آموزش رنگ آمیزی کتاب کمیک دیجیتال

Digital Comic Book Coloring

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

نام من لارنس است و کتاب های مصور را با نام "Lawnz" رنگ می کنم و تقریباً یک دهه است که با متخصصان مختلف در این صنعت کار کرده ام. من در طول سال ها چیزهای زیادی یاد گرفته ام و مایلم  این دانش را با شما به اشتراک بگذارم . این تنها راه برای رنگ آمیزی کمیک نیست، اما روشی است که برای مدتی طولانی برای من کار کرده است.

در این کلاس، روندی را که در زمان انجام می‌دهم به شما نشان خواهم داد. رنگ آمیزی یک جلد یا پین آپ (که در هنر متوالی نیز صدق می کند). ما با تبدیل آثار هنری سیاه و سفید اسکن شده شروع می کنیم و با استفاده از Adobe Photoshop به یک قطعه رنگی تمام شده می رسیم.

در طول مسیر، تکنیک های مختلفی را به شما نشان خواهم داد. که در طول سال‌ها آموخته‌ام و از آن‌ها استفاده کرده‌ام، از جمله ویرایش غیر مخرب، استفاده از مجموعه‌های لایه، و تصحیح رنگ‌های مختلف، پوشش‌های FX و بافت.

من در حال حاضر از یک Cintiq برای رنگ‌آمیزی استفاده می‌کنم. کار من است، اما مطمئناً می‌توانید با استفاده از تبلت Wacom (Intuos/Bamboo) و حتی فقط یک ماوس معمولی، آن را دنبال کنید. دنیای رنگ آمیزی کتاب های کمیک دیجیتال!

رنگ آمیزی یک کتاب کمیک پین آپ

آماده سازی سند/ایجاد الگو

  1. ایجاد قالب فتوشاپ

    مراحل موجود در ویدئو را با دقت دنبال کنید و پوشه و ساختار لایه مناسب را ایجاد کنید تا به عنوان یک الگو برای تمام پروژه های رنگ آمیزی آینده استفاده شود. مراقب باشید که حالت های لایه چیست، چه کاری انجام می دهند و چگونه در ارتباط با یکدیگر کار می کنند.

آماده سازی خطی

  1. تبدیل آثار هنری به حالت بیت مپ

    کار هنری را با استفاده از آستانه 50% از حالت خاکستری به حالت بیت مپ تبدیل کنید.

  2. تبدیل آثار هنری به حالت RGB

    از حالت Bitmap، با استفاده از نسبت 1، ابتدا اثر هنری خود را به حالت RGB تبدیل کنید.  سپس از آنجا به حالت RGB تبدیل کنید.

  3. جوهرها را از پس‌زمینه جدا کنید

    لایه پس زمینه خود را کپی کنید و با استفاده از ابزار Magic Wand فضای منفی را حذف کنید و جوهرها را از پس زمینه جدا کنید.

صاف کردن

  1. در صورت نیاز، Lineart را آماده کنید

    اگر خط خطی از قبل آماده نشده است، قبل از شروع به صاف کردن قطعه این کار را انجام دهید. برای تبدیل جوهرها به خطی و جدا کردن آنها از پس زمینه، مراحل درس قبل را دنبال کنید.

  2. پوشه های قالب تکراری

    الگویی را که در مرحله قبل ایجاد کردیم باز کنید و ساختار پوشه و لایه را روی قطعه پین ​​آپی که در حال صاف کردن آن هستید کپی کنید.

  3. آثار هنری خود را صاف کنید

    تمام رنگ‌های تخت قطعه را با استفاده از تکنیک‌های توضیح داده شده در ویدیو به‌طور کامل پر کنید. اگر انتخاب می‌کنید که از رنگ‌های روشن و متفاوت برای جلوگیری از اشکال استفاده کنید، حتماً قبل از رفتن به درس بعدی، پالت رنگ واقعی خود را انتخاب کنید.

  4. رنگ نگه می دارد

    حفظ رنگ می تواند به انتقال عمق و همچنین تفاوت در مواد و بافت کمک کند. می توان از آن بر روی عناصر پس زمینه، عناصر FX و اشیاء از مواد خاص استفاده کرد.

    اگر ماندگاری رنگ افکتی است که در قطعه خود می‌خواهید، این زمان آن است که آنها را انجام دهید. رنگ های خود را با دقت انتخاب کنید. معمولا خطوط شما نباید روشن تر از رنگ اطراف باشند، مگر اینکه تفاوت کنتراست شدیدی (مانند سفید یا رنگ اشباع شده بسیار پر جنب و جوش) وجود داشته باشد.

سایه زدن

  1. سایه های نرم

    با مسدود کردن مناطق بزرگ سایه با یک قلمو نرم روی لایه SOFT شروع کنید. در این زمان ممکن است بخواهید انتخاب کنید که سایه های شما چه رنگی برای قطعه خواهد داشت. زمانی که همه سایه‌ها کامل شد، می‌توان آن را انتخاب کرد.

  2. سایه های سخت

    هنگامی که همه سایه‌های نرم در جای خود قرار گرفتند، با استفاده از یک برس بدون پر یا برس سخت روی لایه HARD، به بریدن سایه‌های سخت خود ادامه دهید.

  3. نرم کردن سایه ها

    وقتی همه سایه‌های شما (اعم از نرم و سخت) در جای خود قرار گرفتند، می‌توانید با استفاده از لایه SOFTEN، نواحی این سایه‌ها را نرم کنید. این به ایجاد تنوع بیشتر در وفاداری سایه شما کمک می کند (تقلید از جهش نور و سایر ویژگی های نور طبیعی).

  4. برش (پاک کردن)

    اکنون که همه سایه‌های شما به دلخواه شما قرار گرفته و نرم شده‌اند، شروع به برش دادن شکل و تعریف خط کنید تا با استفاده از یک براش سخت روی لایه ERASE، جزئیات و لهجه‌ها را به کل قطعه اضافه کنید.

برجسته کردن

  1. نکات برجسته نرم

    هنگامی که تمام سایه زدن شما کامل شد، آماده شروع به اضافه کردن هایلایت هستید. مانند سایه‌ها، با استفاده از یک برس نرم روی لایه SOFT شروع کنید، جایی که منبع نور شما قرار دارد و شکل کلی کاراکترها و عناصر دیگر را مشخص کنید.

  2. نکات برجسته سخت

    هنگامی که هایلایت های ملایم کامل شدند، شروع به اضافه کردن جزئیات و تاکیدات بیشتر با یک قلم موی سخت بر روی لایه HARD کنید، و از چیزی که از زمان شروع سایه زدن ایجاد کرده اید سرنخ بگیرید.

  3. نکات برجسته سفید

    در صورت تمایل، می‌توانید با اضافه کردن هایلایت‌های سفید کاملاً به قسمت‌هایی از قطعه واقعاً پانچ کنید. این به ویژه برای هایلایت های روشن در چشم ها، روی فلز یا سایر اشیاء براق و غیره خوب است.

نهایی شدن FX

  1. Needed FX را اضافه کنید

    اکنون که کار سخت انجام شد، می‌توانیم شروع به اضافه کردن FX مورد نیاز به قطعه کلی کنیم، خواه اشیاء درخشان، پوشش‌های رنگی برای تقلید از جهش رنگ، آب و هوا، خاک/شن/آسیب و غیره.

  2. تصحیح رنگ

    در اینجا جایی است که می‌توانید ظاهر و احساس کلی قطعه را در صورت تمایل با استفاده از لایه‌های تنظیمی مانند LEVELS یا SELECTIVE COLOR تغییر دهید. می‌توانید لحن کلی قطعه را گرم‌تر یا خنک‌تر کنید، یا حتی یک قطعه را از روز به گرگ و میش یا حتی شب تغییر دهید.

  3. ذخیره

    شما باید همیشه به عنوان یک PSD ذخیره می‌کردید. پس از تکمیل کار و ذخیره فایل شما، مراحل موجود در ویدیو را دنبال کنید تا اثر هنری خود را صاف کنید و یک TIFF ذخیره کنید، همچنین اندازه کار خود را تغییر دهید و نسخه JPG را ذخیره کنید.

منابع اضافی

  • مثال: قبل از مقایسه

  • جانی ریگون بالتیمور پین آپ

  • Kyrra Pin-Up

  • شخصیت Kyrra

  • مثال: Final Flats

  • مثال: سایه نهایی

  • مثال: برجسته سازی نهایی

  • مثال: قسمت نهایی

  • ویدیو تایم لپس

    این یک ویدیوی تایم لپس از من است که قطعه Kyrra را از ابتدا تا انتها کامل می کنم (حدود 3 ساعت یا بیشتر به 10 دقیقه فشرده شده است). هیچ صدا یا صدایی وجود ندارد، اما اکنون که همه مراحل مربوط به ایجاد یک قطعه را می‌دانید، می‌توانید اصل کار و نحوه انجام آن را دریافت کنید.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • بیایید این توله سگ را به خانه بیاوریم! Let's Bring This Puppy Home!

  • بیایید آن الگو را ایجاد کنیم! Let's Create That Template!

  • بیایید کمی Lineart آماده کنیم! Let's Prep Some Lineart!

  • بیایید آن را بدرخشیم! Let's Make It Shine!

  • به من بپیوندید، در سمت تاریک! Join Me, On The Dark Side!

  • تریلر Trailer

  • بیایید این کودک را صاف کنیم! Let's Flat This Baby!

نمایش نظرات

آموزش رنگ آمیزی کتاب کمیک دیجیتال
جزییات دوره
59m
7
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
135
3 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Lawrence Basso Lawrence Basso

تصویرگر و خلاق بصری

من دوست دارم خودم را به عنوان یک متخصص کلی در زمینه هنر تصور کنم -- یک حلال مشکل خلاق و بصری عمدتاً خودآموخته با درجه متفاوتی از مهارت ها، سبک ها و علایق.

من به مدت 13 سال در یک شرکت طراحی در تبلیغات کار کردم و به رشد شرکت از 5 نفر به 30+ کمک کردم. بیشتر آن زمان به عنوان مدیر خلاقیت و حرکت [طراحی حرکت، ویدئو، VFX و انیمیشن] سپری شد.

به‌دنبال آن، من به‌عنوان یک هنرمند ارشد در Blizzard Entertainment/Vicarious Visions به مدت 5+ سال به‌عنوان بخشی از تیم UI، تیم سینماتیک و گروه روایت، در توسعه بازی‌های ویدیویی کار کردم. من از کار بر روی بازی هایی مانند Diablo IV، Destiny 2 (نسخه رایانه شخصی، Warmind، Forsaken، Black Armory، Destiny Guardians Korea) و Tony Hawk Pro Skater 1+2 و همچنین بازی های دیگر لذت برده ام.

اکنون به عنوان یک طراح ارشد حرکت در Sticker Mule به بازاریابی بازگشته‌ام و انواع ویدیوهای سرگرم‌کننده و انیمیشن‌ها را خلق می‌کنم.

من همچنین علایق زیادی دارم که عبارتند از طبل زدن و موسیقی، بازی های ویدیویی، طراحی و تصویرسازی، ساخت مدل مقیاس، کتاب های مصور، فیلم و البته تدریس!