با دوره مبتدی ما بر هنر نورپردازی و ترکیب در بلندر مسلط شوید. مدل های سه بعدی خود را با نورپردازی واقعی، بافت های HDRI و تکنیک های ترکیب بندی حرفه ای ارتقا دهید. آیا شما یک هنرمند نوپا یا یک سرگرمی هستید که در Blender مشغول فعالیت بوده و خود را در میان گزینه های بی شمار نورپردازی و ترکیب بندی گم کرده اید؟
با "Blender Lighting Compositing for Beginners" سفری متحول کننده در مدل سازی سه بعدی آغاز کنید.
این دوره برای هنرمندان نوپا و علاقه مندان به بلندر ایده آل است، این دوره دنیای پیچیده نورپردازی و ترکیب بندی سه بعدی را ابهام می کند. چه در چالشهای فنی غرق شده باشید یا به دنبال راهنمایی ساختاریافته باشید، دوره ما مسیری گام به گام و واضح برای ارتقای رندرهای سه بعدی شما ارائه میدهد.
اگر این شما هستید، «Blender Lighting Compositing for Beginners» ایستگاه بعدی شما در ماجراجویی مدلسازی سه بعدی شماست:
شما دید خلاقانه ای دارید، اما جنبه های فنی دستیابی به نورپردازی واقعی یا سبک، بسیار زیاد است
شاید به طور تصادفی به آموزشهای آنلاین متعددی برخورد کرده باشید، اما آنها یا سطح را خراش میدهند یا برای دنبال کردن آنها بسیار پیچیده هستند
پروژه های شما شایسته درخشش در بهترین نور هستند، اما فقدان راهنمایی ساختاریافته باعث شده است که رندرهای شما صاف و بی روح به نظر برسند
کار هنرمندان دیگر را میبینید، جایی که نورپردازی صحنه را برجسته میکند و ترکیببندی آن پایان حرفهای را اضافه میکند
شما تعجب می کنید که چگونه آنها به چنین واقع گرایی یا زیبایی سبک در رندرهای خود دست می یابند.
شما به یک مسیر ساختاریافته نیاز دارید که شما را از اصول اولیه به پیشرفتهتر برساند و اصول و تکنیکهایی را که یک رندر خوب را به یک رندر عالی تبدیل میکند روشن کند
به دوره آموزشی ما، "نورپردازی و ترکیب بندی مخلوط برای مبتدیان" خوش آمدید!
این دوره به گونه ای طراحی شده است که راهنمای جامع شما باشد و شما را از مفاهیم اساسی نورپردازی تا تکنیک های پیشرفته ترکیب بندی راهنمایی کند. با آموزش های جذاب و گام به گام، رازهای نورپردازی را کشف خواهید کرد و شگفتی های بافت های HDRI و بافت های آسمان را کشف خواهید کرد.
این دوره چه تسلط بر سبک تون باشد، چه دستیابی به هاله وهم انگیز در صحنه های تاریک، یا افشای اسرار Cycles Compositing، این دوره دروازه شما برای باز کردن قلمرو جدیدی از خلاقیت است.
و فکر نکنید که ما فقط از Cycles برای دستیابی به همه اینها استفاده خواهیم کرد زیرا خواهید دید که از هر دو موتور رندر استفاده خواهیم کرد - Cycles و Eevee - نقاط قوت و ضعف آنها را در طول مسیر به شما نشان می دهند!
6 نکته برتر در مورد "Blender Lighting and Compositing for Beginners":
· تسلط بر استفاده از بافتهای HDRI برای روشنایی بهتر محیط
· برای روشن کردن صحنههای تاریک یا ترسناک خود از بافتهای انتشار استفاده کنید
· فضای داخلی خود را با پرتوهای خیره کننده حجمی خدا روشن کنید
· نحوه استفاده از ویژگیهای نورپردازی و ترکیببندی Blender برای ایجاد داراییهای سبکشده سطح بعدی را بیاموزید
· از تنظیم نور 3 نقطه ای و نور استودیو برای بهبود ارائه خود استفاده کنید
· ویژگی های ترکیبی Blender را به حداکثر برسانید تا رندر خود را به ارتفاعات جدیدی برسانید
در بسته دانلود ما غوطه ور شوید
در بسته دانلود گسترده ما که به دقت طراحی شده است تا تجربه یادگیری شما را افزایش دهید، شیرجه بزنید. این گنجینه ای است که شامل 11 صحنه کاملاً آماده و با مدل های خیره کننده در اختیار شما برای هر پروژه ای است. هر صحنه با یک فایل Blender مثالی و یک فایل پروژه مربوطه جفت می شود و یک راهنمای تصویری واضح برای کمک به تمرین شما ارائه می دهد.
این فقط یک دوره آموزشی نیست. این یک جعبه ابزار غنی از منابع است.
"Blender Lighting Compositing for Beginners" به شما این فرصت را می دهد که 10 پروژه کوچک را به عنوان بخشی از فرآیند یادگیری خود آپلود کنید.
با استفاده از فایلهای ارائه شده در بسته دانلود «Blender Lighting Compositing for Beginners»، این شانس را دارید که نورپردازی را ایجاد کنید و فرآیند ترکیب را برای 10 صحنه مختلف تکمیل کنید:
· صحنه صحرا
· صحنه تلطیف شده کندو
· صحنه AT-AT Walker
· صحنه ترسناک گورستان
· صحنه تلطیف شده ساختمان آهنگر
· صحنه ساختمان تالار موسیقی
· فضای داخلی اتاق پیانو
· صحنه مدل ماشین
· صحنه میز نجوم
· صحنه کلبه وایکینگ
ماژول های دوره
مبانی نورپردازی: سیستم نورپردازی اصلی Blender از جمله Sun، Point، Area و Spotlight را بدانید.
نورپردازی HDRI: با استفاده از تصویربرداری با دامنه دینامیکی بالا، صحنه های خود را با نورپردازی واقعی رنگ آمیزی کنید.
Sky Texture: شرایط نوری متنوعی را با استفاده از ابزار داخلی Sky Texture Blender ایجاد کنید.
رندر آزاد: صحنههای سه بعدی را با ویژگی فری استایل بلندر به تصاویر کمیک بوک تبدیل کنید.
صحنههای تاریک و ترسناک: شبهای سینمایی و صحنههای ترسناک را با تابش و جلوههای حجمی بسازید.
نورپردازی 3 نقطه ای: بر تکنیک مدل های ایزومتریک و سبک خیره کننده تسلط پیدا کنید.
کامپوزیت اولیه: قدرت تغییر شکل Blender Compositor را کشف کنید.
God Rays Interiors: فضای داخلی مسطح را با نورپردازی پویا و جوی القا کنید.
نورپردازی استودیو: تکنیک های نورپردازی حرفه ای استودیو را یاد بگیرید، به خصوص با استفاده از موتور رندر Eevee.
Eevee Cycles Compositing: یادگیری خود را با ترکیب پیشرفته در Eevee و Cycles به اوج خود برسانید.
مبانی نورپردازی
«Blender Lighting Compositing برای مبتدیان» معرفی کامل شما به هسته سیستم نورپردازی Blender خواهد بود و چهار منبع نور اصلی را برجسته می کند:
خورشید
نقطه
منطقه
نور توجه
هر نوری روایت خود را در یک صحنه نشان میدهد و ما شما را از طریق نقشهای متمایز آنها راهنمایی میکنیم:
نور خورشید نور طبیعی روز را شبیهسازی میکند و پرتوهای موازی را در مناظر وسیع میتاباند.
نورهای نقطه ای شبیه به لامپ هستند و نور را به طور یکنواخت در همه جهات تابش می کنند.
نورهای ناحیهای درخشش گستردهتر و پراکندهای را ارائه میدهند که برای نرم کردن سایهها عالی است، در حالی که نورهای نقطهای نور را به یک پرتوی جهتدار متمرکز میکنند که برای برجسته کردن یا جلوههای دراماتیک ایدهآل است.
نمایشهای عمیق «ترکیب نورپردازی مخلوطکننده برای مبتدیان» به شما این امکان را میدهد که از این نورها استفاده کنید و صحنههای خود را با حال و هوا و عمق دلخواه به سطح بالاتری ببرید.
روشنایی HDRI
در دنیای نورپردازی تصویربرداری با دامنه دینامیکی بالا (HDRI) شیرجه بزنید، جایی که ما شما را با ابزارهایی مجهز می کنیم تا صحنه های خود را با نورپردازی واقعی نقاشی کنید.
با یک صحنه از پیش تنظیم شده، تجربه عملی خواهید داشت که از شما دعوت می کند منبع HDRI خود را بیاورید. همانطور که نور HDRI را ادغام میکنید، یاد میگیرید که در دریای وسیع محتوای موجود پیمایش کنید و منابع باکیفیتی که صحنه شما را ارتقا میدهند شناسایی کنید.
ما نکاتی را که باید مراقب آن باشیم برجسته میکنیم تا اطمینان حاصل کنیم که انتخابهای نورپردازی شما واقعگرایی و عمق را افزایش میدهند و پایهای محکم برای تسلط بر این تکنیک تغییردهنده بازی فراهم میکنند.
بافت آسمان
Gen پنهان Blender، ابزار Sky Texture را کشف کنید، یک ویژگی قدرتمند برای ایجاد محیط های نورپردازی خیره کننده است.
این بخش شما را در نورپردازی صحنههای خود با سبکهایی از روشنایی عجیب و غریب الهامگرفته از Pixar تا رنگهای طلایی غروب آفتاب واقعی، بدون تکیه بر دانلودهای خارجی راهنمایی میکند.
«Blender Lighting Compositing for Beginners» به شما کمک میکند کشف کنید که چگونه Sky Texture میتواند صحنههای شما را تغییر دهد و طیف متنوعی از شرایط نوری را ارائه میدهد که با چند کلیک، درست در جعبه ابزار Blender قابل دستیابی است.
رندر آزاد
از «Blender Lighting Compositing برای مبتدیان» برای شیرجه زدن به دنیای رندر به سبک تون با ویژگی Freestyle Blender استفاده کنید.
در اینجا، یاد خواهید گرفت که چگونه هر صحنه سه بعدی را به آسانی به یک تصویر کمیک پر جنب و جوش تبدیل کنید.
تکنیکهای اعمال خطوط برجسته، سایهزنی پویا، و لهجههای نمادین را با چند کلیک ساده بیاموزید. چه بخواهید ظاهر کارتونی دلپذیر داشته باشید یا یک افکت رمان گرافیکی دراماتیک، این بخش شما را با مهارتهایی مجهز میکند تا صحنههای خود را با زیباییشناسی کتاب کمیک منحصربهفرد و فریبنده القا کنید.
صحنه های تاریک و ترسناک
رازهای ایجاد صحنه های شبانه و ترسناک با استعداد سینمایی را آشکار کنید. "Blender Lighting Compositing برای مبتدیان" به استفاده از تابش و جلوه های حجمی برای ساخت صحنه هایی که هم تاریک و هم از نظر اتمسفر غنی هستند، می پردازد.
شما یاد خواهید گرفت که نور و سایهها را برای ایجاد محیطهای وهمآور دستکاری کنید، که برای طرفداران سری Resident Evil یا هر کسی که میخواهد صحنههای خود را با حسی از پیشبینی و تعلیق آغشته کند، مناسب است.
چه یک منظره مهتابی یا یک راهروی سایهدار، این بخش به شما آموزش میدهد که چگونه صحنههای خود را از تاریکی ساده به داستانی جذاب و از نظر بصری خیرهکننده ارتقا دهید.
نورپردازی 3 نقطه ای
«Blender Lighting Compositing برای مبتدیان» به شما امکان میدهد تا قدرت نورپردازی 3 نقطهای را کشف کنید، تکنیکی که برای هنرمندان و سازندگان در پلتفرمهایی مانند YouTube تغییر دهنده بازی بوده است.
این روش ساده و در عین حال مؤثر پشت آن مدلهای ایزومتریک و استایلشده خیرهکننده است که چشمها را مجذوب میکند.
«Blender Lighting Compositing برای مبتدیان» پایه و اساس جامع 3 Point Lighting را ایجاد می کند و تضمین می کند که صرف نظر از پیچیدگی مدل خود، می توانید هر بار به یک رندر بصری جذاب دست پیدا کنید. این فقط در مورد روشنایی نیست. این در مورد درک تأثیر متقابل نور و سایه برای به نمایش گذاشتن بهترین آثار شما است.
ترکیب اولیه
"Blender Lighting Compositing برای مبتدیان" اولین معرفی شما از Blender Compositor خواهد بود.
بسیار ساده، Blender Compositor یک تغییر دهنده بازی است، و سالها طول کشید تا حتی به این بخش از Blender نگاه کنم و کارم به خاطر آن آسیب ببیند.
هیچ صحنهای بدون کمک ترکیببندی به آن خوبی که میتواند ظاهر نشود.
Blender Compositor همچنین پیچیدگی فراوانی را به همراه دارد و به همین دلیل است که این بخش برای مبتدیانی که گره های بسیار ابتدایی را پوشش می دهند، سبک ترین لمس خواهد بود.
پرتوهای خدا فضای داخلی
تسلط بر نورپردازی داخلی و جلوههای حجمی میتواند صحنههای مسطح و بیجان را به فضاهای زنده و جوی تبدیل کند. «Blender Lighting Compositing for Beginners» به پیچیدگیهای نورپردازی داخلی میپردازد تا از صافی جلوگیری کند، و اطمینان حاصل میکند که هر گوشه جان میدهد.
ما جادوی پرتوهای خدا را با استفاده از حجم سنجی کشف خواهیم کرد، تکنیکی که پرتوهای نور را معرفی می کند که کیفیتی پویا و اثیری به صحنه های شما می بخشد.
نورپردازی استودیو
به نورپردازی استودیویی، یکی از جنبههای حیاتی رندر در Blender، بخصوص با استفاده از موتور رندر Eevee که برای نتایج سریع و چشمگیر معروف است، بروید.
اگر به دنبال ارائه محصولات یا خودروها برای مشتریان هستید، یا فقط به دنبال ظاهری واقعی برای نمایش دارایی های خود هستید، این بخش دوره برای شما طراحی شده است.
«Blender Lighting Compositing for Beginners» با اصول اولیه شروع میشود و به تدریج به سمت تکنیکهای پیشرفتهتر حرکت میکند، همگی در عین حال جذاب و آسان برای دنبال کردن.
موتور رندر Eevee ابزاری عالی برای دستیابی سریع به رندرهای با کیفیت خوب است و این بخش شما را راهنمایی می کند که چگونه از آن حداکثر استفاده را ببرید.
Eevee Render Engine Compositing
این بخش از دوره اوج سفر ما با Eevee است، با هدف گردآوری همه چیزهایی که آموختهایم و به نتیجهای حرفهای و چشمنواز تبدیل میشود که گوهری در کارنامه شما خواهد بود، شبیه به کار یک هنرمند ماهر. .
ما نورپردازی، رندرینگ، ترکیب بندی، و مهمتر از همه، لایه بندی را بررسی خواهیم کرد و پایه و اساس برخی از رندرهای واقعا عالی را ایجاد خواهیم کرد.
چرخه های رندر موتور ترکیب
این قسمت پایانی "Blender Lighting Compositing for Beginners" است که با مجموعه کامل موتور رندر Cycles به پایان می رسد.
ما لایهبندی مانند انسداد محیط و همچنین کانالهای دیگر مانند diffuse را پوشش خواهیم داد.
این بخش از Blender Lighting Compositing برای مبتدیان، اساس آنچه را که در Blender ممکن است ایجاد می کند، زیرا ما همه آن درختان گره را با هم کار می کنند تا با گره های بافت آسمان، لایه ها و کامپوزیت کار کنند تا با تفاوت شب و روز بین امیتر و امیتر به پایان برسد. رندرهای حرفه ای.
خلاصه همه چیز
با نگاهی به روزهای اولیهام با Blender، که بیش از ده سال پیش بود، آرزو میکنم که این دوره در دسترس بود... این امر میتوانست در وقت من صرفهجویی کند و پیشرفت من را به میزان قابل توجهی تسریع کند.
به همین دلیل است که ما این دوره را ایجاد کردیم - این دوره چیزی بیش از مجموعه ای از درس هاست. این میانبر شما برای تسلط بر ویژگی های نورپردازی و ترکیب بندی Blender است.
"Blender Lighting Compositing for Beginners" دوره آموزشی Blender Lighting است!
این برنامه برای کمک به شما در حرکت از ایجاد صحنههای ساده به ارائه پروژههای چشمنواز طراحی شده است.
این فرصتی است تا سفر بلندر خود را روشن کنید! اجازه نده این شانس از دست بره وقت آن است که از رویاپردازی دست بردارید و شروع به انجام دادن کنید.
تا دفعه بعد، مدلینگ همگی مبارک!
مدرس سه بعدی
به 3D Tudor خوش آمدید! این یک شرکت آموزشی تک نفره است و من به ایجاد دورههایی با دستورالعملهای واضح و کامل افتخار میکنم که شما را به سطح بعدی مدلسازی سه بعدی و انیمیشن میبرد.
هدف من این است که دورههای بدون سر و صدایی را در مورد مدلسازی سهبعدی به شما ارائه دهم که به شما کمک میکند مجموعه مهارتها، گردش کار و در نهایت مجموعه کاری خود را گسترش دهید. من متعهد به ایجاد دوره های حرفه ای با کیفیت بالا برای هنرجویان هنر سه بعدی و بازی های رایانه ای با استفاده از نرم افزارها و موضوعاتی مانند:
Blender 2.8 | بلندر 2.9 | نقاش مواد | طراح مواد | هودینی | زبراش | مایا | توپوگان | Adobe Photoshop | Crazybump | یونیتی سه بعدی | Unreal Engine 4 (UE4) | مدلسازی سه بعدی | هنر سه بعدی | طراحی دارایی | دارایی های بازی | ساختمان ها | لوازم بازی | ماشین آلات سلاح برای بازی | انیمیشن | شبیه سازی | محیطها
من نیل از 3D Tudor هستم و در انگلستان زندگی می کنم. من یک هنرمند سه بعدی با 8 سال تجربه مدل سازی، از جمله دارایی ها، شخصیت ها و محیط ها هستم.
در سال 2019، من 3D Tudor را به دلیل علاقه ام به مدل سازی سه بعدی که می خواستم با دیگران به اشتراک بگذارم، تأسیس کردم. من اکنون به عنوان یک هنرمند حرفه ای لوازم و محیط زیست شناخته می شوم.
دورههای من برای مدلسازان سهبعدی در تمام سطوح، با تعداد زیادی از نکات و ترفندهای جدید طراحی شدهاند. هر دوره متفاوت است، با اغلب موضوعات متداول از جمله دارایی ها و ساختمان های بازی قرون وسطایی انگلستان Tudor، یا صحنه ها و سلاح های علمی تخیلی. سبک مربی من به دلیل دستورالعملهای دقیق و راهنماییهای واضح در طول هر درس، مرا متمایز میکند.
من تنها مربی در Skillshare هستم که از نکات ابزار زنده روی صفحه در طول درسهایم استفاده میکنم و به زبانآموزان کمک میکنم تا بدون نیاز به بازگشت و بازدید مجدد میانبرهای قبلی، آنها را دنبال کنند. این امر به مبتدیان مطلق و فراگیران میان رده امکان می دهد تا در کنار یکدیگر، بدون هیچ چیزی مانع یادگیری آنها شوند، و با سرعت های متفاوتی که هر دانش آموز انتخاب می کند.
من در ابتدا به دلیل علاقه ام به بازی، با مدل سازی سه بعدی شروع کردم. برخی از اولین مدل های من شامل ایجاد دارایی برای کارگاه City Skylines بود.
من شروع به کار آزاد پس از حضور در دانشگاه هنرهای خلاق (UCA) برای مدرک BA (Hons) در هنرهای بازی های رایانه ای کردم. به عنوان یک مترجم آزاد، من مجموعه من را از طریق کار بر روی دارایی ها و محیط های تاریخی گسترش داد.
مدلهای من با استفاده از ترکیبی از Blender، Maya و ZBrush ساخته میشوند - بسته به مشخصات آنها. من از Blender برای جلوه های ذرات و انیمیشن دارایی های پیچیده استفاده می کنم.
من میتوانم از دو موتور بازی محبوب Unreal Engine 4 (UE4) و Unity با سالها تجربه در استفاده از هر دو استفاده کنم. من در فتوشاپ مهارت دارم و از این ابزار برای بافت هایم و هنر مفهومی اصلی که به عنوان بخشی از گردش کار تحقیق مدل سه بعدی خود تولید می کنم استفاده می کنم. من از Substance Painter استفاده می کنم اما مواد و بافت های خود را با استفاده از Substance Designer نیز می سازم.
من ترجیح می دهم از Topogun برای retopology استفاده کنم، متخصص در بهینه سازی retopology برای دارایی های AAA.
نمایش نظرات