیلی اساطیر مدرن ماست Science fiction is our modern mythology

  • چرا داستان های علمی تخیلی اتفاق می افتد؟ Why is Science Fiction happening?

  • فرانکنشتاین - چگونه یک گوت نوجوان داستان علمی تخیلی را اختراع کرد Frankenstein - how a teenage goth invented science fiction

  • اسطوره چیست؟ What is myth?

  • چالش نوشتن 1 - سوالات ابدی Writing Challenge 1 - Eternal Questions

  • معرفی Introduction

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش چگونه علمی تخیلی و فانتزی بنویسیم
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
1h
6
Skillshare (اسکیل شیر) skillshare-small
08 شهریور 1399 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
287
4 از 5
ندارد
دارد
دارد
Damien Walter

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Damien Walter Damien Walter

نویسنده برای گاردین، بی‌بی‌سی، وایرد.

Skillshare (اسکیل شیر)

اسکیل‌شر یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان امکان یادگیری مهارت‌های جدید را فراهم می‌کند. این پلتفرم با ارائه دوره‌های متنوع در زمینه‌هایی از جمله هنر و طراحی، فناوری، کسب و کار، و زندگی موفق، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین به یادگیری بپردازند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سکیل‌شر، ارائه دوره‌های تدریس شده توسط صاحبان مهارت‌ها و افراد موفق در زمینه‌های مختلف است. این امر باعث می‌شود که کاربران از تجربیات و دانش عملی افرادی که در حوزه‌های مورد نظرشان موفق عمل کرده‌اند، بهره‌مند شوند و بهترین اطلاعات را برای بهبود مهارت‌های خود دریافت کنند. به این ترتیب، سکیل‌شر نه تنها یک پلتفرم آموزشی است، بلکه یک جامعه آموزشی است که افراد را به اشتراک گذاری دانش و تجربیات تشویق می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا در مسیر پیشرفت و موفقیت خود ادامه دهند.