آموزش مایا: بازی ساخت بازی

Maya: Game Prop Creation

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: دنیای مدل سازی و تکسچر پرده ها و دارایی های بازی سه بعدی را در Autodesk Maya کاوش کنید. نویسنده آدام کرسپی تکنیک های قوی مدل سازی فنی ، از مسدود کردن فرم های اساسی و استفاده از قطعات ساده و بافت های قابل استفاده مجدد ، تا شبیه سازی جزئیات دنیای واقعی مانند کثیفی ، سایش و دانه ها با نقشه های UV و انسداد محیط را فراهم می کند. این دوره شامل ملاحظات گردش کار و یکپارچه سازی مانند برنامه ریزی فضای اشعه ماورا بنفش برای فرافکنی و همچنین گام در Mudbox و Unity برای تصفیه بیشتر است.
موضوعات شامل:
  • برنامه ریزی برای بافتها و مدلهای مدولار
  • جلوگیری از شکل کلی یک تکیه گاه
  • انتقال و دوختن UV ها
  • تعیین مختصات UV
  • بافت با نقشه های برجسته
  • تبدیل نقشه های دست انداز به نقشه های معمولی
  • باز کردن و شبیه سازی اشیا
  • شکستن مدلی برای بافت
  • نقاشی بافت از ابتدا
  • افزودن جزئیات با مورب و اکستروژن
  • پخت مدل پلی بالا روی مدل پلی کم
  • نقاشی در گودال گلدان
  • وارد کردن و اختصاص اشیا and و نقشه ها در Unity
  • افزودن چراغ در Unity

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید What you should know before watching this course

  • تنظیم گردش کار Setting up the workflow

1. مدل سازی یک پیشرانه بزرگ: پمپ بنزین 1. Modeling a Large Prop: Gas Pump

  • بررسی اجمالی مدل سازی یک غرفه بزرگ و برنامه ریزی برای بافت ها و مدل های مدولار Overview of modeling a large prop and planning for modular textures and models

  • مسدود کردن فرم کلی Blocking out the overall form

  • اضافه کردن پانل های خمیده Adding curved panels

  • گوشه ها را گرد کنید Rounding the corners

  • در حال باز کردن قاب صورت Unwrapping the face frame

  • در حال باز کردن طرفین Unwrapping the sides

  • UV های متحرک و دوخت Moving and sewing UVs

  • تخمگذار مختصات UV Laying out the UV coordinates

2. ساخت پمپ بنزین 2. Texturing the Gas Pump

  • بررسی اجمالی روند بافت و شبکه های PSD Overview of the texturing process and PSD networks

  • ایجاد نقشه دست انداز برای طرفین Creating a bump map for the sides

  • افزودن جزئیات به نقشه دست انداز Adding details to the bump map

  • ترسیم نقشه دست انداز برای جلو Drawing the bump map for the front

  • جزئیات را به پانل ها اضافه کنید Adding details to the panels

  • رنگ آمیزی بافت پراکنده و برنامه ریزی لایه ها Painting the diffuse texture and planning the layers

  • نقاشی کت پایه و آرم Painting the base coat and the logo

  • افزودن برچسب ها و نشان های دیگر Adding labels and other markings

  • اضافه کردن زنگ نرم Adding soft rust

  • افزودن حباب زنگ زدگی Adding rust bubbles

  • راه اندازی یک کتابخانه از بافت های پمپ بنزین Setting up a library of gas pump textures

  • تغییر رنگ و تنوع زنگ Painting dirt and rust variations

  • آب و هوای دور رنگ Weathering away the paint

  • تبدیل نقشه های دست انداز به نقشه های عادی Converting bump maps to normal maps

  • تست نقشه ها Testing the maps

3. ابزارآلات مدل سازی و Props کوچک 3. Modeling Tools and Small Props

  • بررسی اجمالی مدل سازی لوازم جانبی کوچک Overview of modeling small props

  • مدل سازی سورتمه کش Modeling a sledgehammer

  • مدل سازی نوار خزنده Modeling a pry bar

  • اضافه کردن جزئیات و لبه های سخت کننده Adding detail and hardening edges

  • Unwapping به عنوان بخشی از ساخت ورق بافت برای ابزارهای کوچک Unwrapping as part of building a texture sheet for small tools

  • مدل سازی نردبان فلزی Modeling a metal ladder

  • بدون پرده و کلون کردن Unwrapping and cloning

  • قرار دادن بافت تمیز Placing the clean texture

  • ورق بافت برای ابزارهای مختلف Laying out a texture sheet for multiple tools

  • نقاشی از فولاد زنگ زده Painting rusty steel

  • اضافه کردن خاک و پوشیدن Adding dirt and wear

  • برنامه ریزی برای استفاده بهینه از بافت Planning for optimal texture usage

  • نقاشی در کثیفی و تغییرات سنی Painting dirt and age variations

4. مبلمان مدل سازی 4. Modeling Furniture

  • مدل سازی مبلمان با استفاده از قطعات ساده و بافت های قابل استفاده مجدد Modeling furniture using simple parts and reusable textures

  • برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل مدل سازی صندلی Planning and analyzing the modeling of a chair

  • مسدود کردن فرم اصلی Blocking out the basic form

  • اضافه کردن جزئیات و لبه های نرم کننده Adding detail and softening edges

  • پالایش شبح Refining the silhouette

  • مانع از شکل یک صندلی گرد است Blocking out the form of a round chair

  • اضافه کردن جزئیات و نرم کردن لبه های یک صندلی گرد Adding detail and softening the edges of a round chair

  • Unwapping به عنوان بخشی از ساخت ورق بافت برای مبلمان Unwrapping as part of building a texture sheet for furniture

  • برنامه ریزی مدل سازی یک جدول Planning the modeling of a table

  • فرم جدول اصلی را مسدود کنید Blocking out the basic table form

  • پاها را به میز اضافه کنید Adding legs to the table

  • شکستن مدل برای بافت Breaking up the model for texturing

  • تخمگذار از چوب چوب Laying out the wood texture

  • استفاده مجدد از قطعات برای تهیه یک میز گرد Reusing parts to make a round table

5- نقاشی یک بافت چوب قدیمی از خراش 5. Painting an Old Wood Texture from Scratch

  • درک اهمیت نقاشی بافت ها از ابتدا Understanding the importance of painting textures from scratch

  • ایجاد خطوط دانه اولیه Creating the initial grain lines

  • افزودن تنوع ارزش در سراسر دانه Adding value variation across the grain

  • چرخاندن دانه Warping the grain

  • اضافه کردن گره Adding knots

  • رنگ آمیزی دانه و برنامه ریزی برای لکه ها Colorizing the grain and planning for stains

  • برش تخته ها برای طرح UV Cutting out boards for a UV layout

  • اضافه کردن پتینه و سایش به یک بافت نهایی Adding patina and wear to a final texture

6. گردش کار و ادغام 6. Workflow and Integration

  • درک اهمیت تعداد کم پلی Understanding the importance of a low poly count

  • نمای کلی از نقشه های معمولی Overview of normal maps

  • بررسی اجمالی خط لوله طرح ریزی بلند پلی Overview of the high-poly projection pipeline

  • برنامه ریزی فضای UV برای طرح ریزی Planning the UV space for projection

  • کار با لبه های سخت و تقسیم Working with hard edges and subdividing

  • اضافه کردن جزئیات با beveling و اکسترود کردن Adding details by beveling and extruding

  • هندسه ثابت Fixing geometry

  • با استفاده از ابزار Sculpt Geometry و انتخاب نرم افزاری برای افزودن شیرجه ها Using the Sculpt Geometry tool and soft selection to add dents

  • پخت مدل پولی بالا روی مدل کم پلی برای تهیه نقشه عادی Baking the high-poly model onto the low-poly model to produce a normal map

7. مجسمه سازی و نقاشی در ماد باکس 7. Sculpting and Painting in Mudbox

  • نمای کلی Mudbox Overview of Mudbox

  • آماده سازی برای صادرات صاف به Mudbox Preparing for a smooth export to Mudbox

  • وارد کردن از مادباکس: انتخاب وضوح مناسب Importing from Mudbox: Choosing the right resolution

  • با استفاده از ابزارهای مجسمه سازی Using the sculpt tools

  • رنگ آمیزی Painting

  • صادرات لایه های رنگ از Mudbox Exporting paint layers from Mudbox

  • استخراج و صادرات نقشه عادی از Mudbox Extracting and exporting a normal map from Mudbox

  • وارد کردن و اختصاص اشیاء و نقشه ها در Unity Importing and assigning objects and maps in Unity

8- اشتیاق و خاص بودن محیط 8. Ambient Occlusion and Specularity

  • بررسی اجمالی انسداد محیط و خاصیت Overview of ambient occlusion and specularity

  • تنظیم انسداد محیط به عنوان یک بافت Setting up ambient occlusion as a texture

  • استفاده از انسداد محیط به عنوان پایه ای برای خاك است Using ambient occlusion as a foundation for dirt

  • استفاده از انسداد محیط به عنوان پایه ای برای زنگ زدگی است Using ambient occlusion as a foundation for rust

  • نقاشی نقشه خاص Painting a specular map

  • ساده سازی روند واردات: قرار دادن نقشه ها در کانال های مناسب Streamlining the import process: Placing maps in the right channels

9- وارد کردن به وحدت و آزمایش 9. Importing into Unity and Testing

  • مروری بر واردات به یونیتی Overview of importing into Unity

  • تهیه و صادرات غرفه به یونیتی Preparing and exporting props to Unity

  • شبیه سازی کلونینگ در یونیتی با ظاهری متفاوت Cloning props in Unity with different looks

  • اضافه کردن چراغ برای آزمایش صاف کردن و بافت Adding lights to test smoothing and textures

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش مایا: بازی ساخت بازی
جزییات دوره
9h 33m
90
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
102,751
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Adam Crespi
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Adam Crespi Adam Crespi

آدام کرپسی یک مربی و مربی مشهور در برنامه های سه بعدی برای تصاویر مبتنی بر رایانه است. وی از سال 2000 به تدریس در سطح دانشگاه پرداخته و از سال 1993 نیز در زمینه طراحی تجسم و انیمیشن مشغول به کار بوده است. وی در انستیتوی هنر کالیفرنیا - اورنج کانتی و انستیتوی فناوری دیجی پن تدریس کرده است ، و هم اکنون تدریس در موسسه هنر سیاتل آدام در کنفرانس ها و مدارس متعددی از جمله دانشگاه اتودسک ، دانشگاه ایالتی مونتانا ، دانشگاه اوکلاهما و SIGGRAPH سخنرانی کرده است. آدم همچنین یک ارزیابی کننده صدور گواهینامه Autodesk و یک مربی مجوز Autodesk در 3ds Max است. آدام دارای لیسانس معماری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و فوق لیسانس آموزش و پرورش از دانشگاه آگروسی است. وی نوشت: دستیابی به نامرئی: تجسم معماری در 3ds Max (انتشارات Fairchild) و کتاب کار Autodesk برای تجسم طراحی برای مسابقه دهقانان خورشیدی. او همچنین در طراحی امتحانات و مواد آموزشی Autodesk کمک کرده است. در حالی که او به هیچ یک از ده ها برنامه کاربردی که به آن مسلط نیست ، تا به ابرو نمی خورد ، آدم از پخت نان ، دوچرخه کوهستان ، گشت و گذار و تعقیب سه دختر و دو حیوان خانگی خود لذت می برد.