این دوره در مورد معماری نرم افزار و الگوهای طراحی است. ما در مورد دو موضوع صحبت خواهیم کرد: اصول جامد و الگوهای طراحی. ما قرار است مشکلات را در جاوا پیاده سازی کنیم، اما پس زمینه تئوری مستقل از زبان است. من به شدت توصیه میکنم پیادهسازیها را چندین بار به تنهایی تایپ کنید تا درک خوبی از آن داشته باشید.
بخش 1 - اصول جامد
اصول SOLID چیست؟
اصل مسئولیت واحد
اصل بسته باز
اصل جایگزینی لیسکوف
اصل جداسازی رابط
اصل وارونگی وابستگی
تزریق وابستگی چیست؟
بخش 3 - الگوهای طراحی خلاقانه
الگوهای طراحی خلاقانه چیست؟
الگوی تکی
الگوی کارخانه
الگوی انتزاعی کارخانه
الگوی سازنده
نمونه نمونه
بخش 2 - الگوهای طراحی رفتاری
الگوهای طراحی رفتاری چیست؟
الگوی استراتژی
الگوی ناظر
الگوی فرمان
الگوی تکرارکننده
الگوی الگو و الگوی شی تهی
الگوی بازدیدکننده
بخش 3 - الگوهای طراحی سازه
الگوهای طراحی ساختاری چیست؟
الگوی تزئین
الگوی وزن مگس
الگوی نما
الگوی آداپتور
بخش 4 - الگوی Model-View-Controller (MVC)
مدل model-view-controller (MVC)
یک برنامه کاربردی با جاوا Swing
در قسمت اول دوره ما قصد داریم با اصول SOLID آشنا شویم. ما می خواهیم در مورد تئوری و همچنین پیاده سازی ها صحبت کنیم.
بخش دوم دوره در مورد الگوهای طراحی است. ما باید درک عمیقی از این الگوها داشته باشیم تا بتوانیم اجزای نرم افزاری قابل استفاده مجدد را بنویسیم. با پیچیدهتر شدن برنامهها، این تکنیکها روز به روز اهمیت بیشتری پیدا میکنند، بنابراین - به نظر من - دانستن این موضوعات خوب است.
از اینکه به دوره پیوستید متشکریم، بیایید شروع کنیم!
مهندس نرم افزار
نمایش نظرات