آموزش ساخت بازی با اسکرچ 2.0 [ویدئو]

Building Games with Scratch 2.0 [Video]

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: بازی های سرگرم کننده و جذاب را با استفاده از Scratch 2.0 توسعه دهید درباره این ویدیو • بازی های خود را با استفاده از Scratch طراحی، بسازید و منتشر کنید و آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید •ایجاد بازی هایی مانند کلون «Breakout» با توپ و دست و پا زدن، گرفتن و اجتناب، فرار از اتاق (ماجراجویی با نقطه و کلیک)، دفاع از برج، بازی Maze، همزمان با یادگیری اصول برنامه نویسی • ایجاد جلوه های ویژه جالب مانند کنترل یک بازی با تکان دادن دستان خود (با استفاده از وب کم) یا متحرک سازی چهره ای که کلمات شما را با لب ها همگام می کند. • یاد بگیرید که برای بازی خود انیمیشن های سفارشی ایجاد کنید و از شیوه های کدنویسی بد اجتناب کنید. در جزئیات Scratch 2.0 یکی از کاربرپسندترین رابط ها را دارد که به شما امکان می دهد بازی ها و انیمیشن های تعاملی را به راحتی ایجاد کنید. این یک نقطه شروع خوب برای غیر برنامه نویسانی است که می خواهند اصول اولیه بازی های برنامه نویسی را بیاموزند و به سرعت بازی های سرگرم کننده و تعاملی ایجاد و منتشر کنند. این دوره ویدیویی به شما نشان می دهد که چگونه چندین بازی کوتاه را طراحی و بسازید، سپس آنها را کدنویسی و اشکال زدایی کنید و در نهایت آنها را منتشر کرده و با جهان به اشتراک بگذارید. این دوره یک راهنمای مبتدی برای یادگیری مبانی علوم کامپیوتر و ایجاد بازی های جذاب و تعاملی شماست. شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک کاراکتر را به ورودی های صفحه کلید رایانه خود پاسخ دهید و چگونه اشیاء روی صفحه را به روش های پیچیده تر با یکدیگر تعامل کنید. در طول مسیر، تنوع بصری بیشتر، امکانات تعاملی بیشتر و سرگرمی بیشتری ایجاد خواهید کرد. در ادامه این مطلب، یاد خواهید گرفت که چگونه یک بازی ساده بگیرید و اجتناب کنید، یک بازی با توپ و پارو "برک آوت"، یک بازی دفاعی پایه، یک ماجراجویی "Escape The Room" با نقطه و کلیک کنید. بازی، و یک بازی پیچ و خم. شما یاد خواهید گرفت که اثر هنری را آپلود یا ایجاد کنید، چگونه یک شی روی صفحه را با ماوس، صفحه کلید یا حتی با تکان دادن دست خود در مقابل وب کم کنترل کنید. ما همچنین نحوه ایجاد برخی از ترفندهای انیمیشن را توضیح خواهیم داد، مانند ساختن یک توپ در حال سقوط هنگام برخورد با زمین، و حرکت دادن دهان یک شخصیت با صدای خودتان. در طول مسیر، اصول مهم علوم کامپیوتر مانند حلقه‌های if-then، طراحی تکراری، برنامه‌نویسی شی گرا و استراتژی‌های اشکال زدایی را یاد خواهید گرفت. چه به دنبال مقدمه ای ملایم با علم کامپیوتر باشید، چه به دنبال اولین قدم برای یادگیری در مورد حرفه برنامه نویسی کامپیوتر هستید، یا فقط می خواهید سرگرمی در ساخت بازی داشته باشید، این دوره ویدیویی اینجاست تا در هر مرحله به شما کمک کند.

سرفصل ها و درس ها

Scratch 2.0 - What It is Scratch 2.0 - What It Is

  • شروع به کار: چیست Getting Started: What It Is

  • متحرک سازی و کنترل Sprite با صفحه کلید Animating and Controlling a Sprite with the Keyboard

  • افزودن گنج ها برای جمع آوری و تهدیدهایی برای اجتناب Adding Treasures to Collect and Threats to Avoid

  • انتشار کار خود در وب سایت Scratch Publishing Your Work on the Scratch Website

شکست Breakout

  • ایجاد یک توپ جهنده Creating a Bouncing Ball

  • اجرای تعاملات توپ با پدل Implementing Ball Interactions with Paddle

  • آجری که با برخورد توپ ناپدید می شود A Brick That Vanishes When Hit by the Ball

  • ایجاد دیوار آجری با شبیه سازی Creating a Wall of Bricks with Cloning

  • اضافه کردن حالت "بازی برد". Adding a "Win Game" State

بگیر و اجتناب کن Catch and Avoid

  • کنترل یک کاراکتر با صفحه کلید Controlling a Character with the Keyboard

  • اضافه کردن گنجینه ها و تهدیدات در حال سقوط Adding Falling Treasures and Threats

  • اجرای امتیاز و سلامت Implementing the Score and Health

  • جن‌های ریسکینینگ Reskinning Sprites

  • کنترل یک کاراکتر با ماوس و وب کم Controlling a Character with the Mouse and Webcam

فرار از اتاق Escape the Room

  • ایجاد پس زمینه های متعدد Creating Multiple Backdrops

  • ایجاد یک هات اسپات قابل کلیک Creating a Clickable Hotspot

  • پیوند دادن اشیا و رویدادها برای ایجاد یک پازل Linking Objects and Events to Create a Puzzle

  • ایجاد موجودی و وضعیت بازی برنده Creating an Inventory and a Winning Game State

  • تنظیم مجدد همه اشیا برای یک سطح جدید Resetting All Objects for a New Level

بازی دفاع پایه Base Defense Game

  • ایجاد پایگاه خانگی و پرتابه ها Creating a Home Base and Projectiles

  • ایجاد اهداف ورودی Creating Inbound Targets

  • حفظ امتیاز و پایان دادن به بازی Keeping Score and Ending the Game

  • افزایش سختی Increasing the Difficulty

  • Rekinning the Sprites برای تنوع بصری Reskinning the Sprites for Visual Variety

بازی Maze - ساخت، پرداخت و انتشار با اسکرچ 2.0 Maze Game - Building, Polishing, and Publishing with Scratch 2.0

  • خلق آثار هنری Creating Artwork

  • کدنویسی گیم پلی برای سطح 1 Coding the Gameplay for Level 1

  • ایجاد Deathwall برای سطح 2 Creating a Deathwall for Level 2

  • ایجاد یک تهدید Deathsquiggle برای سطوح 3 و 4 Creating a Deathsquiggle Threat for Level 3 and 4

  • پولیش و انتشار در وب سایت اسکرچ Polishing and Publishing on the Scratch Website

نمایش نظرات

Packtpub یک ناشر دیجیتالی کتاب‌ها و منابع آموزشی در زمینه فناوری اطلاعات و توسعه نرم‌افزار است. این شرکت از سال 2004 فعالیت خود را آغاز کرده و به تولید و انتشار کتاب‌ها، ویدیوها و دوره‌های آموزشی می‌پردازد که به توسعه‌دهندگان و متخصصان فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را ارتقا دهند. منابع آموزشی Packtpub موضوعات متنوعی از جمله برنامه‌نویسی، توسعه وب، داده‌کاوی، امنیت سایبری و هوش مصنوعی را پوشش می‌دهد. محتوای این منابع به صورت کاربردی و به‌روز ارائه می‌شود تا کاربران بتوانند دانش و توانایی‌های لازم برای موفقیت در پروژه‌های عملی و حرفه‌ای خود را کسب کنند.

آموزش ساخت بازی با اسکرچ 2.0 [ویدئو]
جزییات دوره
2 h 41 m
29
Packtpub Packtpub
(آخرین آپدیت)
3
5 از 5
ندارد
دارد
دارد
Dennis G Jerz
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Dennis G Jerz Dennis G Jerz

دنیس جی جرز، که دارای مدرک دکترا است. از دانشگاه تورنتو، یک متخصص رسانه جدید و محقق علوم انسانی دیجیتال است. او "وبلاگ سواد آموزی جرز" را از سال 1999 حفظ کرده است. او دانشیار بخش علوم انسانی در دانشگاه ستون هیل، یک مدرسه کوچک هنرهای لیبرال در نزدیکی پیتسبورگ است. او دوره هایی را در زمینه مطالعات بازی، داستان سرایی دیجیتال، رسانه های جدید، روزنامه نگاری، ادبیات و نویسندگی تدریس می کند. انتشارات حرفه ای او شامل مطالعه کد منبع فرترن برای "ماجراجویی غار عظیم" ویلیام کروتر (که تصور می شد برای 30 سال گم شده بود) و شبیه سازی کامپیوتری چرخه کورپوس کریستی یورک (یک مسابقه مذهبی قرون وسطایی 20 ساعته) است. او همچنین The Inform Beginner’s Guide را ویرایش کرد، راهنمای زبان برنامه نویسی Inform 6. او مقالاتی در مورد تاریخچه وبلاگ ها، آموزش با وبلاگ ها، و نمایش های تئاتری فناوری در ادبیات آمریکا منتشر کرده است. من از همکارانم در دانشگاه ستون هیل به خاطر فرصتی برای تدریس چنین طیف وسیعی از موضوعات سپاسگزارم. به دانش آموزانم، به خاطر تمایل آنها به ریسک کردن و اشتباهات جدید همراه من؛ به تیم در Packt Publishing، برای صبر و راهنمایی آنها؛ به والدینم، به خاطر فراهم کردن من و خواهران و برادرانم با یک سری کامپیوترهای شخصی (TI-99/4A؛ Atari 800؛ Commodore 64) و یک میز کار در زیرزمین. اما بیشتر از همه به همسرم لی و دو فرزند شگفت‌انگیز ما امتیاز آموزش در خانه را داریم.