نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیویی برای نمایش وجود ندارد.
توضیحات دوره:
در این مجموعه از آموزش های Blender ، ما به نحوه ایجاد یک شخصیت به دنبال خط انیمیشن خواهیم پرداخت که گویی در حال تولید تیم هستیم. نرم افزار مورد نیاز: Blender 2.73. در این مجموعه از آموزش های Blender ، نحوه ایجاد یک کاراکتر به دنبال خط انیمیشن به عنوان یک تیم تولیدی بررسی خواهیم کرد. ابتدا با ایجاد یک عروسک مبتنی بر یک مفهوم شروع خواهیم کرد و سپس آن را برای انیمیشن سازی می کنیم. سپس مدل کاراکتر خود را با استفاده از تکنیک های mix poly extrude و box ایجاد می کنیم. سپس حالت های صورت را با استفاده از shapekeys و راننده های استخوان ایجاد خواهیم کرد. ما همچنین شخصیت را با ترکیب دو تکنیک تقلب و همچنین افزایش تغییر شکل با شکلات ، راننده ها و استخوان های عضله تقویت خواهیم کرد. ما همچنین برای کمک بیشتر به روند انیمیشن ، عناصر پویایی مانند پارچه ، خز و مو را ایجاد و مدل خواهیم کرد. در آخر ، ما تمام بافت ها ، مواد و گره های ارائه چرخه ها را ایجاد خواهیم کرد. با پایان این آموزش بلندر ، شما دانش لازم را در مورد چگونگی ایجاد شخصیت های شخصی خود پس از یک فرایند تولید تیم کسب خواهید کرد. نرم افزار مورد نیاز: بلندر 2.73.
سرفصل ها و درس ها
مقدمه و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
-
مقدمه و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
ایجاد یک شخصیت آماده تولید در بلندر
Creating a Production Ready Character in Blender
-
بحث در مورد اینکه خط لوله انیمیشن سه بعدی چیست
Discussing What a 3D Animation Pipeline Is
-
راه اندازی مخلوط کن برای پروژه ما
Setting up Blender for Our Project
-
در حال بارگیری در تصاویر مرجع
Loading in Reference Images
-
ساختن ساختگی سر
Building the Dummy Head
-
ساختن بدن ساختگی
Constructing the Dummy Body
-
بازوهای گردن ساختگی را تشکیل می دهید
Forming the Dummy Neck & Arms
-
ساختن دست ساختگی
Building the Dummy Hands
-
ساختن پایه های ساختگی
Constructing the Dummy Legs & Feet
-
مسدود کردن انگشتان ساختگی
Blocking the Dummy Feet & Toes
-
ایجاد دکل آرماتور اساسی
Creating the Basic Armature Rig
-
اتصال ساختگی به دکل آرماتور
Binding the Dummy to Armature Rig
-
ایجاد IK برای دکل آرماتور
Creating IK's for the Armature Rig
-
ساخت کلیدهای IK برای دکل آرماتور
Building IK Switches for the Armature Rig
-
ساخت اشکال استخوان سفارشی
Constructing Custom Bone Shapes
-
ادامه اشکال استخوان سفارشی
Continuing Custom Bone Shapes
-
پایان دادن به اشکال استخوان سفارشی
Finishing the Custom Bone Shapes
-
قفل کردن و محدود کردن تحولات استخوانی
Locking and Limiting Bone Transformations
-
اتصال دکل ساختگی
Linking the Dummy Rig
-
ایجاد کتابخانه ژست
Creating a Pose Library
-
مدل ساختن کره چشم
Building Model for Eyeballs
ایجاد یک شخصیت آماده تولید در Blender Pt. 2
Creating a Production Ready Character in Blender Pt. 2
-
تغییر شکل کره چشم و مدل سازی پلک ها
Deforming the Eyeballs and Model the Eyelids
-
پلک ها را ادامه دهید و از بینی و ابرو شروع کنید
Continuing the Eyelids and Start on Nose and Brows
-
ساختن دهان و گونه ها
Constructing the Mouth and Cheeks
-
ساختن فک ، گوش و سر
Building the Jaw, Ears, and Head
-
تصفیه سر و ایجاد گردن
Refining the Head and Creating the Neck
-
ایجاد سوراخ های بینی و دهان داخلی
Creating Nostrils and Inner Mouth
-
تشکیل Uvula و زبان
Forming the Uvula and Tongue
-
ساخت دندان ها
Constructing the Teeth
-
کار روی انگشتان
Working on the Fingers
-
ساختن دستها
Building the Hands
-
ایجاد اسلحه
Creating the Arms
-
تشکیل دلتوئیدها و قفسه سینه
Forming Deltoids and Chest
-
مجسمه سازی شانه ها ، پشت و ریبج
Sculpting the Shoulders, Back, and the Ribcage
-
جزئیات انگشتان پا و پا
Detailing the Toes and Feet
-
ادامه با پاشنه ، ناخن و پاها
Continuing with the Heel, Nails, and Legs
-
اتصال پاها به بدن
Connecting the Legs to the Body
-
تمیز کردن مدل
Cleaning up the Model
-
مجسمه سازی جزئیات بدن
Sculpting the Body Details
-
اتمام جزئیات بدن
Finishing the Body Details
-
مجسمه سازی جزئیات صورت
Sculpting Facial Details
ایجاد یک شخصیت آماده تولید در Blender Pt. 3
Creating a Production Ready Character in Blender Pt. 3
-
آماده سازی چهره برای حالت های صورت
Getting the Face Ready for Facial Expressions
-
ایجاد Skapekeys برای پلک ها
Creating Skapekeys for the Eyelids
-
کلیدهای شکل پلک را تمام کنید
Finishing the Eyelid Shapekeys
-
ایجاد Shapekeys برای ابرو
Creating Shapekeys for the Eyebrows
-
باز کردن دهان با Shape Keys
Opening the Mouth with Shapekeys
-
ایجاد Shapekeys لبخند ، غمگین و Snarl
Creating Smile, Sad, and Snarl Shapekeys
-
استفاده از دهان شیب Shapekeys
Applying Mouth Tilts Shapekeys
-
ادامه دهان Shapekeys
Continuing Mouth Shapekeys
-
Shapekeys را تمام کنید
Finishing the Shapekeys
-
ایجاد یک تغییر شکل دهنده قفس
Creating a Cage Deformer
-
ادامه تغییر شکل دهنده قفس
Continuing the Cage Deformer
-
پایان دادن به تغییر شکل دهنده قفس
Finishing the Cage Deformer
-
اتصال دهنده تغییر شکل دهنده قفس
Binding the Cage Deformer
-
ادامه اتصال
Continuing to Bind
-
فک کردن
Rigging the Jaw
-
افزودن دکل برای سر و گردن
Adding Rig for Head and Neck
-
تقلب در uvula ، بینی ، گوش و زبان
Rigging the Uvula, Nose, Ears, and Tongue
-
ایجاد استخوان های کنترل کننده صورت
Creating Facial Control Bones
-
ادامه ایجاد درایورها
Continuing Creating Drivers
-
اتمام رانندگان برای Shapekeys
Finishing Drivers for the Shapekeys
ایجاد یک شخصیت آماده تولید در Blender Pt. 4
Creating a Production Ready Character in Blender Pt. 4
-
ایجاد اشکال استخوان سفارشی برای کنترل های صورت
Creating Custom Bone Shapes for Facial Controls
-
افزودن دکل صورت
Adding the Facial Rig
-
پیوند دادن به پرونده متحرک
Linking to the Animated File
-
ایجاد استخوان های عضلانی
Creating Muscle Bones
-
رفع تغییر شکل ران
Fixing Thigh Deformations
-
تنظیم تغییر شکل بازو
Adjusting Arm Deformations
-
اتصال انگشتان
Binding the Fingers
-
اصلاح تغییر شکل انگشتان
Fixing Fingers Deformations
-
اتصال انگشت شست و دست
Binding Thumb and Hand
-
تنظیم تغییر شکل مچ دست
Adjusting Wrist Deformations
-
اصلاح تغییر شکل بازوها
Fixing Overall Arms Deformations
-
تقلب انگشتان پا
Rigging the Toes
-
تنظیم تغییر شکل انگشتان پا
Adjusting Toes Deformations
-
رفع تغییر شکل پا
Fixing the Leg Deformations
-
تنظیم تغییر شکل گردن
Adjusting Neck Deformations
-
بهینه سازی چشم و سینه
Tweaking the Eyes and Chest
-
افزودن Iris Controls
Adding Iris Controls
-
ایجاد پارچه
Creating the Cloth
-
پیوند دادن و آزمایش پارچه
Linking and Testing Cloth
-
اتصال پارچه به قفس
Binding the Cloth to the Cage
ایجاد یک شخصیت آماده تولید در Blender Pt. 5
Creating a Production Ready Character in Blender Pt. 5
-
اضافه کردن مو و خز
Adding Hair and Fur
-
ایجاد موهای بدن
Creating Body Hair
-
اتمام موهای بدن
Finishing Body Hair
-
ایجاد ریش
Creating the Beard
-
نهایی کردن مو
Finalizing the Hair
-
ایجاد موهای زائد و محاسبه دینامیک
Creating Hair Weights and Calculating Dynamics
-
ساخت بازپوشش UV
Constructing UV Unwraps
-
نقاشی پارچه
Painting the Cloth
-
ادامه نقاشی
Continuing Painting
-
مجسمه سازی جزئیات اصلی بدن
Sculpting Major Body Details
-
در حال اتمام جزئیات اصلی بدن
Finishing Major Body Details
-
نقاشی تنوع مو و بافت پوست
Painting Hair Variation and Skin Texture
-
تکمیل بافت پوست
Finishing Skin Texture
-
باز کردن عنبیه
Unwrapping the Iris
-
راه اندازی برای ارائه سیکل ها
Setting up for Cycles Rendering
-
چرخه ادامه مواد
Continuing Cycles Materials
-
رفع پویایی
Fixing Dynamics
-
نهایی کردن پویایی و رندرهای ما
Finalizing Our Dynamics and Renders
-
خلاصه و نمایش نهایی نتایج
Recap and Final Result Showcase
نمایش نظرات