آموزش ضروری 3ds Max 2025

3ds Max 2025 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

3ds Max بیشتر به خاطر ابزارهای مدل‌سازی و رندر معروف است. این نقاط قوت در معماری، ساخت، توسعه بازی، طراحی صنعتی و گرافیک حرکتی به چشم می خورد. ده ها ویژگی و تکنیک برای تسلط وجود دارد، از مدل سازی و تکسچرینگ گرفته تا نورپردازی و رندر. این دوره آموزشی 3ds Max را از ابتدا پوشش می‌دهد و یک نمای کلی از کل بسته و همچنین مهارت‌های ضروری که هنرمندان سه بعدی برای ایجاد مدل‌ها و انیمیشن‌های حرفه‌ای به آن نیاز دارند، ارائه می‌دهد.

با نحوه دور زدن رابط 3ds Max و سفارشی کردن آن مطابق با ترجیحات خود آشنا شوید. نحوه مدل‌سازی اشیاء مختلف با استفاده از خطوط، چندضلعی‌ها و سطوح تقسیم‌بندی و همچنین نحوه ساخت سلسله مراتب، افزودن دوربین‌ها و نورها، و متحرک سازی با فریم‌های کلیدی را کشف کنید. مربی Aaron F. Ross همچنین نگاهی عمیق به نقشه مواد و بافت، همراه با گزینه هایی برای موتورهای رندر مانند Quicksilver دارد.


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی 3ds Max 2025 Introducing 3ds Max 2025

  • با استفاده از فایل های تمرین Using the exercise files

  • استفاده از پوشه های پروژه Using project folders

  • تنظیم تنظیمات Setting preferences

1. رابط 3ds Max 1. 3ds Max Interface

  • در حال پیکربندی طرح‌بندی‌های viewport Configuring viewport layouts

  • با کلیدهای میانبر سرعت کار را تسریع کنید Accelerate workflow with Hotkey shortcuts

  • Orbit و viewport واگرد Orbit and viewport Undo

  • ایجاد چیزهای اولیه Creating primitives

  • موقعیت، چرخش، و مقیاس اشیاء Position, Rotate, and Scale objects

  • پیمایش در ویوپورت ها Navigating in viewports

  • آشنایی با رابط کاربری Getting familiar with the interface

  • انتخاب حالت های سایه نما Choosing viewport shading modes

2. تنظیم صحنه 2. Scene Setup

  • تعیین واحدهای اندازه گیری Specifying units of measurement

  • ذخیره صحنه قالب maxstart.max Saving a maxstart.max template scene

  • ادغام صحنه ها Merging scenes

  • تعریف شبکه خانگی Defining the Home Grid

3. مدیریت اشیاء 3. Managing Objects

  • با استفاده از Isolate Selection و Lock Selection Using Isolate Selection and Lock Selection

  • جمع آوری اشیا در یک گروه Collecting objects in a Group

  • مدیریت اشیا با Scene Explorer Managing objects with Scene Explorer

  • کپی کردن فرم ها با اصلاح کننده آرایه Duplicating forms with Array modifier

  • مشخص کردن نام اشیا با Scene Explorer Outlining object names with Scene Explorer

  • مدیریت لایه های نمایش در Layer Explorer Managing display layers in the Layer Explorer

  • کپی کردن اشیا با Clone Duplicating objects with Clone

4. تبدیل اشیاء 4. Transforming Objects

  • تبدیل دقیق با Grid Snap Precision transforms with Grid Snap

  • انتخاب در حالت های Window و Crossing Selecting in Window and Crossing modes

  • حرکت اجسام در سیستم مختصات مرجع Moving objects in reference coordinate systems

  • انتخاب یک مرکز تبدیل Choosing a transform center

  • تبدیل مختصات مرجع مرکز Transform center reference coordinates

  • چرخش اشیاء در سیستم مختصات مرجع Rotating objects in reference coordinate systems

  • معرفی اسنپ Introducing snap

5. Spline Modeling 5. Spline Modeling

  • مدل سازی با اصلاح کننده Extrude Modeling with the Extrude modifier

  • اضافه کردن یک اصلاح کننده Bevel Adding a Bevel Modifier

  • وارد کردن مسیرهای Illustrator به 3ds Max Importing Illustrator paths to 3ds Max

  • اکسترود کردن در طول یک مسیر با اصلاح کننده Sweep Extruding along a path with the Sweep modifier

  • ایجاد اشکال Creating shapes

  • تنظیم جزئیات شکل با درون یابی Setting Shape detail with Interpolation

  • مدل سازی تایپوگرافی با TextPlus Modeling typography with TextPlus

  • در حال ویرایش خطوط بزیر Editing Bezier splines

6. مدلسازی پارامتریک 6. Parametric Modeling

  • درک وابستگی توپولوژی Understanding topology dependence

  • تعریف سطح جزئیات چند ضلعی Defining polygon level of detail

  • نسخه بندی دارایی های پارامتریک Versioning parametric assets

  • ارسال یک انتخاب به بالای پشته Passing a selection up the stack

  • لایه بندی تغییر شکل دهنده ها در پشته اصلاح کننده Layering deformers in the modifier stack

  • تغییر شکل یک شی با یک اصلاح کننده Deforming an object with a modifier

7. مدل سازی چند ضلعی 7. Polygon Modeling

  • گرد کردن گوشه ها با چمفر Rounding corners with Chamfer

  • ترکیب مش ها با اصلاح کننده Boolean Combining meshes with Boolean modifier

  • اضافه کردن لبه ها با Cut Adding edges with Cut

  • جزئیات یک مش Detailing a mesh

  • با استفاده از روبان مدلسازی Using the Modeling Ribbon

  • انشعاب با پلی اکسترود قابل ویرایش Branching with Editable Poly Extrude

  • بهینه سازی با اصلاح کننده Retopology Optimization with Retopology modifier

  • اضافه کردن لبه ها با QuickSlice Adding edges with QuickSlice

  • انتخاب های موضوع فرعی را رشد و تبدیل کنید Grow and convert subobject selections

  • لبه های سخت و نرم با اصلاح کننده Smooth Hard and soft edges with the Smooth modifier

8. مدلسازی سطح فرعی 8. Subdivision Surface Modeling

  • درک سطوح فرعی Understanding subdivision surfaces

  • محدودیت های تبدیل موضوع فرعی Subobject transform constraints

  • اصلاح هندسه با SwiftLoop Refining geometry with SwiftLoop

  • حفظ تعداد چند ضلعی با Edge Crease Preserving polygon count with Edge Crease

  • مدل سازی انحنا با انتخاب نرم Modeling curvature with Soft Selection

  • مدل سازی با اصلاح کننده Symmetry Modeling with Symmetry modifier

  • تصحیح یک درز با Align to Grid Correcting a seam with Align to Grid

9. تکنیک های دوربین 9. Camera Techniques

  • ساخت دوربین فیزیکی Creating a physical camera

  • شبیه سازی سه پایه با ترتیب محور چرخش Emulating a tripod with rotation axis order

  • تنظیم وضوح رندر و نسبت تصویر Setting render resolution and aspect ratio

  • فعال کردن قاب های ایمن Enabling Safe Frames

  • ناوبری دوربین اول شخص First-person camera navigation

  • چرخش در فضای مختصات گیمبال Rotating in Gimbal coordinate space

  • آشنایی با انواع دوربین Understanding camera types

10. نورپردازی عملی و استودیویی 10. Practical and Studio Lighting

  • تنظیم شکل و توزیع نور Adjusting light shape and distribution

  • با استفاده از Light Explorer Using the Light Explorer

  • ایجاد نورهای فتومتریک Creating photometric lights

  • کنترل پارامترهای نورافکن Controlling spotlight parameters

  • فعال کردن کنترل نوردهی Enabling exposure control

  • تنظیم شدت و رنگ Adjusting intensity and color

  • رندر در ویوپورت Rendering in the viewport

11. روشنایی محیط 11. Environment Lighting

  • روشنایی با محیط HDRI Illumination with an HDRI environment

  • نورپردازی با رنگ محیط Illumination with an environment color

  • پارامترهای خورشید و آسمان هدایت هنر Art directing sun and sky parameters

  • جداسازی محیط از پس زمینه Separating environment from background

  • ایجاد خورشید و آسمان Creating a sun and sky

12. مواد 12. Materials

  • مدیریت اسلات های نمونه Managing sample slots

  • تغییر نمایش گره و طرح نمودار Changing node display and graph layout

  • ذخیره یک کتابخانه مواد Saving a material library

  • مدیریت مواد صحنه Managing scene materials

  • تخصیص مواد به اشیا Assigning materials to objects

  • با استفاده از ویرایشگر Slate Material Using the Slate Material Editor

  • پارامترهای بازتاب مواد فیزیکی Physical material reflection parameters

  • پارامترهای اساسی مواد فیزیکی Physical material basic parameters

  • تنظیم رندر برای مواد Render setup for materials

13. نقشه برداری 13. Mapping

  • بازیابی پیوندها با ردیابی دارایی Restoring links with Asset Tracking

  • طراحی UV ها با اصلاح کننده نقشه UVW Projecting UVs with UVW Map modifier

  • سایه زنی مواد در نما Material shading in the viewport

  • با استفاده از اندازه نقشه دنیای واقعی Using real-world map size

  • ایجاد نقشه رویه ای سه بعدی Creating a 3D procedural map

  • نگاشت فایل های تصویری bitmap Mapping bitmap image files

14. سلسله مراتب 14. Hierarchies

  • قفل کردن تبدیل می شود Locking transforms

  • پیوند دادن اشیاء Linking objects

  • تبدیل نقاط محوری Transforming pivot points

  • اولویت بندی محورهای چرخشی Prioritizing rotation axes

  • درک سلسله مراتب Understanding hierarchies

15. ملزومات انیمیشن 15. Animation Essentials

  • ویرایش زمان‌بندی در خط زمانی نوار آهنگ Editing timing in the Track Bar timeline

  • ایجاد فریم های کلیدی در حالت کلید خودکار Creating keyframes in Auto Key mode

  • ایجاد فریم های کلیدی در حالت تنظیم کلید Creating keyframes in Set Key mode

  • گزینه های پخش Viewport Viewport playback options

  • تنظیم نرخ فریم در پیکربندی زمان Setting frame rate in time configuration

  • بهترین روش‌ها برای تنظیم حالت کلید Best practices for Set Key mode

16. ویرایش انیمیشن 16. Animation Editing

  • پیمایش در برگه دوپ Navigating in the Dope Sheet

  • تغییر نوع درونیابی Changing interpolation type

  • پیمایش در ویرایشگر Curve Navigating in the Curve Editor

  • ویرایش فریم های کلیدی در Curve Editor Editing keyframes in the Curve Editor

  • ویرایش فریم های کلیدی در Dope Sheet Editing keyframes in the Dope Sheet

  • دستکاری مماس های فریم کلیدی Manipulating keyframe tangents

  • ویرایش یک مسیر با Motion Path Editing a trajectory with Motion Path

17. رندرینگ 17. Rendering

  • انتخاب یک رندر Choosing a renderer

  • آماده شدن برای رندر با Quicksilver Preparing to render with Quicksilver

  • گزینه های Quicksilver Quicksilver options

  • رندر کردن دنباله تصویر Rendering an image sequence

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

آموزش ضروری 3ds Max 2025
جزییات دوره
13h 10m
118
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
363
- از 5
دارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.