3ds Max 2016 آموزش

3ds Max 2016 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: با 3ds Max 2016 ایجاد مدل های پیشرفته و انیمیشن سه بعدی را شروع کنید. مناسب ترین تکنیک ها را برای مدل سازی اشیا prop prop ، شخصیت و محیط از splines و NURBS گرفته تا مدل چند سطحی و چند ضلعی بیاموزید. سپس نحوه ساخت سلسله مراتب ، متحرک سازی با فریم های کلیدی ، شکل دادن به منحنی های عملکرد و اختصاص محدودیت ها را بیابید. نویسنده Aaron F. Ross همچنین نمای کلی از تنظیم دوربین ها ، نورپردازی صحنه ها در یک استودیوی ساده و ساخت مواد با Slate Material Editor را ارائه می دهد. سرانجام ، با گزینه های ارائه سخت افزار و نرم افزار آشنا شوید و با تاری حرکت ، نور غیر مستقیم و عمق میدان ، پروژه های خود را واقعی تر کنید.

توجه: این دوره 3ds Max 2015 Essential Training ما را برای کار با رابط 2016 و قالب های فایل به روز می کند.
موضوعات شامل:
  • پیمایش رابط و نمای نمایش
  • درک پشته اصلاح کننده
  • مدل سازی با چند ضلعی ها و سطوح تقسیم
  • مجسمه سازی Freeform
  • مدل سازی با splines و NURBS
  • پیوند دادن اشیا in در سلسله مراتب
  • مدل سازی برای گرافیک حرکتی
  • عکس های کادر بندی شده با دوربین
  • ایجاد و ویرایش کلیدهای فریم
  • کنترل نورها و سایه ها
  • مصالح ساختمانی
  • بافت با نقشه های bitmal و رویه
  • نقاشی اشیا with با بوم Viewport
  • ارائه توالی
  • افزودن جلوه های ویژه با اشعه ذهنی

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. شروع کار 1. Getting Started

  • با استفاده از پوشه های پروژه Using project folders

  • رابط کاربری و پیش فرض ها را سفارشی کنید Customize user interface and defaults

  • تنظیم تنظیمات برگزیده Setting preferences

2. 3ds حداکثر رابط 2. 3ds Max Interface

  • آشنایی با رابط Getting familiar with the interface

  • با استفاده از پانل های ایجاد و اصلاح Using the Create and Modify panels

  • انتخاب واحدهای اندازه گیری Choosing units of measurement

  • کنترل صفحه نمایش Controlling the grid display

  • پیمایش در منظره ها Navigating in viewports

  • با استفاده از کلیدهای میانبر Using hotkeys

  • تبدیل اشیاء Transforming objects

  • انتخاب حالت های سایه زنی Choosing shading modes

  • پیکربندی منظره ها Configuring viewports

3. مبانی مدل سازی 3. Modeling Basics

  • ایجاد یک صفحه تصویر Creating an image plane

  • کنترل خصوصیات صفحه نمایش Controlling Display properties

  • ایجاد اولیه Creating primitives

  • همکاری با Scene Explorer Working with Scene Explorer

  • درک سطح جزئیات Understanding level of detail

  • کار با پشته اصلاح کننده Working with the modifier stack

  • درک وابستگی ها Understanding dependencies

  • جمع کردن پشته اصلاح کننده Collapsing the modifier stack

4. مدل سازی چند ضلعی 4. Polygon Modeling

  • با استفاده از روبان با پلی قابل ویرایش Using the Ribbon with editable polys

  • کار با موضوعات فرعی Working with subobjects

  • راسهای جوشکاری Welding vertices

  • انتخاب یک مرکز تبدیل Choosing a transform center

  • جزئیات با برش و حذف Detailing with Cut and Remove

  • جزئیات با QuickSlice Detailing with QuickSlice

  • با استفاده از انتخاب نرم Using soft selection

  • گوشه های کنار چمفر Faceting corners with Chamfer

  • استفاده از انتخاب پنجره / عبور Using Window/Crossing Selection

  • با استفاده از انتخاب رنگ Using Paint Selection

  • ترکیب اشیاء با Attach Combining objects with Attach

  • عناصر پیوند با Bridge Joining elements with Bridge

  • انشعاب چند ضلعی ها با Extrude Branching polygons with Extrude

  • لبه های صاف و سفت کننده Smoothing and hardening edges

5. مدل سازی سطح زیربخش 5. Subdivision Surface Modeling

  • درک سطوح زیربخش Understanding subdivision surfaces

  • ایجاد یک شیء قابل ویرایش پلی Creating an editable poly object

  • اضافه کردن اصلاح کننده Symmetry Adding the Symmetry modifier

  • اضافه کردن اصلاح کننده OpenSubDiv Adding the OpenSubDiv Modifier

  • نسبت ها را زیاد می کند Roughing out the proportions

  • افزودن ویژگیهای با Extrude Adding features with Extrude

  • درج لبه ها با Cut و SwiftLoop Inserting edges with Cut and SwiftLoop

  • محدودکننده تبدیلهای فرعی Constraining Sub-object transforms

  • جوش درز Welding the seam

  • واحدهای پخت Baking subdivisions

6. مدل سازی فرم آزاد 6. Free-Form Modeling

  • مجسمه سازی با تغییر شکل رنگ Sculpting with Paint Deform

  • با استفاده از برس و نویز آرام Using Noise and Relax Brushes

  • تنظیم گزینه های Paint Setting Paint options

  • کنترل گزینه های قلم مو Controlling Brush options

  • تطبیق یک شیء با دیگری Conforming one object to another

  • مجسمه سازی با برس برس تبدیل Sculpting with Conform Transform brushes

  • تکثیر با Object Paint Duplication with Object Paint

  • موقعیت یاب کردن اشیاء با Select and Place Positioning objects with Select and Place

7. مدل سازی اسپلین 7. Spline Modeling

  • ایجاد یک خط Creating a line

  • حرکت یک نقطه محوری Moving a pivot point

  • چرخش یک سطح با اصلاح کننده تراش Revolving a surface with a Lathe modifier

  • با استفاده از انواع مختلف vertex Using different vertex types

  • با استفاده از محدودیت های محور Using axis constraints

  • گسترش یک خط Extending a spline

  • Snapping یک Arc اولیه Snapping an Arc primitive

  • ترکیب اسپلین ها با Attach و Merge Combining splines with Attach and Merge

  • گوشه های گرد با فیله Rounding corners with Fillet

  • جبران یک خط با Outline Offsetting a spline with Outline

  • تنظیم سطح جزئیات با Interpolation Adjusting level of detail with Interpolation

8. مدل سازی NURBS 8. NURBS Modeling

  • درک NURBS Understanding NURBS

  • تبدیل اشیاء به NURBS Converting objects to NURBS

  • ایجاد منحنی های NURBS Creating NURBS curves

  • سوژه های کلونینگ Cloning subobjects

  • ایجاد یک سطح Uoftoft Creating a U loft surface

  • بازسازی منحنی ها Rebuilding curves

  • تنظیم تقریب سطح Setting Surface Approximation

  • گروه بندی اشیاء Grouping objects

9. سلسله مراتب 9. Hierarchies

  • درک سلسله مراتب Understanding hierarchies

  • جابجایی و چرخش نقاط محوری Moving and rotating pivot points

  • درک سیستم های مختصات Understanding coordinate systems

  • تنظیم محور سفارش برای چرخش Setting Axis Order for rotation

  • پیوند دادن اشیاء Linking objects

  • با استفاده از نمای شماتیک Using the Schematic view

  • قفل تبدیل می شود Locking transforms

  • اجتناب از مشکلات در مقیاس Avoiding problems with scale

10. طراحی گرافیکی 3D حرکت 10. 3D Motion Graphic Design

  • صادرات مسیرها از Adobe Illustrator Exporting paths from Adobe Illustrator

  • وارد کردن مسیرهای Illustrator به 3ds Max Importing Illustrator paths to 3ds Max

  • ایجاد متن اولیه Creating a Text primitive

  • اعمال یک اصلاح کننده Bevel Applying a Bevel modifier

  • نصب یک اصلاح کننده Instancing a modifier

  • ویرایش خطوط متن Editing text splines

  • برش Viewport Viewport clipping

  • سطح کنترل جزئیات Controlling level of detail

  • در حال ویرایش چند ضلعی ها Editing polygons

11. اصول اولیه چیدمان و دوربین 11. Layout and Camera Basics

  • مدیریت لایه های نمایشگر Managing display layers

  • صحنه های ادغام Merging scenes

  • ایجاد یک دوربین هدف Creating a target camera

  • قابهای ایمن را فعال کنید Enabling Safe Frames

  • انتخاب نسبت ابعاد در Render Setup Choosing aspect ratio in Render Setup

  • تنظیم قسمت نمای Adjusting Field of View

  • با استفاده از یک دوربین رایگان Using a free camera

12. انیمیشن Keyframe 12. Keyframe Animation

  • تنظیم تنظیمات زمان Setting up Time Configuration

  • انتخاب فیلترهای کلیدی Choosing Set Key Filters

  • ایجاد کلیدهای کلیدی در حالت تنظیم کلید Creating keyframes in Set Key mode

  • ویرایش کلیدهای کلیدی در جدول زمانی Editing keyframes in the timeline

  • ویرایش کلیدهای موقعیت با مسیرها Editing position keys with trajectories

  • ویرایش منحنی های عملکرد در ویرایشگر Curve Editing function curves in the Curve Editor

  • ایجاد کلیدهای کلیدی در حالت کلید اصلی Creating keyframes in Auto Key mode

  • ساخت انیمیشن در پاس ها Building up animation in passes

  • در حال ویرایش صفحات کلید در Dope Sheet Editing keyframes in the Dope Sheet

13. کنترل کننده ها و محدودیت ها 13. Controllers and Constraints

  • درک کنترل کننده ها Understanding controllers

  • تعیین محدودیت لینک Assigning a Link constraint

  • افزودن اهداف پیوند در پانل حرکت Adding link targets in the Motion panel

  • متحرک کردن اشیاء محدود Animating constrained objects

  • محدود کردن انیمیشن به یک مسیر Constraining animation to a path

14. مبانی روشنایی 14. Lighting Basics

  • درک روشنایی CG Understanding CG lighting

  • ایجاد یک مرکز توجه Creating a target spotlight

  • تنظیم شدت و رنگ Adjusting intensity and color

  • تنظیم کانون توجه و فالوفت Setting spotlight Hotspot and Falloff

  • اصلاح گاما Correcting gamma

  • پیش نمایش رندرها با ActiveShade Previewing renders with ActiveShade

  • کنترل کنتراست و نکات برجسته Controlling contrast and highlights

  • انتخاب نوع سایه Choosing a shadow type

  • بهینه سازی نقشه های سایه Optimizing shadow maps

  • بهینه سازی سایه های منطقه Optimizing area shadows

  • ایجاد چراغ های پر کننده Omni Creating Omni fill lights

  • با استفاده از Explorer Light Using the Light Explorer

  • به استثنای اشیاء از چراغ ها Excluding objects from lights

مبانی مواد 15. Materials Basics

  • با استفاده از ویرایشگر Slate Material Using the Slate Material Editor

  • انتخاب مواد و انواع سایه بان Choosing material and shading types

  • کار با مواد صحنه Working with scene materials

  • تنظیم پارامترهای خاص Adjusting specular parameters

  • اختصاص چند ماده / Sub-Object Assigning Multi/Sub-Object materials

16. بافت نقشه برداری 16. Mapping Textures

  • استفاده از نقشه های رویه ای سه بعدی Applying 3D procedural maps

  • کار با پرونده های تصویری bitmap Working with bitmap image files

  • پیگیری دارایی های صحنه Tracking scene assets

  • پیش بینی نقشه برداری UVW Projecting UVW mapping

  • با استفاده از اندازه نقشه در دنیای واقعی Using Real-World Map Size

  • نقشه برداری از کانال دست انداز Mapping a bump channel

  • افزودن بازتاب با نقشه Raytrace Adding reflections with a Raytrace map

  • نقاشی اشیاء با بوم Viewport Painting objects with Viewport Canvas

17. اصول ارائه 17. Rendering Basics

  • انتخاب یک ارائه دهنده Choosing a renderer

  • انتخاب گزینه های Quicksilver Choosing Quicksilver options

  • فعال کردن Motion Blur در نرم افزار ارائه دهنده Enabling Motion Blur in the software renderer

  • ارائه توالی عکس Rendering image sequences

  • پخش توالی تصویر در RAM Player Playing image sequences in the RAM Player

18- رندر کردن با اشعه ذهنی 18. Rendering with mental ray

  • کنترل کیفیت نمونه اشعه ذهنی Controlling mental ray sample quality

  • تنظیم نهایی Tuning Final Gather

  • فعال کردن تاری حرکت در اشعه ذهنی Enabling Motion Blur in mental ray

  • تاری تاری با عمق میدان Distance blurring with Depth of Field

نتیجه Conclusion

  • خداحافظ Goodbye

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

3ds Max 2016 آموزش
جزییات دوره
10h 44m
147
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
474,902
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.