آموزش توسعه بازی سریع و خشمگین با جاوا اسکریپت و هوش مصنوعی

Fast and Furious Game Development with JavaScript and AI

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: HTML، جاوا اسکریپت و توسعه بازی را با استفاده از هوش مصنوعی مولد و ChatGPT بیاموزید تا بازی بسازید و از آن لذت ببرید! دانش آموزان HTML5 + CSS (Cascading Style Sheets) + جاوا اسکریپت را از پایه یاد خواهند گرفت. و همچنین لمس بسیاری از موضوعات علوم کامپیوتر. دانش‌آموزان با بسیاری از ویژگی‌های هیجان‌انگیز جدید APIهای HTML5 مانند Canvas برای گرافیک، کدنویسی ناهمزمان و با کارایی بالا آشنا خواهند شد. دانش‌آموزان اصول گرافیک کامپیوتری از جمله شطرنجی‌سازی، نحوه ترسیم اشیاء، گرافیک‌های بیت‌مپی، و نحوه ایجاد یک موتور "اسپرایت" را خواهند آموخت. دانش آموزان یاد خواهند گرفت که چگونه صداها و موسیقی را در برنامه های جاوا اسکریپت بارگذاری و پخش کنند. دانش آموزان یاد خواهند گرفت که چگونه از ابزارهای متعددی مانند ویرایشگرهای گرافیکی و صدا برای دستکاری محتوا برای بازی های خود استفاده کنند. دانش آموزان یاد خواهند گرفت که چگونه از صفحه کلید و ماوس ورودی کاربر را برای کنترل شخصیت های بازی خود دریافت کنند. دانش‌آموزان یاد خواهند گرفت که چگونه از LLM (مدل‌های زبان بزرگ) و هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT برای کمک به نوشتن بازی‌های کاملاً کاربردی استفاده کنند. دانش آموزان توسعه بازی را با توسعه بیش از نیم دوجین بازی ویدیویی کلاسیک با کمک هوش مصنوعی و ChatGPT یاد خواهند گرفت. و در نهایت، دانش‌آموزان می‌توانند همه این چیزها را کنار هم بگذارند و بازی‌های شگفت‌انگیزی برای خود بسازند. پیش نیازها: یک رایانه (یا VM) مدرن ویندوز، مک او اس یا لینوکس که قادر به اجرای بازی های مبتنی بر مرورگر و اجرای ابزارهایی مانند Krita Paint و ویرایشگر صدا Audacity است. دانش دوره اول/دبیرستان یا معادل آن از ریاضیات. اصولاً هر از گاهی جمع، تفریق، کمی جبر و بردارها. هیچ تجربه برنامه نویسی لازم نیست، اما اگر زبان برنامه نویسی دیگری مانند C/C++، C#، Python، BASIC یا حتی جاوا را بلد باشید، ضرری ندارد. صبر زیاد! این یک دوره به سبک دانشگاهی با سخنرانی 30-60 دقیقه است. ما قصد داریم با "Hello World" در HTML و جاوا اسکریپت شروع کنیم و در پایان دوره شما بازی های ویدیویی کاملی را با و بدون کمک هوش مصنوعی می نویسید.

"توسعه بازی سریع و خشمگین با جاوا اسکریپت و هوش مصنوعی" ایجاد شد تا هر کسی را با یا بدون تجربه در زمینه کدنویسی جذب کند، HTML5 + CSS و جاوا اسکریپت را از ابتدا با استفاده از گرافیک و توسعه بازی به عنوان پلتفرم یادگیری به آنها آموزش دهد. و سپس با در دست داشتن اصول اولیه، یکی از هیجان انگیزترین سفرها را در محاسبات انجام می دهیم و یاد می گیریم که چگونه از هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT برای ساخت بازی های کاری استفاده کنیم! بنابراین، این واقعاً سه دوره در یک است.

در قسمت اول دوره، با نحوه کار اینترنت و HTML در رابطه با مرورگرها شروع می کنیم. سپس با یک "Hello World" در HTML شروع می کنیم و اولین صفحه وب خود را می سازیم. از آنجا، سخنرانی بعد از سخنرانی، عمیق‌تر و عمیق‌تر به مهم‌ترین ویژگی‌های HTML5 + CSS می‌پردازیم، بنابراین می‌توانید وب‌سایت‌های اساسی با قالب‌بندی، استایل، کنترل‌ها و موارد دیگر ایجاد کنید. بنابراین، اگر تا به حال در زندگی خود وبسایتی ایجاد نکرده اید، در این قسمت از دوره آموزشی، قدم به قدم یاد خواهید گرفت. حتی اگر یک برنامه نویس باتجربه هستید که هرگز موفق به یادگیری HTML5 + CSS نشده اید، از این بخش لذت خواهید برد.

در قسمت بعدی دوره ما جاوا اسکریپت را از ابتدا پوشش می دهیم، اصول اولیه متغیرها، ریاضیات، شرطی ها، حلقه ها، توابع و موارد دیگر را می آموزیم. با پیشرفت سخنرانی ها، موضوعات پیشرفته تری مانند برنامه نویسی رویداد محور، بازگشت و برنامه نویسی شی گرا در جاوا اسکریپت را پوشش می دهیم. سپس دنده‌ها را عوض می‌کنیم و همزمان با یادگیری ویژگی‌های جاوا اسکریپت، شروع به یادگیری در مورد گرافیک کامپیوتری و توسعه بازی می‌کنیم. ما یاد می‌گیریم که چگونه روی بوم HTML5 طراحی کنیم، چگونه Sprites را متحرک کنیم و شبیه‌سازی‌های فیزیک ساده را انجام دهیم. البته در طول مسیر یاد می گیریم که چگونه با صفحه کلید و ماوس رابط کاربری داشته باشیم و چگونه صفحات HTML (وب سایت ها) خود را با جاوا اسکریپت یکپارچه کنیم و چگونه بین آنها پیام ارسال کنیم. علاوه بر این، ما یاد می گیریم که چگونه DOM (مدل شیء سند) را که درختی مانند ساختار داده ای است که صفحات وب شما را نشان می دهد، دستکاری کنیم. یادگیری یک زبان جدید می تواند یک کار دلهره آور باشد، اما یادگیری یک زبان جدید با استفاده از گرافیک و توسعه بازی به عنوان بستر یادگیری تنها راه برای انجام آن است! قول می دهم خسته کننده نباشد.

در قسمت آخر دوره، به هوش مصنوعی و ChatGPT می پردازیم. در این مرحله از دوره، شما یک برنامه نویس ماهر جاوا اسکریپت هستید که تمام ابزارهای مورد نیاز برای ساخت بازی های کامل را دارید. با این حال، به جای اینکه خودمان بازی بسازیم، قرار است یاد بگیریم با پیشرفته ترین هوش مصنوعی جهان (مسلماً) ChatGPT همکاری کنیم. شما یاد خواهید گرفت که چگونه ChatGPT را برای ایجاد اسکلت های کاری از بازی های آرکید کلاسیک "اعلام" کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه هوش مصنوعی را هدایت کنید تا از طریق "مهندسی سریع" آن را به تولید کدهای کاری به همراه محدودیت های آن برسانید. سپس بعد از اینکه ChatGPT یک اسکلت کاری از یک بازی را به ما می دهد، من و شما آن بازی را می گیریم و با چیزهایی که یاد گرفته ایم آن را تمام می کنیم و گرافیک، صدا، موسیقی و ویژگی های بیشتر بازی را اضافه می کنیم. ما این کار را بیش از نیمی از دوجین بار انجام خواهیم داد، زیرا بازی‌های کلاسیکی را که برای بازی سرگرم‌کننده هستند و همچنین دستاوردهای شگفت‌انگیزی برای هوش مصنوعی ایجاد می‌کنیم، دوباره ایجاد می‌کنیم. ما این بازی ها و موارد دیگر را خواهیم ساخت:

  • پنگ

  • برک آوت/Arkanoid

  • مار

  • پرنده Flappy

  • تیرانداز فضایی قاب سیمی سه بعدی

  • مهاجمان فضایی

  • بلک جک

  • RetroRift (ChatGPT اصلی)

در نهایت، این دوره همچنین با نسخه‌های PDF الکترونیکی رایگان برخی از کلاسیک‌ترین کتاب‌های توسعه بازی من ارائه می‌شود که در طول سال‌ها به میلیون‌ها دانش‌آموز و حرفه‌ای توسعه بازی را آموزش داده‌اند:

  • "ترفندهای مربیان برنامه نویسی بازی ویندوز"

  • "هنر سیاه برنامه نویسی بازی های سه بعدی"

  • "ترفندهای مربیان برنامه نویسی بازی های سه بعدی"

در پایان، این دوره داغ ترین موضوعات را در محاسبات می گیرد. جاوا اسکریپت + HTML5، توسعه بازی و هوش مصنوعی با ChatGPT و ترکیب آنها با هم به روشی که هیچ کس قبل از اینکه یادگیری این موضوعات را سرگرم کننده و جذاب کند، انجام نداده است. و با دانشی که یاد می گیرید، می توانید بازی ها و برنامه هایی را اجرا کنید که روی میلیاردها دستگاهی که از مرورگرها پشتیبانی می کنند اجرا می شوند. این قدرت فوق العاده ای است که می خواهید در جعبه ابزار خود داشته باشید!



سرفصل ها و درس ها

خط شروع The Starting Line

  • Let’s Get Ready to Rumble: مقدمه، راه اندازی و نصب Let’s Get Ready to Rumble: Introduction, Setup and Installation

دوره خرابی HTML و CSS HTML and CSS Crash Course

  • مقدمه ای بر مبانی وب HTML/CSS و DOM Intro to the Web HTML/CSS Basics and the DOM

  • ساخت اولین صفحه وب و استفاده از ویرایشگرهای آنلاین Building our First Web Page and Using Online Editors

  • HTML Primer - آشنایی با برچسب های اصلی HTML Primer - Getting to Know the Basic Tags

  • افزودن کمی درام با برچسب‌های Style، Div و Span Adding a Bit of Drama with Style, Div, and Span Tags

  • تعبیه تصاویر و صداها در HTML Embedding Images and Sounds in HTML

  • انجام کارها با دکمه ها و کنترل های ورودی Getting Things Done with Buttons and Input Controls

  • کار با فرم ها و معرفی CSS (Cascading Style Sheets) Working with Forms and Introduction to CSS (Cascading Style Sheets)

  • بررسی استایل و انیمیشن CSS پیشرفته تر Exploring More Advanced CSS Styling and Animation

JavaScript و Graphics Primer JavaScript and Graphics Primer

  • JavaScript Primer++ - آشنایی با انواع، اشیا، متغیرها، ریاضیات و اشکال زدایی JavaScript Primer++ - Getting to Know Types, Objects, Variables, Math and Debug

  • تکنیک های اشکال زدایی جاوا اسکریپت و اسکریپت های خارجی JavaScript Debugging Techniques and External Scripts

  • کار با انواع پایه قسمت اول - رشته ها، آرایه ها، اعداد و اشیاء ریاضی Working with Basic Types Part I - Strings, Arrays, Number, and Math Objects

  • انواع پایه قسمت دوم - رشته ها، آرایه ها، عملیات بیت، اعداد و اشیاء ریاضی Basic Types Part II - Strings, Arrays, Bit Operations, Number and Math Objects

  • ریاضیات، آرایه ها و توابع بیشتر - قسمت سوم More Math, Arrays, and Functions - Part III

  • آرایه های پیشرفته، توابع و تعامل با DOM Advanced Arrays, Functions, and Interacting with the DOM

  • تصمیم گیری با «اگر» - قسمت اول Making Decisions with "if" - Part I

  • شرایط پیشرفته و بیانیه سوئیچ - قسمت دوم Advanced Conditionals and the Switch Statement - Part II

  • تکرار کد و حلقه زدن با "for" و "while" Repeating Code and Looping with "for" and "while"

  • استفاده مجدد از کد با توابع Reusing Code with Functions

  • مفاهیم عملکرد پیشرفته - توابع ناشناس، پاسخ به تماس و بازگشت Advanced Function Concepts - Anonymous Functions, Callbacks and Recursion

  • معرفی "اشیاء" قسمت اول - و چیزهای دیگری که در شب ضربه می خورند Introducing "Objects" Part I - And Other Things That Go Bump in the Night

  • اشیاء قسمت دوم - مفاهیم پیشرفته، روش ها، ویژگی ها و سازندگان Objects Part II - Advanced Concepts, Methods, Properties, and Constructors

  • استفاده از APIها و اشیاء از پیش نوشته شده و محک زدن با اشیاء زمان و تاریخ Using Pre-Written APIs and Objects and Benchmarking with Time and Date Objects

  • رابط با HTML DOM قسمت اول: مبانی، هندلرها و دستکاری گره Interfacing to the HTML DOM Part I: Fundamentals, Handlers and Node Manipulation

  • رابط با HTML DOM قسمت دوم: افزودن عناصر و کنترل‌کننده‌های رویداد بیشتر Interfacing to the HTML DOM Part II: Adding Elements and More Event Handlers

  • گرافیک و انیمیشن با بوم قسمت اول: نقاط، خطوط، پیکسل ها، رنگ Graphics and Animation with the Canvas Part I: Points, Lines, Pixels, Color

  • گرافیک و انیمیشن قسمت دوم - درک زمینه ها و مسیرهای گرافیکی Graphics and Animation Part II - Understanding Graphics Contexts and Paths

  • گرافیک و انیمیشن قسمت سوم - مبانی انیمیشن و مبانی فیزیک Graphics and Animation Part III - Fundamentals of Animation and Basics Physics

  • گرافیک و انیمیشن قسمت چهارم - Parallax 3D Star Field و کار با فونت Graphics and Animation Part IV - Parallax 3D Star Field and Working with Fonts

  • ارائه Bitmaps و Sprites: درک فرمت های Bitmap و ویرایشگرهای گرافیکی Rendering Bitmaps and Sprites: Understanding Bitmap Formats & Graphical Editors

  • Bitmaps و Sprites قسمت دوم - ساخت موتور Sprite، Sprite Sheets و موارد دیگر Bitmaps and Sprites Part II - Building our Sprite Engine, Sprite Sheets and More

  • Bitmaps و Sprites قسمت III - اتمام موتور Sprite و انیمیشن پیشرفته Bitmaps and Sprites Part III - Finishing our Sprite Engine & Advanced Animation

  • هک کردن صفحه‌کلید - اسپرایت‌های بیشتر، ابزارهای انیمیشن و طرح‌های کنترل کاربر Hacking the Keyboard - More sprites, Animation Tools and User Control Schemes

  • هک صفحه کلید قسمت دوم - انیمیشن و جلوه های کاراکتر Sprite پیشرفته Hacking the Keyboard Part II - Advanced Sprite Character Animation and Effects

  • رابط با ماوس - خواندن موقعیت، دکمه ها و رویدادهای ماوس Interfacing to the Mouse - Reading the Mouse Position, Buttons and Events

  • رابط با ماوس قسمت دوم - انتقال یک بازی سه بعدی "Raiders-3D" با ماوس Interfacing to the Mouse Part II - Porting a 3D Game "Raiders-3D" with Mouse

  • پخش Sound FX و Music در جاوا اسکریپت Playing Sound FX and Music in JavaScript

  • طراحی و مهندسی صدا - اضافه کردن صدا FX و موسیقی به Raiders 3D Sound Design and Engineering - Adding sound FX and Music to Raiders 3D

استفاده از ChatGPT و سایر هوش مصنوعی های مولد به عنوان دستیاران کدنویسی Using ChatGPT and other Generative AIs as Coding Assistants

  • استفاده از ChatGPT و LLM به عنوان دستیار برنامه نویسی - درخواست، تولید کد و نمایش Using ChatGPT & LLMs as Coding Assistants - Prompting, Code Generation and Demos

  • نسخه‌های نمایشی بازی‌های تولید شده ChatGPT - پیش‌نمایش آنچه با ChatGPT/AI ممکن است Demos of ChatGPT Generated Games - A Preview of What's Possible with ChatGPT/AI

توسعه بازی با ChatGPT و جاوا اسکریپت Game Development with ChatGPT and JavaScript

  • کلاسیک "پنگ" قسمت اول - استفاده از هوش مصنوعی مولد برای کدگذاری نسخه ای از "پنگ" Classic “Pong” Part I - Using Generative AI to Code a Version of "Pong"

  • کلاسیک "پنگ" قسمت دوم - اضافه کردن کد، گرافیک، صدا و موسیقی Classic “Pong” Part II - Adding Code, Graphics, Sound and Music

  • ساختن «برک آوت» قسمت اول - استفاده از هوش مصنوعی مولد برای کدگذاری نسخه «برک آوت» Building “Breakout” Part I - Using Generative AI to Code a Version of "Breakout”

  • Building “Breakout” Part II - اضافه کردن کد، گرافیک، صدا و موسیقی Building “Breakout’”Part II - Adding Code, Graphics, Sound and Music

  • ساختن «فلپی برد» قسمت اول - استفاده از هوش مصنوعی مولد برای کدگذاری «فلپی برد» Building “Flappy Bird” Part I - Using Generative AI to Code “Flappy Bird"

  • ساختن Flappy Bird قسمت دوم - اضافه کردن کد، گرافیک، صدا و موسیقی Building “Flappy Bird” Part II - Adding Code, Graphics, Sound and Music

  • ساختن "Snake" قسمت اول - استفاده از هوش مصنوعی مولد برای کدگذاری نسخه "Snake" Building “Snake” Part I - Using Generative AI to Code a Version of "Snake"

  • Building "Snake" Part II - اضافه کردن کد، گرافیک، صدا و موسیقی Building “Snake” Part II - Adding Code, Graphics, Sound and Music

  • ساختن "مهاجم فضایی" قسمت اول - استفاده از هوش مصنوعی مولد برای کدگذاری " مهاجمان فضایی" Building "Space Invaders" Part I - Using Generative AI to Code "Space Invaders"

  • ساختن "مهاجمین فضایی" قسمت دوم - اضافه کردن کد، گرافیک، صدا و موسیقی Building “Space Invaders” Part II - Adding Code, Graphics, Sound and Music

  • ساخت "Blackjack" Part I - استفاده از هوش مصنوعی مولد برای کدگذاری "Blackjack" Building "Blackjack" Part I - Using Generative AI to Code "Blackjack"

  • ساخت «بلک جک» قسمت دوم - اضافه کردن کد، گرافیک، صدا و موسیقی Building “Blackjack” Part II - Adding Code, Graphics, Sound and Music

  • Retro Rift - Epilog و AI Musings - ChatGPT بازی خود را می سازد Retro Rift - Epilog and AI Musings - ChatGPT Builds its own Game

نمایش نظرات

آموزش توسعه بازی سریع و خشمگین با جاوا اسکریپت و هوش مصنوعی
جزییات دوره
45.5 hours
53
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
388
4.8 از 5
دارد
دارد
دارد
Andre LaMothe
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Andre LaMothe Andre LaMothe

دانشمند کامپیوتر/مهندس جاسازی شده/نویسنده