لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش مایا: بازی ساخت بازی
Maya: Game Prop Creation
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
دنیای مدل سازی و تکسچر پرده ها و دارایی های بازی سه بعدی را در Autodesk Maya کاوش کنید. نویسنده آدام کرسپی تکنیک های قوی مدل سازی فنی ، از مسدود کردن فرم های اساسی و استفاده از قطعات ساده و بافت های قابل استفاده مجدد ، تا شبیه سازی جزئیات دنیای واقعی مانند کثیفی ، سایش و دانه ها با نقشه های UV و انسداد محیط را فراهم می کند. این دوره شامل ملاحظات گردش کار و یکپارچه سازی مانند برنامه ریزی فضای اشعه ماورا بنفش برای فرافکنی و همچنین گام در Mudbox و Unity برای تصفیه بیشتر است.
موضوعات شامل:
برنامه ریزی برای بافتها و مدلهای مدولار li>
جلوگیری از شکل کلی یک تکیه گاه li>
انتقال و دوختن UV ها li>
تعیین مختصات UV
بافت با نقشه های برجسته
تبدیل نقشه های دست انداز به نقشه های معمولی li>
باز کردن و شبیه سازی اشیا li>
شکستن مدلی برای بافت li>
نقاشی بافت از ابتدا li>
افزودن جزئیات با مورب و اکستروژن li>
پخت مدل پلی بالا روی مدل پلی کم li>
نقاشی در گودال گلدان li>
وارد کردن و اختصاص اشیا and و نقشه ها در Unity
افزودن چراغ در Unity
سرفصل ها و درس ها
مقدمه
Introduction
خوش آمدی
Welcome
با استفاده از پرونده های تمرینی
Using the exercise files
آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید
What you should know before watching this course
تنظیم گردش کار
Setting up the workflow
1. مدل سازی یک پیشرانه بزرگ: پمپ بنزین
1. Modeling a Large Prop: Gas Pump
بررسی اجمالی مدل سازی یک غرفه بزرگ و برنامه ریزی برای بافت ها و مدل های مدولار
Overview of modeling a large prop and planning for modular textures and models
مسدود کردن فرم کلی
Blocking out the overall form
اضافه کردن پانل های خمیده
Adding curved panels
گوشه ها را گرد کنید
Rounding the corners
در حال باز کردن قاب صورت
Unwrapping the face frame
در حال باز کردن طرفین
Unwrapping the sides
UV های متحرک و دوخت
Moving and sewing UVs
تخمگذار مختصات UV
Laying out the UV coordinates
2. ساخت پمپ بنزین
2. Texturing the Gas Pump
بررسی اجمالی روند بافت و شبکه های PSD
Overview of the texturing process and PSD networks
ایجاد نقشه دست انداز برای طرفین
Creating a bump map for the sides
افزودن جزئیات به نقشه دست انداز
Adding details to the bump map
ترسیم نقشه دست انداز برای جلو
Drawing the bump map for the front
جزئیات را به پانل ها اضافه کنید
Adding details to the panels
رنگ آمیزی بافت پراکنده و برنامه ریزی لایه ها
Painting the diffuse texture and planning the layers
نقاشی کت پایه و آرم
Painting the base coat and the logo
افزودن برچسب ها و نشان های دیگر
Adding labels and other markings
اضافه کردن زنگ نرم
Adding soft rust
افزودن حباب زنگ زدگی
Adding rust bubbles
راه اندازی یک کتابخانه از بافت های پمپ بنزین
Setting up a library of gas pump textures
تغییر رنگ و تنوع زنگ
Painting dirt and rust variations
آب و هوای دور رنگ
Weathering away the paint
تبدیل نقشه های دست انداز به نقشه های عادی
Converting bump maps to normal maps
تست نقشه ها
Testing the maps
3. ابزارآلات مدل سازی و Props کوچک
3. Modeling Tools and Small Props
بررسی اجمالی مدل سازی لوازم جانبی کوچک
Overview of modeling small props
مدل سازی سورتمه کش
Modeling a sledgehammer
مدل سازی نوار خزنده
Modeling a pry bar
اضافه کردن جزئیات و لبه های سخت کننده
Adding detail and hardening edges
Unwapping به عنوان بخشی از ساخت ورق بافت برای ابزارهای کوچک
Unwrapping as part of building a texture sheet for small tools
مدل سازی نردبان فلزی
Modeling a metal ladder
بدون پرده و کلون کردن
Unwrapping and cloning
قرار دادن بافت تمیز
Placing the clean texture
ورق بافت برای ابزارهای مختلف
Laying out a texture sheet for multiple tools
نقاشی از فولاد زنگ زده
Painting rusty steel
اضافه کردن خاک و پوشیدن
Adding dirt and wear
برنامه ریزی برای استفاده بهینه از بافت
Planning for optimal texture usage
نقاشی در کثیفی و تغییرات سنی
Painting dirt and age variations
4. مبلمان مدل سازی
4. Modeling Furniture
مدل سازی مبلمان با استفاده از قطعات ساده و بافت های قابل استفاده مجدد
Modeling furniture using simple parts and reusable textures
برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل مدل سازی صندلی
Planning and analyzing the modeling of a chair
مسدود کردن فرم اصلی
Blocking out the basic form
اضافه کردن جزئیات و لبه های نرم کننده
Adding detail and softening edges
پالایش شبح
Refining the silhouette
مانع از شکل یک صندلی گرد است
Blocking out the form of a round chair
اضافه کردن جزئیات و نرم کردن لبه های یک صندلی گرد
Adding detail and softening the edges of a round chair
Unwapping به عنوان بخشی از ساخت ورق بافت برای مبلمان
Unwrapping as part of building a texture sheet for furniture
برنامه ریزی مدل سازی یک جدول
Planning the modeling of a table
فرم جدول اصلی را مسدود کنید
Blocking out the basic table form
پاها را به میز اضافه کنید
Adding legs to the table
شکستن مدل برای بافت
Breaking up the model for texturing
تخمگذار از چوب چوب
Laying out the wood texture
استفاده مجدد از قطعات برای تهیه یک میز گرد
Reusing parts to make a round table
5- نقاشی یک بافت چوب قدیمی از خراش
5. Painting an Old Wood Texture from Scratch
درک اهمیت نقاشی بافت ها از ابتدا
Understanding the importance of painting textures from scratch
ایجاد خطوط دانه اولیه
Creating the initial grain lines
افزودن تنوع ارزش در سراسر دانه
Adding value variation across the grain
چرخاندن دانه
Warping the grain
اضافه کردن گره
Adding knots
رنگ آمیزی دانه و برنامه ریزی برای لکه ها
Colorizing the grain and planning for stains
برش تخته ها برای طرح UV
Cutting out boards for a UV layout
اضافه کردن پتینه و سایش به یک بافت نهایی
Adding patina and wear to a final texture
6. گردش کار و ادغام
6. Workflow and Integration
درک اهمیت تعداد کم پلی
Understanding the importance of a low poly count
نمای کلی از نقشه های معمولی
Overview of normal maps
بررسی اجمالی خط لوله طرح ریزی بلند پلی
Overview of the high-poly projection pipeline
برنامه ریزی فضای UV برای طرح ریزی
Planning the UV space for projection
کار با لبه های سخت و تقسیم
Working with hard edges and subdividing
اضافه کردن جزئیات با beveling و اکسترود کردن
Adding details by beveling and extruding
هندسه ثابت
Fixing geometry
با استفاده از ابزار Sculpt Geometry و انتخاب نرم افزاری برای افزودن شیرجه ها
Using the Sculpt Geometry tool and soft selection to add dents
پخت مدل پولی بالا روی مدل کم پلی برای تهیه نقشه عادی
Baking the high-poly model onto the low-poly model to produce a normal map
7. مجسمه سازی و نقاشی در ماد باکس
7. Sculpting and Painting in Mudbox
نمای کلی Mudbox
Overview of Mudbox
آماده سازی برای صادرات صاف به Mudbox
Preparing for a smooth export to Mudbox
وارد کردن از مادباکس: انتخاب وضوح مناسب
Importing from Mudbox: Choosing the right resolution
با استفاده از ابزارهای مجسمه سازی
Using the sculpt tools
رنگ آمیزی
Painting
صادرات لایه های رنگ از Mudbox
Exporting paint layers from Mudbox
استخراج و صادرات نقشه عادی از Mudbox
Extracting and exporting a normal map from Mudbox
وارد کردن و اختصاص اشیاء و نقشه ها در Unity
Importing and assigning objects and maps in Unity
8- اشتیاق و خاص بودن محیط
8. Ambient Occlusion and Specularity
بررسی اجمالی انسداد محیط و خاصیت
Overview of ambient occlusion and specularity
تنظیم انسداد محیط به عنوان یک بافت
Setting up ambient occlusion as a texture
استفاده از انسداد محیط به عنوان پایه ای برای خاك است
Using ambient occlusion as a foundation for dirt
استفاده از انسداد محیط به عنوان پایه ای برای زنگ زدگی است
Using ambient occlusion as a foundation for rust
نقاشی نقشه خاص
Painting a specular map
ساده سازی روند واردات: قرار دادن نقشه ها در کانال های مناسب
Streamlining the import process: Placing maps in the right channels
9- وارد کردن به وحدت و آزمایش
9. Importing into Unity and Testing
مروری بر واردات به یونیتی
Overview of importing into Unity
تهیه و صادرات غرفه به یونیتی
Preparing and exporting props to Unity
شبیه سازی کلونینگ در یونیتی با ظاهری متفاوت
Cloning props in Unity with different looks
اضافه کردن چراغ برای آزمایش صاف کردن و بافت
Adding lights to test smoothing and textures
لینکدین: شبکه اجتماعی حرفهای برای ارتباط و کارآفرینی
لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی حرفهای، به میلیونها افراد در سراسر جهان این امکان را میدهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفهای خود را به اشتراک بگذارند و فرصتهای شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان میدهد تا رزومه حرفهای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمنها و گروههای حرفهای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهرهمند شوند.
لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان میدهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفهای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصتهای شغلی و گسترش شبکه حرفهای خود، نقش مهمی را ایفا میکند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفهای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.
آدام کرپسی یک مربی و مربی مشهور در برنامه های سه بعدی برای تصاویر مبتنی بر رایانه است.
وی از سال 2000 به تدریس در سطح دانشگاه پرداخته و از سال 1993 نیز در زمینه طراحی تجسم و انیمیشن مشغول به کار بوده است. وی در انستیتوی هنر کالیفرنیا - اورنج کانتی و انستیتوی فناوری دیجی پن تدریس کرده است ، و هم اکنون تدریس در موسسه هنر سیاتل آدام در کنفرانس ها و مدارس متعددی از جمله دانشگاه اتودسک ، دانشگاه ایالتی مونتانا ، دانشگاه اوکلاهما و SIGGRAPH سخنرانی کرده است. آدم همچنین یک ارزیابی کننده صدور گواهینامه Autodesk و یک مربی مجوز Autodesk در 3ds Max است.
آدام دارای لیسانس معماری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و فوق لیسانس آموزش و پرورش از دانشگاه آگروسی است. وی نوشت: دستیابی به نامرئی: تجسم معماری در 3ds Max (انتشارات Fairchild) و کتاب کار Autodesk برای تجسم طراحی برای مسابقه دهقانان خورشیدی. او همچنین در طراحی امتحانات و مواد آموزشی Autodesk کمک کرده است.
در حالی که او به هیچ یک از ده ها برنامه کاربردی که به آن مسلط نیست ، تا به ابرو نمی خورد ، آدم از پخت نان ، دوچرخه کوهستان ، گشت و گذار و تعقیب سه دختر و دو حیوان خانگی خود لذت می برد.
نمایش نظرات